Egy meglepő Facebook stratégia céges oldalaknak

A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szinte mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni, hogy a korlátozások ellenére is elérhessük a célcsoportunkat a céges Facebook-oldalakon? A marketing szakértő meglepő választ ad erre a kérdésre.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Át kell gondolni a céges profilokkal kapcsolatos stratégiánkat - Kép: Pixabay

Jelentősen csökkent a cégek által üzemeltetett céges oldalak ingyenes elérése a Facebookon, (mint azt korábban megírtuk, a közösségi oldal komoly szankciókat léptetett életbe a  like-vadászok ellen is) így a sok vállalati Facebook-profil esetén érdemes átgondolni a követendő stratégiákat, ugyanis megosztott posztjaink nem kerülnek át a rajongóinkhoz, így nehezebbé válik célcsoportunk megszólítása. A jelenlegi feltételek mellett a legtöbb kkv előtt két lehetséges megoldás áll, ha nem akar fizetni a like-okért és szeretné magasan tartani elérési számait – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Vége a régi szép időknek, hagyjuk az egészet!

Ha ilyen ingyenes elérés mellett nem éri meg a Facebook-al, foglalkozni akkor ne erőltessük, úgyis csak bosszankodni fogunk. Keressünk más felületet, ahol kisebb költségben, nagy tömegben érhetjük el a célcsoportunkat. Íme ehhez egy kis segítség.

Gondolkodjunk kicsiben!

Ha nagy oldalunk rajongói bázisa,  (5000-10000+), gondolkodjunk el új, kicsi oldal létrehozásán. A kisebb oldalak elérése ugyanis kevésbé csökken. „Pár száz, vagy pár ezer rajongós oldalak még mindig tudnak átlagosan 20-30 százalékos organikus elérést, pár tízezer rajongónál ez az arány mindössze 10 százalék körül van, pár százezres oldalnál 5 százalék alatti.

Ráadásul a rajongók egy idő után elvesztik az érdeklődésüket egy téma iránt, kevés olyan tematika van, ami miatt évekig egy céggel vagy egy márkával maradnak. Ha van egy 2-3-4 éves Facebook oldalunk, akkor nagyon sok lehet az olyan rajongó, akiket tényleg nem érdekel a téma. Ők viszont feleslegesen növelik a méretet, ha hirdetünk, feleslegesen fizetünk értük. Egy új céges oldal – esetleg egy részterületre, vagy egyetlen témára koncentrálva, alaposan ellátva ragályos tartalommal, – létrehozásával azokat a rajongóinkra koncentrálhatunk, akik valóban elkötelezettek a cégünk iránt.

Igyekezzünk ügyesen kiválogatni azokat az embereket a Facebook-on elérhető tömegből, nagy céges profilunk like-olóiból, akik valóban a célcsoportunk tagjai, és használjunk olyan kommunikációt, ami valóban motiválja őket.

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo