Egy meglepő Facebook stratégia céges oldalaknak

A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szinte mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni, hogy a korlátozások ellenére is elérhessük a célcsoportunkat a céges Facebook-oldalakon? A marketing szakértő meglepő választ ad erre a kérdésre.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Át kell gondolni a céges profilokkal kapcsolatos stratégiánkat - Kép: Pixabay

Jelentősen csökkent a cégek által üzemeltetett céges oldalak ingyenes elérése a Facebookon, (mint azt korábban megírtuk, a közösségi oldal komoly szankciókat léptetett életbe a  like-vadászok ellen is) így a sok vállalati Facebook-profil esetén érdemes átgondolni a követendő stratégiákat, ugyanis megosztott posztjaink nem kerülnek át a rajongóinkhoz, így nehezebbé válik célcsoportunk megszólítása. A jelenlegi feltételek mellett a legtöbb kkv előtt két lehetséges megoldás áll, ha nem akar fizetni a like-okért és szeretné magasan tartani elérési számait – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Vége a régi szép időknek, hagyjuk az egészet!

Ha ilyen ingyenes elérés mellett nem éri meg a Facebook-al, foglalkozni akkor ne erőltessük, úgyis csak bosszankodni fogunk. Keressünk más felületet, ahol kisebb költségben, nagy tömegben érhetjük el a célcsoportunkat. Íme ehhez egy kis segítség.

Gondolkodjunk kicsiben!

Ha nagy oldalunk rajongói bázisa,  (5000-10000+), gondolkodjunk el új, kicsi oldal létrehozásán. A kisebb oldalak elérése ugyanis kevésbé csökken. „Pár száz, vagy pár ezer rajongós oldalak még mindig tudnak átlagosan 20-30 százalékos organikus elérést, pár tízezer rajongónál ez az arány mindössze 10 százalék körül van, pár százezres oldalnál 5 százalék alatti.

Ráadásul a rajongók egy idő után elvesztik az érdeklődésüket egy téma iránt, kevés olyan tematika van, ami miatt évekig egy céggel vagy egy márkával maradnak. Ha van egy 2-3-4 éves Facebook oldalunk, akkor nagyon sok lehet az olyan rajongó, akiket tényleg nem érdekel a téma. Ők viszont feleslegesen növelik a méretet, ha hirdetünk, feleslegesen fizetünk értük. Egy új céges oldal – esetleg egy részterületre, vagy egyetlen témára koncentrálva, alaposan ellátva ragályos tartalommal, – létrehozásával azokat a rajongóinkra koncentrálhatunk, akik valóban elkötelezettek a cégünk iránt.

Igyekezzünk ügyesen kiválogatni azokat az embereket a Facebook-on elérhető tömegből, nagy céges profilunk like-olóiból, akik valóban a célcsoportunk tagjai, és használjunk olyan kommunikációt, ami valóban motiválja őket.

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo