A cégek szerint megéri Facebook-ozni!

A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar cégek többsége szerint (75 százalék) megéri a Facebook-ot üzleti célokra használni. Nagyon kevesen vannak, a válaszadók csupán 2 százaléka, akik bizonytalanok, vagy tudják, hogy nem éri meg, és a távozást fontolgatják – derül ki egy friss felmérésből, amelyet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő készített, mintegy 400 magyar vállalat közreműködésével.

Az üzleti Facebook felhasználók azonban nem teljesen elégedettek. A  megkérdezettek 55 százaléka jelölte legfőbb problémának azt, hogy a bejegyzéseik nem jelennek meg, illetve csak hirdetés támogatással jelennek meg a rajongóiknak. (Erre a problémára egy meglepő stratégiát ajánl szakértőnk.) De a gyakori változások és Facebook varázsának csökkenése is a fontosabb problémák között van. A válaszadó vállalatok több mint 23 százaléka szerint túl sok munkaórát vesz igénybe a sikeres jelenlét, valamint egyre emelkednek hirdetési költségeik.

Az üzleti Facebook használat fő céljai a kutatás eredményei alapján elsősorban a márkaépítés és az új ügyfelek szerzése, de fontos a kapcsolat erősítése a régi vevőkkel, sok cég pedig közvetlen értékesítésre használja a Facebook-ot.

„Azok a cégek, akik csak az elért rajongók alapján ítélik meg a Facebook jelenlétüket az elégedetlenség valószínűleg nőni fog, mert az elérés csökkenés tendencia nem biztos, hogy megállt. Azonban azok, akik a marketing stratégiájukkal képesek alkalmazkodni a Facebook új irányához, és kommunikációval, valamint a most már elengedhetetlen hirdetésekkel ki tudják használni a Facebook-ban rejlő óriási potenciált növelni tudják az eredményüket ezen a platformon. A felhasználók ugyanis a változások ellenére is szeretnek facebookozni, a rendszerben eltöltött idő nőtt az utóbbi időben” - mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások című marketing könyv szerzője.

Három félreértés a Facebookkal kapcsolatban
A legtöbb vállalkozás számára lassan közhelyszerű kötelességgé válik a webkettes felületeken való jelenlét, sok vállalkozó azonban nincs tisztában a közösségi oldalak mibenlétével vagy hasznosságával. Szakértőnk néhány gyakori félreértés tisztázására vállalkozik.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo