A cégek szerint megéri Facebook-ozni!

A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.

A magyar cégek többsége szerint (75 százalék) megéri a Facebook-ot üzleti célokra használni. Nagyon kevesen vannak, a válaszadók csupán 2 százaléka, akik bizonytalanok, vagy tudják, hogy nem éri meg, és a távozást fontolgatják – derül ki egy friss felmérésből, amelyet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő készített, mintegy 400 magyar vállalat közreműködésével.

Az üzleti Facebook felhasználók azonban nem teljesen elégedettek. A  megkérdezettek 55 százaléka jelölte legfőbb problémának azt, hogy a bejegyzéseik nem jelennek meg, illetve csak hirdetés támogatással jelennek meg a rajongóiknak. (Erre a problémára egy meglepő stratégiát ajánl szakértőnk.) De a gyakori változások és Facebook varázsának csökkenése is a fontosabb problémák között van. A válaszadó vállalatok több mint 23 százaléka szerint túl sok munkaórát vesz igénybe a sikeres jelenlét, valamint egyre emelkednek hirdetési költségeik.

Az üzleti Facebook használat fő céljai a kutatás eredményei alapján elsősorban a márkaépítés és az új ügyfelek szerzése, de fontos a kapcsolat erősítése a régi vevőkkel, sok cég pedig közvetlen értékesítésre használja a Facebook-ot.

„Azok a cégek, akik csak az elért rajongók alapján ítélik meg a Facebook jelenlétüket az elégedetlenség valószínűleg nőni fog, mert az elérés csökkenés tendencia nem biztos, hogy megállt. Azonban azok, akik a marketing stratégiájukkal képesek alkalmazkodni a Facebook új irányához, és kommunikációval, valamint a most már elengedhetetlen hirdetésekkel ki tudják használni a Facebook-ban rejlő óriási potenciált növelni tudják az eredményüket ezen a platformon. A felhasználók ugyanis a változások ellenére is szeretnek facebookozni, a rendszerben eltöltött idő nőtt az utóbbi időben” - mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások című marketing könyv szerzője.

Három félreértés a Facebookkal kapcsolatban
A legtöbb vállalkozás számára lassan közhelyszerű kötelességgé válik a webkettes felületeken való jelenlét, sok vállalkozó azonban nincs tisztában a közösségi oldalak mibenlétével vagy hasznosságával. Szakértőnk néhány gyakori félreértés tisztázására vállalkozik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo