A magyar cégek többsége szerint (75 százalék) megéri a Facebook-ot üzleti célokra használni. Nagyon kevesen vannak, a válaszadók csupán 2 százaléka, akik bizonytalanok, vagy tudják, hogy nem éri meg, és a távozást fontolgatják – derül ki egy friss felmérésből, amelyet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő készített, mintegy 400 magyar vállalat közreműködésével.
Az üzleti Facebook felhasználók azonban nem teljesen elégedettek. A megkérdezettek 55 százaléka jelölte legfőbb problémának azt, hogy a bejegyzéseik nem jelennek meg, illetve csak hirdetés támogatással jelennek meg a rajongóiknak. (Erre a problémára egy meglepő stratégiát ajánl szakértőnk.) De a gyakori változások és Facebook varázsának csökkenése is a fontosabb problémák között van. A válaszadó vállalatok több mint 23 százaléka szerint túl sok munkaórát vesz igénybe a sikeres jelenlét, valamint egyre emelkednek hirdetési költségeik.
Az üzleti Facebook használat fő céljai a kutatás eredményei alapján elsősorban a márkaépítés és az új ügyfelek szerzése, de fontos a kapcsolat erősítése a régi vevőkkel, sok cég pedig közvetlen értékesítésre használja a Facebook-ot.
„Azok a cégek, akik csak az elért rajongók alapján ítélik meg a Facebook jelenlétüket az elégedetlenség valószínűleg nőni fog, mert az elérés csökkenés tendencia nem biztos, hogy megállt. Azonban azok, akik a marketing stratégiájukkal képesek alkalmazkodni a Facebook új irányához, és kommunikációval, valamint a most már elengedhetetlen hirdetésekkel ki tudják használni a Facebook-ban rejlő óriási potenciált növelni tudják az eredményüket ezen a platformon. A felhasználók ugyanis a változások ellenére is szeretnek facebookozni, a rendszerben eltöltött idő nőtt az utóbbi időben” - mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások című marketing könyv szerzője.