A cégek szerint megéri Facebook-ozni!

A legnagyobb közösségi oldalon jelen levő magyar vállalatok többsége szerint megéri jelen lenni a Facebook-on. Azonban a sikeres jelenléthez sok munkaóra kell – derül ki egy friss felmérésből.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar cégek többsége szerint (75 százalék) megéri a Facebook-ot üzleti célokra használni. Nagyon kevesen vannak, a válaszadók csupán 2 százaléka, akik bizonytalanok, vagy tudják, hogy nem éri meg, és a távozást fontolgatják – derül ki egy friss felmérésből, amelyet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő készített, mintegy 400 magyar vállalat közreműködésével.

Az üzleti Facebook felhasználók azonban nem teljesen elégedettek. A  megkérdezettek 55 százaléka jelölte legfőbb problémának azt, hogy a bejegyzéseik nem jelennek meg, illetve csak hirdetés támogatással jelennek meg a rajongóiknak. (Erre a problémára egy meglepő stratégiát ajánl szakértőnk.) De a gyakori változások és Facebook varázsának csökkenése is a fontosabb problémák között van. A válaszadó vállalatok több mint 23 százaléka szerint túl sok munkaórát vesz igénybe a sikeres jelenlét, valamint egyre emelkednek hirdetési költségeik.

Az üzleti Facebook használat fő céljai a kutatás eredményei alapján elsősorban a márkaépítés és az új ügyfelek szerzése, de fontos a kapcsolat erősítése a régi vevőkkel, sok cég pedig közvetlen értékesítésre használja a Facebook-ot.

„Azok a cégek, akik csak az elért rajongók alapján ítélik meg a Facebook jelenlétüket az elégedetlenség valószínűleg nőni fog, mert az elérés csökkenés tendencia nem biztos, hogy megállt. Azonban azok, akik a marketing stratégiájukkal képesek alkalmazkodni a Facebook új irányához, és kommunikációval, valamint a most már elengedhetetlen hirdetésekkel ki tudják használni a Facebook-ban rejlő óriási potenciált növelni tudják az eredményüket ezen a platformon. A felhasználók ugyanis a változások ellenére is szeretnek facebookozni, a rendszerben eltöltött idő nőtt az utóbbi időben” - mondta el Lévai Richárd közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások című marketing könyv szerzője.

Három félreértés a Facebookkal kapcsolatban
A legtöbb vállalkozás számára lassan közhelyszerű kötelességgé válik a webkettes felületeken való jelenlét, sok vállalkozó azonban nincs tisztában a közösségi oldalak mibenlétével vagy hasznosságával. Szakértőnk néhány gyakori félreértés tisztázására vállalkozik.

Véleményvezér

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo