Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék

Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

1. Legyen egyedi a csomagolás, de ne kerüljön többe, mint a termék előállításának 15 százaléka! Nem kell feltalálnia a „spanyolviaszt”, célszerű a termék jellegéhez illeszkedő anyagot, színt választania, és akár egy szokatlan felirattal vagy színes masnival feldobnia azt!

2. Készíttessen vonalkódot. Ehhez először regisztrálnia kell itt. A regisztráció végén kapni fog egy számlát, a számla befizetésétől számított egy-két napon belül pedig postán érkezik egy CD, amelyet telepítve képes lesz terméke számára vonalkódot képezni. Már csak a kiválasztott nyomdának kell a vonalkódot eljuttatnia, hogy az a címkére, majd a termékre is rákerülhessen.

3. Profi nyomdával terveztessen kreatív, figyelemfelkeltő címkét! Kérjen be több ajánlatot, illetve küldjön előzetesen mintákat a grafikusnak, amelyek tetszenek önnek. Ha segít megtalálni az irányt, spórolhat a grafikus órabérén!

4. A vásárlás utáni tájékoztató, amelyet a terméke mellé helyez, legyen részletes és olvasmányos, ezzel növelheti a vásárló elégedettségét, és akár visszatérő vevővé változtathatja vásárlóját.

Miért nem tudjuk eladni a legjobb terméket?
A termékfejlesztéssel kapcsolatos döntést minden esetben érdemes nagyon tudatosan és átgondoltan előkészíteni. Egy új termék bevezetése minden vállalkozás számára nagy kihívás. Rengeteg idő, pénz és energia, ami jó eséllyel pocsékba megy, ha figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szabályt. A Piac & Profit szakértője segít!
5. Mindig tartsa szem előtt, hogy a jó termék sem adja el magát! A reklámköltséggel tervezni kell, nem szabad ad hoc jelleggel költeni marketingre, mert az sosem lesz elég hatékony.

6. Mielőtt beárazná a terméket, gondolja végig, mennyit érhet meg a termék a vevőnek, mennyit hajlandó fizetni érte. Ezt vesse össze azzal, hogy mennyi járulékos költsége van a termék polcra kerülésével kapcsolatban.

7. Ha egy áruházba kerülne be a termék, tájékozódjon a szállítási és fizetési feltételekről már az első tárgyalás alkalmával. Kérdezzen rá, hány naponta, milyen napszakban kell szállítania. Gondolja végig, tudja-e, és ha igen, hogyan tudja a feltételekhez igazítani a termék gyártási, csomagolási folyamatát! Kérdezzen rá, mikor fizetnek: a szállítás napján, hetente vagy havonta egyszer, számla ellenében. Eszerint érdemes időzítenie a kiadásait.

8. Kalkuláljon az esetleges visszavásárlási veszteséggel! Célszerű rákérdezni arra, kötelezi-e önt a termékét belistázó áruház, hogy visszavegye a megmaradt készletet, vagy akciós áron is eladja a termékeit. A kettő közül azt a megoldást válassza, amivel ténylegesen kevesebb kiadása van. Elképzelhető, hogy egy leárazás miatt olcsóbban kell adnia a terméket, és kevesebb a haszna, de nagy valószínűséggel a termék elfogy. Miközben egy visszavásárlás során igencsak kockázatos lehet az újraértékesítés, különösen, ha nem hosszú lejáratú termékről van szó.

Összegezve tehát nem mindegy, mibe csomagoljuk a terméket és azt sem, mennyit költünk a csomagolásra. A csomagolásnak félig el kell adnia a termékünket, de fontos, hogy kalkuláljunk a reklámköltséggel is. A belistázást megelőző tárgyalásoknál  pedig  nem árt időben megállapodnunk a szállítási, fizetési és visszavásárlási feltételekről, hogy a felmerülő kiadások ne veszélyeztessék a profitunkat.

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo