1. Legyen egyedi a csomagolás, de ne kerüljön többe, mint a termék előállításának 15 százaléka! Nem kell feltalálnia a „spanyolviaszt”, célszerű a termék jellegéhez illeszkedő anyagot, színt választania, és akár egy szokatlan felirattal vagy színes masnival feldobnia azt!
2. Készíttessen vonalkódot. Ehhez először regisztrálnia kell itt. A regisztráció végén kapni fog egy számlát, a számla befizetésétől számított egy-két napon belül pedig postán érkezik egy CD, amelyet telepítve képes lesz terméke számára vonalkódot képezni. Már csak a kiválasztott nyomdának kell a vonalkódot eljuttatnia, hogy az a címkére, majd a termékre is rákerülhessen.
3. Profi nyomdával terveztessen kreatív, figyelemfelkeltő címkét! Kérjen be több ajánlatot, illetve küldjön előzetesen mintákat a grafikusnak, amelyek tetszenek önnek. Ha segít megtalálni az irányt, spórolhat a grafikus órabérén!
4. A vásárlás utáni tájékoztató, amelyet a terméke mellé helyez, legyen részletes és olvasmányos, ezzel növelheti a vásárló elégedettségét, és akár visszatérő vevővé változtathatja vásárlóját.
6. Mielőtt beárazná a terméket, gondolja végig, mennyit érhet meg a termék a vevőnek, mennyit hajlandó fizetni érte. Ezt vesse össze azzal, hogy mennyi járulékos költsége van a termék polcra kerülésével kapcsolatban.
7. Ha egy áruházba kerülne be a termék, tájékozódjon a szállítási és fizetési feltételekről már az első tárgyalás alkalmával. Kérdezzen rá, hány naponta, milyen napszakban kell szállítania. Gondolja végig, tudja-e, és ha igen, hogyan tudja a feltételekhez igazítani a termék gyártási, csomagolási folyamatát! Kérdezzen rá, mikor fizetnek: a szállítás napján, hetente vagy havonta egyszer, számla ellenében. Eszerint érdemes időzítenie a kiadásait.
8. Kalkuláljon az esetleges visszavásárlási veszteséggel! Célszerű rákérdezni arra, kötelezi-e önt a termékét belistázó áruház, hogy visszavegye a megmaradt készletet, vagy akciós áron is eladja a termékeit. A kettő közül azt a megoldást válassza, amivel ténylegesen kevesebb kiadása van. Elképzelhető, hogy egy leárazás miatt olcsóbban kell adnia a terméket, és kevesebb a haszna, de nagy valószínűséggel a termék elfogy. Miközben egy visszavásárlás során igencsak kockázatos lehet az újraértékesítés, különösen, ha nem hosszú lejáratú termékről van szó.
Összegezve tehát nem mindegy, mibe csomagoljuk a terméket és azt sem, mennyit költünk a csomagolásra. A csomagolásnak félig el kell adnia a termékünket, de fontos, hogy kalkuláljunk a reklámköltséggel is. A belistázást megelőző tárgyalásoknál pedig nem árt időben megállapodnunk a szállítási, fizetési és visszavásárlási feltételekről, hogy a felmerülő kiadások ne veszélyeztessék a profitunkat.