Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Változások a rajongók szempontjából:

A változtatás célja, hogy a felhasználók egy sokkal átláthatóbb felületet kapjanak, a dizájn pedig inkább az oldal hírfolyamára irányítja a figyelmet. Ez utóbbi azért hasznos, mert a legtöbb felhasználó ritkán látogat el egy adott márka Facebook-oldalára a lájkolást követően, ehelyett inkább a saját hírfolyamban megjelenő tartalmakra reagálnak.

A Facebook-on korábban végrehajtott változtatásokról itt írtunk korábban!

 

A régi, megszokott dizájn – két hasábon a hírek

Változás az oldalak adminisztrátorai számára:

Az oldalaknál az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a felületet két területre lett osztva. A jobb oldalon egymás alatt láthatóak maguk a posztok, a bal oldalra pedig az egyéb céges információk kerültek át, úgy mint a weboldal URL-je, a térkép, a cím, a nyitva tartás, a telefonszám, valamint a fotók és a videók is itt érhetőek el.

Az új felület – balra az információk, jobbra a hírek, a szélén pedig az aktuális értesítések

Egyszerűbb kezelés

Adminként jóval könnyebbé vált az oldal kezelése az új felületen, hiszen a fontosabb információk (például aktuálisan futó hirdetések, új lájkok, értesítők, üzenetek) mindig láthatóak maradnak. A „Közönség építése” menüpont pedig az oldal tetején direkt hozzáférést biztosít a hirdetési fiókokhoz.

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

Bár az oldalhoz tartozó alkalmazások, ún tabok eddig is nagy segítséget nyújtottak abban, hogy az éppen futó nyereményjátékokra, vagy más, érdekes, fontos információkra fel lehessen hívni a rajongók figyelmét, mostantól ezeket leginkább a posztokon keresztül tudjuk megtenni. Igaz, a tabok nem tűntek el véglegesen, a borítókép alatt továbbra is láthatóak maradnak, de a hozzájuk tartozó kis képek a bal oldalon lévő kis dobozban találhatóak meg.

Mit csinál a konkurencia?

Izgalmas és rendkívül hasznos újítás a „Megfigyelő” menüpont, mert ezáltal folyamatosan nyomon követhetővé válnak a versenytársak a Facebookon. Lényege, hogy az adminok létrehozhatnak egy listát a saját oldalukhoz hasonló oldalakból, amelyeket, így könnyedén figyelemmel tudnak követni, valamint össze is tudják hasonlítani a konkurencia aktivitásait a sajátjukkal. Az „Áttekintés” menüpontban a konkurens oldalak fontosabb statisztikái találhatóak meg, a „Posztok” menüpont pedig megmutatja a követett oldalak legnézettebb posztjait az elmúlt hétre vonatkozóan.

Forgács Mariann ügyvezető BeSocial

Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg?
A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo