Megújuló Facebook-oldalak: íme, a legfontosabb változások

Bár június 13-ra ígérte a Facebook a márkaoldalak frissítését, azonban több brand még mindig nem kapta meg az új külsőt. Forgács Mariann, a Be Social Kft. ügyvezetőjének összefoglalójából kiderül, hogy az oldalak adminisztrátorai mire számíthatnak az új megjelenéssel kapcsolatban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Változások a rajongók szempontjából:

A változtatás célja, hogy a felhasználók egy sokkal átláthatóbb felületet kapjanak, a dizájn pedig inkább az oldal hírfolyamára irányítja a figyelmet. Ez utóbbi azért hasznos, mert a legtöbb felhasználó ritkán látogat el egy adott márka Facebook-oldalára a lájkolást követően, ehelyett inkább a saját hírfolyamban megjelenő tartalmakra reagálnak.

A Facebook-on korábban végrehajtott változtatásokról itt írtunk korábban!

 

A régi, megszokott dizájn – két hasábon a hírek

Változás az oldalak adminisztrátorai számára:

Az oldalaknál az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a felületet két területre lett osztva. A jobb oldalon egymás alatt láthatóak maguk a posztok, a bal oldalra pedig az egyéb céges információk kerültek át, úgy mint a weboldal URL-je, a térkép, a cím, a nyitva tartás, a telefonszám, valamint a fotók és a videók is itt érhetőek el.

Az új felület – balra az információk, jobbra a hírek, a szélén pedig az aktuális értesítések

Egyszerűbb kezelés

Adminként jóval könnyebbé vált az oldal kezelése az új felületen, hiszen a fontosabb információk (például aktuálisan futó hirdetések, új lájkok, értesítők, üzenetek) mindig láthatóak maradnak. A „Közönség építése” menüpont pedig az oldal tetején direkt hozzáférést biztosít a hirdetési fiókokhoz.

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

Bár az oldalhoz tartozó alkalmazások, ún tabok eddig is nagy segítséget nyújtottak abban, hogy az éppen futó nyereményjátékokra, vagy más, érdekes, fontos információkra fel lehessen hívni a rajongók figyelmét, mostantól ezeket leginkább a posztokon keresztül tudjuk megtenni. Igaz, a tabok nem tűntek el véglegesen, a borítókép alatt továbbra is láthatóak maradnak, de a hozzájuk tartozó kis képek a bal oldalon lévő kis dobozban találhatóak meg.

Mit csinál a konkurencia?

Izgalmas és rendkívül hasznos újítás a „Megfigyelő” menüpont, mert ezáltal folyamatosan nyomon követhetővé válnak a versenytársak a Facebookon. Lényege, hogy az adminok létrehozhatnak egy listát a saját oldalukhoz hasonló oldalakból, amelyeket, így könnyedén figyelemmel tudnak követni, valamint össze is tudják hasonlítani a konkurencia aktivitásait a sajátjukkal. Az „Áttekintés” menüpontban a konkurens oldalak fontosabb statisztikái találhatóak meg, a „Posztok” menüpont pedig megmutatja a követett oldalak legnézettebb posztjait az elmúlt hétre vonatkozóan.

Forgács Mariann ügyvezető BeSocial

Vetélkedő vagy nyeremény, melyik éri meg?
A fogyasztók a nyeremény reményében hajlandók kipróbálni új termékeket, miközben a marketingakció során tudatosul bennük a termék márkaneve, amely esetleg további vásárlásaikat is befolyásoló tényező lehet. Azonban ezek a promóciók nem mindegy, hogy milyen költséggel járnak a cég számára.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo