1. Adjon szakértelmet!
Készítsen vagy készíttessen információtartalommal bíró, értékes online tanulmányt, amelyet tegyen ingyenesen letölthetővé az oldalán. Ezzel szakértőként tűnhet fel és bizalmat kelthet az oldalra érkezőkben. Fontos viszont, hogy ellenőrizze a tanulmány tartalmát időről időre, hogy valóságtartalma nem avult-e el. Nincs annál rosszabb, mint segítő szándékkal „megtéveszteni” a weboldalunkra látogatót. Előnye, hogy mindössze egyszer kell megírnia/megíratnia, utána korlátlanul fel lehet ajánlani bármennyi vásárlónak - és mind örülni fognak. (Szakértőnk itt mutat egy trükköt az instant szakértői státusz kiépítésére.)
2.Építsen közösséget!
Közöljön aktuális, témába vágó híreket/cikkeket, amelyek folytatásának elolvasását kösse regisztrációhoz. Kizárólag rendszeres és minőségi tartalomszolgáltatás mellett képzelhető el hatékonyan, hogy a látogatók ezért megadják az email címüket. Ez esetben a webáruház mellé célszerű felépíteni egy közösségi modult is, ahol a vásárlók, látogatók egymással kommunikálhatnak.
Tegyen fel honlapjára, letölthető kupont. Megéri az első vásárlásból származó profit egy részéről lemondani, mert nagy valószínűséggel a többszörösét hozza be idővel. Hasonlóan hatásos lehet a bónusztermék felajánlása:„Vásároljon most bármit, és egy ingyen terméket adunk hozzá mondjuk 1500 forint értékben!” típusú marketingkommunikáció. Ez is egy igen hatékony csali tud lenni, és kiszűri a nem potenciális vásárlókat. (Ha még nincs meg a végleges szortimentje vagy úgy érzi, még csiszolásra szorul a termékportfolió, olvassa el: A tökéletes termékpaletta titka című írásunkat!)
4. Adjon kóstolót!
Amennyiben a termékkörből lehetséges mintát adni (pl. kozmetikum, élelmiszer, stb.), vagy kóstolót küldeni (élelmiszer esetén) ez is egy hatékony módszer az adatbázis-építésre és az előítéletek leküzdésére is (felmérések szerint az online vásárlás ellen még mindig az szól sok embernél, hogy nem tudja kipróbálni, kézbe fogni az adott terméket.) Előnye, hogy viszonylag kis költségű, plusz a jó minőségű termékminta további vásárlásokat ösztönözhet önmagában is. Hátránya, hogy magasabb a „potyázók” aránya, azaz az olyan felhasználóké, akik valószínűleg sosem fognak vásárolni, de az ingyenes termékre jelentkeznek. Épp ezért célszerű a mintát úgy megválasztani, hogy ne képviseljen túl nagy értéket.
Ne dugja el a rendelés gombot az oldalon! A webshopjába látogató lépten-nyomon szembesüljön azzal, hol és mit tud rendelni vele, akárhova kattint. Ez nem azt jelenti, hogy idegesítő felugró ablakokkal (melyeket nem lehet rendszerint bezárni) ijessze el potenciális vásárlóit. Inkább diszkréten, mégis egyértelműen jelezze, honlapján szolgáltatást vagy terméket vagy akár mindkettőt vásárolhat az idelátogató.
6.Mutassa meg magát!
A vásárlási feltételek és a kapcsolat gomb nélkülözhetetlen elemei az oldalnak, elhelyezésükre kötelezve vannak a szolgáltatók. De hasznosak is, és ha nincs mit titkolnunk, miért is dugnánk el őket? Statikus, de feltűnő helyen célszerű tartani, ahol mindig elérhető. Az előbbi kritériumai: világos, tömör és vezeti az olvasó szemét, az utóbbinál az a fontos, hogy legyen telefonszám is és számlázási adatok.