Cégvezetés & irányítás cikkek
EQ forradalom előtt állnak a sikeres magyar cégek?
Az érzelmi intelligencia (EQ) karrierje szépen ível felfelé a közbeszédben, a közgondolkodásban, a hétköznapi életben. Mindenféle színes magazinokban olvashatunk róla cikkeket, szép számmal jelennek meg könyvek a témában. Lényeges kérdés, hogy az EQ jelentőségének felismerése mikor és milyen mértékben foglalja el az őt megillető helyet a szervezetek életében, a munkahelyeken.
Nem a vezető a legfontosabb a cégben
Nem a hierarchia tetején kell keresnünk a kulcsszereplőket egy cégben. Mi történik, ha tényleg azt vizsgáljuk, hogy ki nélkül állna le a munka?
Honnan tudjuk, mikor kell feladni?
A vállalkozásnak elkerülhetetlen része az is, hogy olykor kudarcot valljunk. Ha jól csináljuk, anélkül leszünk képesek átvészelni az esetleges kudarcokat, hogy abba a vállalkozás, vagy mi magunk végleg összetörnénk. Ehhez viszont tudatos felkészülésre van szükség - mondja szakértőnk.
Három levél, amit tényleg érdemes megírni
Ha az üzleti levelezés etikettjéről esik szó, jellemzően a levél stílusára, formai és tartalmi követelményeire fókuszálunk, esetleg arra, hogy mire figyeljünk egy-egy e-mail során, azt ugyanakkor adottnak vesszük, hogy tudjuk, mikor, milyen élethelyzetekben kell és illik levelet írnunk. Van ugyanakkor néhány levél, amelyeket bizony gyakran nem írnak meg az érintettek, pedig ha megtennék, hosszú távon jól kamatozna ez a pár percnyi befektetés.
Trendi szakma helyett a kétkezi munkát válaszotta – és bejött neki
Kulcsár Bence vasverő, avagy kovács. Alig 30 éves, és hisz abban, hogy ez az ősi foglalkozás korszerűbb és előremutatóbb, mint ötezredik grafikusnak lenni. Budapest belvárosában vezeti saját műhelyét, történelmi motívumokat és modern dizájnt is készít. Bár nem könnyen, de azért meg tud élni, és megteremti a saját jövőjét.
Ezer sebből vérzik a szakember-utánpótlás
A vállalkozások több mint fele utánpótlás-hiánnyal küzd, a megoldást a problémára a gyakornoki programok jelenthetnék, de sok cég nem is tud erről a lehetőségről, vagy nincs emberük, aki elvégezné a szükséges adminisztrációt - derült ki az MMOSZ felméréséből.
A főnökön múlik a munka-magánélet egyensúlya
A mai világban már nem lehet munka és magánélet egyensúlyának fenntartásáról beszélni a szakértők szerint. Túl kell lépnünk ezen a fogalmon, helyette a kettő integrációját kell megoldanunk. De, hogy ez ne azt jelentse, hogy folyamatosan a munkán jár az agyunk, azért a főnöknek is tennie kell.
A felejthetetlen beszédek titkai
Az ember számtalanszor kerül előadói helyzetbe – nem csak hivatalos szituációkban, hanem például akkor is, ha be kell mutatkozni egy társaságban vagy üzleti szituációban. Szakértői tanácsok következnek, hogy emlékezzen ránk a hallgatóság!
Miért baj a cégnek, ha kiégek?
Habár a legtöbb magyar munkavállaló egyszerűen ki van égve, nem sok cégnél történik valami a helyzet kezelésére. Pedig a jelenség komoly hátrányokkal jár az érintett vállalkozásoknak – véli Marik Ágnes pszichiáter a HR Portálon megjelent szakértői cikkében.
Egy irritálóan egyszerű modell a hatékony csapatért
Célokat kitűzni, irányítani és fejleszteni a csapatot, hogy azt minél hatékonyabban elérjék – ez minden vezető alapvető célja. És van rá egy döbbenetesen egyszerű, ugyanakkor hatékony módszer.
Így lehet kihalászni a jó munkaerőt
A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.
Válaszúton a családi vállalkozások
Negyedszázaddal a vasfüggöny lehullása után válaszút előtt állnak a közép- és kelet-európai családi vállalkozások, mivel kritikus döntéseket kell hozniuk a jövőt illetően. A vállalakozások 40 százaléka tervez tulajdonosválást, miután sok tulajdonos nyugdíjba készül az elkövetkezendő öt évben - derült ki a PwC „CEE Family Business Survey: Family businesses at a crossroads” című tanulmányából.
Van helye a politikának a munkahelyen?
Magyarországon előfordult már, hogy egy kereskedelmi lánc ajánlotta melegen a munkavállalóknak a kormánypárti felvonuláson való részvételt. De mit tegyünk, ha állásinterjún várnak tőlünk politikai véleménynyilvánítást a cégek? Egyáltalán, van-e helye a politikának a munkahelyen - tette fel a kérdést a Monster.hu.
Etika nélkül nincs siker
Elfogadható érv még az üzleti életben, hogy az etikus magatartás nem kifizetődő? Vagy egyértelmű, hogy hosszú távon ez a sikeres is? És min múlik az etikus cég a vezetőn, vagy a jól kidolgozott rendszeren? Többek között ezt vitatták meg az idén harmadik alkalommal megrendezett Üzleti Etikus Cégek Fórumának résztvevői.
Egyre menőbb az idősebb
Markáns változásról tanúskodik az mtd Tanácsadói Közösség felmérése, a munkáltatók körében ugyanis egyre inkább előtérbe kerülnek az ötven feletti munkavállalók, akiket megbízhatóbbnak tartanak a fiataloknál.
Hullámban jön a váltás, fel kell készülni!
Magyarországon néhány éven belül a generációváltás válik a családi cégek legégetőbb kérdésévé, és így a magyar gazdaságot is erősen befolyásoló tényezővé. Az alapítók leköszönnének. De hogyan tovább?
Okostelefonoznak a kollégák a meetingen? Így nem fognak!
A vezetők 94 százaléka szerint zavaró, ha egy megbeszélés közben valaki az okostelefonját használja egy amerikai kutatás szerint. Mégis mindenki csinálja. Mit tehetünk ellene? Van pár tippünk!
Mi kell a fiataloknak? Figyelem, személyre szabottság, csocsó
A cégek versenyképessége megőrzésének fontos eleme a fiatal tehetségek bevonzása. De mit tegyünk és mit ne, hogy vonzó munkahely legyünk az Y generáció számára?
Ezeket fontoljuk meg, mielőtt kirúgnánk valakit
Előbb-utóbb minden cégvezető életében eljön az a pillanat, amikor, ilyen, vagy olyan okokból, fel kell mondania egy dolgozójának. Csakhogy mielőtt ezt az utolsó, drasztikus lépést megtennénk, jó ha válaszolunk magunknak az alábbi kérdésekre.
Miért éri meg, ha mindenki nyer?
A kölcsönösen előnyös (bevett idegen kifejezéssel win-win) megállapodások lennének azok, amelyek valójában előre vihetik az üzletet. Akár hisszük, akár nem, jobban járunk, ha a másik fél is örül.
Önkritikával, önismerettel nem állunk túl jól
Minden harmadik magyar úgy érzi, hogy elboldogulna egy vállalkozás vezetésével, mert a szükséges ismeretanyag megszerezhető. Mégis csak a vállalkozók tizede képzi magát.
Az idő mindent megváltoztat – készüljön fel rá!
A családi vállalkozások viszonyai sajátos feladatokat és problémákat kreálhatnak, amik nehezítik a hatékony működést. A jobb megértés érdekében a Piac&Profit szakértője segít áttekinteni a legfontosabb életciklusokat.
Üzleti előny a sokszínűség
Bár egyre több cég látja, hogy a sokszínűség egyértelműen üzleti előnyt jelent, egyelőre kevesen foglalkoznak vele, hogy akár csak a generációk hatékony együttműködését fejlesszék a cégben – ez derül ki az MTD Tanácsadó Közösség friss kutatásából. Pedig nem bonyolult dolog az esélyegyenlőség, de annál eredményesebb. A kicsiknek kéne nagyot fejlődnie.
Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz
A vállalkozói lét elengedhetetlen része a kockázat. Egyesek éppen azért tudnak lubickolni benne, mert számukra az éltető erő, kellemes izgalom a kétes kimenetel, de sajnos nem mindenki van ezzel így. Adunk néhány tippet, hogy hogyan tréningezhető a kockázattűrés!
Feláll, vagy meghal?
Amikor ezt a cikket olvassa, nagy valószínűséggel éppen ül – mint ahogy teszi ezt évente 2032 órában, sok más emberhez hasonlóan. A Szilícium-völgyben viszont már azt mondják, az ülés az új dohányzás.
6 tanács a profi LinkedIn profilhoz
A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai hálózata és kikerülhetetlen szereplője a közösségi médiának. Az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékünket.
A sikeres vállalkozó tízparancsolata
Egyre többen nyitottak a vállalkozói életforma felé, azonban a nők még mindig hátrányban vannak ezen a területen. Úgy tűnik, a támogató háttér számít a legtöbbet. Van 10 tippünk, ami közelebb visz a sikerhez.
Az irodában ül? Nem kéne
Idén május 22. a Dolgozz Otthonról Nap, aminek lényege, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson az üzenet: dolgozni nem csak a munkahelyről lehet. Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. Van pár tippünk, hogy még hatékonyabb legyen!
Innen ismerszik meg a rendkívüli vezető
Vezetőnek lenni nem könnyű dolog és kevesen vannak olyanok, akiknek "zsigerből" megy. De honnan ismerhető fel egyáltalán a jó vezető? Mutatunk néhány jelet!
A legolcsóbb ösztönzés: az irodai növény
Nem kell drága motivációs programokhoz folyamodni, ha jobb teljesítményre akarjuk serkenteni a dolgozókat. Mint kiderült, az is nagyban javítja a munkahelyi morált, ha növényeket helyezünk el az irodában.
Mit olvasson a sikeres vállalkozó?
A boltokban rogyadoznak a polcok a vállalkozói ismereteket kínáló kötetektől, amelyekből, úgy tűnik, minden fontos dolgot megkaphatunk, ha eleget olvasunk. Tényleg így van? Ajánlunk néhány olvasmányt, amin érdemes átrágni magunkat.
Csokoládé, autizmus, biznisz - így, együtt
Minőségi csokoládé, ami felveszi a versenyt a piaci versenytársakkal úgy, hogy az előállítása során munkatapasztalathoz jutnak autizmussal élő fiatalok, akiknek erre másképp nem nagyon lenne lehetőségük – ez a Kockacsoki.
Miért nem sikeresek a kényszervállalkozók?
A kisvállalkozások jelentős része kényszerből indult. Ez önmagában még nem predesztinálna semmire, hisz sokszor kiváló szakemberek vezetik őket. Miért van az, hogy mégis nehezebb sikerre vinni egy céget, ha kényszerből vágtunk bele?
Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!
Így növeli a hatékonyságot a játék
A gamification, vagyis a játékosság bizonyíthatóan növeli a hatékonyságot céges környezetben is. De hogyan fogjunk hozzá? Milyen alapelveket érdemes szem előtt tartani egy sikeres vállalati gamification projekt érdekében? A Piac&Profit szakértője segít!
Így vezethet a netes kor főnöke
Változó világunkhoz a vezetési stílusoknak is alkalmazkodnia kell a siker érdekében. A netes kor vezetője már a kollégákhoz is máshogy viszonyul. Lássunk egy jól működő, modern modellt!
Megvenni egy „használt” céget? Így csökkenthető a kockázat
Használt cikket vásárolni még akkor is kockázatos, ha mondjuk, csak egy autóról van szó. Pláne, ha egy cégről. Ugyanakkor sok esetben mégiscsak jobb üzlet ez, mint az alapoktól felépíteni egy vállalkozást.
5 tipp a hatékonyabb munkaterekért
Mára szerencsére a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, hogy az iroda kialakítására és berendezésére nem csak azért kell figyelmet fordítani, mert esetleg ügyfeleket, partnereket látunk vendégül (bár persze ez sem mellékes szempont), de azért is, mert a jól tervezett munkatér látványos hatékonyabbá teheti a folyamatokat és embereket.
Tanácsok főnököknek: hogy ismerjük fel a stresszt?
A munkahelyi stressz nem az egyén hibája! Ennek orvoslása nem a munkavállaló feladata, hanem munkaszervezési, szervezetfejlesztési kérdés, amiben természetesen a munkavállalónak együtt kell működnie. De hogy vegyük észre, hogy gond van?
A változás elhagyta a kísérleti labort
Az értékrend változás már nem lehetőség, hanem kényszer, a mindennapjaink része. Ennek szele el fogja érni a magyar kkv-kat is. Fel kell készülni arra a világra, akár hisszük, akár nem. A változás nem kis lépésekben zajlik, hanem olyan ugrásokban, amelyek meglepő változásokat tudnak hozni egyes piacokra – hívta fel a figyelmet a Piac&Profit KKV-Akadémiáján Radácsi László, a BGF tudományos főmunkatársa. Ezért meg kell tanulni legalább az alap kifejezéseit, irányait ennek az új világnak, hogy ne maradjunk le végletesen.
Egy cégben a házastárssal? Így lehet túlélni
Már az is speciális nehézségeket jelent az emberi kapcsolatokban, ha egy cégben családtagoknak kell együtt dolgoznia. Ennek még nehezebb esete, ha házastársaknak kell közös cégben egyenrangú vezetőként helytállnia. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértő segített, hogy kezelhetjük jól a helyzetet.
A főnök gondja a stresszes alkalmazott
Nem magánügy, hanem szervezeti, céges szinten kezelendő probléma a munkahelyi stressz a szakemberek szerint. A cégeknek ráadásul nem csak jóságból, de jól felfogott anyagi érdekből is foglalkoznia kéne a stressz szint csökkentésével.
Így előzzük meg, hogy betegség legyen a stresszből
Bár sokat szidják a nagyvállalatokat, gyakran jobban kizsákmányoljuk magunkat saját vállalkozásunkban, mint máshol az alkalmazottakat. Pedig, ha egy vállalkozó kidől, nem csak az egészsége, de az egzisztenciája is bánja.
Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét…
Tibi atya, a kitalált, részeges pap csak egy fiktív felhasználóként indult a Facebookon. Mára egy gyorsan fejlődő vállalkozás arca. A Tibi atyás srácok fénysebességgel haladnak előre, vissza is forgatnak pénzt, de már nyereséges a Fröccskocsma és újabbak nyitását tervezik, holott pár kollégiumi viccel kezdődött az egész, olyannal, mint ez: „Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.”
Eredményes meeting mindössze egy óra alatt? Így lehet!
Hány órát tölt évente egy vezető megbeszéléseken? Lehetne kevesebb ez az idő és hatékonyabb a felhasználása? Biztos, hogy lehetne! Az OPERA új távlatokat nyit a meetingek hatékony és eredményes megtartásában.
Segítünk túlélni a hét mélypontját
A hét közepén nem árt az embernek egy kis friss lendület. Adunk néhány tippet, hogy kreatívabbá váljon 10 percen belül!
Öt dolog, amit fel kell áldozni a sikerért
Sok magyar szívesen lenne vállalkozó, mert téves elképzelések élnek bennük a vállalkozói létről. Holott egy cég vezetése nem gyerekjáték, sok mindent fel kell áldozni érte, amelyekből most be is mutatjuk azt az ötöt, amire senki sem gondol, amikor azt mondja: vállalkozó leszek!
Facebook barátom az üzleti partnerem?
Az emberek nagy része hobbiként gyűjti a Facebook kapcsolatokat és bejelöl mindenkit, akivel akár csak egyszer is találkozott. Szakértőnk szerint viszont jobb körültekintőnek lenni és az üzleti partnereket nem fogadni Facebook baráttá.