Az érintettek a biztosítóknak jellemzően olyan károkat jelentettek be, mint például beázás, villámcsapás és annak másodlagos hatása, tetőben, melléképületekben keletkező, illetve felhőszakadás okozta károk, redőnyök sérülése, fa rádőlés épületre, valamint fagyasztott élelmiszerek áramszünet miatti megromlása.
Területi megoszlásban a vihar pusztítása kiemelten sújtotta: Hajdú-Bihar, Pest, Szabolcs-Szatmár, Bács-Kiskun, Komárom, Fejér, Békés, Csongrád-Csanád vármegyéket. Ezeken belül nagy károkat jelentettek egyebek mellett Budapestről, Gyálról, Vecsésről, Debrecenből, Hódmezővásárhelyről, Szegedről, Hajdúszoboszlóról, Szentendréről, Biatorbágyról, Vácról, Kecskemétről és Orosházáról.
A kárbejelentések folyamatosak, a kisebb károkat akár öt munkanapon belül meg tudják téríteni a biztosítók, a milliós nagyságú károk rendezése azonban időt igényel – írták
Az idei viharkárokat követően is megfeszített erővel és megnövelt kapacitással igyekeznek a biztosító társaságok segíteni az ügyfeleiken, hogy minél előbb megkezdődhessen a kárrendezés. Az ügyfelek már akár online videóbejelentéssel vagy mobiltelefonon, illetve applikációk segítségével is bejelenthetik a kárukat, a hagyományos telefonos vagy személyes ügyintézés mellett. Fontos, hogy a károsult első lépésként mindent pontosan dokumentáljon videófelvétellel vagy fotóval, a kárbejelentésben pontos adatokat adjon meg a biztosítójának és ha szükséges csak ezt követően mozdítson el bármit, azt is kizárólag kármentés céljából.