AI a cégeknél: fordítás, kommunikációs és marketing tevékenységek a fókuszban
A mesterséges intelligencia leggyakrabban nyelvi, kommunikációs vagy marketingfolyamatokat támogat a cégeknél. A legelterjedtebb felhasználási forma a fordítás és tolmácsolás, ahol a vállalatok 25 százaléka jelezte AI-alapú megoldás használatát. Ezt követi a szövegfeldolgozás – például ügyfélszolgálati válaszok előállítása vagy dokumentumok előkészítése –, amelyet a cégek 16 százaléka alkalmaz ilyen formában. A marketingkommunikációs feladatok automatizálása és támogatása szintén erősödő trend: 15 százalék használ AI-t például hirdetésszövegek, kreatív tartalmak vagy ajánlórendszerek működtetéséhez. Ezen felül a technológia – bár kisebb, 10 százalék körüli arányban, de – megjelenik a beszédfelismerés, a személyre szabott ajánlatok kidolgozása, chatbotok, illetve a munkaerő-kiválasztás támogatása területén is.
Fotó: Depositphotos
Az AI előnyei: gyorsítja és hatékonyabbá teszi a munkavégzést és a döntéseket
A mesterséges intelligencia vállalati alkalmazása kapcsán a cégek többsége konkrét előnyöket is azonosított. A megkérdezettek kétötöde szerint az AI két legfőbb haszna, hogy gyorsítja a munkavégzést és növeli a működés hatékonyságát, valamint ezen felül költséghatékony megoldást vagy pontosabb munkavégzést tesznek lehetővé. A fentieken túl, többen említették azt is, hogy az AI segítségével olyan feladatokat is képesek ellátni, amelyeket emberi erőforrással nem tudnának megoldani, és azt is, hogy az erőforrásigényes tevékenységeket jelentősen csökkenteni tudják.