Cégvezetés & irányítás cikkek
Hét motivációgyilkos hiba, amit el kell kerülnünk
Hiánycikk a jó munkaerő, ezért egyre inkább ügyelnie kell a vállalkozásoknak arra, hogy megtartsák dolgozóikat. Ez azonban nehéz, ha rossz a munkahelyi környezet: mutatunk hét olyan tényezőt, ami lerombolja a munkavállalók motivációját.
A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik
A pozitív ügyfélélmény nem a kommunikációval kezdődik, de nem ám! Először magunkban, a cég belső működésében kell rendet tennünk. Megéri foglalkozni a kérdéssel, az ügyfelek ugyanis az élményért hajlandóak a legtöbbet fizetni.
A kontroll az időgazdálkodás kulcsa
“Alapvetően lusta vagyok, tudod, az okosan lusta fajtából való.” - mondja magáról David Allen. Az motiválta időgazdálkodási módszere kidolgozásában, hogy a feladatok egyszerűbb elvégzésének a módját keresse, és mindig is az érdekelte, hogy kevesebb legyen rajta a nyomás, a stressz, és ne végezzen felesleges munkát.
Hogyan alakítsunk ki nyerő szervezeti kultúrát?
A pénzügyi szolgáltató szektorban a versenyelőny és a megkülönböztethetőség egyik legfontosabb forrása a szervezeti kultúra, de a vállalati kultúrát érintő változtatások, melyek elsősorban szabályozási követelményekre fókuszálnak, inkább a fejlődés bürokratikus hátráltatói.
Rossz szájízzel távozunk az állásinterjúkról
A legutóbbi pályázatuk során a munkavállalók kevesebb, mint fele volt elégedett a bánásmóddal, amiben részesült. A pályázók nehezményezik a pályázatok és interjúk eredményével kapcsolatos tájékoztatás hiányát valamint a hirdetésben szereplő homályos munkaköri leírást is.
Bárkiben rejtőzhet egy vállalkozó
Sok, és egyre több magyar lenne a saját maga főnöke, mégis viszonylag alacsony hazánkban a vállalkozási hajlandóság, mivel a többség nincs tisztában azzal, milyen készségek kellenek ahhoz hogy sikeres legyen az üzleti életben.Mutatunk hét jelet, ami arra utal, hogy Önnek van esélye!
Nehéz koncentrálni az irodában? Van megoldás
Sokaknak már a hagyományos, kis létszámú szobákban is nehéz volt a munkájukra koncentrálni. Az egy légterű irodákban pedig még lassabb lehet a haladás és gyorsabb a kifáradás. Kérdés, hogy a külső körülmények megváltoztatásán kívül mit lehet tenni.
Így csökkenthető a munkahelyi stressz
Az EU felmérése szerint a munkavállalók fele véli úgy, hogy munkahelyén általános a stressz, becslések szerint Magyarországon évente 440 milliárd forintot veszítünk el a nem, vagy nem megfelelően kezelt munkahelyi stressz miatt. Tippeket adunk, hogyan csökkenthető ez a népbetegség.
Ismerje meg a feszültségoldás leghatékonyabb módszerét!
A relaxáció szót mindenki ismeri, a közhasználatban a testi-szellemi felfrissüléshez és pihenéshez, ellazuláshoz, lenyugváshoz és feltöltődéshez hozzásegítő tárgy, helyzet vagy cselekvésmód megjelöléseként terjedt el. Mint pl. a természettel való közvetlen érintkezés, túrázás, wellness és rekreáció, masszázs. Ezek csodálatos dolgok, de a nem relaxáció! Szakértőnk segít eloszlatni a tévhiteket.
Az első benyomás tudománya
Tudományos tények is alátámasztják, hogy az első benyomás különleges jelentőséggel bír. Megváltoztatni nem, vagy csak nagyon nehezen lehet, és akkor is közlünk valamit vele magunkról, ha ezzel nem foglalkozunk tudatosan. Érdemesebb tehát kézben tartani.
A kiválasztásnak is lépést kell tartania a világgal
Ma már a megfelelő munkaerő kiválasztásához elengedhetetlen az interneten való jelenlét, hogy bárhol a világon utol lehessen érni a cégünket. A legfontosabb a weboldal, ahol sokszor először találkoznak a cégünkkel, de a közösségi oldalakon való részvétel is egyre népszerűbb.
Így kerüljük el az emailes bakikat
A közelmúltban körbejárta a hazai és nemzetközi sajtót, hogy az egyik világcég hálózatát feltörték és több terabyte adatot szereztek meg. Azóta számos belső levél is kiszivárgott, kellemetlen helyzetbe hozva a levelek íróját és a céget, nem kis feszültséggel terhelve a személyes kapcsolatokat is. Azt, hogy az ügynek lesz-e folyománya még nem tudjuk, de tanulságai vannak.
Meddig élhet a cég?
Manapság már nem növekedésről, sokkal inkább fejlődésről beszélünk sokat. Az azonban ma is igaz, hogy ami megáll a fejlődésben, az a halál felé halad. Így van ez a cégek esetében is.
Zsugorodó személyes tér, feszült dolgozók – ilyenek a hazai irodák
Sok cég a költözéskor, amelynek a célja leginkább a megtakarítás, új, szép és ergonomikus irodabútorokat vásárol. Ezzel kárpótolja a munkavállalókat a kedvezőtlenebb irodai munkakörülményekért.
CSV: az új versenyelőny
Felelősségvállalás helyett közös értékteremtés – röviden így fogalmazható meg a legújabb fenntartható cégműködési elv. Ami tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont biztos, hogy mindenki jól jár vele. Tényleg.
Alulértékelik a nőket
A nők jobban teljesítenek azokban a vezetői készségekben, amelyek a szakértők szerint fontosak a 21 századi üzleti környezetben. Ugyanakkor még mindig kevés a női vezető, a női munkaerő jellemzően alulértékelt, és önbizalmuk is alacsony. Egy kutatás utánajárt, hogy miért van ez így, és a válasz egyszerű: a férfi főnökök miatt.
Négy szokás, amivel túlélheti a Legrosszabb Napot
Gőzerővel beindult az új év, és közeledik az Év Legrosszabb Napja is. Ahhoz, hogy túlélhesse ezt a napot, és sikeres legyen 2015-ben, érdemes új szokásokat tanulnia! Ezek közül mutatunk be néhányat!
„Fogadom, hogy tudatosabb leszek a fogadalmaim kapcsán”
Az Új Év sokak számára a fogadalmak ideje: valahogy úgy érezzük, egy különleges alkalomhoz kell, hogy kössük, hogy igazán változást tudjunk elérni. Azonban nagyon sokan - talán Ön sem – nem tesznek már újévi fogadalmakat, hiszen eddig gyakran vallottak kudarcot, vagy nem sikerült teljes mértékben betartani őket. Ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy az új évben nincs értelme újabb célokat kitűznünk magunk elé.
Munka számítógép előtt: ezek az optimális körülmények
Nem is gondolnánk, hogy mennyi munkavédelmi előírást kell betartanunk, ha számítógép előtt dolgozó munkavállalókat foglalkoztatunk. A munkaasztal és a megvilágítás mellett még az optimális hőmérséklet betartása is célszerű.
Társtulajdonosok - avagy a vezetők kiegyezése
Amikor túlnő a feszültség a stratégiai beállítottságú, üzletfejlesztő stílusú vezető és a harctéri realitásokkal nap mint nap megküzdő operatív vezető között, az üzlettársak számára különösen nehéz feladattá válik a cég vezetése. A probléma figyelmen kívül hagyása 3-4 év alatt jelentős üzleti károkhoz vezethet, 6-8 év alatt pedig olyan szakadék szélére sodorhatja a vállalkozást, amelyből az egyetlen kiút rendszerint a szétválás és/vagy a vagyon felosztása.
Mennyit keressen a főnök?
Bár sokan meglepődnének, mennyit keres valójában a főnökük, az igazság az, hogy a magyar ügyvezetők fizetése arányaiban kevesebb, mint nyugati társaiké. Egy amerikai CEO a kisujját sem mozdítaná meg ennyiért.
Az elhivatottság gazdasága a megoldás?
A fenntartható gazdaságnak szükségszerűen lélekbarátnak és tehetségösztönzőnek kell lennie. Mert akik lélekölő munkát végeznek, azok aligha építhetnek egy fenntarthatóbb világot. A The Purpose Economy című könyvében Aaron Hurst arra kínál receptet, hogy az egyén miként tudatosíthatja és fogalmazhatja meg, mi az ő személyes küldetése.
A káosz biztos jele, ha a HR-es egyben mindenes
A kkv szektorban nincs igazi HR munka, ha pedig van, akkor gyakran egyetlen személyzetisre bízzák az összes emberi erőforráshoz kapcsolódó feladatot: a toborzás-kiválasztástól, a cafeteria és egyéb HR adminisztrációs rendszerek kezelésén keresztül a teljesítményértékelésig.
Nem a munkát visszük haza, hanem az otthoni bajokat a munkába
A munkavállalók döntő többsége jónak tartja a légkört munkahelyén, és úgy gondolja, van legalább egy olyan munkatársa, aki nyitott a bizalmasabb beszélgetésekre is. A munkavállalók közel fele magánéleti problémák miatt frusztrált és rosszkedvű, de ez nem befolyásolja a munkavégzését.
A jó melós a kkv-knak is aranyat ér
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fele stabil működésre számít a következő egy évben, egyharmaduk bízik abban, hogy növekedni is tud, minden ötödik cég pedig létszámbővülést is tervez. A vállalatvezetők szerint az üzleti kérdések mellett a szakképzett munkaerő megtalálása, a munkavállalók motiválása és a versenyképes bérek biztosítása jelenthetik a legnagyobb kihívást.
5 dolog, amire figyeljünk munkaerő felvételnél
Határozzuk meg pontosan az elvárásainkat, mielőtt interjúztatni kezdünk és nem árt, ha előre kitaláljuk, hogy milyen módszert alkalmazunk arra, hogy kiderüljön a jelentkezőről alkalmas-e a pozícióra vagy sem.
Főnöknek lenni nem ügy, de jó főnöknek lenni….
Főnöknek lenni nem nagy kunszt, de jó főnöknek, sőt, vezetőnek lenni, már komolyabb kihívás. A hatalmat úgy gyakorolni, hogy a beosztottak tiszteljenek minket, bízzanak bennünk, és lelkesen végezzék el feladataikat, sok munkát, tanulást, önismeretet és empátiát igényel.
Így buknak el a kiemelkedő tehetségek
Súlyos tévedés azt gondolni, hogy a ma kiemelkedő teljesítményt nyújtó fiatal tehetségek többsége a jövőben is beválik. A legkiválóbb fiatal kollegák kétharmada jövőbeni sikereiket komolyan fenyegető elakadásokkal viaskodik. A figyelmeztető jelek már korán észlelhetőek, a probléma pedig jól körülírható és kezelhető.
Harcolnak a jó munkaerőért, de optimisták a családi vállalkozások
Továbbra is optimisták a családi vállalkozások Európában: 70 százalékuk pozitív kilátásokról számolt be, ugyanakkor a jövedelmezőség visszaesése és a tehetséges munkaerőért folytatott harc nagy kihívást jelent számukra.
Mi számít valójában a munkaerő felvételnél?
A munkaerő kiválasztás "alapokmánya" hagyományosan a munkaköri leírás. Szakértőnk szerint viszont érdemesebb kompetenciákat vizsgálni! Elmondjuk, hogy áll össze egy kompetencia térkép!
Nem a fizetés számít, hanem az elismerés
Leginkább a megbízható, stabil munkahelyet értékeljük és azt, ha erőfeszítéseinket méltányolják. A fizetésünk mértéke csupán a harmadik legfontosabb szempont, az a lényeges, hogy fix legyen és minél több szabadnapból gazdálkodhassunk.
A tiszteletben van az igazi generációs különbség?
A munkahelyeken óhatatlanul több generációnak kell gördülékenyen együttműködnie - ez nem mindig könnyű. De hogy lehet sikeres?
Az idő pénz, megéri jól bánni vele
A mai irodai dolgozók napja tele van a koncentrálást megszakító, váratlanul beérkező e-mailekkel, memókkal és feladatlistákkal. Az információs túlterheltség miatt sokan érzik úgy, hogy miközben rengeteget dolgoznak, elvesztik a tájékozódást a sok feladat között, és valahogy nem haladnak semmivel. Pedig csak szervezés kérdése az egész.
Hogyan rendezzük be jól az irodát?
A kreativitásra, a hatékonyságra, a termelékenységre, de még a munkavállalók kedélyére és idegrendszerére is bizonyítottan jótékony hatással lehet egy-egy, professzionális lakberendező segítségével kialakított irodabelső.
Mostohán bánnak a magyar cégek a nőkkel – ez így nem mehet tovább
Több mint egymillió magyarországi munkavállaló tartja sürgetőnek, hogy munkahelye tegyen azért, hogy egyenlő lehetőségeket, esélyeket kapjanak nők és férfiak is - derült ki a Gemius és a Nyitottak vagyunk kezdeményezés friss kutatásából.
Öt dolog, amivel tönkretehetjük a reggelünket!
Ahhoz, hogy a hétköznapok hajtásában produktívan teljesíthessünk, a reggeleknél mindennek óramű pontossággal kell zajlania. Van azonban öt dolog, amivel bármelyik napot tönkrevághatjuk. Mutatjuk mik azok!
A túl korai tegeződés
Van egy régi mondás: Előbb a szív tegezzen, azután a száj. Elgondolkodtató és ma is fontos ennek a mondatnak az igazsága: hiszen ha valakivel összetegeződtünk, már nem lehet semmissé tenni. Ez a viszony örökre fennmarad.
Önismeret nélkül hova vezet a vezető?
A vezető teljesítménye hatással van a munkavállalókra és a szervezet egészének eredményességére is. Az eredményességhez pedig tisztában kell lennie saját működésével, az általa vezetett szervezetben létrehozott hatásaival - hogy szükség esetén változtathasson.
A „nőiesebb” vezetői stílusé a jövő
Sokkal nagyobb az igény a „nőiesebb” vezetői stílus elterjedésére a Ketchum Leadership Communication Monitor felmérése szerint, miközben világszerte még mindig válságban van a vezetői kommunikáció. A kutatás szerint az európai vezetők a legkevésbé bizakodóak a jövőt illetően.
Év végén még nagyobb gond a munkahelyi stressz
A téli betegségek, a balesetek számának növekedése, az év végi céges zárások, a szoros határidők és az elvárt kiemelkedő kereskedelmi forgalom fokozott terheléssel és munkahelyi stresszel járnak ezen ágazatok egyébként is leterhelt munkavállalói számára.
A sikeres vezető utánpótlás öt alapfeltétele
Mennyire erős a cserepad? Cége fiatal tehetségei tettre készen toporognak az oldalvonal mellett, hogy végre megcsillogtathassák tudásukat? Netán foghíjas az utánpótlás és egyébként is bóklászik néhány a dinoszaurusz a pályán? Ki fog a szezon végén hosszabbítani és hányan tárgyalnak átigazolásról az ősi riválisokkal?
Négy fontos kérdés és válasz társas vállalkozóknak
Mire vállalkozunk, ha céget alapítunk? Kivel szemben és milyen kötelezettségeink vannak? Mi a cég ügyvezetőjének legfőbb feladata? Az eKontento Online Könyvelőiroda összeszedte a legfontosabb tudnivalókat.
5 alap dolog, amire érdemes figyelni cégalapításnál
Cégalapításnál legyünk körültekintőek, alaposan nézzük meg, kit választunk üzlettársunknak, legyünk szkeptikusak a mindenhez értő ügyvédekkel és törekedjünk arra, hogy amit, csak lehet, foglaljunk írásba.
Nem kiégés, csak szimpla lustaság
Habár a munkahelyi stressz és a burn out szindróma komoly gond lehet egy cégnél, a teljesítménycsökkenésre ez csak az egyik magyarázat. Sok alkalmazott ugyanis napi több órán keresztül egyszerűen csak lustálkodik.
Céges karácsony: ne essünk túlzásba!
Egyre sürgetőbb kérdés, hogy milyen is legyen idén a céges karácsony. Legyen-e estébe nyúló ünneplés vagy elég-e a napközbeni koccintás? Megajándékozzák-e egymást a kollégák vagy sem? Mit kapjanak az alkalmazottak a cégtől? A fenti kérdések eldöntése nemcsak céges pénztárca függvénye. Néhány szempont, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk túlzásokba esni, de "olcsójánosnak" sem szeretnénk tűnni.
Visszahívás: ne feledkezzünk meg az elemi szabályokról!
Amíg korábban vagy elértek valakit telefonon, vagy nem, addig a mobiltelefon megjelenése teljesen felülírta a korábbi egyértelmű helyzetet. Ma már ügyelni kell az üzleti életben a visszahívásoknál alkalmazott megfelelő viselkedésre is: szakértőnk segít tisztábban látni a helyzetet!
Munkahelyi konfliktusok: először ismerjük fel a problémát!
A nézeteltérés, a vita, az eltérő vélemények ütköztetése egészséges dolog a munka során, a harc viszont nem. A munkahelyi konfrontáció létező fogalom, a főnöktől a beosztottig mindenkit érint. A feloldás tekintetében az első dolog, amit tehetünk, hogy elismerjük a létezését.
Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
Személyes és telefonos kiszolgálásban viszonylag jól teljesítenek a hazai vállalatok, az elektronikus ügyfélkiszolgálás területén viszont van még hova fejlődni, bár jelentősek a különbségek az egyes cégek között.