6 top tipp az üzleti növekedéshez

Minden üzlet más és más és nehéz olyan tanácsokat adni, amelyek minden vállalkozó számára hasznosak lehetnek. Azok között, akik tehetnek ilyet, minden bizonnyal ott van Guy Kawasaki, üzleti guru. Hat tanácsa bárkinek javára válhat.

Guy Kawasaki afféle szupersztár az üzleti szerzők között. Emellett a szupersztár Jackie Chan hasonmása. Amiben mindenképpen hasonlítanak, hogy mindketten okos és szórakoztató emberek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy egy interjúban azt nyilatkozta, ő híresebb szeretne lenni, mint Jackie Chan. Kawasaki nemrég megjelent könyve kapcsán nyilatkozott, és megosztott velünk 6 tippet, jó tanácsot arról, hogyan növelhetjük üzletüket.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/jesadaphorn

1. Gyakorlás gyakorlás, gyakorlás

Ő, mint a vállalkozó, rendszeresen tart előadásokat. De soha nem beszél gyakorlás nélkül. Példaként említi az Apple egykori vezetőjét Steve Jobs-t, aki órákat töltött azzal, hogy az előadásait gyakorolta. Pedig hallgatóként úgy tűnt, csak improvizál, annyira lazán beszállt. Ezt tette a gyakorlás. Bármit szeretnénk elérni, ne sajnáljuk az energiát a gyakorlásra.

Hogyan lehet előnnyé fordítani a generációk közötti különbségeket?
A generációk együttműködésből számos üzleti előny származik, ám csak akkor képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra. Hogyan motiváljuk a munkatársakat és hogyan tartsuk meg őket? Itt talál néhány támpontot.
2. Az ifjúság ereje

Az életkor nem számít. Guy fiatal korában verte meg legtöbb versenytársát, akik sokkal több tapasztalattal rendelkeztek. Ám a fiatalok lendülete, tenni akarása néha hihetetlen dolgokra képes. Ne féljünk fiatalokkal együtt dolgozni. (Valójában szakértők szerint nagyon is megéri minél fiatalabb korban belekóstolni a vállalkozásba. Hogy miért? Itt olvashat róla.)

3. Személyes történet

Meséljünk az ügyfeleknek a termékünkről, az ötlet születéséről. Ez segít megérteni, hogy  hogyan fedezte fel van igényt a piacon, hogy miért hozta létre ezt a terméket. Ettől válik szerethetőbbé és  személyesebbé. Persze nem olyan könnyű megtalálni és megfelelően előadni a személyes történeteket. Sokan attól félnek, nekik nincsenek is történeteik. Ez persze tévedés. Az eredményes előadáshoz pedig itt találják Győrffy Kinga kommunikációs tanácsadó tippjeit.

4. Pozíció a piacvezetővel szemben

Ha egy akkora szereplő van a piacunkon, mint például a Google a keresésben, nem tehetünk úgy, mintha nem is tudnánk a létezéséről. Reagálnunk kell rá. A termékünk piacvezető társát tiszteljük, de különböztessük meg magunkat. Ismerjük el, hogy létezik, de magyarázzuk el, mi miben vagyunk mások, hogy mi miben lehetünk jobbak az ügyfél számára. Például ugyanaz a minőség, csak jóval kedvezőbb áron, mert mi más módon szállítunk, stb.

Így használjuk ki az ajánlás erejét
Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös – hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.
5. Keresse a miérteket

A " miért" az indító kulcsszó, ami Kawasaki szerint motivál. Célja, hogy képessé tegye az embereket arra, hogy minél előrébb, minél feljebb törekedjenek az üzleti életbe. A saját " miért"-jét egyszerűen magyarázza: "Van négy gyermekem. Egy csomó tandíjat kell fizetnem.". Mi szóltunk, bár üzleti berkekben mozog, szórakoztató figura.

6. Adjuk meg a módját

A személyes jegyek mellett ahhoz, hogy a véleményvezéreket megnyerjük a termékünk számára, elsősorban nagyszerű termékre van szükség. Az ajánlás viszont nagyon sokat számít. Találjunk olyan partnereket, akik használják, ismertek, és bátran ajánlják másoknak is. Ám ez csak idővel lehetséges, hiszen a személyes tapasztalatok megszerzéséhez idő kell. Ne sajnáljuk, várjuk ki türelmesen.  De ne higgyük, hogy csak a hírességek véleménye számít! A terméket használó átlagos vásárló véleménye is nagyon fontos, hiszen elsősorban a többi vásárló online véleménye alapján döntenek majd a későbbi vásárlóink.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo