Guy Kawasaki afféle szupersztár az üzleti szerzők között. Emellett a szupersztár Jackie Chan hasonmása. Amiben mindenképpen hasonlítanak, hogy mindketten okos és szórakoztató emberek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy egy interjúban azt nyilatkozta, ő híresebb szeretne lenni, mint Jackie Chan. Kawasaki nemrég megjelent könyve kapcsán nyilatkozott, és megosztott velünk 6 tippet, jó tanácsot arról, hogyan növelhetjük üzletüket.
1. Gyakorlás gyakorlás, gyakorlás
Ő, mint a vállalkozó, rendszeresen tart előadásokat. De soha nem beszél gyakorlás nélkül. Példaként említi az Apple egykori vezetőjét Steve Jobs-t, aki órákat töltött azzal, hogy az előadásait gyakorolta. Pedig hallgatóként úgy tűnt, csak improvizál, annyira lazán beszállt. Ezt tette a gyakorlás. Bármit szeretnénk elérni, ne sajnáljuk az energiát a gyakorlásra.
Az életkor nem számít. Guy fiatal korában verte meg legtöbb versenytársát, akik sokkal több tapasztalattal rendelkeztek. Ám a fiatalok lendülete, tenni akarása néha hihetetlen dolgokra képes. Ne féljünk fiatalokkal együtt dolgozni. (Valójában szakértők szerint nagyon is megéri minél fiatalabb korban belekóstolni a vállalkozásba. Hogy miért? Itt olvashat róla.)
3. Személyes történet
Meséljünk az ügyfeleknek a termékünkről, az ötlet születéséről. Ez segít megérteni, hogy hogyan fedezte fel van igényt a piacon, hogy miért hozta létre ezt a terméket. Ettől válik szerethetőbbé és személyesebbé. Persze nem olyan könnyű megtalálni és megfelelően előadni a személyes történeteket. Sokan attól félnek, nekik nincsenek is történeteik. Ez persze tévedés. Az eredményes előadáshoz pedig itt találják Győrffy Kinga kommunikációs tanácsadó tippjeit.
4. Pozíció a piacvezetővel szemben
Ha egy akkora szereplő van a piacunkon, mint például a Google a keresésben, nem tehetünk úgy, mintha nem is tudnánk a létezéséről. Reagálnunk kell rá. A termékünk piacvezető társát tiszteljük, de különböztessük meg magunkat. Ismerjük el, hogy létezik, de magyarázzuk el, mi miben vagyunk mások, hogy mi miben lehetünk jobbak az ügyfél számára. Például ugyanaz a minőség, csak jóval kedvezőbb áron, mert mi más módon szállítunk, stb.
A " miért" az indító kulcsszó, ami Kawasaki szerint motivál. Célja, hogy képessé tegye az embereket arra, hogy minél előrébb, minél feljebb törekedjenek az üzleti életbe. A saját " miért"-jét egyszerűen magyarázza: "Van négy gyermekem. Egy csomó tandíjat kell fizetnem.". Mi szóltunk, bár üzleti berkekben mozog, szórakoztató figura.
6. Adjuk meg a módját
A személyes jegyek mellett ahhoz, hogy a véleményvezéreket megnyerjük a termékünk számára, elsősorban nagyszerű termékre van szükség. Az ajánlás viszont nagyon sokat számít. Találjunk olyan partnereket, akik használják, ismertek, és bátran ajánlják másoknak is. Ám ez csak idővel lehetséges, hiszen a személyes tapasztalatok megszerzéséhez idő kell. Ne sajnáljuk, várjuk ki türelmesen. De ne higgyük, hogy csak a hírességek véleménye számít! A terméket használó átlagos vásárló véleménye is nagyon fontos, hiszen elsősorban a többi vásárló online véleménye alapján döntenek majd a későbbi vásárlóink.