Cégvezetés & irányítás cikkek


Objektív teljesítménymérés, objektív jövedelem?

Objektív teljesítménymérés, objektív jövedelem?  

A prémium, az alkalmazotti jövedelem, akár a fizetés megállapítása egyre több munkahelyen teljesítménymérés felhasználásával folyik. Ehhez a munkatársi teljesítménymérés rendszerét gondosan és objektíven érdemes felállítani, mivel így motiváló, alapos és világosan értelmezhető mindenki számára. Amennyiben ilyen rendszerünk nincs, akkor sem a munkatárs, sem a munkáltató számára nem könnyű feladat egy fizetési nap előkészítése, majd túlélése.
Egyszerűen csak mondjunk nemet!

Egyszerűen csak mondjunk nemet! 

Mindig elérhető, mindig terhelhető, egyetlen feladatra sem mond nemet? Manapság sokan küzdenek ezzel a problémával, pedig ha nem szabunk világos határt a vállalat feladatoknak, könnyen kiégés lehet a vége.
Egy trükk, amit érdemes ellopni a multiktól

Egy trükk, amit érdemes ellopni a multiktól 

A multik által használt praktikák, melyeknek hatékonyságukat köszönhetik, a kis cégek számára többnyire elérhetetlenek. Van viszont egy olyan, amit bárki, már holnaptól használhat. Megéri!

Szokások, amelyekért kedvelni fogják a munkatársai 

Közhellyé vált már a Buckingham–Coffman-féle mondás:„Az emberek a vezetőket hagyják ott, nem pedig a vállalatot.” Minden vezető tudja, hogy ebben a gondolatban bizony sok az igazság. A lojalitást kikényszeríteni nem, csak kiérdemelni lehet. Szakértőnk néhány apró, de annál fontosabb dologra hívja fel a figyelmet, ami segíthet!
Adjuk meg, ami a testé!

Adjuk meg, ami a testé! 

A fenntarthatóság azt jelenti, hogy nem szipolyozzuk ki a természeti kincseinket, nem éljük fel a gazdasági javakat, nem zsigereljük ki a munkatársainkat, és nem fosztjuk ki saját szervezetünket sem. Amit elhasználunk, azt vissza kell pótolni, legyen szó a környezetünkről vagy saját magunkról.
Miért fontos a "helyettesítési dosszié"?

Miért fontos a "helyettesítési dosszié"? 

Az üzleti életben szinte mindent le lehet másolni. A céges szlogent, a hirdetés képanyagát, a promóció szövegét, az akciókat, a technológiát. Csak egyet nem: a céggel összhangban, stabilan dolgozó munkatársat. De mi van, ha mégis elveszítjük?
Csodaszer, ami mindenre jó?

Csodaszer, ami mindenre jó? 

Szervezetfejlesztőként az egyéni coachingra úgy tekintünk, mint az egyik leghatékonyabb egyéni fejlesztési formára. De mik is azok a helyzetek, témák, elakadások, amikor érdemes a coaching-ban gondolkozni, mint lehetséges keret a továbblépéshez?
Céges parti - a vezető szemszögéből

Céges parti - a vezető szemszögéből 

Az év végi céges mulatságok általában már a "kiengedés" időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.
Boldog munkamániások: mire van szükségük?

Boldog munkamániások: mire van szükségük? 

Bár a legtöbben igyekszünk valamiféle egyensúlyt felállítani munka és magánélet között, a munkamániások számára ennek nincs sok értelme. Számukra nem az egyensúly a lényeg, hanem hogy hogyan különítsék el a munkát a magánélettől.
Így legyen sikeres innovátor!

Így legyen sikeres innovátor! 

A legjobb ötletek általában nem véletlenszerűen pattannak ki egyes kiválasztottak fejéből, és nem is mindig lesz belőlük világmegváltó újdonság. A nagy újítókat érdeklődésük, szakmai tudásuk, érzékenységük segítette, hogy sikerre vigyék, amit elképzeltek.

Mit csinál nyáron a Mikulás? 

Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni.

Vállalati kockázatkezelés: jóval tudatosabb is lehetne 

A gyorsan és sokszor kiszámíthatatlanul változó piaci környezetben megfelelő kockázatkezelési stratégia híján a vállalatok túlélése is veszélybe kerülhet. A kockázatkezelés ugyan az utóbbi években a nagyobb magyar cégeknél is a működés részévé vált, de még messze nem annyira tudatos, mint kellene.

Ha nem tudja az a baj, ha nem akarja, az a baj 

Egy ember hozzájárulása a cég munkájához korántsem csak szakmai kompetenciáján múlik. Ha valaki nem motivált, hiába tud mindent. De mit tehetünk, ha valaki csak az egyik területen teljesít jól? Szakértőnk segít!

Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit! 

A legtöbb vállalat életében eljön az a pillanat, amikor mindent fel kell tenni egy lapra, amikor a lét vagy a nemlét a döntésünk tétje. A legtöbben azt hiszik, a jó döntések mögött némi látnoki képesség és jó adag szerencse húzódik meg, jobban megvizsgálva a helyzetet azonban kiderül, hogy ez nem teljesen igaz.

Nem csak leépítéssel lehet hatékonyabbá tenni a munkaerőt 

A munkaerő hatékonyságának növelését ma már kevésbé lehet pusztán költségcsökkentéssel, leépítéssel megoldani. Ezzel szemben pozitív módja is létezik egy vállalkozás eredményének növelésére, mivel óriási tartalékok vannak még a szervezeti munka fejlesztésében Magyarországon. Érdemes számba venni, és kitanulni ezeket a lehetőségeket, mivel a vezetők és a dolgozók tudatosságának és felelősségérzetének fokozásával a cég árbevétele is mérhetően növekedni tud.

A sikeres munkaerő-kiválasztás lépései 

Munkatársaink beállítottságával, képességeivel a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk, mert tulajdonságaik, erősségeik egyben motivátoraik is. A legegyszerűbb motivációs eszköz tehát maga a munka, a feladat, hiszen ki ne szeretne sikeres lenni, más szavakkal: hatékony és hatásos lenni. Ha valaki szereti, amit csinál, és mindezért elismerik és megbecsülik, amellett, hogy jól érzi magát a bőrében, sokat hozhat a cég konyhájára is.

Így legyen sikeres 2014-ben 

Lassan vége az évnek, karácsony előtt a készülődésé a főszerep, utána a családé, úgyhogy nehéz ilyenkor már a cég stratégiai feladataira koncentrálni. Segítünk, hogy könnyebben készüljön fel az új évre.

Négy jó tanács, ha külföld felé kacsingat 

Sok hazai cég kacsingat külföld felé, hogy ott keressenek maguknak partnert vagy beszállítót. Adunk négy tanácsot, mire érdemes fokozottan ügyelnie annak, aki kilép hazánk és főleg az unió határain kívülre üzletet kötni.

Nyolc tanács, hogy ne bukjon el az új vállalkozása 

A legtöbbünknek élete folyamán néhányszor biztosan megfordul a fejében, hogy saját vállalkozásba fog. Adunk nyolc tippet, hogy ne jusson kátyúba már a legelején.

Így nem időpocsékolás a meeting 

Az emberek manapság rengeteg megbeszélésen vesznek részt, amit a többség a háta közepére sem kíván. Pedig egy meeting lehet hatékony is, olyan, ami alkalmat ad a tanulásra sőt, akár energiával tölt fel – a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁJÁN megtudhattuk, hogyan.

Bizalom nélkül nincs csapat, csapat nélkül nincs siker 

Sok szó esik manapság az egész világot sújtó bizalomhiányról. Egy cégen belül azonban a „ragasztó” a bizalom a csapaton belül. Ez, és a munkatársak valódi megismerése alapja a jó csapat és így a sikeres cég létrejöttének – derült ki a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. Elmondjuk, hogy csináljuk!

Versenyképességre 2,3 milliárd eurót kapnának a kicsik 

A Kis- és Középvállalkozások Versenyképessége (COSME) elnevezésű uniós program 2,3 milliárd eurót szán a következő EU-költségvetésből a nevében is szereplő cél eléréséhez. Az Európai Bizottság múlt héten méltatta a program kitűzéseit.

Szív is kell a sikeres cégépítéshez 

Komoly összefüggés van a spirituális intelligencia és a sikeres vállalat között. Magyarországon még a legtöbben az ész vezérelte irányításban hisznek, tőlünk nyugatabbra viszont már kevésbé tabu, hogy a szívnek is szerepe van az üzleti sikerekben.

A hatékony, de népszerű főnök titka 

Közismert mondás, hogy a „vezető nem azért van, hogy szeressék”. Persze nem baj, ha a munkája, emberségessége, átlátható és következetesen alkalmazott szabályrendszere miatt kiszámítható, megismerhető és szerethető, de ez csak következmény és nem cél. A gond akkor kezdődik, ha céllá válik és ezért feláldozza az előbbieket. Szakértőnk segít, hogyan lehetünk ezen a téren is még jobb vezetők!

Hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlóinkat? 

A legjobb ügyfelek a visszatérő ügyfelek, rájuk lehet stabilan üzletet építeni, ráadásul szinte már közhely, hogy az új ügyfél mindig többe kerül. Tehát spórolhatunk, miközben jobb vevőt szerzünk. De hol kezdjük a megnyerésüket? Adunk néhány tanácsot.

Kisokos a tökéletes üzleti ajándékhoz 

Nem elég azt tudnunk, hogy kinek szeretnénk valamilyen ajándékkal kedveskedni az év végi ünnepek alkalmából az üzleti partnerek és ügyfelek közül. Gondosan kell eljárnunk az ajándék kiválasztásánál, a csomagolásnál és az ajándék átadásánál. Szakértőnk segít!

A delegálás művészete 

Nem mer szabadságot kivenni, mert fél, hogy irányítása nélkül leállna a munka? Úgy érzi, hogy 0-24 órában elérhetőnek kell lennie? Ha pótolhatatlan, akkor vezetőként valamit elront. A növekvő kis-és középvállalatok sikeres működésének egyik kulcstényezője, hogy a vezető hogyan válik képessé felhatalmazni beosztottjait, milyen hatékonyan gyakorolja a delegálás „művészetét”. Szakértőnk tanácsaival most Ön is elsajátíthatja ezt a kulcsfontosságú készséget.

Így indul egy sikeres vállalkozó napja! 

Egy vállalat sikerében természetesen oroszlánrészt vállalnak a vezetői, akik néha szemlátomást sok ember munkáját végzik egyszerre. Pedig nem ördöngösség, ahogy dolgoznak, csak megfelelő rutin és munkaszervezés kérdése.

8 jótanács, hogy ne menjen rá az üzletre a házassága 

A vállalkozók között van egy különösen vakmerő típus - aki a saját házastársával alapít családi vállalkozást. Nekik adunk néhány tanácsot, hogy kerüljék el a zátonyra futást úgy a munkában, mint a magánéletben.

A színvonalas cégek 8 alapelve 

A vállalkozások tekintetében a minőség meghatározása és megteremtése összetett feladat. Mint ilyen, a megfelelően kialakított és működtetett minőségirányítási rendszer következetességet teremt, biztosítja a folyamatos fejlődést, mérsékli a kiszolgáltatottságot, és olyan struktúrát biztosít, amelyre a vállalkozásnak szüksége van ahhoz, hogy képes legyen rugalmasan lekövetni a változásokat.

Magyar siker amerikai módra 

Kevesen merik felrúgni a biztosnak tűnő alkalmazotti létüket – különösen, ha az nem is mondható rossznak – azért, hogy belevágjanak az ismeretlenbe, és kifejlesszenek egy alkalmazást, amelynek a célja a vállalati innováció serkentése. A Be-novative ötletgazdáját és alapítóját azonban a szenvedélye hajtotta.

Jót tenni jól - avagy hogy jótékonykodjunk okosan 

Nem kell milliárdokat keresni ahhoz, hogy kimutassuk emberi oldalunkat és jótékonykodjunk. Egy kisvállalat is lehet gondoskodó, ráadásul a jótékonyság jó hatással van a morálra és a cég imázásra is.

Elég jó zsonglőr ahhoz, hogy menedzser legyen? 

Hol vannak már azok az idők, amikor hatalmas táblákon, hónapról-hónapra követhette egy menedzser a projektek megvalósulását? A mai gyorsan változó környezetben inkább zsonglőrként kell ritmusban tartania a csapatokat és a munkafolyamatokat felkészülve az előreláthatatlan eseményekre és a villámgyors módosításokra.

Öt módszer, hogy még jobb vezető lehessen 

Menedzsernek lenni egyáltalán nem olyan egyszerű üzem, a legjobbak is folyton fejlesztik saját képességeiket, hogy egyre jobbak legyenek. Adunk öt ötletet, milyen területekre érdemes fókuszálnia, hogy elismert vezető legyen.

Humorra a munkahelyen is szükség van 

A generációk közötti legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek megszűnésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát - mint a különböző munkastílus és értékrend, kölcsönös türelmetlenség, valamint az elfogadás hiánya – gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.

Öt tipp az új eszközök bevezetéséhez 

A folyamatosan fejlődő technológia rengeteg változást hozott a kiskereskedelem világába az utóbbi 25 évben. Csak győzzék az alkalmazottak megszokni.

Ne hagyja a dolgokat túlbonyolódni! 

Rengeteg menedzser egyetért abban, hogy a dolgok túlkomplikálása rossz hatással van mind a termelékenységre, mind a munkahelyi morálra. Tudni a problémáról azonban egy dolog, megoldani pedig egy másik.

A két főbűn, amit mobiltelefonnal elkövethetünk 

Ha telefonetikettről van szó, mindannyian hosszasan tudjuk sorolni, hogy mások milyen hibát követnek el. S ha mi követjük el ezeket a hibákat? Az más, éppen úgy alakult… Van azonban néhány etikettbaki, amely túlmutat az illik, nem illik, elegáns, nem elegáns kérdésen, mert üzleti, szakmai megítélésünket befolyásolhatja – nem jó irányba.

Ne legyen mindig kedves! 

A legtöbben azt szeretnénk, ha szeretnének, ezért a mélyen bennünk rejtező motivációért pedig sok mindent hajlandóak vagyunk feláldozni, például, hogy belemenjünk konfliktusokba. Jobban szeretünk „továbblépni", „hagyni elülni a feszültséget", jó csapatjátékosként dolgozunk a cégben.

14 dolog, amit meg kell tenni az ünnepek előtt 

Bár még csak október közepe van, érdemes felkészülni az év végi teendőkre, hogy a jövő év sokkal szebb legyen, mint az idei volt.

Milliárdokba kerül a kisvállalatoknak a figyelmetlenség 

Döbbenetes összegektől esnek el a brit kisvállalatok a saját figyelmetlenségüknek köszönhetően - derült ki egy most elkészült brit felmérésből.

Névjegyhasználat – okosan 

A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni? Szakértőnk válaszol a névjeggyel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.

Amikor jobb, ha nem innoválunk tovább 

Akár kezdő vállalkozóról, akár egy óriási vállalatról van szó, három egyszerű kérdésre adott válasszal el lehet dönteni, érdemes-e valóban foglalkozni egy újítással vagy ki kell hajítani.

A bónusz, amiről még az alkalmazottak sem tudják, hogy akarják 

Ha megkérdezik őket, mivel lehetne őket motiválni a még jobb munkavégzésre, a munkavállalók rengeteg különféle választ adnának a pénzbeli ösztönzőktől kezdve a legújabb elektronikus kütyükig. Csakhogy az egy dolog, mit mondanak ők és az egy másik, mi a valóság.

Nem baj, ha lelép az alkalmazott! 

Az általános népi bölcsesség azt tartaná, ha egy cégtől távozik a vezető fejlesztő, dizájner vagy bármely más kulcsfontosságú szereplő, a vállalkozásnak kártyavárként kellene összeomlania. Aztán kiderül, hogy ez egyáltalán nincsen így.

Vakrepülésben a hazai szálláshelyek 

Noha az ingatlanpiaci válság hatására a szállodaiparban is felértékelődött megfelelő üzleti tervek szerepe, a hazai szálláshelyek jelentős hányada továbbra sem él a stratégiailag megalapozott, historikus adatokra, frissített versenytárs- és környezetelemzésre épülő tervezés módszereivel.

A sikerre nincs recept! 

A sikerre éhező menedzserek gyakran elődeik életrajzát bújják ötletekért, hogy megtalálják a siker kapuját nyitó bölcsek kövét. Pedig a sikerhez nincs univerzális recept vagy tervrajz, ami alapján mindenki számára elérhető lenne. Persze tanácsok azért vannak.

A nők egyenlők, de mégsem 

Habár jogilag semmiféle diszkrimináció nem létezik Európában a nők és a férfiak között, a gyakorlat mást mutat. Száz európai vállalati vezető közül például mindössze 3 a nő, de még a cégek irányító testületeiben is alig 13,7 százalék az arányuk.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Cégvezetés & irányítás téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Kitört a háború a magyar bankok között a diákhitelesekért

Kitört a háború a magyar bankok között a diákhitelesekért 

Ponthatár afterparti: kedvezményesővel versenyeznek bankok a diákhitelhez számlát nyitókért.

Adózás

Augusztustól jön a szigorítás, kétszeresére nőnek a bírságok

Augusztustól jön a szigorítás, kétszeresére nőnek a bírságok  

Augusztus 1-től duplájára emelkedik az adókötelezettségek nem vagy nem megfelelő teljesítése esetén kiszabható mulasztási bírság általános mértéke.

Jogi kisokos

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek  

Augusztus 1-től 13 százalékról 15 százalékra emelkedik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabható bírság összegének felső határa.

Cégblog

Ilyen benzinkutat sem látott még

Ilyen benzinkutat sem látott még  

Az eddigiekhez képest más modellen alapul az Auchan legújabb csepeli töltőállomása.

Társadalom

Ezért szeretik az emberek az Európai Uniót

Ezért szeretik az emberek az Európai Uniót  

Az európaiak a demokráciát és a gazdasági hatékonyságot tartják az EU fő erősségének.

Infokom

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?  

Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az egyre szélesebb körben alkalmazott forradalmi technológiai megoldások máris újabb szemléletváltást sürgetnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo