Cégvezetés & irányítás cikkek

Munkában, biztonságban
Korántsem csak a veszélyes üzemekben dolgozók problémája a munkavédelem, és sokkal többről van szó annál, mintsem, hogy sisakot kell viselni egy építkezésen. A munkahelyi balesetek megelőzéséhez olyan banális apróságokra is figyelni kell, mint például, hogy ne legyen csúszós a padló. De a munkavédelem témakörébe tartozik a méltatlanul hanyagolt stressz kérdése is.

Tíz fontos jel, hogy valami nagyon nincs rendben
A legjobb cégvezetők is képesek elsiklani olyan jelek felett, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a vállalat jövője veszélyben van, és sürgős lépéseket kell tenni a csőd elkerülése érdekében. Mutatunk tíz olyan tünetet, amik azt jelzik, hogy valami nagyon nincs rendben.

Csak olyat ígérj, amit be tudsz tartani!
„A túlélés nem a legerősebb, de nem is a legintelligensebb fajnak adatik meg, hanem annak, amelyik leginkább képes alkalmazkodni a változásokhoz.” Charles Darwin elméletét követte új márkája, a Myrla üzleti koncepciójának a kialakításakor az Aromax Zrt.

Hét dolog, amit soha ne mondjon a dolgozóinak
Ha az ember menedzser, elég gyakran kell szembesülnie a dolgozói motiváció hiányával, az ellenállással egyes feladatokkal szemben és a problémás dolgozókkal. A nehéz eseteket nehéz kezelni, azokban ez még nem ok arra, hogy olyat mondjon, amit később csak megbánna.

Mindenkinek árt, mégis együtt élünk vele
Mindenkinek van, mindenki beszél róla, mégse tudjuk pontosan, hogy mi is ez, és mennyire veszélyes. A stressz a mai munkahelyi élet egyik talán leggyakrabban használt szava, de kevesen gondolnak bele, hogy valójában mekkora károkat okoz nem csak a munkavállalóknak, hanem a cégeknek is. Pedig épp olyan fontos munkavédelmi kérdés a pszichoszociális egészség, mint a fizikai, vagy kémiai munkavédelem.

Öt érv, amiért minden vállalkozónak nyelvet kéne tanulnia
A magyar emberek nagy többsége nem beszél az anyanyelvén kívül semmilyen nyelven, és a kormány sem egyértelműen áll a nyelvoktatás mögött. Ugyanakkor a mai versenyben egy vállalkozó szinte biztos, hogy lemarad, ha nem beszél semmilyen nyelven.

Így edzze az agyát, hogy ne kalandozzon el!
Vállalkozóként rengeteg szálat kell egyszerre kézben tartania. Rettentő nehéz koncentráltnak maradni a munkavállalók, ügyfelek, e-mailek és telefonhívások vég nélküli áradata közepette. Ahhoz, hogy ki tudja zárni a zavaró hatásokat, meg kell tudnia, hol húzódnak az agya korlátai és keményen kell edzenie, hogy javuljon a koncentrálóképessége és hatékonysága.

Mivel legyünk tisztában, ha vállalkozást indítunk?
Vállalkozás indítása esetén sok mindent kell mérlegelni, mielőtt belevágunk. Nem elég azt tudni, hogy mit szeretnénk csinálni, azzal is tisztában kell lennünk, hogyan fogjuk megvalósítani.

A legegyszerűbb motivációs trükk
Az ember sokszor kénytelen olyasmit is elvégezni, amihez semmi kedve, de mégis muszáj. Vezetőként ráadásul erre másokat is rá kell tudnunk venni. Van erre egy rém egyszerű megoldás!

11 dolog, ami nem hagyja majd aludni!
Saját vállalkozást indítani izgalmas és ijesztő egyszerre. Folyamatosan kihívásokkal kell küzdenie, gyakran kell a saját korlátait átugrani. Ne csodálkozzon, ha nem tud nyugodtan aludni éjszaka.
A kirúgás művészete
A "lassan alkalmazni, gyorsan kirúgni" elv embertelennek tűnhet, de ha megfontolás van mögötte, valószínűleg mindenki jobban jár így.
Amerikai álmot épített szemétből egy magyar srác
A legmenőbb startupnak választott TerraCycle szemetet hasznosít újra, de úgy, ahogy még senki. A multicég vezetője egy magyar származású srác, Tom Szaky, aki sok mindent másképp gondol, mint a többség.
Így írjunk tökéletes álláshirdetést
Látszólag könnyű álláshirdetést írni, ugyanis mindössze az elvárásokat és a cég által kínált előnyöket kell írásos formába önteni. A valóságban azonban az álláshirdetés megírását is tanulni kell, könnyű hibát elkövetni. Egy-egy szó elvételével vagy hozzáadásával más álláskeresői réteg jelentkezik. HR-szakemberektől gyűjtöttünk néhány megfigyelést és jó tanácsot.
5 eszköz a használhatóbb belső szabályozásért
A minőségirányítás rendszerről gyakran a felesleges adminisztráció jut a legtöbb ember eszébe. Pedig ha jól működik, a cégnek is hasznára válik és a kollégák is örömmel használják majd. A Piac&Profit szakértője ad 5 tippet ehhez.
A rugalmas munkavégzés az innovációt is segíti
Egyre több cég ismeri fel annak fontosságát, hogy alkalmazottai között legyenek innovatív gondolkodók is, akik ötleteikkel viszik előre a vállalat szekerét. A magyar vállalkozások csaknem fele szerint az innovációt a rugalmas munkavégzés is segíti.
5 megbeszélésgyilkos vezetői baki
Gyakran olvashatunk arról, hogy mi mindent tegyen, vagy ne tegyen egy munkatárs egy-egy értekezleten és a vezetőket is tréningezik arra, miként is kell jól megtartani egy megbeszélést. Jó, ha észrevesszük azonban: több hiba, amelyet egy vezető elkövethet, valójában nem vezetési kérdés, hanem viselkedési baki, amelyeket érdemes elkerülni.
Így legyen úrrá a nehézségein!
Az utóbbi egy évtized nem volt éppen egyszerű a vállalkozók számára sem Magyarországon, sem a határokon túl: a gyorsan változó gazdasági, jogszabályi és technológiai környezet egyenként is rengeteg kihívást jelentett a cégeknek.
Négy tipp, hogyan harcolja ki az „igent”!
Egyes vállalkozói képességeket nem lehet az iskolában elsajátítani. Az egyik ilyen, hogy hogyan tárgyaljunk úgy, hogy megszerezzük a hőn áhított „igent” a partner részéről.
Ne hagyja lelépni a legjobbakat!
Sosem értette, miért hagyják el a legjobb dolgozói a vállalatát? Az ok egyszerű: Ön miatt! Ne másban vagy a körülményekben keresse a hibát, valószínűleg a céges szervezetben van valami, amit ki nem állhatnak.
Mire ügyeljünk, ha behívjuk a munkavállalót?
Legfeljebb napi hatórás részmunkaidőben foglalkoztatható a munkavállaló ebben a fokozott rugalmasságot követelő foglalkoztatási formában. A munkaviszony teljes időtartama alatt, az egyes behívások között is fennáll a társadalombiztosítási jogviszony.
Van a végrendeletnél is biztosabb megoldás
Vajon hogyan tud egy cég tulajdonosa visszavonulni az aktív üzleti élettől úgy, hogy közben nem kerül veszélybe a sok év alatt felhalmozott cégvagyon? A 2014. március 15-én hatályba lépett új Polgári törvénykönyv (Ptk.) bizalmi vagyonkezelésre vonatkozó rendelkezései megoldást kínálnak a dilemmára.
Öt ötlet, hogyan kommunikáljon hatékonyabban!
Vannak emberek, akikből úgy kell kihúzni minden szót, mások órákig csacsognak, mégsem derül ki, mit is akarnak mondani valójában. Megint mások cégen belüli hatalmi játszmákat erőltetnek a többiekre, mások pedig zavarukban inkább hallgatnak. A legtöbb vállalkozásban a kommunikáció távolról sem tökéletes, márpedig a zavarok e téren óriási visszaesésekhez vezetnek a hatékonyságban.
A melankolikus vagy a locsi-fecsi a jobb dolgozó?
Egy vállalkozás számára nagyon fontos, hogy milyen alkalmazottakkal dolgozik, és hogyan terelgeti őket a minél hatékonyabb munkavégzés irányába. Ha a pozíció és az azt betöltő személyisége passzol, mindenki jobban jár.
Öt tipp, hogy ne borítsa el a munka!
Ne keményebben, hanem okosabban dolgozzon. Persze könnyű kifogásokat találni, miért nem lehet okosabban dolgozni, amikor a Beérkezett üzenetek tele van új levelekkel, az asztalon hegyekben állnak a papírok, és a telefon folyamatosan csöng. De az igazság az, hogy ebben a helyzetben van szükség igazán a fifikára.
Sokba kerül ha rossz ember van, rossz helyen
Rengeteg időt és pénz pocsékolnak el a cégek a nem megfelelő ember kiválasztásával. Egy friss felmérés szerint ez évente 130 milliárd dollárjába kerül a cégeknek, amik még 20 milliárdot pluszban kidobnak az ablakon a munkahelyek fölösleges pályáztatásával.
Győzze le a félelmeit, ha meg akarja menteni a cégét
A félelem fenyegetésre való reagálás, függetlenül attól, hogy utóbbi vélt vagy valós. Belénk ivódott ösztön. Sajnos ahelyett, hogy erőt adna, a legtöbbször csak lebénít, ami akár a cég vesztét is okozhatja. Adunk néhány tippet, amivel megakadályozhatja, hogy kicsússzon a kezéből a kormány.
12 jel, hogy vállalkozónak született
Egy jó vállalkozó nem feltétlenül azokról a tulajdonságairól ismerszik meg fiatalkorában, amit a nagy többség a legjobb vállalatvezéreknek tulajdonít. Sőt. Mutatunk tizenkettőt, ami számít.
Hogyan írjunk jó üzleti tervet?
Minden vállalkozás önéletrajza az üzleti terv, akár céget indítunk, akár befektetőt keresünk, vagy újratervezzük, átalakítjuk cégünket. A jó üzleti tervnek azonban fontos kritériumai vannak. A Vállalkozás Okosan blog összeszedte, mik ezek.
20 életszerű módszer a munkatársak motiválására
A motivált munkaerő jobban megéri a cégnek, erről már sok szó esett. De hogy is kell csinálni? Vezetők gyakorlati tapasztalatai alapján állt össze a húszas lista, tényleg hasznos és tényleg bevállalható motivációs eszközökből.
Fordítsuk a konkurencia ellen a saját fegyverét!
Mindenképp lesznek olyanok a meghódítani kívánt piacon, akik nagyobbak, erősebb vagy jobbak valamiben. A nyers erő hiánya miatt nem árt egy kis fifika: fordítsa a konkurencia ellen a saját fegyverét!
Szeretjük a munkaadónkat
A cégvezetők véleménye alapján a munkavállalói elkötelezettség és motiváció meghatározó kérdés lesz a 2014-2016 közötti időszakban, a térségben a magyar munkavállalók a legelkötelezettebbek a munkahelyük iránt.
Hét tipp, hogy láncolja magához dolgozóit
Bár a legtöbb vezető igenis fontosnak tartja - legalábbis papíron - a dolgozói elköteleződést, valójában jóval kevesebbet foglalkoznak vele, mint szükséges lenne, ennek köszönhetően a dolgozók többsége egyáltalán nem kötődik a vállalatához.
Ki a hibás, ha nincs kit felvenni?
Sok munkáltató panaszkodik, hogy milyen nehéz megfelelő embert találni egyes állásokra. Hiába sok a jelentkező, egyik sem igazán jó. Szakértőnk szerint viszont olykor a toborzó a hibás, hisz nem határozza meg pontosan, hogy milyen embert keres.
5 jó tanács Klapkától
Klapka György vállalkozói sikerességéhez kétség sem férhet. A most 86 éves sorozatvállalkozó sztorijaiból és tanácsaiból bárkinek van mit tanulnia.
Így lesz eredményes az üzleti ebéd
Ha egy új ötlet kapcsán puhatolóznánk vagy egyszerűen csak jó lenne az iroda formálisabb légkörét kicsit lazábbra cserélni, esetleg olyan partnerrel vagy témáról tárgyalnánk, amely nem tartozik a munkatársainkra, egy üzleti ebéd megfelelő keret lehet mindezekhez.
Bárkinek találni helyet a munkaerőpiacon
Társadalmi vállalkozó, vezető szakértő és háromgyermekes anya, Ashoka-tag, aki a semmiből hozott létre egy, a felnőtt fogyatékos társadalom munkába integrálását elősegítő országos hálózatot. Egy átlagos pörgős munkanap reggelén kérdeztük Dávid Andreát.
Négy tipp kezdőknek a könyvelés útvesztőihez
Hacsak nem végzett számvitelt, a könyvelés szó hallatán valószínűleg lúdbőrözni kezd a háta. A kezdő vállalkozók számára pedig még inkább ijesztő lehet a könyvelés világa. Adunk néhány tippet az ismerkedéshez a számlákkal és pénzügyi műveletekkel.
Ne dőljünk be az előítéleteknek!
A megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazásához egyre nagyobb állami és uniós támogatás kapcsolódik. Ennek ellenére sok a félreértés és a tisztázatlan kérdés a témában. Szakértőnk segít eloszlatni ezeket!
Legyen Ön is startup!
Nem az ágazat, nem is a vállalkozás típusa, még csak nem is a cég életkora a leglényegesebb különbség a startup és a hagyományos cég között. A legszembetűnőbb a hirtelen gyors növekedés, ami mögött új típusú vállalkozói attitűd és ebből eredően másfajta cégkultúra és működési modell áll. Ezt viszont bárki lemásolhatja, a társadalmi vállalkozás, az állami cég vagy a kkv is.
Bevált praktikák túlterheltség ellen
Az idő mára talán a legfontosabb és a legszűkebben rendelkezésre álló erőforrássá vált, bár úgy teszünk, mintha végtelenül rendelkezésre állna. Egy elfoglalt ember azonban megfelelő időgazdálkodás híján hamar a végkimerülés állapotába juthat, és nem kerülheti el a hibákat sem.
Miért olyan nehéz jó vezetőt találni?
Az egyik legfontosabb döntés egy vállalat működése során a vezetők kiválasztása - állítja a Gallup felmérése. Mégis rendszerint rosszul választanak, méghozzá ijesztő arányban: a válaszadók véleménye szerint 82 százalékban nem sikerült megfelelő embert választani a megfelelő pozícióra. De miért olyan nehéz ez?
3 dolog, amit ne mondjunk bemutatkozáskor
Bemutatkozhatunk úgy, hogy még egy hét múlva is emlékezzenek ránk, és úgy is, hogy azonnal elveszítsék az érdeklődésüket. Szakértőnk ma arról ír, hogy “mit felejtsünk ki” szándékosan az “élő” bemutatkozásunkból, ha több embernek vagy akár egy csoportnak mutatkozunk be.
A túl közeli főnök
Nemcsak a kisvállalkozások vezetőire leselkedik a veszély, hogy túl közvetlenül viselkednek a munkatársaikkal, ez bármely vezetővel megtörténhet, szinte észrevétlenül. A túlzott közvetlenség számos buktatót rejthet, amelyek visszahatnak a cég üzleti sikereire és sokszor a cég imázsára is.
Átszervezne? Lesz pár buktató...
Ha a vezetésnek már mindennapi gondokat okoz a cégben lévő lukak és hatékonytalan folyamatok kezelése, ideje átszervezni! Nem könnyű nekilátni, de megéri. Szakértőnk segít!
Kiszállni a mókuskerékből: átadni, vagy eladni?
A legtöbb cégvezető előbb-utóbb szembesül azzal a kérdéssel, hogy mihez kezdjen a cégével, ha már úgy érzi kiöregedett az üzletből, át kell adnia a céget az utódjának, vagy értékesítenie kell egy külső befektetőnek. Az átadás, vagy eladás kérdésében azonban nem szabad könnyelműen dönteni, mert mindkét lehetőség tartogat komoly kockázatokat – hangzott el a Piac & Profit által szervezett KKV-Akadémián.
Öt csalhatatlan jel, hogy itt az ideje a szakításnak!
Amikor az ember elhatározza, hogy belevág egy saját cég létrehozásába, mindent rózsaszín felhő vesz körül. Még azt az embert is, akit a partnerünké választunk. Minden szupernek tűnik és nincs előttünk lehetetlen. De nem feltétlenül marad ez így örökké.
Magyarok nyomják le a Dropboxot?
Dropbox, Google Drive, Microsoft SkyDrive, Tresorit – néhány a legismertebb felhő alapú fájlmegosztó és tárolószolgáltató közül. A felsorolásban a negyedik egy alig kétéves magyar startup. A három hazai egyetemista által alapított Tresorit célja, hogy a vállalkozás a titkosított felhőpiac egyes számú innovátora legyen világszinten.
A cél teszi a csapatot, nem a tréning
Egy jó csapat mindig eredményesebb, mint egymás mellett működő egyének összessége. Hogy mitől válik az emberekből csapat, azt számos teória és módszer taglalja, de van egy dolog, amiben minden sikeres vezető egyetért.