Cégvezetés & irányítás cikkek

Új segítség női vállalkozóknak
Önálló szervezet segíti a női vállalkozók indulását és sikeressé válását. A Magyar Vállalkozónők Egyesülete képzést, támogatást biztosít a sikeres induláshoz úgy, ahogy arra a női vállalkozásoknak szüksége van.

Súlyos hiba az álláskeresők lekicsinylése
Az álláskeresők fele találkozott már kellemetlenkedő személyzetissel, kétharmaduk arra panaszkodik, nem kap visszajelzést a beadott pályázatról. Munkaadóként súlyos hiba legyinteni az álláskeresői panaszokra, ugyanis sokan bosszút állnak. Rossz hírét terjesztik a cégnek, nem vesznek a termékekből és eszükbe sem áll újra pályázni. Néhány fogással azonban még az elutasítás is szépen tálalható.

Őrizze meg hidegvérét, hogy sikeres lehessen!
Talán furcsán hangzik, de az érzelmek kontrollálása és nyugalom megtartása igenis szorosan összefügg a teljesítménnyel. Adunk néhány tippet, hogyan tartsa kordában kitörni készülő érzelmeit és váljon sokkal sikeresebb cégvezetővé!

Egy új asztal lenne a hatékonyság kulcsa?
Lehet, hogy az informatikusoknak helyet kéne cserélnie az értékesítőkkel? Vagy csak közelebb kéne költöztetni egymáshoz két kollégát az irodán belül ahhoz, hogy jelentősen hatékonyabbá váljon a cég? A tudósok mára pontosan tudják, hogy hatnak ránk a terek. Kár lenne ezt nem kihasználni.

Fogja diétára a cégét vagy belehal!
Az alkalmazottak teletömése feladatokkal és kevésbé fontos célokkal csak arra jó, hogy elteljenek és a figyelmük elterelődjön a fő prioritásokról. Adunk néhány tippet, hogyan csökkentheti az adagjukat a megfelelő táplálkozás jegyében.

10 tipp, hogy ne durranjon el az agya
Ha valakinek saját vállalkozása van, sokszor úgy érzi, minden az ő vállán nyugszik. Azonban folyamatosan a cég ügyeit intézni és az üzlet miatt stresszelni a legkevésbé sem jelenti azt, hogy a csúcsformánkat nyújtanánk.

Szükség van büntetésre?
Sokszor és sokat beszéltünk már arról, hogy az igazán eredményes munkahelyi környezet kialakításához motivációra, dicséretre és érdekes feladatokra van szükség. De szakértőnk most azért hozzáteszi, néha büntetésre is...

Elégedett munkaerő – elégedett ügyfél
A megfelelő munkavállalói attitűd és viselkedés százmilliárdos különbséget is jelenthet egy cég eredményeiben. A pozitív ügyfélélmény eléréséhez ugyanis az elégedett munkavállalón keresztül vezet az út.

Hét lecke, ami sosem veszti érvényét
A technológia rettentően megváltoztatta a világot az utóbbi néhány évtizedben, úgy tűnik, az üzlet szabályait teljesen felforgatta a fejlődés. Mégis vannak alapvető szabályok, amelyek évezredek óta biztosak, bárhogy is változzon az világ körülöttünk.

Ez a képesség segít kezelni a stresszt
Jó lenne, ha úgy tudnánk megőrizni a biztos tartásunkat és nyugalmunkat, hogy abból legfeljebb csak átmenetileg lendít ki bármilyen külső behatás. Ezt a képességet, az úgy nevezett rezilienciát, vagyis rugalmas ellenállást fejleszteni is lehet.
Használja ki a dolgozóit maximálisan!
Természetesen nem azt akarjuk ezzel sugallni, hogy dolgoztassa őket erejük utolsó morzsájáig. A legkevésbé sem. Inkább arra szeretnénk rávilágítani, hogyan optimalizája a cég hatékony működése érdekében az alkalmazottaiban rejlő rengeteg lehetőséget.
A mentoring a hiányzó láncszem?
A mentoring klasszikus fogalma munkahelyi környezetben az újonnan belépő munkavállaló beilleszkedésének felgyorsításához, egyáltalán tapasztalatátadáshoz, szerepmodell nyújtásához kapcsolódik, ahol a fiatalabbat, az új belépőt a tapasztaltabb, idősebb mentorok támogatják, tanítják, coacholják. Ez a klasszikus szerepe a mentoringnak megmaradt, ám alkalmazási területe folyamatosan és jelentősen bővül.
Öltözzünk sikerhez!
"Dress for Success" - Egyre gyakrabban találkozhatunk ezzel az angolszász világból átvett kifejezéssel. Fogalmazhatunk úgy is: Öltözzünk a sikerért! De hogyan? A Piac&Profit szakértője segít!
16 (úgy tűnik) örökérvényű tipp vezetőknek
Vannak olyan régi igazságok, amelyek mára mulatságosan kimentek a divatból. Mások viszont, úgy tűnik, kiállták az idő próbáját, akárhány évtizeddel ezelőtt fogalmazták is meg őket.
Nem bíznak a vezetők a döntéseikben
A globális üzleti vezetők nem bíznak a döntéseikben, köszönhetően az információk hiányának vagy éppen a könnyű hozzáférhetőségnek. A felmérésből, amelyet a Harvard Business Review Analytics Services végzett el, kiderült, hogy a megkérdezett döntéshozók mindössze 13 százaléka biztos teljes mértékben a döntéseiben.
Vessünk véget a végtelen megbeszéléseknek!
Mindenkivel előfordult már, hogy időpazarlásnak érezte a végtelennek tűnő meetingeken ücsörgést, a parttalan vitát, vagy a bőbeszédűen kifejtett irreleváns véleményeket. Pedig léteznek technikák arra, hogy egy megbeszélés hatékony és rövid legyen, egy egyszerű trükkel pedig még a locsogó munkatársak is rövidre fogják mondandójukat.
A dicséret hiányzik, mint egy falat kenyér
Ön dicséri az embereit? Szakértőnk szerint komoly gond a magyar vállalkozásokban, hogy a vezető nem nyugtázza a jót, a sikeres munkát. Teljesen természetesnek veszi. Bezzeg a hibákért, az elcsúszásokért, a rossz teljesítésért azonnal szól.
Mutassuk magunkat megbízhatónak!
Az üzleti életben a megbízhatóság kulcsfontosságú tényező, és a megbízhatóság egyik arca a pontosság. Érdemes figyelni rá, ahogy arra is, hogy ha mégsem sikerül, hogyan kommunikáljuk. A Piac & Profit szakértője segít!
9 tipp a munkahelyi stressz csökkentésére
Bizonyított tény, hogy a munkahelyi stressz betegít, és természetesen rosszul hat a termelékenységre, morálra és a lojalitásra is. Dr. Butyka Ágnes, az Oxygen Medical foglalkozás-egészségügyi szakorvosa szerint a vezetőknek számos lehetőségük van a stressz csökkentésére, az eredmények pedig a cég működésére is visszahatnak.
Hogyan lehet megtartani a jó munkaerőt?
A jelenlegi gazdasági körülmények között sok vállalatnak nincsen kerete arra, hogy fizetésemeléssel és bónuszokkal jutalmazza a kiemelkedő teljesítményt nyújtó munkatársakat. A rugalmas munkavégzési lehetőség azonban olyan motivációs eszköz, amely nem jár többletkiadással.
2014 az emberi cégek éve
1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a "Rövidlátó marketing" című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: "Milyen üzletet is csinálok valójában?" A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.
Hogyan legyen családbarát főnök?
Képzelje el, hogy az egyik legjobb alkalmazottja arra kéri, időnként hadd érjen be később a munkahelyére, hogy egy-egy délelőttöt a gyermekével tölthessen. Esetleg egy-egy nap hadd dolgozzon otthonról, hogy a családja közelében lehessen? Megmutatjuk, milyen előnyei lehetnek, ha nem utasít el csípőből egy ilyen kérést.
Hiába nem divat, érték
Magyarország egyre inkább elöregszik, a munkaerőpiacon mégis mintha ötven felett megszűnne az élet: aki ennél idősebb, már alig-alig talál pozíciót. Pedig az idősebb munkatársak higgadtsága, tapasztalata, döntéskészsége és lojalitása alapvető értéket jelen minden vállalkozásnak.
Pénz a résben
Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. A mondás teljes igazságtartalmát most nem boncolgatnánk, de az biztos, hogy jó kereskedő a kis üzletet sem kezeli mellékesként. Főleg nem válságos időben. Pláne akkor, ha egy másik mondást is ideidézünk: sok kicsi bizony sokra megy!
Lehet valaki a főnöknél jobb?
Egyes cégvezetők nem mernek olyan munkatársakat alkalmazni, akik képzettebbek vagy tehetségesebbek náluk, mert tartanak attól, hogy a munkatárs vetélytárssá válhat a cégen belül. Ez azonban a teljesítmény rovására mehet.
Objektív teljesítménymérés, objektív jövedelem?
A prémium, az alkalmazotti jövedelem, akár a fizetés megállapítása egyre több munkahelyen teljesítménymérés felhasználásával folyik. Ehhez a munkatársi teljesítménymérés rendszerét gondosan és objektíven érdemes felállítani, mivel így motiváló, alapos és világosan értelmezhető mindenki számára. Amennyiben ilyen rendszerünk nincs, akkor sem a munkatárs, sem a munkáltató számára nem könnyű feladat egy fizetési nap előkészítése, majd túlélése.
Egyszerűen csak mondjunk nemet!
Mindig elérhető, mindig terhelhető, egyetlen feladatra sem mond nemet? Manapság sokan küzdenek ezzel a problémával, pedig ha nem szabunk világos határt a vállalat feladatoknak, könnyen kiégés lehet a vége.
Egy trükk, amit érdemes ellopni a multiktól
A multik által használt praktikák, melyeknek hatékonyságukat köszönhetik, a kis cégek számára többnyire elérhetetlenek. Van viszont egy olyan, amit bárki, már holnaptól használhat. Megéri!
Szokások, amelyekért kedvelni fogják a munkatársai
Közhellyé vált már a Buckingham–Coffman-féle mondás:„Az emberek a vezetőket hagyják ott, nem pedig a vállalatot.” Minden vezető tudja, hogy ebben a gondolatban bizony sok az igazság. A lojalitást kikényszeríteni nem, csak kiérdemelni lehet. Szakértőnk néhány apró, de annál fontosabb dologra hívja fel a figyelmet, ami segíthet!
Adjuk meg, ami a testé!
A fenntarthatóság azt jelenti, hogy nem szipolyozzuk ki a természeti kincseinket, nem éljük fel a gazdasági javakat, nem zsigereljük ki a munkatársainkat, és nem fosztjuk ki saját szervezetünket sem. Amit elhasználunk, azt vissza kell pótolni, legyen szó a környezetünkről vagy saját magunkról.
Miért fontos a "helyettesítési dosszié"?
Az üzleti életben szinte mindent le lehet másolni. A céges szlogent, a hirdetés képanyagát, a promóció szövegét, az akciókat, a technológiát. Csak egyet nem: a céggel összhangban, stabilan dolgozó munkatársat. De mi van, ha mégis elveszítjük?
Csodaszer, ami mindenre jó?
Szervezetfejlesztőként az egyéni coachingra úgy tekintünk, mint az egyik leghatékonyabb egyéni fejlesztési formára. De mik is azok a helyzetek, témák, elakadások, amikor érdemes a coaching-ban gondolkozni, mint lehetséges keret a továbblépéshez?
Céges parti - a vezető szemszögéből
Az év végi céges mulatságok általában már a "kiengedés" időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.
Boldog munkamániások: mire van szükségük?
Bár a legtöbben igyekszünk valamiféle egyensúlyt felállítani munka és magánélet között, a munkamániások számára ennek nincs sok értelme. Számukra nem az egyensúly a lényeg, hanem hogy hogyan különítsék el a munkát a magánélettől.
Így legyen sikeres innovátor!
A legjobb ötletek általában nem véletlenszerűen pattannak ki egyes kiválasztottak fejéből, és nem is mindig lesz belőlük világmegváltó újdonság. A nagy újítókat érdeklődésük, szakmai tudásuk, érzékenységük segítette, hogy sikerre vigyék, amit elképzeltek.
Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni.
Vállalati kockázatkezelés: jóval tudatosabb is lehetne
A gyorsan és sokszor kiszámíthatatlanul változó piaci környezetben megfelelő kockázatkezelési stratégia híján a vállalatok túlélése is veszélybe kerülhet. A kockázatkezelés ugyan az utóbbi években a nagyobb magyar cégeknél is a működés részévé vált, de még messze nem annyira tudatos, mint kellene.
Ha nem tudja az a baj, ha nem akarja, az a baj
Egy ember hozzájárulása a cég munkájához korántsem csak szakmai kompetenciáján múlik. Ha valaki nem motivált, hiába tud mindent. De mit tehetünk, ha valaki csak az egyik területen teljesít jól? Szakértőnk segít!
Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit!
A legtöbb vállalat életében eljön az a pillanat, amikor mindent fel kell tenni egy lapra, amikor a lét vagy a nemlét a döntésünk tétje. A legtöbben azt hiszik, a jó döntések mögött némi látnoki képesség és jó adag szerencse húzódik meg, jobban megvizsgálva a helyzetet azonban kiderül, hogy ez nem teljesen igaz.
Nem csak leépítéssel lehet hatékonyabbá tenni a munkaerőt
A munkaerő hatékonyságának növelését ma már kevésbé lehet pusztán költségcsökkentéssel, leépítéssel megoldani. Ezzel szemben pozitív módja is létezik egy vállalkozás eredményének növelésére, mivel óriási tartalékok vannak még a szervezeti munka fejlesztésében Magyarországon. Érdemes számba venni, és kitanulni ezeket a lehetőségeket, mivel a vezetők és a dolgozók tudatosságának és felelősségérzetének fokozásával a cég árbevétele is mérhetően növekedni tud.
A sikeres munkaerő-kiválasztás lépései
Munkatársaink beállítottságával, képességeivel a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk, mert tulajdonságaik, erősségeik egyben motivátoraik is. A legegyszerűbb motivációs eszköz tehát maga a munka, a feladat, hiszen ki ne szeretne sikeres lenni, más szavakkal: hatékony és hatásos lenni. Ha valaki szereti, amit csinál, és mindezért elismerik és megbecsülik, amellett, hogy jól érzi magát a bőrében, sokat hozhat a cég konyhájára is.
Így legyen sikeres 2014-ben
Lassan vége az évnek, karácsony előtt a készülődésé a főszerep, utána a családé, úgyhogy nehéz ilyenkor már a cég stratégiai feladataira koncentrálni. Segítünk, hogy könnyebben készüljön fel az új évre.
Négy jó tanács, ha külföld felé kacsingat
Sok hazai cég kacsingat külföld felé, hogy ott keressenek maguknak partnert vagy beszállítót. Adunk négy tanácsot, mire érdemes fokozottan ügyelnie annak, aki kilép hazánk és főleg az unió határain kívülre üzletet kötni.
Nyolc tanács, hogy ne bukjon el az új vállalkozása
A legtöbbünknek élete folyamán néhányszor biztosan megfordul a fejében, hogy saját vállalkozásba fog. Adunk nyolc tippet, hogy ne jusson kátyúba már a legelején.
Így nem időpocsékolás a meeting
Az emberek manapság rengeteg megbeszélésen vesznek részt, amit a többség a háta közepére sem kíván. Pedig egy meeting lehet hatékony is, olyan, ami alkalmat ad a tanulásra sőt, akár energiával tölt fel – a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁJÁN megtudhattuk, hogyan.
Bizalom nélkül nincs csapat, csapat nélkül nincs siker
Sok szó esik manapság az egész világot sújtó bizalomhiányról. Egy cégen belül azonban a „ragasztó” a bizalom a csapaton belül. Ez, és a munkatársak valódi megismerése alapja a jó csapat és így a sikeres cég létrejöttének – derült ki a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. Elmondjuk, hogy csináljuk!
Versenyképességre 2,3 milliárd eurót kapnának a kicsik
A Kis- és Középvállalkozások Versenyképessége (COSME) elnevezésű uniós program 2,3 milliárd eurót szán a következő EU-költségvetésből a nevében is szereplő cél eléréséhez. Az Európai Bizottság múlt héten méltatta a program kitűzéseit.
Szív is kell a sikeres cégépítéshez
Komoly összefüggés van a spirituális intelligencia és a sikeres vállalat között. Magyarországon még a legtöbben az ész vezérelte irányításban hisznek, tőlünk nyugatabbra viszont már kevésbé tabu, hogy a szívnek is szerepe van az üzleti sikerekben.