Cégvezetés & irányítás cikkek

A jó termék számít, vagy az, hogy kit ismerünk?
A kapcsolati tőkét a pénzzel és a szakmai tudással szokták szembeállítani. A nagy kérdés: melyik a fontosabb? Az, hogy mennyire jó a termékünk, mennyi pénzt forgatunk a vállalkozásban, vagy az, hogy kiket ismerünk, és mekkora a kapcsolati hálónk?

5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie
A mai korra szokták azt mondani, hogy a változás benne az egyetlen állandó. Összeszedtünk 5 olyan dolgot, ami sürgősen el kell felejtenie, ha lépést akar tartani a modern biznisz világgal.

Ne csapjuk be magunkat! Az adósságcsapda figyelmeztető jelei
Minden magyar vállalkozás küzd a finanszírozási nehézségekkel: nem elég a bevétel, magasak az adók, a vevők 2-3 hónapra fizetnek. Innen egyenes út vezet a bedőlésig. Mielőtt eddig eljutna egy vállalkozás, észre kell venni a fenyegető adósságcsapda figyelmeztető jeleit.

Így válasszon könyvelőt!
A könyvelőválasztás fontos döntés egy cég számára, de nem megmásíthatatlan. Még jobb azonban, ha elsőre sem tévedünk. Minél többet tudunk, annál kisebb a tévedés lehetősége. Íme néhány fontos szempont, mire ügyeljünk.

Ha anya dolgozni megy…
A nők megváltoznak, amikor gyerekük születik. Ez a munkáltatók szempontjából nem előny annyiban, hogy nyilván nem a karrier áll az első helyen. Ugyanakkor az, hogy megértőbbé, hatékonyabbá és többek között kiváló logisztikussá válnak, az őket alkalmazó cégek számára is előny.

„Dolgozómegosztás” lenne a jövő?
1:1. Manapság ez a megszokott felállás a munkavállaló és alkalmazó viszonyában, kivéve egyes kivételes szakmáknál. Pedig a „megosztott munkavállaló” hatékony és költségkímélő módszer lehetne rengeteg területen.

Sms az üzleti életben?
Mindannyian tapasztaljuk: az írásbeli üzenetküldés kultúrája jelentősen megváltozott. Igazi levelet jobbára már csak hivatalos okból kapunk, a korábban oly népszerű faxot csendesen háttérbe szorította az e-mail, a főként a tinik zsebpénzbeosztását jótékonyan támogató SMS pedig ma már hódít minden korosztály körében. Lopakodva megveti a lábát az üzleti, munkahelyi kultúrában is – nagyobb teret nyerve, mint ami indokot és elegáns lenne. De hogy használjuk jól? Szakértőnk segít!

Suli nincs, munka van - mi lesz a gyerekkel?
Kezdődik a nyári szünet, megkönnyebbült gyerekek tömegei szabadulnak fel 10 egész hétre. A szülőknek viszont plusz teher a szünet: ennyi szabadságot senki nem tud kivenni, ahogy valószínűleg azok is kevesen vannak, akiknek a pénztárcája bírná a folyamatos táborozást. Tehát előbb-utóbb a gyerek a „szülő nyakán marad”.

Hat tulajdonság, amiről felismerhető a jó dolgozó
A jó munkaerő sok tulajdonságában különbözik az átlagos dolgozótól, a legfontosabb, hogy csaknem kétszer olyan produktív. Mutatunk néhány tulajdonságot, amiről Ön is felismerheti a kiváló munkaerőt.

Női vezetőkkel hatékonyabb lehet a vállalat
A nőknek bizonyos tekintetben nehezebb előre jutni, és nem véletlen a világban, hogy a felsővezetők között több férfit találunk. Pedig a cégek hatékonyabbak lehetnének, ha több női vezetőt alkalmaznának.
Egy egyszerű eszköz, ami segít átláthatóvá tenni a céget
Mennyit érne, ha mindig tudná, mi történik a cégben? Egy kisebb vagyont. A Piac&Profit szakértője viszont egy teljesen ingyen megvalósítható módszert mutat be.
Miért jó munkaerő az introvertált kolléga?
Az álláshirdetések zömében dinamikus, energikus, kommunikatív munkatársat keresnek. Mi van akkor, ha valaki csendes, befelé forduló, nem társasági ember? Hajlamosak a cégek az introvertáltakat hátrébb sorolni a kiválasztás során. Pedig jó részük precíz, jól tűri a monotóniát és ritka megszólalásai annál értékesebbek. Nagyító alatt az introvertált kollégák.
Azonnal használható stresszkezelő trükkök
Amilyen sokat beszélünk a stresszről, annyira keveset tudunk tenni ellene - gondolnánk. Nos, ha a kiváltó okokat nem is tudjuk megszüntetni, a Piac&Profit szakértője segít, hogy el tudjunk lazulni ha felgyűlt a feszültség.
Hat tipp a jobb munkahelyi hangulatért!
A jó munkahelyi hangulat nem csak azért fontos, mert így kellemesebben telik az idő, hanem mert ez egy fontos pontja az alkalmazottak-munkatársak motivációjának. Kövesse az alábbi tippeket, hogy vidámabb legyen a hangulat az irodában!
Ne féljen a kérdésektől!
Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!
Ezekre figyeljen, ha munkavállalót keres!
Cégvezetőként mindenki szeretne megbízható, szorgalmas, precíz és motivált alkalmazottat. Amikor álláshirdetést adunk fel,azt gondoljuk tömegével jelentkeznek majd a meghirdetett pozícióra alkalmas jelöltek. Hamar kiderül, a valóság messze nem ilyen egyszerű. Néhány alapszabály, amit érdemes betartanunk, mert az új munkatárs a munkaadónak is kockázat.
Alkalmaznák a cégek, ha lenne kit
A növekedési kilátások javulásának köszönhetően egyre több vállalat tervez jelentős létszámbővítést idén, azonban közel kétharmaduk amiatt aggódik, hogy nem fognak a pozíciók betöltéséhez szükséges szakértelemmel rendelkező jelentkezőket találni.
Nyári szabadság: miben dönt a munkáltató?
Nyakunkon a kánikula és a strandszezon, kinek van kedve dolgozni? Legszívesebben az egész cég egyszerre menne nyaralni. De ahhoz, hogy szabadságra küldjük dolgozóinkat, nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, mit mond a jogszabály. Íme a legfontosabb előírások.
Tippek a túlterheltség csökkentésére
Ez vezetőnek mindenre figyelnie kell - ez sajnos elengedhetetlen. De ha túlterheli magát, azzal semmire nem megy. Bárki bármit állít, senki nem képes több lovat megülni egyszerre. Szakértőnk ad néhány tippet, hogy utat mutasson a feladatok káoszában.
Hatékonyabb szeretne lenni? Álljon le a munkával!
Rengeteg ember kerül akarata ellenére a mókuskerékbe, amiből nem tud szabadulni. Rengeteg feladata van és mindnek készen kellene lennie tegnapra? Mást sem tesz, csak rohan, oltja a tüzet, pipálja ki a feladatokat a soha véget nem érő listán? Ha így érzi, lassítson és szervezze át az életét.
Mikor kell tárgyalni?
Mikor érdemes egyáltalán tárgyalni? A tárgyalás már önmagában olyan helyzetet feltételez, amelyben mind a két fél akar valamit a másiktól. Az egyik eladni, a másik venni. Együttműködni. Ebben tehát egyetértés van, csak a feltételekről kell megegyezni.
Ettől lesz hatékony a munkaszervezés
Abban mindenki egyetért, hogy a kézi irányítás, mint munkaszervezési elv régen nem működőképes. De mit válasszon helyette a vezető?
Ezt teszik a sikeres emberek péntek délután!
Nem mindegy hogyan zárjuk a munkahetet, amit péntek délután teszünk, ugyanis nagyban kihat arra, milyen lesz a következő hetünk. Bemutatunk tíz dolgot, amit a sikeres vezetők megtesznek, mielőtt megkezdődik a hétvége.
Gyakornokkal dolgozni? Gondolja át még egyszer...
Itt a nyár, rengeteg diák igyekszik egy kis pénzt vagy szakmai gyakorlatot szerezni valamely cégnél. A válságban megszorult vállalkozások is örülnek az olcsó ideiglenes munkaerőnek, ám jobban végiggondolva nem mindig jó ötlet pár hónapra felvenni valakit.
Akinek kéne, nem kapja, aki adhatná, ül rajta
Miközben a vállalatok négyötöde stratégiai eszköznek tekinti a tudást, mindössze 37 százalékuk rendelkezik tudásmenedzsment-stratégiával. A tudás szervezeten belüli áramlását a pozícióféltés, az érdektelenség és a bizalom hiánya is hátráltatja.
Aknamező vagy aranybánya is lehet egy konferencia
Egy-egy konferenciára nem csak az ismereteink bővítéséért látogatunk el, hanem kimondva, kimondatlanul azért, hogy jókat beszélgetve, üzleti szempontból is gyümölcsöző, új ismeretségeket köthessünk. Ugyanakkor - a regisztrációtól, a kávészüneteken át, az előadások alatti viselkedésig, az étkezéses alkalmakig – üzleti etikett tekintetében igazi aknamezőn járunk: Szinte megszámlálhatatlan illemszabályt kell és érdemes is betartanunk. Lássunk ezért most három balfogást, amelyeket érdemes elkerülnünk.
Ne a legjobbat keressük, hanem a legalkalmasabbat
Miért kerülnek a céghez oda nem illő, a munkakör ellátására, a szervezetbe való beilleszkedésre kevésbé alkalmas, vagy motiválatlan emberek? A hiba nem csak a munkavállalóban lehet – hívja fel a figyelmet a HR Portál.
Öt tanács, hogyan legyen sikeres fiatalon!
A hatékony vezetővé válás legfontosabb kritériuma, hogy az ember ne célként, hanem tanulási folyamatként élje meg, ahol a kötelező munkahelyi tapasztalatok keverednek az egyéni tapasztalatokkal.
Az eredményes tárgyalás hat titka
Minden ember szinte napi rendszerességgel folytat tárgyalásokat, akkor is, ha a zöldségesnél alkudozik, akkor is, ha sok millió eurós üzletet köt. Rengeteg embernek ennek ellenére fogalma sincs, hogyan is kéne úgy tárgyalnia, hogy kielégítő eredményre jusson. Nekik adunk néhány jótanácsot.
A szerénység mint vezetői erény
A globalizálódó piac méretei és komplexitása miatt ma már senki nem képes egymaga válaszokat adni. Éppen ezért a jó értelemben vett alázatnak egyre több szerepe van a munkahelyi kapcsolatokban: elvégezni a saját munkát, aztán átadni a helyet másnak, hogy ő is beletehesse a maga tudását - ez a készség egyre fontosabb a jól működő cégek számára.
Négy dolog, ami biztos zsákutcába viszi az üzletet
A kezdő vállalkozások rengeteg hullámhegyet és -völgyet élnek át, ez teljesen természetes. Hibákat véteni emberi dolog, és a cégfejlődés része. A hibákból rengeteget lehet tanulni, az így születő új megoldások pedig segítenek elkerülni, hogy újra belelépjünk ugyanabba a gödörbe.
Tanuljon meg okosan dönteni!
Mindennap rengeteg döntési helyzettel szembesülünk. Melyik cipőnket vegyük fel regget, ezt vagy azt csináljunk vacsorára, hova menjünk nyáron nyaralni. A cégvezetőknek teljesen természetes, hogy ennél is többször kell dönteniük: marketingstratégiákról, új alkalmazottakról, partnerségi kapcsolatokról, üzleti tervről és megannyi másról.
A saját "processzorunkat" is túlterheljük
Azt mondják, a fejétől bűzlik a hal. Ennek megfelelően, ha a vállalkozásban nehézkesen, és nagyon lassan mennek a dolgok, akkor előbb-utóbb a vezetőhöz vezetnek a nyomok. Nézzük, miért.
A bizonytalanságból versenyelőny
Napjaink sikeres vállalkozásai úgy alkalmazkodnak, hogy a maguk javára fordítják a gazdálkodási környezet állandó bizonytalanságait. A Reconcept blog olyan megközelítéseket mutat be, amellyel bátrabban tekinthetünk a nem várt fordulatok elé.
Tényleg kell a dress code?
Sokan az öltözködési kódexet (dress code) úri huncutságnak tartják, ami a nagy cégekre jellemző. Érdemes pedig néha elgondolkodni azon is: vajon mi lehet az oka, hogy egy egész kódexet írnak arról, mit viseljen valaki egy cég képviseletében és mit ne.
10 hiba, amit sose kövessen el
Új üzletbe kezdeni sosem egyszerű. A semmiből felépíteni egy vállalatot önmagában is kihívás, hát még olyan valakiknek, akiknek semmi, vagy csak nagyon kis tapasztalata van az üzleti életben. Bár minden eset más, vannak tipikus hibák, amelyekből minden iparágban érdemes tanulni.
A te céged ültetvény vagy őserdő?
Sem az innovációval, sem a növekedéssel nincs probléma, mindenki elismeri mindkettő létjogosultságát. Mégis rengeteg cég veszíti el a két érték közül vagy az egyiket vagy a másikat. Miért? A megoldás a cégkultúrában keresendő.
A „régi motorosok” nélkül nem megy
Állandóan változó környezetnek kell megfelelnie a cégeknek, de ezt az előnyükre fordíthatják. Viszont az alkalmazkodás nem jelenti a tapasztalatok feladását, a „régi motorosok” és az új generáció között meg kell teremteni a tudásátadás lehetőségét.
Ők a legfontosabbak a cége számára!
Az elismert író, előadó és üzletember Jim Rohn egyszer azt mondta: "Annak az öt embernek az átlaga vagy, akivel a legtöbb időt töltöd." A vállalkozók azonban, akik a saját kezükkel építették fel a cégüket, hajlamosak alulbecsülni a munkatársak fontosságát a cégen belül.
Így állítsuk magunk mellé a volt főnökünket
Ha úgy dönt, hogy saját vállalkozásba fog, az éppen elég kockázatot rejt magában úgy is, ha egyébként egy olyan területen marad, ahol már megvan a tudása, kapcsolatai és hitele. Az utóbbi szempontok miatt az utolsó munkáltatója kulcsfontosságú eszköz lehet a sikeréhez vezető úton – vagy épp áthatolhatatlan akadály.
Mit kezdjünk a visszatérő kollégával?
Gyakori gond a cégeknél a hosszabb távollét – például szülési szabadság – után visszatérő munkavállalók kezelése. A jogi kérdéseken túl fontos munkaszervezési és emberi feladat is felmerül. Szakértőnk segít, hogy mit tegyen a vezető!
A feledékenység veszteség - de van megoldás
Néha az ember nem találja a lakáskulcsát vagy elfelejt megírni egy fontos e-mailt - ez a legtöbbünkkel előfordul. Ha azonban az ilyen esetek nap, mint nap ismétlődnek, az nem csak rettenetesen frusztráló, de anyagi, erkölcsi károkat okoz.
Kilóg a lóláb, ha hamis a felelősség
Visszaadni valamit a környezetünknek, a körülöttünk élőknek vagy egy értelmes ügyért csatarendbe állítani a kollégákat a céges kultúra egyik alapköve lehet - célt és értelmet ad a munkának és megerősíti a dolgozókat összetartó kötelékeket. Azonban felépíteni és fenntartani egy céget önmagában is kitölti a teljes munkaidőt, hatékonyan fenntartani mellette egy felelős társadalmi tevékenységet nagy kihívás, minden szempontból jobb tehát, ha az a cég működésének szerves része.
Több egészség - kevesebb költség
Cégvezetőként nem csak az eszközök, az emberek amortizációjára is figyelmet kell fordítania. Az egészséges munkaerő nem csak jobban termel, de kevesebbe is kerül a cégének.
Kátyúba ragadt az élete? Segítünk kimászni!
Kellemes élete van? Biztosnak tűnő állása van, kifizeti a számláit, egy kicsit még félre is tud tenni, a cég fizeti Ön után a járulékokat, mi baj lehet? Semmi, ha csak az nem, hogy mindezek visszatartják attól, hogy valóban az legyen, aki lehetne. Nem arra biztatunk senkit, hogy rúgjon fel mindent maga körül. Azt viszont állítjuk, hogy ha néhány apróságban változtatunk, egészen új világok tárulhatnak fel.
Mitől jó egy cégnév?
Sok vállalkozó nagy lendülettel indul neki a cégalapításnak, de a cégnév választásnál sokan visszapattannak, mert kedvüket szegi a döntés gyötrő dilemmája. Miért olyan nehéz eldönteni, melyik név lehet a befutó? Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a cégnév választásnál? A Piac&Profit szakértője segít!
A jövő cégének három pillére
Vannak cégek, amelyek már nemcsak arra törekszenek, hogy a legjobbak legyenek a világon, hanem hogy a legjobbak legyenek a világnak. A profittal egyformán fontosnak tartják a közösség és a környezet érdekeit is. Amerika egyes államaiban külön jogi keret is segíti az úgynevezett benefit corporation-öket.
Nap mint nap meglopják és észre sem veszi?
Ha valaki ellopja a pénztárcáját, hogy aztán a tartalma nélkül adja vissza, biztosan tolvajt kiált. Ha arra ér haza, hogy a lakás fenekestül felforgatva áll, és minden értékes hiányzik, minden bizonnyal a rendőröket hívja rablás miatt. De vajon miért nem veszi észre, ha valaki az idejét rabolja, ami az üzletben értékesebb minden aranyékszernél és hitelkártyánál?