A női vezetők etikusabb döntéseket hoznak

A női vezetők etikusabb döntéseket hoznak és kevesebb kockázatot vállalnak egy felmérés szerint, amely a cégek pénzügyi vezetőinek neme, az igazgatótanács nemi összetétele és vállalatok adócsalásról gyűjtött, 1991-2011 közötti adatainak összehasonlításán alapult.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A két egyesült államokbeli egyetem, a Wake Forest University School of Business és a University of North Carolina-Wilmington kutatóinak tanulmányát az amerikai The Atlantic külügyi és gazdasági folyóirat ismertette. A felmérésből kiderült, hogy a női pénzügyi vezetők férfi kollégáiknál kevesebb valószínűséggel vesznek részt adóelkerülésben, amely illegális tevékenységhez, például adócsaláshoz vezethet. A kutatás megerősítette, hogy a cégek számára legideálisabb, ha az igazgatótanácsi tagok "kritikus tömege", legalább 30 százaléka nő, mert így lehet a legtöbb előnyt kihasználni a nemi sokféleségből.

(Itt olvashatja tippjeinket női cégvezetőknek!)

A tanulmány szerint a nők és a férfiak eltérően értékelik az etikus döntéseket, és összességében a nők etikusabbak és kevesebb kockázatot vállalnak. Ennek egyik oka a felmérés szerint az, hogy a nőket jobban motiválja a növekedés és fejlődés lehetősége, míg a férfiakat inkább a pénz és a hatalom megszerzése hajtja, ami miatt hajlamosak etikai faktorok nélkül, kizárólag gazdasági alapon meghozni a döntéseket.

Megállapítja a kutatás, hogy ha a pénzügyi vezető nő, de az igazgatótanácsban csak férfiak vannak, akkor a pénzügyi vezető neme nem befolyásolja a vállalat adóelkerülési döntéseit. Legalább egy nőnek kell lennie az igazgatótanácsban ahhoz, hogy a női pénzügyi vezető etikusabb döntéseket hozzon. Ugyanakkor férfi pénzügyi vezető és női tagokat is számláló igazgatótanács esetében  a nagyobb adóelkerülési arányt mutatott ki a felmérés.

A tanulmány egyik szerzője szerint az eredmények egybecsengnek más kutatásokkal; látszik, hogy mekkora hatással van a döntési helyzetben lévők neme az igazgatótanácsra és annak döntéshozására. Hozzátette: a pénzügyi vezetők általában férfiak, a S&P 500 vezető céget felsoroló listájában csak 10 százalék a női pénzügyi vezetők aránya.  Akkor lehet több női vezető a közeljövőben, ha azok az emberek, akik az ilyen pozíciókba való felvételről döntenek megértik, hogy milyen előnyökkel jár a nők alkalmazása - jegyezte meg a tanulmány egyik szerzője.

A „NŐIESEBB” VEZETŐI STÍLUSÉ A JÖVŐ
A nők több vezetői készségben is jobb helyezést érnek el, mint a férfiak, így jobb a megítélésük olyan területeken, mint a példamutató vezetői attitűd, a nyílt és transzparens kommunikáció, a hibák elismerése valamint a hatékony motiváció – derült ki a Ketchum Leadership Communication Monitor felmérésből. A felmérés szerint egyébként ezek azok a legfontosabb tényezők, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy valakiből jó vezető váljon. Ezen felül a kutatás arra is rávilágított, hogy egyre nagyobb az igény a sokkal „nőiesebb” vezetői stílusra.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo