Sok olyan új technológia létezik már, amely első látásra ijesztő lehet egy cégvezetőnek. Ilyen az adatbányászat, a különféle technológiák, melyek a tehetségkutatást vagy az alkalmazottak felvételét szolgálják. Habár ezek a technológiák a HR-t könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik, nem célszerű ezek közül túl sokat használni, csak azt, amelyekre ténylegesen szüksége van a cégnek ahhoz, hogy megtalálhassa a megfelelő munkaerőt. (A jó munkaerő megtalálása elsőrendű fontosságú, a rosszul kiválasztott utánpótlás ugyanis komoly veszteség!)
A neten való jelenlét elengedhetetlen
„Más-más szempontból, de mindkét oldalról – HR- beszállítók és a cégek felől - megközelítve is fontos a világhálón való megtalálhatóság” – mondta a HR Portálnak Bölcskei Mónika, a New Human Bridge Solutions Kft. vezető fejlesztő trénere, coach, facilitátor. A megváltozott technológiai trendek miatt ma már szinte nincs olyan HR-szakember, aki bármiféle információ után kutasson is, ne nyúlna a "fingerprints"-nél található világhálóhoz. A HR-beszállítók csak úgy tudnak versenyben maradni, ha elfogadják ezt a változást, építenek rá, használják, netán formálják is.
Bölcskei Mónika szerint vannak olyan méretű HR-beszállítók, ahol nincs lehetőség (emberi és anyagi erőforráshiány miatt) külső cég bevonására, míg másoknál nincs elég kapacitás, szakértelem ahhoz, hogy maguk csinálják. A szakmai üzeneteket leginkább maga a HR-cég tudja összeállítani, míg a külső cégek több eszközt ismernek, jobban rá tudnak találni a z adott helyzetnek megfelelőkre. A szakember már mindkettővel próbálkozott és mindkettőnek megtapasztalta az előnyét és a hátrányát. A jövőben is azt tervezi tenni, ami a leginkább illeszkedik az adott célhoz és körülményekhez.
Weboldal, blog, Facebook – ahol a cégek megjelennek
„Sok eszköz van, amit érdemes használni, de itt sem árt betartani a "kevés néha több" elvet” – tette hozzá Bölcskei Mónika. A leginkább működő eszközök manapság a rövid hangulatvideók, a célirányos rövid üzenetek többféle formában (post, blog, stb.), szakmai események feltüntetése a közösségi portálokon. Fontos, hogy nem is az eszközökben (mit), hanem minél inkább a csatornákban (hogyan) történik a változás: weboldal, blog, közösségi portálok, CSR-rendezvények, személyes megjelenés szakmai fórumokon ma az elsődleges csatornák.
Úgy lehet dönteni erről, hogy figyelembe vesszük, hogyan tudjuk leginkább elérni a célcsoportot, milyen időintervallumon belül kell elérni őket, ahhoz milyen eszköz és csatorna a leginkább megfelelő, mennyit vagyunk hajlandóak, vagy mennyit tudunk ráfordítani, mennyi idő van vele saját magunknak foglalkozni, mi mást lehetne közben csinálni, ami több bevételt hozhat.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!