A kiválasztásnak is lépést kell tartania a világgal

Ma már a megfelelő munkaerő kiválasztásához elengedhetetlen az interneten való jelenlét, hogy bárhol a világon utol lehessen érni a cégünket. A legfontosabb a weboldal, ahol sokszor először találkoznak a cégünkkel, de a közösségi oldalakon való részvétel is egyre népszerűbb.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Sok olyan új technológia létezik már, amely első látásra ijesztő lehet egy cégvezetőnek. Ilyen az adatbányászat, a különféle technológiák, melyek a tehetségkutatást vagy az alkalmazottak felvételét szolgálják. Habár ezek a technológiák a HR-t könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik, nem célszerű ezek közül túl sokat használni, csak azt, amelyekre ténylegesen szüksége van a cégnek ahhoz, hogy megtalálhassa a megfelelő munkaerőt. (A jó munkaerő megtalálása elsőrendű fontosságú, a rosszul kiválasztott utánpótlás ugyanis komoly veszteség!)

A neten való jelenlét elengedhetetlen

„Más-más szempontból, de mindkét oldalról – HR- beszállítók és a cégek felől - megközelítve is fontos a világhálón való megtalálhatóság” – mondta a HR Portálnak Bölcskei Mónika, a New Human Bridge Solutions Kft. vezető fejlesztő trénere, coach, facilitátor. A megváltozott technológiai trendek miatt ma már szinte nincs olyan HR-szakember, aki bármiféle információ után kutasson is, ne nyúlna a "fingerprints"-nél található világhálóhoz. A HR-beszállítók csak úgy tudnak versenyben maradni, ha elfogadják ezt a változást, építenek rá, használják, netán formálják is.

Bölcskei Mónika szerint vannak olyan méretű HR-beszállítók, ahol nincs lehetőség (emberi és anyagi erőforráshiány miatt) külső cég bevonására, míg másoknál nincs elég kapacitás, szakértelem ahhoz, hogy maguk csinálják. A szakmai üzeneteket leginkább maga a HR-cég tudja összeállítani, míg a külső cégek több eszközt ismernek, jobban rá tudnak találni a z adott helyzetnek megfelelőkre. A szakember már mindkettővel próbálkozott és mindkettőnek megtapasztalta az előnyét és a hátrányát. A jövőben is azt tervezi tenni, ami a leginkább illeszkedik az adott célhoz és körülményekhez.

Weboldal, blog, Facebook – ahol a cégek megjelennek

„Sok eszköz van, amit érdemes használni, de itt sem árt betartani a "kevés néha több" elvet” – tette hozzá Bölcskei Mónika. A leginkább működő eszközök manapság a rövid hangulatvideók, a célirányos rövid üzenetek többféle formában (post, blog, stb.), szakmai események feltüntetése a közösségi portálokon. Fontos, hogy nem is az eszközökben (mit), hanem minél inkább a csatornákban (hogyan) történik a változás: weboldal, blog, közösségi portálok, CSR-rendezvények, személyes megjelenés szakmai fórumokon ma az elsődleges csatornák.

Úgy lehet dönteni erről, hogy figyelembe vesszük, hogyan tudjuk leginkább elérni a célcsoportot, milyen időintervallumon belül kell elérni őket, ahhoz milyen eszköz és csatorna a leginkább megfelelő, mennyit vagyunk hajlandóak, vagy mennyit tudunk ráfordítani, mennyi idő van vele saját magunknak foglalkozni, mi mást lehetne közben csinálni, ami több bevételt hozhat.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A JÓ MELÓS A KKV-KNAK IS ARANYAT ÉR
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fele stabil működésre számít a következő egy évben, egyharmaduk bízik abban, hogy növekedni is tud, minden ötödik cég pedig létszámbővülést is tervez. A vállalatvezetők szerint az üzleti kérdések mellett a szakképzett munkaerő megtalálása, a munkavállalók motiválása és a versenyképes bérek biztosítása jelentheti a legnagyobb kihívást.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo