A kiválasztásnak is lépést kell tartania a világgal

Ma már a megfelelő munkaerő kiválasztásához elengedhetetlen az interneten való jelenlét, hogy bárhol a világon utol lehessen érni a cégünket. A legfontosabb a weboldal, ahol sokszor először találkoznak a cégünkkel, de a közösségi oldalakon való részvétel is egyre népszerűbb.

Kép: Pixabay

Sok olyan új technológia létezik már, amely első látásra ijesztő lehet egy cégvezetőnek. Ilyen az adatbányászat, a különféle technológiák, melyek a tehetségkutatást vagy az alkalmazottak felvételét szolgálják. Habár ezek a technológiák a HR-t könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá teszik, nem célszerű ezek közül túl sokat használni, csak azt, amelyekre ténylegesen szüksége van a cégnek ahhoz, hogy megtalálhassa a megfelelő munkaerőt. (A jó munkaerő megtalálása elsőrendű fontosságú, a rosszul kiválasztott utánpótlás ugyanis komoly veszteség!)

A neten való jelenlét elengedhetetlen

„Más-más szempontból, de mindkét oldalról – HR- beszállítók és a cégek felől - megközelítve is fontos a világhálón való megtalálhatóság” – mondta a HR Portálnak Bölcskei Mónika, a New Human Bridge Solutions Kft. vezető fejlesztő trénere, coach, facilitátor. A megváltozott technológiai trendek miatt ma már szinte nincs olyan HR-szakember, aki bármiféle információ után kutasson is, ne nyúlna a "fingerprints"-nél található világhálóhoz. A HR-beszállítók csak úgy tudnak versenyben maradni, ha elfogadják ezt a változást, építenek rá, használják, netán formálják is.

Bölcskei Mónika szerint vannak olyan méretű HR-beszállítók, ahol nincs lehetőség (emberi és anyagi erőforráshiány miatt) külső cég bevonására, míg másoknál nincs elég kapacitás, szakértelem ahhoz, hogy maguk csinálják. A szakmai üzeneteket leginkább maga a HR-cég tudja összeállítani, míg a külső cégek több eszközt ismernek, jobban rá tudnak találni a z adott helyzetnek megfelelőkre. A szakember már mindkettővel próbálkozott és mindkettőnek megtapasztalta az előnyét és a hátrányát. A jövőben is azt tervezi tenni, ami a leginkább illeszkedik az adott célhoz és körülményekhez.

Weboldal, blog, Facebook – ahol a cégek megjelennek

„Sok eszköz van, amit érdemes használni, de itt sem árt betartani a "kevés néha több" elvet” – tette hozzá Bölcskei Mónika. A leginkább működő eszközök manapság a rövid hangulatvideók, a célirányos rövid üzenetek többféle formában (post, blog, stb.), szakmai események feltüntetése a közösségi portálokon. Fontos, hogy nem is az eszközökben (mit), hanem minél inkább a csatornákban (hogyan) történik a változás: weboldal, blog, közösségi portálok, CSR-rendezvények, személyes megjelenés szakmai fórumokon ma az elsődleges csatornák.

Úgy lehet dönteni erről, hogy figyelembe vesszük, hogyan tudjuk leginkább elérni a célcsoportot, milyen időintervallumon belül kell elérni őket, ahhoz milyen eszköz és csatorna a leginkább megfelelő, mennyit vagyunk hajlandóak, vagy mennyit tudunk ráfordítani, mennyi idő van vele saját magunknak foglalkozni, mi mást lehetne közben csinálni, ami több bevételt hozhat.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A JÓ MELÓS A KKV-KNAK IS ARANYAT ÉR
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fele stabil működésre számít a következő egy évben, egyharmaduk bízik abban, hogy növekedni is tud, minden ötödik cég pedig létszámbővülést is tervez. A vállalatvezetők szerint az üzleti kérdések mellett a szakképzett munkaerő megtalálása, a munkavállalók motiválása és a versenyképes bérek biztosítása jelentheti a legnagyobb kihívást.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo