Nem sok értelme van, ha kirándul a cég

A vállalati motivációs eszközök sorában outdoor programokat is szervezők az együttműködés javítását tűzik ki célul, zömében mégis ennek ellenében ható tematikával dolgoznak. Ennek köszönhetően az eredmény is alig-alig jelentkezik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az együttműködési és kommunikációs problémákra fókuszálnak leginkább az outdoor csapatépítő tréningek szervezői. A vállalatok 92 százalékánál merül fel az a probléma, míg a munkatársak közötti konfliktusok 60 százalékban kerülnek elő a tréningek során – derül ki a MotivArtis Vezetői és Szervezeti Hatékonyságot Támogató Kft. felmérésének adataiból.

Leginkább azért érdekes ez az adat, mert évek óta szinte minden szervezetet vezető fejlesztési célja ennek a területnek a támogatása. Elképzelhető, hogy a szintén évek óta visszafogott fejlesztési költségkeret és a vegyes sikerű belső megoldások kezdenek meglátszani? Az együttműködési és kommunikációs feszültségek miatt persze nem meglepő, hogy a munkatársak közti konfliktusok is előkelő helyen szerepelnek, ráadásul ez az a kényes terület, ahol a legkevesebb vezető vagy szervezet mer vagy tud hatékonyan beavatkozni. (A feszültségoldásra azonban van hatékony és olcsó módszer!)

„Korábbi tapasztalataink és a közelmúlt vállalati visszajelzései alapján nagyjából olyan eredményre számítottunk a kiégéssel kapcsolatban is, amit kaptunk: a válaszolók majdnem fele jellemző problémaként jelzi vissza a burnout megjelenését. (Amit egyébként fontos felismerni a dolgozónak és a vezetőnek is.) A csoportmotiváció jellemző vállalati eszközei még mindig a tréningek, az együtt töltött szabadidős programok, de nagyon szép számban jelenik meg a tudásmegosztás mint ösztönző erő is” – olvasható a cég közleményében, amelyet együttműködő partnerünk, a HR Portál közölt.

A kitöltők jelentős része számolt be valamilyen már megvalósult outdoor programról, ezek döntő többségben a csapatépítésről, az együttműködést támogató közös kikapcsolódásról szólnak. Viszont kevesen ismerik még a motivációs célú outdoor programokat, sokan úgy gondolják, hogy a pusztán játékokból és szórakozásból álló, luxuskörülmények között töltött hétvégék kora lejárt. Oka ennek minden bizonnyal az is, hogy a megfelelő mennyiségű szabadidő biztosítása az egyik legfontosabb ösztönző elemmé vált, így az egyén számára is kézzelfogható eredmény nélkül töltött tréningnap súlyos demotiváló hatással bírhat.

Igény van ezért a konkrét célokat kitűző, fejlesztő szakmai munkára, a tematikákat összeállítók azonban még mindig a csoportos motiváció támogatásának gyökeresen ellentmondó versenyekre, vetélkedőkre, az egyénileg vagy akár csoportosan is egymás ellenében való feladatmegoldásokra építik a programokat. Ennek a hibás megközelítésnek is köszönhető, hogy a zászlóra tűzött cél ugyan az együttműködés, a csoport és az egyén motivációjának növelése, ez az eredmény viszont a megvalósuló programok alig negyedénél érhető tetten. Kidobott pénznek ugyan senki nem gondolja az outdoor programokat, hatékonyságuk azonban ebben a formában legalábbis megkérdőjelezhető.

Inni járnak össze a kollégák, de csak évente egyszer
Ha a vállalat megszervezi, szívesen találkozunk a kollégákkal munkaidőn kívül, de a többség nem tartja a kapcsolatot a munkaidőn kívül. Ha mégis találkoznak, akkor az valamilyen formában az alkoholfogyasztáshoz kötődik.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo