Nézzen végig a cégében dolgozókon. Egészségesnek tűnnek? Sportolnak eleget? Még inkább: kapnak a cégtől elegendő támogatást ahhoz, hogy egészségesen éljenek?
Sok cégvezető távol tartja magát és a vállalatot az egészségprogramoktól, hogy megkímélje magát a kiadásoktól. Azzal azonban nem számolnak, mennyibe is kerül a dolgozók gyenge egészségi állapota: az ebből származó indirekt kiadások/bevételkiesések egy sport- vagy wellnessprogram többszörösére is rúghatnak. Arról már nem is beszélve, hány nagyszerű dolgozót veszít el idő előtt egy cég az egészségügyi problémák miatt. A két kiadási tételt összerakva már valószínűleg akkora összeg jön ki, ami komoly nyomást jelent, hogy a cége részt vegyen egy hatásos programban.
Mivel rengetegszer elhangzik, mennyivel olcsóbb a megelőzés az utólagos kezelésnél, sőt programok/versenyek is alakulnak a sportos cégek között, itt az ideje, hogy Ön is elkezdje az egészséges életmódot promotálni a dolgozói között. Ha azonban az üres frázisok önmagukban nem hatják meg, álljon itt néhány szám is: Az Aflac WorkForces Report (AWR) tavalyi felmérése szerint az Egyesült Államokban a betegség miatti hiányzások száma 28, a céges egészségügyi kiadások 26 százalékkal csökkentek azoknál a vállalatoknál, ahol létezett valamiféle egészséges életmódot támogató program. A tengerentúlon a programban részt vevő dolgozók aránya 61 százalék volt.
- Legyen a program közérthető. Olyan területekre igyekezzen fókuszálni, amelyek érintik a dolgozók mindennapjait, az egészséges táplálkozás, munkahely és csapat körül forognak. Szervezzen közös futásokat, hívjon masszőrt a házhoz a stressz csökkentése érdekében, kínáljon nekik néhanapján egészséges ételeket.
- Vonjon be minél több dolgozót. A részvételt jutalmazza, ne a szándékot: ne fitnesszbérletet adjon béren túli támogatásként, hanem sportfelszerelésre költhető kupont azoknak, akik eljönnek a cég által szervezett eseményekre. A Gallup egy felmérése szerint az elkötelezett dolgozók 21 százalékkal nagyobb lelkesedéssel vesznek részt a cég wellness-programjain, mint azok, akik a hátuk közepére kívánják a céget. Próbálja meg őket is bevonni a sportba és a cég életébe, hogy többet sportoljanak, legyenek egészségesebbek - ezzel még a céges morált is pozitívan tudja majd befolyásolni.
- Helyezze előtérbe a táplálkozást. Szervezzen előadásokat táplálkozási tanácsadók segítségével, szervezzen munka utánra egészséges szakácsiskolát. Igyekezzen aktívan is támogatni az egészséges táplálkozást - kínáljon körbe néha gyümölcsöket a kollégák közt vagy tegye elérhetővé őket az iroda néhány pontján.
- Folyamatosan hirdesse az egészséges életmódot. Ahelyett, hogy néha megemlítené itt-ott az épp aktuális egészségeséletmód-programot, hirdesse aktívan a dolgozók körében a céges eseményeken, nagyobb meetingeken. Helyezzen el szórólapokat a hirdetőtáblákon, küldjön körbe havonta hírlevelet.
- Nem csak a test a fontos. Hirdesse a pénzügyi egészséget is a dolgozói között, hiszen az anyagiak miatt való aggódás jelentősen visszaveti a koncentrálóképességet, az aktivitást, a hatékonyságot. Tanítsa meg őket, hogyan tudnak okosan költeni, megtakarítani, befektetni. Ajánljon hosszú távú megtakarítási programokat, ha a cég büdzséjébe belefér, támogassa is meg ezeket.