Aknamező vagy aranybánya is lehet egy konferencia

Egy-egy konferenciára nem csak az ismereteink bővítéséért látogatunk el, hanem kimondva, kimondatlanul azért, hogy jókat beszélgetve, üzleti szempontból is gyümölcsöző, új ismeretségeket köthessünk. Ugyanakkor - a regisztrációtól, a kávészüneteken át, az előadások alatti viselkedésig, az étkezéses alkalmakig – üzleti etikett tekintetében igazi aknamezőn járunk: Szinte megszámlálhatatlan illemszabályt kell és érdemes is betartanunk. Lássunk ezért most három balfogást, amelyeket érdemes elkerülnünk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:FreeDigitalPhotos.net/stockimages

Rosszul kezelt névjegy kérdés

Attól, hogy valakivel kellemesen beszélgetünk, még nem jelenti azt, hogy feltétlenül névjegyet kell cserélnünk. Nem vet ránk jó fényt, ha egy nem hivatalos névjegygyűjtő verseny résztvevőjeként úgy véljük, akkor vagyunk sikeresek, ha minél több névjeggyel gazdagodva távozunk. Annak a szemében, akitől csak besöprik a névjegyét és más tovább is álltak, egy névjegyvadász felületesnek és üzletileg kevéssé sikeresnek tűnhet.

Roppant kellemetlen az is, ha valaki az elérhetőségünk után érdeklődik és nincs nálunk névjegy vagy elkezdünk a névjegyünkre firkálgatni, javítva a megváltozott telefonszámot, e-mail címet, pozíciót. Ez felkészületlenségre vall, az üzletben pedig ez sem jó üzenet.

A névjegyváltás során érdemes ugyanakkor olyasvalaki névjegyét is elkérnünk, akivel nem nekünk, hanem egy üzleti partnerünknek lehet kölcsönösen sikeres kapcsolata. Amellett, hogy a közvetítő szerepe ilyen esetekben mindig hálás, akiknek közvetítettünk, később ők válhatnak a mi jó hírünk hírnökeivé. (Kapocsnak lenni két ember között az egyik leghatékonyabb kapcsolatépítő trükk! De van további 6 jó tippünk.)

Névjegyhasználat – okosan
Fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre. Szakértőnk segít, hogy nézzen ki és hogyan adjuk át a kis kártyát.
Nincs a vállalkozásunkról és a konkurenciánkról néhány jó mondat a tarsolyunkban

Ügyetlenebb társalgók gyakran nyitják azzal a beszélgetést, hogy mivel is foglalkozik a vállalkozásunk. Nekünk pedig erre a kérdésre mindig kell rendelkeznünk egy érdekes és pontosan orientáló válasszal.

Az is gyakran előfordul, hogy beszélgető partnerünk – akár annak érdekében, hogy a témában való jártasságát mutassa - a konkurenciánkat, versenytársunkat hozza szóba. Tegye ezt bármilyen összefüggésben – akár pozitív, akár negatív előjellel – erre az eshetőségre is szerencsés, ha rendelkezünk néhány jó mondattal.

Így lehetőségünk nyílik arra, hogy megmutathassuk a piacismeretünket, illetve egy kis tolakodásmentes önreklámra is. A helyzet adta természetességgel beszélhetünk a vállalkozásunkról, mitől különleges, mitől más, mint a beszélgetőpartnerünk által említett versenytárs. Ez a szituáció egyébként jó példája annak, amikor egy illemszabály („másokról nem mondunk rosszat”), a marketing egyik sarokköveként jelenik meg: A konkurenciáról nem mondunk rosszat!

Természetesen az is egy kedves gesztus, ha a konkurenciánk megemlítésekor beszélgetőtársunk témában való jártasságát is elismerjük (hiszen valamennyire ismeri a piacunkat), nem pedig replikázunk, azt éreztetve partnerünkkel, hogy mi vagyunk a szakértők és az ő ismeretei felületesek.

Végül egy fontos, sajnos egyre gyakoribb hiba:

A konferencián, az elhangzott előadáshoz való hozzászólást önreklámra használja a hozzászóló.

Feszélyezheti, sőt visszatetszést is kelthet a résztvevőkben, ha hozzászólás címén valaki a cégét vagy a szolgáltatását szeretné a középpontba helyezni. Gyakoriak ilyenkor a gúnyos összenézések, mosolyok, a szájhúzogatás. (Ami természetesen szintén nem elegáns!) Ahogyan az sem elegáns, ha egy hozzászóló okosabb akar lenni az előadónál. Lehet, hogy az, az is lehet, hogy felkészültebb, de mindig érdemes végiggondolni – mi is nyerhető valójában egy ilyen megnyilvánulással és egy ilyen hozzászólás segíti-e a cégünk előnyös megítélését.

dr. Erdős Zsuzsanna etikett tanácsadó és coach erdosetikett.hu

 

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo