Öt tipp, hogy ne égjünk le a LinkedInen

Nem véletlenül nevezik a LinkedInt az üzleti élet Facebookjának, ma már egyre több cégvezető és HR-es használja ugyanis arra, hogy a leendő partnereket, alkalmazottakat „lemeózza”. Ezért is fontos, hogy a LinkedIn adatlapunk igazán profi legyen: ehhez adunk most néhány tippet.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

A LinkedInt nem véletlenül nevezik az üzleti élet Facebookjának, több mint 364 millió tagjával ez ma a világ legnagyobb szakmai alapú közösségi oldala. A napi LinkedIn használattal könnyen menedzselhetjük meglévő kapcsolati hálónkat és ismerőseink is könnyen megtalálhatnak minket. (Manapság általában is az internetet tartják a legalkalmasabbnak a kapcsolati háló kiépítésére, de azért a kézfogás nehezen helyettesíthető…)

A LinkedIn profilunk az online felületeken mutatott énmárkánk jelentős részét teszi ki, ezért érdemes vele legalább annyit foglalkozni, mint az önéletrajzunk összeállításával. (Az énmárka építés lépéseiről itt olvashat részletesebben.) Adunk öt alapvető tippet, amelynek segítségével tökéletes profilt építhetünk ki magunknak.

Ne hanyagoljuk!

Ha csak regisztráltunk az oldalra, de szemmel láthatóan nem foglalkozunk a profilunkkal, nem teszünk jó benyomást. Ezért legalább hetente egyszer posztoljunk egy cikket, vagy egy képet – szigorúan szakmába vágót! – hogy fenntartsuk magunkról a tájékozott, profi szakember imídzsét.

Használjunk profi képet!

Egy kép többet ér ezer szónál: ha valahol, akkor a közösségi oldalakon ez a mondás százszorosan igaz. Mivel a LinkedIn nem a Facebook, vagy az Instagram, itt fontos, hogy professzionális képet használjunk, ne pedig a nyaralás alatt készített vicces fotókat. (Hogy pontosan milyet, arról itt olvashat részletesebben!)

Mire jó egy cégvezetőnek a Linkedin?
Egyre több ügyfél, ismerős kérdezi, hogy regisztráljanak-e a Linkedinre vagy sem? Ha igen, akkor mi az értelme? Egy valamit magára adó szakember fent van a Linkedin-en. Főleg a pénzügyi és szolgáltató szektor szereplőinek kihagyhatatlan.
Ne felejtsük el a módosításokat!

Ha egy jövendőbeli partner, munkáltató, vagy ügyfél megnézi a profilunkat és ott elavult információkat talál, mert nem vezettük át az új tevékenységeinket, munkahelyeinket, úgy érthetően azt a következtetést fogja levonni, hogy nem profival áll szemben – és így is fog kezelni minket. Ne feledjük el, hogy a LinkedIn profilunk nem más, mint egy élő, folyamatosan frissülő önéletrajz, így is bánjunk vele.

(A sikeres online jelenlét több pilléren nyugszik. Itt bemutatunk öt trendet, amelyet követni érdemes.)

Ne posztoljuk, ami nem illik oda!

Lehet, hogy nekünk a Szulejmán legfrissebb epizódja a hét csúcspontja, de ez a szakmai partnereinket szinte biztos, hogy nem érdekli (kivéve persze, ha a szórakoztatóiparban dolgozunk, és fontos megjegyzéseink vannak a témával kapcsolatban.) Kerüljük a politikai, vallási állásfoglalásokat is, mert ezzel számos jövendőbeli ügyfelet vagy befektetőt elriaszthatunk. A posztolásnál szigorúan szorítkozzunk a szakmai tartalmakra. Ez persze nem azt jelenti, hogy a LinkedInen nem adhatjuk önmagunkat, csak azt, hogy lehetőség szerint a profi önmagunkat adjuk.

Nem promóciós felület!

Vettek már részt olyan társalgásban, ahol, a beszélgetőpartner csak magáról beszélt? Ne mi legyünk azok a LinkedInen, akik betöltik ezt a szerepet. Fontos a cégünk, vagy a saját eredményeink sikereink vagy kudarcaink közzététele, de ne szorítkozzunk csak ezekre a posztjainkban.

Ettől lesz igazán profi egy blogposzt
A szövegírás olyan, mint a foci: mindenki tud játszani, de attól még nem mindenkiből lesz Maradona. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most rávilágítunk néhány alapvető szabályra, ami a minőségi tartalmat megkülönbözteti az átlagos online agymenéstől. Kitérünk arra is, hogy mibe kerülhet ez nekünk.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo