Ezért buknak el az újítások

A rugalmasság, gyors alkalmazkodási képesség a megváltozott körülményekhez alapvető fontosságú a cégeknek a mai hektikus üzleti környezetben. A megújulást célzó intézkedések mégis az esetek 60 százalékában kudarcot vallanak egy kutatás szerint. Megmutatjuk, miért.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Fotolia

A mai hektikus üzleti környezetben, a szinte havonta változó piaci körülmények – adószabályok és jogi előírások – sűrűjében létfontosságú egy vállalkozásnak, hogy gyorsan alkalmazkodni tudjon a kihívásokhoz. Habár első pillantásra a kisebb cégek, amelyek felépítése kevésbé hierarchikus, előnyben vannak a lassan mozduló vállalatóriásokkal szemben, egy kutatás szerint a megújulást célzó törekvések hatvan százaléka mégis elbukik. Mint az Heike Bruch és Anna Schuler, a St. Gallen-i Közgazdasági Egyetem kutatói kiemelik: a kudarc oka, hogy a cégvezetők rosszul kommunikálják és menedzselik a szükséges intézkedéseket, így a változás félúton (vagy még hamarabb) egyszerűen kifullad.

Három csapdahelyzet azonosítható a kutatásuk alapján, amely a legnagyobb veszélyt jelenti a megújulásra:

Fásultság:

Ebben a helyzetben ugyan a cégvezetés nagy elánnal kezd bele a változtatásokba, az intézkedések okait azonban nem vagy nem megfelelően kommunikálják a munkatársak felé. Hasonló eredménnyel jár, ha a munkatársak a célként kitűzött eredményt túl távolinak vagy rosszabb esetben irreálisnak ítélik meg. Így támogatás hiányában a változtatást célzó intézkedések elhalnak, vagy csak kommunikációs szinten maradnak.

Erodálódás:

Ebben a helyzetben megindulnak ugyan a változtatást célzó intézkedések, azonban a munkatársak nem bíznak a meghozott intézkedések hatékonyságában. Hasonló a helyzet, amikor a kitűzött célok nem a hosszú távú növekedést szolgálják, hanem „csak” költségcsökkentési okkal történnek. Így, habár az intézkedések életbe lépnek, nem járnak különösebb hatással. Rosszabb esetben a különféle magánérdekek és pozícióféltés miatt a hatékonyságnövelő intézkedéseket „megfúrják”.

10 dolog, amivel szabotálhatjuk a saját cégünk növekedését
Szokás panaszkodni a világgazdaságra, a szabályozási környezetre, a fogyasztói szokásokra, a gyilkos árversenyre és sok minden másra, de ha mélyen magunkba nézünk szomorú, de igaz: a kisvállalkozások rendszeresen saját maguk szabotálják a növekedésüket. A külvilágon nem tudunk változtatni, de tegyük meg, ami rajtunk múlik!
Felgyorsult idő:

Ebben az esetben az egyes, akár egymásnak ellentmondó hatású intézkedések túl gyakran követik egymást, illetve ha az egyes intézkedések nincsenek összhangban a korábban meghatározott stratégiában. Jellemzően akkor történik ez, amikor egymás után többször személyi változások történnek a menedzsmentben. A munkavállalók ebben az esetben úgy érzik (és nem ok nélkül), hogy a túl gyors változások bizonytalanságot jelentenek a menedzsment köreiben. Még ha van is hosszú távú stratégia a hirtelen intézkedések között, ebben az esetben a munkavállalók teljes bizalmatlansággal tekintenek rá, és hamar megindul a tehetséges munkaerő elvándorlása is a cégen belüli bizonytalanság következtében.

Mint látjuk, mindhárom csapdában a vezetés helytelen kommunikációjából vagy stratégiájának hiánya miatt fullad ki a megújulás. A tanulság, hogy a munkavállalók és munkatársak elkötelezettsége nélkül nem érdemes belefogni a változtatásba. A támogatásukat viszont csak őszinte kommunikációval, elérhető és reális célokkal, illetve egyértelműen ezeket a célokat szolgáló intézkedésekkel szerezhetjük és tarthatjuk meg.

Nyolc mondat, amit sose mondhat a főnök!
Durván bánni nemcsak udvariatlan dolog a munkavállalókkal, hanem súlyos hiba is. Jelenleg ugyanis egyre súlyosabb problémaként jelentkezik a cégeknél a szakemberhiány, és egy rosszul megválasztott mondat miatt könnyen elpártolhat tőlünk a dolgozónk. Mutatunk ezért nyolcat azokból a mondatokból, amiket soha, semmilyen körülmények között ne mondjunk ki.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo