Cégvezetés & irányítás cikkek
Céges parti: menni, nem menni? És mit vegyek fel?
Az üzleti év lezárásának egyik klasszikus módja a cég által szervezett ügyfélparti. Mégis, sokan fogadják vegyes érzésekkel, ha egy-egy ilyen eseményre érkezik meghívó, tartva attól, hogy számos feszélyező pillanatnak néznek elébe. Szakértőnk segít, hogy sikeres legyen a céges rendezvény!
Még hogy egy profi drága? Csak várjon, amíg egy amatőrt alkalmaz!
Azt mondják, minden csapat annyira erős, amennyire a leggyengébb embere. A vállalatok legdrágább erőforrása az ember, miért ne lehetne kiaknázni a bennük rejlő tudást, energiát, lelkesedést, tenni vágyást a vállalat üzleti érdekei szerint? Szakértőnk segít!
Vegyük le a dobozt a fejünkről!
Sok kkv vezető még mindig „úri huncutságként” tekint a coachingra, pedig a nagy cégeknél egyre többen látják, érdemes segítséget kérni, ha a vezető problémába ütközik. De tényleg csak akkor szükséges szakember segítsége, ha már gond van? Mennyire költséges szolgáltatás a coaching? Zádrovich Alíz business és life coach segít tiszta vizet önteni a pohárba.
Miben más a fogyatékos munkavállaló? Elkötelezettségben
A cégek egyre nyitottabbak a megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazása iránt, ugyanakkor a témával foglalkozó szakértők szerint az érintettek sokszor "beragadnak" a támogatott munkahelyekre, ami senkinek nem jó. Mindkét oldalon sok a félelem, pedig mindkét félnek megérné a nyitottság.
Ezt tudja a legjobb főnök
Íme néhány jó tanács, hogy mit tegyünk, ha "az év főnöke díjra" pályázunk. Néhány apró változtatás a cégnek is jót tesz és mi is jobban érezzük majd magunkat!
Használjuk ki a félelmünk erejét!
Félelmei mindenkinek vannak, kár is lenne tagadni. Annál is inkább, mert a félelmek valójában segíthetnek is, hogy jobban kezeljünk bizonyos helyzeteket, végső soron pedig erősebbé és sikeresebbé váljunk.
Segítség, nem ismerek senkit a buliban!
Az év vége közeledtével egyre több meghívó érkezik, partnerrendezvényekre, céges partikra, és cégvezetőként gyakran előfordul, hogy olyan eseményre vagyunk hivatalosak, amelyen a vendéglátón kívül nem ismerünk senkit. Feszengve állva, kortyolgatni az italát senki sem szeretne, ugyanakkor nem kis kihívást jelenthet, hogy egy ilyen helyzetben hogyan tegyük meg az első lépéseket új ismeretségek felé. Etikett szakértőnk segít!
Milyen konferenciára éri meg elmenni?
Konferencia, szeminárium, üzleti reggeli, tréning, és még hosszasan sorolhatnánk a tudásbővítés szervezett lehetőségeit. A kínálattal nincs is baj, a témák és események száma végtelen. És itt a bökkenő, hogyan is válasszuk ki a számunkra legjobbat?
Így lesz olyan hallgatóság, hogy imádni fogják
A jó főnök egyik legalapvetőbb tulajdonsága, hogy tud hallgatni. Miért is fontos ez? Mert ezzel bizalmat ébreszthetünk alkalmazottainkban, hiszen ha problémájuk van, meghallgatjuk őket, ezzel kifejezve azt, hogy törődünk velük. De hallgatni nem olyan könnyű, mint hinnénk. Szakértőnk segít, hogy leszünk jó hallgatóság.
Muszáj bírni a változást a túléléshez
A már évek óta tartó gazdasági átalakulás alatt még a legsikeresebb vállalkozások sem lazíthatnak: folyamatos növekedési és innovációs kényszer alatt állnak. Gyorsan kell reagálniuk a külső piaci hatásokra, ami folyamatos alkalmazkodást követel meg a szervezettől is.
6 top tipp az üzleti növekedéshez
Minden üzlet más és más és nehéz olyan tanácsokat adni, amelyek minden vállalkozó számára hasznosak lehetnek. Azok között, akik tehetnek ilyet, minden bizonnyal ott van Guy Kawasaki, üzleti guru. Hat tanácsa bárkinek javára válhat.
Év végén jutalmaznak bőkezűbben a cégek
Az év végi időszakban különösen fontos a munkavállalók elismerése, megbecsülése - állítják magyarországi kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok vezetői. De milyen más alkalmakkor, milyen formában és mennyire tudatosan ismerik el a vállalatok a dolgozók munkáját napjainkban? A Sodexo 2015 novemberében végzett friss kutatása ezekre a kérdésekre ad válaszokat.
A tehetség önmagában még nem érték
A tehetség nem szökken szárba magától, gondoskodni kell róla ahhoz, hogy kiteljesedjen. De ha a tehetséges munkavállaló nem kötődik a céghez, tehetségét máshol kamatoztatja majd.
Cafeteria: mi kerül a zsebünkbe az év végén?
Az év végi időszakban különösen fontos a munkavállalók elismerése, megbecsülése - állítják magyarországi kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok vezetői, akik legszívesebben univerzális ajándékutalvány formájában jutalmazzák a munkatársakat. De milyen más alkalmakkor, milyen formában és mennyire tudatosan ismerik el a vállalatok a dolgozók munkáját napjainkban? A Sodexo 2015 novemberében végzett friss kutatása ezekre a kérdésekre ad válaszokat.
Fenntarthatóság: példamutatás nélkül nem megy
A hazai vállalatok 96 százaléka szerint az első számú vezető hiteles példamutatásán múlik egy vállalat valódi fenntarthatósági teljesítménye – derül ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) saját felméréséből.
Túlhaladtuk a túlórát
Hiába szól úgy az alapképlet, hogy aki dolgozik, az értéket termel a társadalomnak, aki pihen, az pedig csak fogyasztja a megtermelt javakat, mégsem biztos, hogy az egy emberre jutó termelés növelése lenne a kívánatos. A túlterhelés ugyanis, úgy tűnik, hosszabb távon kifejezetten növeli a társadalom terheit, vagyis ha kevesebbet dolgoznánk, az mindenkinek jó lenne.
Így lesz biztonságban a családi vagyon
A felelős vállalkozó családok egyedi alapelvek és szabályrendszerek felállításával gondoskodnak arról, hogy a változások forgatagában a családi vagyon biztonsága garantált legyen. Ennek leginkább rendezett formája a családi alkotmány. Szakértőnk mintával segít, hogy elkészíthessünk a sajátunkat.
A flow nem adottság, de tenni lehet érte
Az, hogy a munka ne nyűg legyen, hanem valódi élmény, mindenki számára vonzó lehetőség. Hogy ez minél többek számára így legyen, azért a vezető sokat tehet a szervezeten belül. A flow fogalom megalkotója Csíkszentmihályi Mihály professzor beszélt erről.
4 egyszerű lépés, hogy minden jobban menjen
Rengeteget fektetünk a sikeres működésbe, fejlesztünk és dolgozunk mint a gép, mégsem jönnek a megfelelő eredmények? Valami gubanc lesz itt… De hogyan bogozzuk ki?
A legjobb melóst is el lehet üldözni
Mivel egyre nagyobb méreteket ölt a szakemberhiány Magyarországon, mind fontosabbá válik, hogy megtartsuk azokat a dolgozókat, akik nélkül ellehetetlenülhet a cégünk. Márpedig a legjobb melóst is el lehet üldözni. Meg is mutatjuk, hogy mire ügyeljünk, ha nem akarjuk, hogy felmondjon.
Egyre nehezebben függetlenedhetünk a nyüzsitől
A modern technológia oly mértékben gyorsítja világunkat, hogy mind a szervezetek, mind az egyének szintjén egyre nehezebben teljesíthető kihívást jelent az üzleti élet szüntelenül változó környezetéhez való folyamatos alkalmazkodás - olvasható a BDO Akadémia és a MAPI Konzult közleményében.
Nem elég, ha a főnök szakértő
A vevők megtartásának alapvető feltétele a minőségi kiszolgálás, amire viszont csak a kellőképpen felkészült, a tudásukat készségesen a vevők rendelkezésére bocsátó kiszolgáló személyzet képes. A munkatársak szigorú kiválasztása ezért elsődleges üzleti érdek.
Hány éve van még a cégemnek?
A generációváltást a családi vállalkozások jelentős része nem éli túl, ezért a vállalkozók nagy része igyekszik a végtelenségig kitartani. Az egyedi kultúrát nehéz átadni, ahogy megbízható utódot találni sem könnyű. Tudatos felkészüléssel azonban a kihívások kezelhetők - ebben segít szakértőnk.
A nehéz ügyfelet is boldoggá tehetjük
Örök igazság: a vevőnek mindig igaza van, de van néhány olyan ügyféltípus, akikkel komolyan meg kell gondolnunk, hogyan bánunk, mert hajlamosak komoly problémaforrássá válni. Mutatunk néhány ilyet, és hogy hogyan kezeljük őket.
Így lesz hatékony a munkahelyi meeting
Sok esetben a munkahelyi értekezlet nem, hogy nem hoz létre kimutatható értéket, hanem éppen ellenkezőleg, számszerűsíthető, kimutatható anyagi veszteséget jelent egy cég számára. De nem kéne ennek így lennie.
5 jel, amiből látszik, hogy jó úton jár
Szokás mondani, hogy az út a lényeg, nem a cél - nos, a siker esetében azért ez nem feltétlenül igaz. Az viszont igen, hogy nem árt figyelni az utat, amin járunk, hogy lássuk, a siker felé tartunk-e. Persze minden vállalkozó útja más és más, de azért van néhány mérföldkő, ami segíthet.
Van, amit érdemes lenne eltanulnunk a bevándorlóktól
Egy csomaggal nekivágni az ismeretlennek, átkelni sivatagokon és tengereken egy jobb élet reményében, készen állni bármilyen kellemetlenségre, olyan habitust kíván, ami egy sikeres vállalkozó legfontosabb ismertetőjegyeit viseli magán. Elszántságot, bátorságot és kezdeményezőkészséget.
Készüljünk a legrosszabbra: mi lesz, ha kidől az alapító?
Ki veszi át a stafétabotot, ha kidől az alapító a cégvezetésből és milyen formában lehetséges a cégátadás? A legfontosabb, hogy felkészüljünk a legrosszabbra is és idejében vonjuk be az utódunkat a cég működésébe – javasolta a szakértő a Piac&Profit konferenciáján.
Így teremtsünk időt a fontos feladatokra
Sok szó esik az időgazdálkodásról, de az még valójában kevés, ha a naptárunkban időt tudunk szakítani minden szükséges dologra. A kulcs az, hogy képesek legyünk arra a feladatra fókuszálni, amiben éppen benne vagyunk, így hatékonyan be tudjuk fejezni azt. Ez különösen, ha kreatív feladatokkal kéne haladnunk.
Cselekvési terv az utolsó negyedévre
A nyárnak visszavonhatatlanul vége, már az utolsó szabadságon lévő kollégáról is lekopott a barnaság. Üdv a negyedik negyedévben! Nyakunkon az év vége, ideje átgondolni az ez évre még hátra lévő teendőket.
Jófejnek lenni nem kerül semmibe
Egyre nagyobb gond a szakemberhiány, mert sok cég nem tud annyit fizetni, hogy megtartsa a jó munkaerőt. Ám a jó fizetés mellett ügyelnünk kell arra is, hogy a munkavállalóink érezzék a törődésünket. Ha motiválni kell a dolgozókat, nem feltétlenül drága juttatásokban érdemes gondolkodnunk, hanem olyan apró „figyelmességekben”, amiket – ha nem is gyakran – minden cég megengedhet magának.
Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak - gondoljunk csak a Volkswagen botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.
Engedjünk, hogy engedjenek
Alig találni olyan álláshirdetést, melyben ne tüntetnék fel az elvárt kompetenciák között a rugalmasságot. A cégek olyan jelentkezőket vesznek fel szívesen, akik szükség esetén hajlandók túlórázni, egy-egy szabadnapot feláldozni, vagy akár a munkaköri leírásukban szorosan nem szereplő tevékenységeket elvégezni. A gazdasági szakértők azt javasolják, hogy amennyire csak lehet, a vezetők viszonozzák a dolgozók gesztusait.
A lélekre is hat a jó iroda
Hiába a számtalanféle motivációs eszköz, az igazán hatékony munka megfelelő környezet nélkül nem fog menni. Nemcsak a pénz számít, a pszichológiának is kéne, hogy legyen befolyása.
Generációváltás: könnyű csapdába esni
A magyar családi vállalkozások életében nem a szakemberhiány vagy az ügyfelek megtalálása jelenti a legnagyobb problémát, hanem a kiöregedő cégvezetői nemzedék pótlása – vélik a Human Map Vezetéslélektani és Menedzsmentmódszertani Központ szakértői.
Manipuláció és udvariasság az üzleti tárgyaláson
Mivel egy üzleti tárgyalás nem mindig a fair play színtere, érdemes jártasságot szereznünk a manipulatív tárgyalási technikák világában is. Ha nem is akarjuk alkalmazni őket, fontos, hogy felismerjük és adott esetben védekezni tudjunk velük szemben.
Öt tipp, hogy ne égjünk le a LinkedInen
Nem véletlenül nevezik a LinkedInt az üzleti élet Facebookjának, ma már egyre több cégvezető és HR-es használja ugyanis arra, hogy a leendő partnereket, alkalmazottakat „lemeózza”. Ezért is fontos, hogy a LinkedIn adatlapunk igazán profi legyen: ehhez adunk most néhány tippet.
Többet eladni? Legyen verseny!
Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.
Felmondás is lehet a csapatépítés vége
Meglepetésekkel is járhat, ha időnként csapatépítő tréninget szervezünk. Molnár Simon tréner szerint az ilyen alkalmakkor felszínre törhetnek vélt vagy valós sérelmek, hogy az érintettek megoldhassák azokat. Az is előfordul, hogy éppen egy tréningen derül ki, hogy valaki nem illik bele a csapatba.
Hogy lesz a jóból kiváló?
Ha választani lehet, mindenki különleges, kiváló és sikeres szeretne lenni. Valójában viszont az a helyzet, hogy a többség – a dolog természetéből adódóan – inkább átlagos. Mitől függ, hogy hová tartozunk? És mit tehetünk mi magunk?
Farmer üzleti rangban? Nem jó ötlet
Casual, business casual, smart casual - ember legyen a talpán, aki kiigazodik a dresszkód rengetegben. Etikett szakértőnk segít, hogy önazonosak és stílusosak legyünk!
Így nem lépnek le az alkalmazottak
Válassz okosan, motiváld hatékonyan, válj el szépen – nagyjából így foglalható össze, mitől tekinthetjük sikeresnek egy kolléga karrierjét a cégünknél. HR szakértő segít, mit tegyünk, hogy csökkenjen a fluktuáció.
"A korrupció mindig hiba a rendszerben"
Nem igazán pozitív a kép a hazai vállalkozásokról és a vállalkozók lehetőségeiről egy friss kutatás szerint. Pedig a szabályok betartása nélkül hosszú távú, nemzetközi siker elképzelhetetlen – vélik a Prezi és a Ustream vezetői.
Nincs pénze? Akkor legyen jófej!
Most amikor a magyar cégek jelentős része küzd szakemberhiánnyal, különösen fontos, hogy megtartsuk azokat a munkavállalókat, akik már bizonyítottak. Megmutatjuk, hogy mik azok a dolgok, amelyeket a felmérések szerint a legtöbbre értékelnek a dolgozók.
Ki is kell érdemelni a vezetést
Sok hazai cég áll vezetőváltás előtt, hiszen a legtöbb, a rendszerváltás utáni években alapított vállalkozás vezetője már nyugdíjas korú. Hogyan érdemes nekifogni, milyen feltételeknek kell teljesülnie a sikeres átmenethez? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Szabó Zsolt Roland, a Corvinus Egyetem adjunktusának segítségével.
A toborzás 7 főbűne
A legjobb emberekre lenne szükség a cég sikeréhez? Hát tegyünk érte! Önteltség azt hinni, hogy a legjobbak csak a mi ajánlatunkra várnak, ahogy hiba az is, ha csak az aktív jelentkezőkből válogatunk.
Csak ennyi kéne, és máris jobb a csapat
Sokat beszéltünk róla, de még mindig nem eleget. A munkavállalók motiválása az egyik legfontosabb feladat egy cég életében. Bizonyos időszakokban ez különösen nehéz, például az előttünk álló hetekben, amikor a kellemes nyári, pihenéssel, élményekkel teli hetek után kell visszatérni a hétköznapokba. És még az idő is elromlik.
Miért nem megy a meló pénteken?
A hét utolsó napján már kevesen dolgoznak. Akik a munkahelyükön bent maradnak, sokszor ők sem tényleges munkával töltik az időt. Ennek számos oka lehet, többek között a kimerültség, a szervezeti kultúra, a vezetési stílus, a dolgozók belső motivációja.