Cégvezetés & irányítás cikkek
Így készítsük fel vállalatunkat a nyári szezonra
Rémálommá is válhat a nyári szabadságolás: majd minden második magyar vállalatnál gondot jelent a nyári munkarend fenntartása, pedig néhány egyszerű szabály betartásával a legtöbb cégvezető könnyen felkészíthetné vállalatát a nyári szezonra.
Meglátták a lehetőséget a rugalmasságban a cégek
Nyitottak a cégvezetők a rugalmas foglalkoztatásra egy friss felmérés szerint. A legfontosabb motivációt a hatékonyság növekedése, a vevői igények jobb kiszolgálása, illetve – és ez a jelenlegi munkaerő-hiányos helyzetben kulcsfontosságú tényező lehet – a munkavállalói igényeknek való megfelelés jelentheti.
Eljött az aktivista vállalatok kora?
A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?
Nem fog menni az állam nélkül a körkörös gazdaság
A körkörös gazdaság elméletét mára egyértelműen alátámasztja a gazdasági racionalitás is. De hiába a koncepcióval sikeres cégek akár tömegei is, a gazdasági szabályozás változása nélkül nem lesz áttörés - hangzott el a témában rendezett Circular Hungary konferencián.
Fiatal álláskeresők: rugalmasságot adnak a rugalmasságért
Bár a fiatal álláskeresők körében alapvető elvárás a rugalmas munkaidő, cserébe ők sem utasítják el a túlórát abban az esetben, ha az nem fordul elő rendszeresen. Rugalmasságért cserébe tehát rugalmasság jár – ez derült ki a JobsGarden legújabb kutatásából, amelynek középpontjában a munkaidő jellege, mértéke és a fiatal munkavállalók túlórához való viszonya állt.
Nőügyekkel mégis foglalkoznak: nőközpontokat hozna létre a kormány
Az országszerte létrejövő nőközpontok helyi szinten segítenék a nők foglalkoztathatóságát tanácsadásokkal vagy képzésekkel.
Lehet, hogy nem kéne beleélni magunkat a távmunkába?
Magyarországon éppen mostanában kezdik a cégvezetők is meglátni a távmunka előnyeit, de van, ahol már éppen túl is vannak ezen az „őrületen”. Miért éri meg belevágni?
Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók
Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.
6 módszer, ami sikerre vihet egy induló céget
Az induló cégek sokáig csak viszik a pénzt, de nem termelnek bevételt. Hogyan lehet átvezetni e nehéz kezdeti fázison a cégeket, hogy életben maradjanak? A The Lean Startup című könyvből kiderül. Ez a Facebook vezérigazgatójának, Sheryl Sandbergnek is az egyik kedvenc üzleti szakkönyve.
Kell a támogatás, de nem bárkitől
Egyre több vezető ismeri fel, hogy olykor valóban neki is szüksége van segítségre. A coaching egyre inkább elfogadottá válik. Lassan a probléma ahelyett, hogy hol találjunk segítséget, sokkal inkább az, hogy hogyan válasszunk a lehetséges coachok közül.
Így ne fecséreljük el az időnket munka közben
A leghatékonyabb munkavállalók ahhoz értenek, hogy minimális időráfordítással végezzék el maximális színvonalon a munkájukat. Lehetséges ez? Mi a titkuk?
Nem tud koncentrálni? Ez segít!
A cégek a legokosabb és legkreatívabb elméket keresik a kulcspozíciókba. De pont ők azok, akiknek nehezükre esik a koncentrálás. Mert olyan sziporkázó az agyuk, hogy állandóan új ötletek kavarognak a fejükben. Márpedig korunk munkavállalóit 3 percenként megzavarják a munkában.
Az Instant Message 8 etikett szabálya
Az IM gyorsasága mellett, a legkötetlenebb írásbeli kommunikációs mód. Egy sajátos határterület, ahol röviden, írásban „társalgunk”, ezért óhatatlanul túlzott kötetlenségre is csábít.
Vita az irodában? Így kezeljük jól
Elkerülhetetlen, hogy néha konfliktus, parázs hangulat legyen a munkahelyen. A hangulatot fokozhatja egy rázósabb időszak, egy váratlan helyzet, egy szoros határidő. Azonban az, hogy a konfliktus természetes, nem jelenti azt, hogy ne kéne kezdenünk vele valamit.
A kultúra hozza a munkaerőt
„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.
Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk
Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.
A főnöknek sem jó egyedül
A cégalapítástól eljutni a sikeres kisvállalkozásig, mely az évek alatt több tucat alkalmazottal bővülve belép a középvállalkozások világába, egy szép történet. De ennél a pontnál szokott sokszor rossz irányt venni, hiszen a növekedést is tudni kell kezelni. Aki céget alapított, és sikerre vitte, az vélhetően vállalkozó szellemű, kreatív ember, ösztönös vezető. A cég fejlődésének egy pontján azonban meg kell oldani az utódlást, amin a tapasztalatok alapján több cég elvérzik.
A cég érdeke a magánéletbarát munkahely
A családbarát munkahely kialakítása a cégek érdeke is. De a szülőknek is fel kell készülnie, hogy elfogadják a segítséget - hangzott el a Dolgozó Szülők Napja rendezvényen.
Túlélési stratégiák stresszes munkahelyen
A kiállhatatlan főnökök vagy az intrikus kollégák nemcsak megkeserítik az életünket, de csökkentik a produktivitásunk és az empátiánk, sőt még szívinfarktust is okozhatnak - derül ki a pszichológiai szakirodalomból. Ha nyolc méteren belül ülünk egy ilyen alaktól, nem árt résen lenni: nagy az esélye, hogy átvesszük a rossz viselkedésmintát.
Ezt keresik az állásra jelentkezőkben a cégvezetők
Egy állás betöltéséhez szükséges szakmai tudása sok mindenkinek lehet, de olyan hozzáállása és személyisége, ami miatt kimagasodik a jelentkezők közül, már talán kevesebbeknek. Kicsit olyan ez, mint a karizma. Vagy megvan az emberben, vagy nincs. És ezeket a tulajdonságokat a CV-ből sem lehet kiolvasni.
Tücsök és hangya is kell a munkahelyi csapatba
Nem csak a focipályán gond, ha mindenki csatárt akar játszani, hanem a cégben is. Ugyanakkor a legjobb vezetőnek is szüksége van jó hátvédekre. Lássuk, milyen személyiségtípusok alkotják az ütős csapat alapját!
Tárgyalástechnikák Ivanka Trumptól
Nem esett messze az alma a fájától. Donald Trump imád alkudozni, a saját feltételeit rákényszeríteni az üzletfelekre, számára előnyös üzleteket kötni. Lánya, Ivanka is nagy mester a szerződéshez vezető folyamatban, jó taktikai játékos a tárgyalásban, de ő finomabban játszik, mint az apja. Néhány tipp Amerika First Daughterjétől, aki most már hivatalosan is elnöki asszisztens.
A munkaadó is rosszul jár a túl alacsony bérrel
Sok kkv azt a startégiát alkalmazza bértárgyaláskor, hogy a lehető legkisebb összegre törekszik, amiért még hajlandó az állásra jelentkező náluk dolgozni. Ez általában egy kényszerstratégia, mivel a hazai cégek sincsenek könnyű helyzetben, azonban mindent összevetve, a „szükséges minimum” hozzáállással több veszteséget okoznak maguknak a vállalatok, mint amennyit nyernek vele.
A munkavállalók irányítják a munkaerőpiacot a jövőben
Öt év alatt a munkaerőpiacon szükséges kulcskompetenciák harmada totálisan megváltozik - olyasmit kell tudni, amit a robotok nem vehetnek át. A cégeknek tehetségek kellenek a túléléshez, ők pedig a világ legváltozatosabb részeiről jöhetnek.
Nem harap az ISO - ha jól közelítünk
Egyre több cég dönt az ISO szabvány bevezetése mellett. Azonban az kevés, ha a vezető látja ennek előnyeit. Szakértőnk abban segít, hogy hogy "adjuk be" a dolgot a kollégáknak.
A cégvezető kötelessége a personal branding
Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.
Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát!
Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.
Kürti Sándor: Törekedni kéne rá a kutyának, hogy szalonna legyen
Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója kedvenc könyveit, szerzőit ajánlotta a közönségnek fővédnökként a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferencián, személyes történetekkel megtűzdelve.
6 tipp a motiváció fenntartásához, ha távol a cél
Ha már a célegyenesben vagyunk egy projekttel, könnyű szárnyalni. Ha viszont még semmi eredmény, nehezebb fenntartani a motivációt. De nem lehetetlen!
Tanulni is lehet az Y és Z generációktól
Legtöbbször együtt szokás emlegetni az Y és a Z generációkat, bár sokszor különbözik a munkamoráljuk, azonban mindkét generációra jellemző, hogy egyszerre több dologgal képesek párhuzamosan foglalkozni (multitasking). Az X generációhoz viszonyítva gyorsabban reagálnak, és képesek könnyedén egyik feladatból a másikba átállni, ami persze személyes attitűd kérdése is, viszont megtanulható, elsajátítható.
Napi 8 óra szenvedéstől a lelkes munkavégzésig
Ha a munkavállalók minden nap csak „bejárnak” az irodába, és mechanikusan elvégzik a feladataikat, akkor óriási lehetőséget hagy ki a munkáltatójuk. Ha ugyanis egy cégvezető odafigyel arra, hogy a kollégák jól érezzék magukat az irodában, és élvezzék is azt, amivel napi 8 órában foglalkoznak, akkor cégük felé is nő a kötődésük, és hatékonyabban tudnak dolgozni. Ha pedig emellett még arra is gondot fordít, hogy az alkalmazottak azonosulni tudjanak a cég alapvető márkaértékeivel, akkor már nyert ügye van. A Leitz legújabb tanulmánya szerint bár sok vállalat szeretné úgy kialakítani irodáját, hogy az minél inkább közvetítse saját identitását, ennek ellenére a cégek 40%-ánál például az irodában még a márka színei sem köszönnek vissza.
Önbizalomnövelés élményekkel
Megélt élményeink identitásunk részévé válnak, tulajdonképpen élményeink összessége vagyunk. A tudatosan megválasztott élmények fejleszthetik a személyiségünket: javuló énkép, növekvő önbizalom, táguló határok, félelem leküzdése, csak néhány a kedvező hatások közül.
5 mód, hogy lélekben felálljunk egy kudarc után
A kudarctűrés elengedhetetlen egy vállalkozó számára, de egy idő után még a legbuzgóbb optimista is megrendül. Miután jön egy megsemmisítő csapás (vagy kettő, vagy öt), képesek vagyunk továbblépni? Vissza tudjuk szerezni a hitet és bizakodást, ami miatt eredetileg belekezdtünk? Jon Gordon az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében ad hozzá némi segítséget!
Vezetni igen, megvezetni nem hagyják magukat a fiatalok
Rengeteg fiatal munkavállaló megy külföldre, de ez a legtöbb esetben kényszer. A megfelelő munkakörülmények, a fizetés, a nyílt kommunikáció mind segíthet a hazai munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációt – derült ki a Piac & Profit konferenciáján.
Ne csak a szomszéd legyen zöldebb!
A zöldülés jót tesz a környezetünknek, de az üzletünknek is, hiszen ha utánaszámolunk, a tartósabb eszközök használatának és az újra hasznosításnak köszönhetően pénzt takaríthatunk meg. Apró lépésekkel is sokat tehetünk, nem is gondolnánk, hogy milyen aprókkal és milyen sokat.
Apró dolgokkal is sikerrel küzdhetünk a stressz ellen
A legtöbb munkanapunk nem úszható meg kisebb vagy nagyobb stresszhatás nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy ne védekezhetnénk.
Ha nem szereti a gyerekeket, azt megszenvedheti a cége
A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak a munkavállalók, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát-e.
Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal
Hamarosan az Y generáció uralkodik a munkahelyeken. Nekik kell kedvezni, ha versenyképes kollégákat szeretnénk megszerezni és megtartani. A közhiedelem szerint a kulcs a csocsóasztal, valójában viszont bevonásra, felelősségre és jövőképre van szükség.
Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.
Íróasztalnál húzzák a fékkart
Belső Péter úgy gondolja, amit az ember magáról sugall, azt a környezete előbb-utóbb el is fogadja. Ő a bankszakmában eltöltött 18 év után gondolta úgy, hogy inkább szabadúszó dizájnernek megy. Szívesen fogadja az építő kritikát, de más utat jár, mint a szakma. Első megrendelője a kislánya volt, akinek bicikli alkatrészekből csinált egy rózsaszín asztali lámpát. Azóta több mint három év telt el, és most áprilisban már egy székesfehérvári családi ház nappali-konyha-ebédlő hármas világítását fogja indusztriális vonalon megvalósítani.
Főnök helyett csapatra épít a jövő vállalata
A digitális forradalomnak és a most zajló demográfiai, társadalmi, politikai és gazdasági átalakulások kihívásainak megfelelő vállalati működési modell kialakítását tartja a legfontosabbnak a vállalati és a HR vezetők 90%-a. A Deloitte, a Humán erőforrás trendek című legfrissebb felmérésének tanulságai alapján a vállalatoknak át kell gondolniuk szervezeti felépítésüket, utánpótlás és HR-stratégiáikat, ha lépést akarnak tartani a piacot átformáló trendekkel.
Ki kell bírni együtt, a jövő érdekében
A hazai családi vállalatok jelentős részének égető probléma a generációváltás. A siker érdekében muszáj tudatosan tervezni és szembenézni azzal, hogy a cég és a világ is változott az elmúlt évtizedekben. A fiatalok mások, de erre tekintsünk inkább lehetőségként!
Így lehet hatékony a munkanapja
Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
Robot veheti fel a következő kollégát?
A mesterséges intelligenciát és az emberi interakciót ötvöző új kommunikációs megoldást, úgynevezett chatbotot is bevetnek már a legjobb – vagy bármilyen – munkaerő megtalálására. A robot remekül elbeszélget a jelöltekkel.
Mindenki mást szeret - az irodában is
Az egyterű irodák már sokak számára ismertek - van, aki már a hátrányaikat is bőven látja - mások viszont épp társaságra vágyva hoztak létre egyedülállóknak való közösségi tereket. Az sem evidens már, hogy aki irodában dolgozik, asztal mögött ül.
A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló
Az íróasztalnál ülve vagy egy gyümölcsöző tárgyaláson keveseknek jut eszébe, hogy sikeres üzletemberként nem sokban különbözik az élsportolóktól. Pedig ahhoz, hogy valaki komoly sikereket érjen el az üzleti világban, jól teszi, ha a profi sporthoz nyúl inspirációért. Kenyeres András, a férfi vízilabda válogatott coach-a szerint az üzleti világ nem is olyan sokban különbözik a medence világától.
A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás!
A digitális világ nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is megváltoztatta. Nincs mit tenni, a kesergés helyett, inkább használjuk ki az ebben rejlő új lehetőségeket! Többek között játsszunk –javasolta a téma kutatója a Variációk egy témára üzleti reggelin.
Ez a belső akadálya, hogy sikeressé váljunk
Mindenkinek voltak tévedései és mulasztásai a szakmai pályafutása során. Sőt nagy vereségei is, embert próbáló kihívások, amikbe belesült. Fontos, hogy ezek ne bátorítsanak el, ne adjuk fel a további küzdelmet. Hogyan kovácsoljunk a malőrjeinkből tőkét, ami segíthet az új üzleti és anyagi magaslatok elérésében?