Cégvezetés & irányítás cikkek
Ezt keresik az állásra jelentkezőkben a cégvezetők
Egy állás betöltéséhez szükséges szakmai tudása sok mindenkinek lehet, de olyan hozzáállása és személyisége, ami miatt kimagasodik a jelentkezők közül, már talán kevesebbeknek. Kicsit olyan ez, mint a karizma. Vagy megvan az emberben, vagy nincs. És ezeket a tulajdonságokat a CV-ből sem lehet kiolvasni.
Tücsök és hangya is kell a munkahelyi csapatba
Nem csak a focipályán gond, ha mindenki csatárt akar játszani, hanem a cégben is. Ugyanakkor a legjobb vezetőnek is szüksége van jó hátvédekre. Lássuk, milyen személyiségtípusok alkotják az ütős csapat alapját!
Tárgyalástechnikák Ivanka Trumptól
Nem esett messze az alma a fájától. Donald Trump imád alkudozni, a saját feltételeit rákényszeríteni az üzletfelekre, számára előnyös üzleteket kötni. Lánya, Ivanka is nagy mester a szerződéshez vezető folyamatban, jó taktikai játékos a tárgyalásban, de ő finomabban játszik, mint az apja. Néhány tipp Amerika First Daughterjétől, aki most már hivatalosan is elnöki asszisztens.
A munkaadó is rosszul jár a túl alacsony bérrel
Sok kkv azt a startégiát alkalmazza bértárgyaláskor, hogy a lehető legkisebb összegre törekszik, amiért még hajlandó az állásra jelentkező náluk dolgozni. Ez általában egy kényszerstratégia, mivel a hazai cégek sincsenek könnyű helyzetben, azonban mindent összevetve, a „szükséges minimum” hozzáállással több veszteséget okoznak maguknak a vállalatok, mint amennyit nyernek vele.
A munkavállalók irányítják a munkaerőpiacot a jövőben
Öt év alatt a munkaerőpiacon szükséges kulcskompetenciák harmada totálisan megváltozik - olyasmit kell tudni, amit a robotok nem vehetnek át. A cégeknek tehetségek kellenek a túléléshez, ők pedig a világ legváltozatosabb részeiről jöhetnek.
Nem harap az ISO - ha jól közelítünk
Egyre több cég dönt az ISO szabvány bevezetése mellett. Azonban az kevés, ha a vezető látja ennek előnyeit. Szakértőnk abban segít, hogy hogy "adjuk be" a dolgot a kollégáknak.
A cégvezető kötelessége a personal branding
Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.
Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát!
Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.
Kürti Sándor: Törekedni kéne rá a kutyának, hogy szalonna legyen
Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója kedvenc könyveit, szerzőit ajánlotta a közönségnek fővédnökként a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferencián, személyes történetekkel megtűzdelve.
6 tipp a motiváció fenntartásához, ha távol a cél
Ha már a célegyenesben vagyunk egy projekttel, könnyű szárnyalni. Ha viszont még semmi eredmény, nehezebb fenntartani a motivációt. De nem lehetetlen!
Tanulni is lehet az Y és Z generációktól
Legtöbbször együtt szokás emlegetni az Y és a Z generációkat, bár sokszor különbözik a munkamoráljuk, azonban mindkét generációra jellemző, hogy egyszerre több dologgal képesek párhuzamosan foglalkozni (multitasking). Az X generációhoz viszonyítva gyorsabban reagálnak, és képesek könnyedén egyik feladatból a másikba átállni, ami persze személyes attitűd kérdése is, viszont megtanulható, elsajátítható.
Napi 8 óra szenvedéstől a lelkes munkavégzésig
Ha a munkavállalók minden nap csak „bejárnak” az irodába, és mechanikusan elvégzik a feladataikat, akkor óriási lehetőséget hagy ki a munkáltatójuk. Ha ugyanis egy cégvezető odafigyel arra, hogy a kollégák jól érezzék magukat az irodában, és élvezzék is azt, amivel napi 8 órában foglalkoznak, akkor cégük felé is nő a kötődésük, és hatékonyabban tudnak dolgozni. Ha pedig emellett még arra is gondot fordít, hogy az alkalmazottak azonosulni tudjanak a cég alapvető márkaértékeivel, akkor már nyert ügye van. A Leitz legújabb tanulmánya szerint bár sok vállalat szeretné úgy kialakítani irodáját, hogy az minél inkább közvetítse saját identitását, ennek ellenére a cégek 40%-ánál például az irodában még a márka színei sem köszönnek vissza.
Önbizalomnövelés élményekkel
Megélt élményeink identitásunk részévé válnak, tulajdonképpen élményeink összessége vagyunk. A tudatosan megválasztott élmények fejleszthetik a személyiségünket: javuló énkép, növekvő önbizalom, táguló határok, félelem leküzdése, csak néhány a kedvező hatások közül.
5 mód, hogy lélekben felálljunk egy kudarc után
A kudarctűrés elengedhetetlen egy vállalkozó számára, de egy idő után még a legbuzgóbb optimista is megrendül. Miután jön egy megsemmisítő csapás (vagy kettő, vagy öt), képesek vagyunk továbblépni? Vissza tudjuk szerezni a hitet és bizakodást, ami miatt eredetileg belekezdtünk? Jon Gordon az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében ad hozzá némi segítséget!
Vezetni igen, megvezetni nem hagyják magukat a fiatalok
Rengeteg fiatal munkavállaló megy külföldre, de ez a legtöbb esetben kényszer. A megfelelő munkakörülmények, a fizetés, a nyílt kommunikáció mind segíthet a hazai munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációt – derült ki a Piac & Profit konferenciáján.
Ne csak a szomszéd legyen zöldebb!
A zöldülés jót tesz a környezetünknek, de az üzletünknek is, hiszen ha utánaszámolunk, a tartósabb eszközök használatának és az újra hasznosításnak köszönhetően pénzt takaríthatunk meg. Apró lépésekkel is sokat tehetünk, nem is gondolnánk, hogy milyen aprókkal és milyen sokat.
Apró dolgokkal is sikerrel küzdhetünk a stressz ellen
A legtöbb munkanapunk nem úszható meg kisebb vagy nagyobb stresszhatás nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy ne védekezhetnénk.
Ha nem szereti a gyerekeket, azt megszenvedheti a cége
A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak a munkavállalók, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát-e.
Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal
Hamarosan az Y generáció uralkodik a munkahelyeken. Nekik kell kedvezni, ha versenyképes kollégákat szeretnénk megszerezni és megtartani. A közhiedelem szerint a kulcs a csocsóasztal, valójában viszont bevonásra, felelősségre és jövőképre van szükség.
Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.
Íróasztalnál húzzák a fékkart
Belső Péter úgy gondolja, amit az ember magáról sugall, azt a környezete előbb-utóbb el is fogadja. Ő a bankszakmában eltöltött 18 év után gondolta úgy, hogy inkább szabadúszó dizájnernek megy. Szívesen fogadja az építő kritikát, de más utat jár, mint a szakma. Első megrendelője a kislánya volt, akinek bicikli alkatrészekből csinált egy rózsaszín asztali lámpát. Azóta több mint három év telt el, és most áprilisban már egy székesfehérvári családi ház nappali-konyha-ebédlő hármas világítását fogja indusztriális vonalon megvalósítani.
Főnök helyett csapatra épít a jövő vállalata
A digitális forradalomnak és a most zajló demográfiai, társadalmi, politikai és gazdasági átalakulások kihívásainak megfelelő vállalati működési modell kialakítását tartja a legfontosabbnak a vállalati és a HR vezetők 90%-a. A Deloitte, a Humán erőforrás trendek című legfrissebb felmérésének tanulságai alapján a vállalatoknak át kell gondolniuk szervezeti felépítésüket, utánpótlás és HR-stratégiáikat, ha lépést akarnak tartani a piacot átformáló trendekkel.
Ki kell bírni együtt, a jövő érdekében
A hazai családi vállalatok jelentős részének égető probléma a generációváltás. A siker érdekében muszáj tudatosan tervezni és szembenézni azzal, hogy a cég és a világ is változott az elmúlt évtizedekben. A fiatalok mások, de erre tekintsünk inkább lehetőségként!
Így lehet hatékony a munkanapja
Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
Robot veheti fel a következő kollégát?
A mesterséges intelligenciát és az emberi interakciót ötvöző új kommunikációs megoldást, úgynevezett chatbotot is bevetnek már a legjobb – vagy bármilyen – munkaerő megtalálására. A robot remekül elbeszélget a jelöltekkel.
Mindenki mást szeret - az irodában is
Az egyterű irodák már sokak számára ismertek - van, aki már a hátrányaikat is bőven látja - mások viszont épp társaságra vágyva hoztak létre egyedülállóknak való közösségi tereket. Az sem evidens már, hogy aki irodában dolgozik, asztal mögött ül.
A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló
Az íróasztalnál ülve vagy egy gyümölcsöző tárgyaláson keveseknek jut eszébe, hogy sikeres üzletemberként nem sokban különbözik az élsportolóktól. Pedig ahhoz, hogy valaki komoly sikereket érjen el az üzleti világban, jól teszi, ha a profi sporthoz nyúl inspirációért. Kenyeres András, a férfi vízilabda válogatott coach-a szerint az üzleti világ nem is olyan sokban különbözik a medence világától.
A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás!
A digitális világ nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is megváltoztatta. Nincs mit tenni, a kesergés helyett, inkább használjuk ki az ebben rejlő új lehetőségeket! Többek között játsszunk –javasolta a téma kutatója a Variációk egy témára üzleti reggelin.
Ez a belső akadálya, hogy sikeressé váljunk
Mindenkinek voltak tévedései és mulasztásai a szakmai pályafutása során. Sőt nagy vereségei is, embert próbáló kihívások, amikbe belesült. Fontos, hogy ezek ne bátorítsanak el, ne adjuk fel a további küzdelmet. Hogyan kovácsoljunk a malőrjeinkből tőkét, ami segíthet az új üzleti és anyagi magaslatok elérésében?
Három dolog, amivel kiszűrhető a sztárjelölt munkavállaló
Vannak megbízható, jól teljesítő alkalmazottak és vannak nagy kaliberű, a többségnél szakmailag jóval magasabbra emelkedő munkavállalók, akiknek a képességeik és a munkabírásuk is átlagon felüli. Miről ismerni fel őket?
Miért fizetnék, ha ingyen is dolgozhat?
A gyakornoki álláshirdetések alatt gyakran olvasni elkeseredett kommenteket, amik arról szólnak, „hurrá, újra egy állás, amiért nem jár fizetés”. Miért éri meg fizetni egy gyakornoknak?
Már nem a fizetés a legfontosabb a fiataloknak
A rugalmas munkavégzés és a kollégák személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára. Az alapfizetés sem maradt le a dobogóról, de a relatív fontosságot tekintve a top öt elem között a javadalmazáshoz kapcsolódó tényező csupán a harmadik. A PwC Magyarország közel 13000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit tárta fel 2016 novembere és 2017 márciusa között.
Többet mond el rólunk, mint a telefonszámunk
A névjegykártya nem csak az elérhetőségeink összegzése egy darab papíron, hanem az első tőlünk származó tárgy, amivel leendő partnereink, ügyfeleink találkoznak. Ennél fogva komolyan befolyásolja az első benyomást. Egy névjegykártyának nem azt kell elmondania, hogy milyen számon érhetnek el, hanem azt, hogy jók vagyunk, és magas minőséget képviselünk.
Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják
Bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, sokan valójában mégsem támogatják azt - derül ki az Epson friss, a témát vizsgáló kutatásából.
Ezért jó munkaerő az introvertált ember
Megbízható, sőt átlagon felüli elme is lehet az introvertált ember, mégis rossz a híre. Mert nem szeret beszélni. De hallgatása mögött egy kreatív és érzékeny személyiség rejlik. Ideális esetben még remek vezetői képességekkel is rendelkezhet.
A túlóra a leghatékonyabb munkaidő
A munkavállalók jelentős része elfogadja az akár fizetetlen túlórát is egy friss felmérés szerint, sőt, sokan ilyenkor nyújtják a legjobb teljesítményt. Cserébe napközben van idő a munkahelyi kapcsolatokra is. A szakértő szerint ez nem gond, a pozitív munkakultúra fontos előny az üzleti életben.
Így kezeljük a bosszantó kollégát
Mindenki találkozott már a munkája során bosszantó munkatársakkal, partnerekkel. Lehet, hogy az a típus, aki túl sokat kérdez, és egy idő után már kínosan személyeskedő lesz, de lehet, hogy olyannal sodort össze az élet, aki mindig csak a kifogásokat keresi, vagy egyre csak a saját igényeit hangoztatja. Ne kerüljük ki, kezeljük.
Nem vesztegethetjük az időt versenyképtelen ajánlattal
A mai munkaerőhiányos helyzetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy „a múltban legyünk” a bérekkel, és felesleges köröket fussunk azzal, hogy versenyképtelen juttatásokat ajánlunk a nagy nehezen megtalált és válogatós jelölteknek. Tisztában kell lennünk a szokásos juttatásokkal és egyéb munkát érintő tényezőkkel is.
Munkafüggő, vagy csak szeret dolgozni?
Az amerikai televíziózás sztárpszichológusa, dr. Phil szerint egy nagyon egyszerű teszt alapján megállapítható, kinél függőség a munkaszeretet, és kinél nem.
Előnyei is lehetnek egy rendetlen íróasztalnak
Manapság mindent túlszervezünk és túlrendszerezünk, to-do listák és határidőnaplók között töltjük az életünket. Nyomás van rajtunk, hogy mindent szervezetten kell csinálni, hogy csak akkor tudunk jól dolgozni, ha van elég helye az egérnek az asztalon, és külön helye van persze a kis növénynek is. De az új kutatások szerint Einstein jogosan tehette fel a kérdést: „Ha egy túlzsúfolt asztal a túlzsúfolt elme jele, akkor minek a jele egy üres asztal?”
Túl nagy kockázatnak érzi a vállalkozást? Ez a megoldás!
Ahhoz, hogy a magunk urai lehessünk, nem kell óriási pénzeket befektetni – véli a „Százdolláros startup” című könyv szerzője, Chris Guillebeau. Sőt, ha túl sok pénzt ölünk egy cégbe, az a vállalkozószellemet, a bátorságot is fékezi a cégvezető-tulajdonosban, mert folyton azon fog aggódni, hogy odaveszik a tőkéje, ahelyett, hogy teljes erőbedobással a kihívások megoldására koncentrálna.
Nem akadály, lehetőség a kor
Bár a magyar vállalatok egyre nagyobb részénél komoly gond a munkaerőhiány, mégis sokan tartózkodnak az idősebb munkavállalók felvételétől. Lehetőleg egy olcsó pályakezdőt akarnak, sok tapasztalattal... Pedig az idősebb munkavállalók foglalkoztatása nemcsak a nemzetgazdaság, de a cégek szempontjából is bőven megtérül.
Béralku: ahol nem a legalacsonyabb ár a cél
A munkaerő felvétel folyamatának egyik legkényesebb pontja a béralku ideje. Főleg a kisebb cégek vezetői tartanak ettől, mivel sok esetben a multik nyújtotta ajánlatokkal kell versenyezniük. A sikeres toborzáshoz látnunk kell, hogy nem a legolcsóbb jelölt a legjobb jelölt, de azt is, hogy van más eszköz is, hogy magunkhoz csábítsunk egy jelöltet, mint a pénz.
Ahol jól megy, a továbblépés, ahol rosszabbul, a kényszer visz a vállalkozásba
Többnyire a környezete határozza meg, mennyire lesz sikeres vállalkozó egy nőből – derül ki a Mastercard Női Vállalkozói Index friss adataiból. Kedvezőbb körülmények között a lehetőségek motiválnak, ahol rosszabb a helyzet, inkább a kényszer dönt. Magyarország a női vállalkozók arányában nem áll rosszul, vezető pozíciókban vagy például pénzügyi partnerként viszont már nem olyan szépek a számok, ha a nők lehetőségeit nézzük.
7 dolog, ami kisiklatja a fiatal vállalkozókat
Túlzott arrogancia, túlságosan nagy figyelem a külsőségekre vagy az, hogy úgy érzik, mindenkinél többet érnek – néhány probléma, ami lehetetlenné teszi a sikert a fiatal vállalkozók számára.
Bár sok minden változik, nincs könnyű hátraarc
Az amerikai elnökválasztás mellett a Brexit – hogy csak a két leglátványosabb megnyilvánulást említsük – arra mutat, hogy az emberek a közös felelősség helyett mostanában a bezárkózást és a protekcionizmust részesítik előnyben. A változásokkal a globális felelősségvállalás is lekerülhet a divatos témák listájáról. Mégse valószínű a teljes hátraarc a vállalatok részéről.
Egy napig kerestem munkát, aztán csináltam magamnak
Luxus, diy, élmény – három olyan szó, amiről minden trendeket ismerő vállalkozó érzi, jó lenne üzletet építeni rá mostanában. Pláne, ha nem kell választani közülük, ahogy a Mittersisters workshopjai esetében.
Nyílnak a tulipánok, lassulnak az agyak?
A tavasz számos kellemes része mellett tény, hogy ilyenkorra fogyasztjuk el az utolsó energiáinkat is. Adunk pár tippet, hogy hogyan vészeljük át azokat a heteket, amikor leginkább ólomkatonának érezzük magunkat.