Manapság egyre népszerűbbek az úgynevezett üzleti klubok, vagy üzleti reggelik, amely során egymást még nem ismerő vezető beosztású emberek kávéznak, reggeliznek, vagy ebédelnek együtt. A vezetők tudatos kapcsolatépítését szolgáló, szervezett üzleti találkozókon az egymás társaságába kerülő vezetők hagyományosan pár perces bemutatkozásra kapnak lehetőséget. „Az egész üzleti találkozó sikere múlhat azon, hogy ilyenkor miről beszél egy vezető” – osztja meg tapasztalatit Mészáros György, az MVÜK vezetője. „A jelenlévő vezetők egy jelentős százaléka százaléka, ott követi el a hibát, hogy a találkozó abban a részében, ahol rendkívül fontos jó benyomást kelteni, egy értékesítési prezentáció elemeit felvonultatva, tulajdonképpen eladni próbálja cége termékeit, vagy szolgáltatásait.”
Manapság már számtalan olyan workshop, tréning, vagy írásos tanulmány elérhető a vállalkozók, vagy vezetők számára, ami azt tanítja meg, hogy hogyan mutassa be profin a cégét az illető. „Ezek a tréningek nagyon hasznosak tudnak lenni, de inkább csak az értékesítési munkában segítenek, az üzleti kapcsolatépítésben aligha. Meggyőződésem, hogy ahhoz, hogy valaki megtalálja a számára megfelelő üzleti, vagy stratégiai partnert, egyáltalán nem fontos nagyon részletesen elmondani a másiknak, hogy milyen termékeket, vagy szolgáltatásokat forgalmaz” - mondja a szakember.