Több csatorna, több adat

A különböző csatornák keveredését és integrálódását a vásárlói és ügyféligények változása hozza el. Valaki szeret otthon, online informálódni és döntést előkészíteni, majd fizikailag megfogni az árut egy boltban mielőtt vásárol. Mások éppen fordítva: szeretnek élő emberrel konzultálni, személyes törődést kapni, de a végső vásárlási döntést inkább később, egy online csatornán, esetleg ár-összehasonlítás után hozzák meg. De bármelyik csatornán érkezik is az érdeklődő, mindig szerezhetünk olyan adatokat, melyek a későbbiekben segítik az értékesítést.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A többcsatornás értékesítés egyik alapja – és előnye is egyben – a rengeteg megszerezhető információ és az ügyfélismeret, ugyanakkor ezeknek az adatoknak a helyes kezelése és elemzése problémát is jelenthet ennyi csatorna esetén. A CRM rendszerek azonban együtt fejlődnek az értékesítési modellekkel. Mint Arany János, az SAP Hybris üzletágának a vezetője mondja, a CRM rendszerek manapság már egész mást jelentenek, mint a múlt ügyféltörténeti archívumai.

Kép:MiniCRM

Ma egy modern, omnichannel CRM valós időben tárolja az összes ügyfélkapcsolati eseményt, beleértve ebbe a teljes webanalitikát, az összes megtekintett bannert, a közösségi médiás érdeklődéseket és az ügyfélszolgálati interakciókat – bármely csatornán is történjenek.

– Az omnichannel CRM összcsatornás vásárlói utakat tud feltárni, és ideális esetben integráltan irányítja a szintén összcsatornás marketingautomatizációt, valamint a személyre szabott tartalomkiszolgálást is. Az adatgyűjtés és a 360 fokos kép összeállítása abból a szempontból nehezebbé vált az elmúlt időszakban, hogy sokkal több csatorna van, és széttagoltabb az ügyfélkép – magyarázza Arany János. – Tehát kialakítható a megfelelő rendszer, de azt alapos megtervezésnek kell megelőznie, különben komolyan megnehezíthetjük a saját dolgunkat. Általános probléma az olyan egyedi, szigetfejlesztésekbe való beleugrás, amely nem sokkal később – vagy akár azonnal – a további növekedés gátja lesz: ilyen például a más rendszerekkel nem kommunikáló CRM megoldás. A rendszer így nem tudja kiszolgálni a marketingautomatizációt, a webshop nem támogatja az automatikus számlázást, tehát nincs összcsatornás tartalomkezelési megoldás. Ezek a megoldások elsőre olcsónak és gyorsnak tűnnek, de középtávon már akadályozzák a fejlődést, és sokkal többe kerül a kiegészítésük, fejlesztésük, mint egy integrált rendszeré.

Mely információk igazán értékesek számunkra?

A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Vállalkozásfüggő, hogy kinek mi a fontos, de vannak alapvető dolgok, melyek nélkül nem értékesítés az értékesítés.

– Ha nem tudjuk, hogy mi iránt érdeklődnek és hol találtak ránk a potenciális ügyfelek, mennyi a várható árbevétel és mi az értékesítés várható lezárási dátuma, akkor nem tudunk tudatosan értékesíteni – mondja Egerszegi Krisztián a MiniCRM cégvezetője. – Ha cégeknek értékesítünk, akkor a cég alapadatai (elérhetőség mellett céginformációs alapadatok, például árbevétel, létszám, tevékenységi kör) elengedhetetlenek, ahogy az értékesítést támogató információk is: például, hogy elértük-e döntéshozót. De olyan apróságok is döntőismeretek lehetnek, hogy tegeződő vagy magázódó a viszonyunk az illetővel.

Persze bármit teszünk is, sosem lesz az összes értékesítésünk sikeres, mindig lesz elveszett érdeklődő, ez természetes. De ilyenkor sincs vége a világnak. Meg lehet próbálni újra aktiválni egy elveszett érdeklődőt, ha rögzítjük, hogy mi volt az elvesztés oka, és mikor keressük meg újra. Ha például túl drága volt a termékünk, akkor meg lehet keresni később egy kedvezményes ajánlattal. Ha egy konkurens termékét választotta, meg lehet kérdezni pár hónap múlva, hogy bevált-e az adott termék. Az összes adat begyűjtésének az a célja, hogy hatékonyabbá tegyük az értékesítésünket, és tudjunk generálni érdeklődőket a már meglévő adatbázisunkból.

– Az alapokat kell jól csinálni, csak akkor lehet továbblépni a következő szintre. Ez azt követeli meg, hogy kilépjünk a komfortzónánkból és ne úgy működjünk, mint évekkel ezelőtt – az ma már kevés. Kezdjünk el még ma modern megoldásokat használni. Minimális ráfordítással olyan eredményeket tudunk elérni, ami az árbevételünkön is látszani fog – tanácsolja Egerszegi Krisztián.

A felhő lehetővé tette, hogy már akár havi néhány tízezer forintos díjért profi megoldásokat vegyenek igénybe a kkv-k anélkül, hogy sok millió forintot kelljen befektetniük azt kockáztatva, hogy fél év múlva kiderül, már az irány is rossz volt. A CRM már nem a multik játékszere, mint 10-20 évvel ezelőtt, hanem az átlátható és hatékony értékesítés alapja.

Beszédes adatok
70% – a fogyasztók ennyi százaléka tájékozódik vásárlás előtt online is a termékről, szolgáltatásról. 10 forrás – egy átlagos vásárló legalább 10 különböző helyről szerez információt, mielőtt komoly vásárlás mellett dönt.
78% – a vásárlók 78 százalékát befolyásolja, hogy milyen hozzászólásokat talál a termékről a közösségi oldalon.
61% – az internethasználók 61 százaléka saját maga is bevallja, hogy függ a telefonjától és az interneteléréstől.
40 perc – ennyit tölt a Facebookon egy átlagos amerikai. 86 perc – ennyit tölt naponta a Facebookon egy átlagos magyar, pedig 23 perc után már sajnálják, hogy ennyi időt töltöttek ezzel.
37% – az emberek 37 százaléka érzi úgy, hogy értelmesen tölti az időt közösségi oldalon.
2/3 – bár nem jelzett a készülék üzenetet vagy hívást, az okostelefon-használók több mint 60 százaléka azért így is megnézi a biztonság kedvéért.
0 perc – ennyit akarnak várni ma a fogyasztók arra, hogy az igényeiket kielégítsék, vagyis azonnal elérhető megoldást szeretnének bármely problémára, bárhol is legyenek, bármit is csináljanak (például bőrgyógyász helyett anyajegyvizsgáló applikáció az okostelefonon).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo