Cégvezetés & irányítás cikkek
Fejlesztési láz a kkv-szektorban
Három és fél éves csúcson van a vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégvezetők 62 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A középvállalkozásoknál még ennél is jobb az arány, ugyanis 91 százalék tervez beruházni – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, de ingatlanberuházásokban is egyre többen gondolkodnak.
Csinosnak kell lenniük az üzletasszonyoknak
Kimondták a tabut: a nőket még mindig elsősorban a külső alapján ítéli meg a férfisoviniszta üzleti világ. Illetve az ész alapján is, de az intelligencia önmagában nem elég. Az aduász a külső. Egy üzletasszonynak szépséggel is kell rendelkeznie, különben nem viszi semmire, véli Barbara Corcoran ingatlanmogul.
Kik laknak az utcádban?
Ha mindenki rendet tart a saját háza táján, akkor mindenhol rend lesz – mondja Horváth Gáspár, aki az egyetem után kezdte el építeni a Miutcánk.hu-t. Az oldalon olyan lokális közösségek jöhetnek létre, amelyben az egymáshoz közel lakók segíthetik ki egymást egy létrával vagy egy fúróval éppen. Ez a sharing economy lényegében. A kérdés, hogy az alapvetően bizalmatlan magyar társadalomban mindez hogyan működik.
Kapcsolatépítés egyszerűen és elegánsan
Ősszel pezseg az üzleti élet. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.
A sok beszéd taszítja az üzleti partnereket
Nem szükséges bemutatni cégünket egy üzleti találkozó alkalmával ahhoz, hogy vállalkozásunk fellendítésére megfelelő üzleti partnereket találjunk. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a termék-, vagy szolgáltatásközpontú bemutatkozások taszítják az üzleti élet képviselőit. Mészáros György, a több mint 500 üzleti találkozót megszervező és lebonyolító Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója szerint, ha valaki eladni akar egy kapcsolatépítés céljából létrejött találkán, szinte biztosan üres kézzel távozhat.
Céges autót cafetériában? Ez lenne a legnépszerűbb juttatás
A cafeteriakeretben adható céges autó a legnépszerűbb juttatások egyike lehet, de ehhez átlátható vállalati szabályozásra van szükség, mert anélkül jelentős kockézatai vannak ennek a motivációs formának – figyelmeztet az Arval flottakezelő.
Újabb tíz cég nyert Üzleti Etikai Díjat
Immáron 82 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díj alapítói tizennyolcadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-,és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
Pocsék a hazai kkv-szektor innovációs teljesítménye
Bár hazánk 2008 óta GDP-je egyre nagyobb hányadát fordítja K+F tevékenységre, európai összehasonlításban még mindig a lista végén állunk. A legtöbb cég azt sem tudja, mi az a K+F audit, mi az út a minősítésig, és mit lehet nyerni vele.
GDPR – Vészesen közeleg a határidő
Optimális esetben is 6-8 hónapot vehet igénybe az új európai uniós általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) történő megfelelésre való felkészülés, így nincsenek könnyű helyzetben azok a vállalkozások, amelyek még nem kezdték meg a folyamatot. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hazai cégek általában jogi, vagy informatikai projektként tekintenek a felkészülésre, pedig ennél jóval összetettebb feladatról van szó.
De mi köze a felsőoktatásnak a vállalkozásfejlesztéshez?
Mit tehet a felsőoktatás a vállalkozási hajlandóság növelése érdekében? A kutatások szerint sokat, de nem pont úgy, ahogyan eddig tette. A BGE tudományos konferenciáján felszólaló nemzetközi szakemberek szerint a valós eredményekhez a praktikus tudásátadás helyett a gondolkodásmód megváltoztatására és a kapcsolatépítésre érdemes koncentrálni.
Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás
Feleslegesek az állásinterjúk? Ha igen, mégis minek tartsuk meg? Hogyan hozhatunk megalapozott döntést a jelentkezőkkel kapcsolatban? Szakértőnk segítségével ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány gondolatot.
A konfliktuskezelés hallgatással kezdődik
A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont azok elkerülése még nagyobb nehézséget okoz. Mind a munkahelyi, mind a személyes problémák és nézeteltérések megfelelő kommunikációval kezelhetőek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan! Íme, 4 tipp Debra Bentontól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.
Tudunk jól kérdezni?
Az egyes ember kérdéskultúrája az egyik legfontosabb jellemzője az intellektusának. Egyben a kérdezés művészete a sikeres vezetés alapja is. Tegyünk fel jó kérdéseket! Ezt javasolta a „Variációk egy témára” üzleti reggelin Gundel Takács Gábor.
Szeretik a céges autókat a tolvajok
A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki a CIG Pannónia saját statisztikáiból. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe.
Etikus vállalati kultúra: tenni is kell érte
Az etikus működés, a felelős gondolkodás hatása egy vállalat eredményességére nehezebben ragadható meg, mint mondjuk a bankszámlán található egyenleg. Ez azonban csak első pillantásra tűnik így – figyelmeztet szakértőnk.
Öt tipikus hiba, amit elkövethetünk a szervezeti fejlesztésnél
Legyünk agilisak, képesek legyünk a gyorsabb változásra, építsünk jobban teljesítő csapatokat, segítsük az innovatív működést, működjünk start-up -szerűen gondolatok mind arról szólnak, hogy a szervezeti kultúrában hozzunk létre más mechanizmusokat, viselkedési módokat. Ennek során azonban vannak olyan, tipikusnak mondható hibák, amelyeket sorra elkövetünk.
Egy szmájliból is tudhatjuk, ha a főnök elégedett
Svájc harmadik legnagyobb bankjánál nem értékelik már évente az alkalmazottak munkáját. A korábbi, merev rendszer helyett vezető és beosztottak gyakori, rugalmas kapcsolata a cél, hogy felkészülhessenek az új kihívásokra.
Több csatorna, több adat
A különböző csatornák keveredését és integrálódását a vásárlói és ügyféligények változása hozza el. Valaki szeret otthon, online informálódni és döntést előkészíteni, majd fizikailag megfogni az árut egy boltban mielőtt vásárol. Mások éppen fordítva: szeretnek élő emberrel konzultálni, személyes törődést kapni, de a végső vásárlási döntést inkább később, egy online csatornán, esetleg ár-összehasonlítás után hozzák meg. De bármelyik csatornán érkezik is az érdeklődő, mindig szerezhetünk olyan adatokat, melyek a későbbiekben segítik az értékesítést.
Könnyű elcsúszni a munkaidő-nyilvántartáson
Tavaly a munkaügyi ellenőrzések során a munkaidővel és pihenőidővel kapcsolatos intézkedések száma megközelítette a 12 ezret. Ezen intézkedések 55 százaléka kifejezetten a munkaidő-nyilvántartásokhoz volt köthető. A jogszabályi előírások, illetve az ellenőrzési és ítélkezési gyakorlat esetleges eltérései számos esetben nehézséget okoznak a munkáltatóknak, melynek köszönhetően a munkaidő-nyilvántartás tipikus buktató az ellenőrzött munkáltatók számára - írja a BDO Magyarország.
Panaszkezelés: a vásárlók egyötöde soha nem tér vissza
A következő két-három hónap az ajándékok beszerzéséről, célba jutásáról és a várható reklamációkról fog szólni. A posta már októberben figyelmeztetett a karácsonyi ajándékok mielőbbi beszerzésére és feladására, hogy azok időben, az ünnepekre landoljanak a címzettnél. Mégis, a kereskedők számára a felkészülés okozza a legnagyobb gondot – persze csak a megnövekedett igények kiszolgálása után. Pedig az, hogy a kereskedők ne kerüljenek a vásárlók feketelistájára, egyszerűen megoldható, még a karácsonyi hajrában is – túlóra vagy plusz munkaerő nélkül.
Így építsen bizalmi kultúrát
Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Akit beskatulyáznak, soha nem fog lelkesen dolgozni
Szeretjük kategóriába tenni az embereket – a munkahelyen is: kitűnő, közepes, gyenge. Ám a módszer káros a cég számára – munkatársaink árnyalt megítélésével sokkal többet érhetünk el.
Autópályát építünk a tudásnak
2014-es indulásával a Webuni Európában elsők között reagált az oktatásban zajló online forradalomra, melynek valójában még mindig csak az elején tartunk. A mára több mint háromszáz kurzust kínáló platformnak egyelőre versenytársa sem nagyon van a régióban.
Lopjuk az ügyfelek idejét: a gyorsaság az új minőség
Az ügyfél mindent rögtön akar, mert az okostelefonján a gyorsasághoz, az azonnali hozzáféréshez szokott hozzá. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A kudarctól nem leszel lúzer, csak ha belenyugszol
A magyar menedzserek, cégvezetők többsége retteg a bukástól, pedig ha megfelelően állunk hozzá, a kudarc csak egy fordulat a sztorinkban, és nem a történet vége. Teljes bukás csak akkor létezik, ha feladjuk.
A jó munkaerő 7 titka
A jó munkaerő magabiztosan kommunikál, hatékonyan oldja meg a problémákat, beszél angolul, rendelkezik alapvető informatikai tudással, precíz, önállóan és csapatban egyaránt jól tud dolgozni. A munkaadók szemében a szakmai tényezők mellett ezek a legfontosabb munkavállalói készségek – derült ki az International Business School (IBS) és a Profession.hu kutatásából.
Ember a cégben
Hendikeppel indult, korán önellátó lett, és tizennyolc évesen már megkereste az első millióját. Sikerek és kudarcok sorozata érte, a bőrén érezte a gazdasági válságot, de Jagodics Tamás onnan is felkelt, ahol mások már megadnák magukat a sorsnak.
Az állami rész eladásából fejlesztenének a Telekomnál
Német pártok javasolják, hogy állami cégek eladásából finanszírozzanak új nagyberuházásokat. Elsőnek a Telekom állami tulajdonban lévő harmadát adnák el.
Másként viselkedünk, ha a kapcsolattól hasznot remélünk
A hazai cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében. A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérése arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően.
Jobban meg kell érteni a dolgozókat
Rohamosan csökken a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók egyre magabiztosabbak és kritikusabbak, hiszen úgy érzik, könnyebben találnának állást – derül ki az Aon Hewitt felméréséből.
Az első generációnál még csak nevében „családi” a családi vállalkozás
Bár a családi vállalkozások fontosságáról mind gazdasági, mind politikai színtéren sok szó esik, valójában kevés megbízható információval rendelkezünk erről a vállalkozási körről. Eddig azt sem tudhattuk, hogy pontosan mennyien is vannak. A BGE Budapest LAB Családi vállalkozás kutatásának köszönhetően a következő években nem csak számuk, de működési módjuk is megismerhető.
Vágtató iparágak, új üzleti modellek
Felgyorsult a technológiai fejlődés, már ahhoz is versenyt kell futnunk, hogy megőrizhessük a pozícióinkat, a lemaradókat könyörtelenül elsodorja a holnap – ebben minden felszólaló szakértő egyetértett a Piac & Profit által szervezett „K+F és Innováció – 2018” konferencián.
Nem hasítanak a kutatással foglalkozó hazai cégek
Bár az utóbbi néhány évben több száz milliárd forint támogatás jutott kutatás-fejlesztésre és innovációra Magyarországon, a fő profiljukként valamilyen kutatási tevékenységet megjelelő vállalkozások pénzügyi eredményeiben ennek nincs nyoma – állítja Hantos Zoltán, az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.
Hét lecke kezdő angyaloknak
Százból csak alig öt startup lesz sikeres, hogyan választhatja ki a befektető melyikbe tegye a pénzét? Vendégszerzőnk, Balogh Péter hét leckét oszt meg velünk, amelyeket érdemes megfontolnia minden induló angyalbefektetőnek.
Mesterséges intelligencia segít majd
Ma már nem kell senkinek bemutatni a LogMeInt. Az 1998-ban alapított cég Budapestről indult, de azóta nemzetközi vizeken evez, idén pedig beléptek a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacára.
Az ülés az új dohányzás. Ideje leszokni!
Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az ülőmunka kevésbé ártalmas, mint a fizikai. Pedig egy irodában – vagy otthon a kanapén – is komoly kockázatoknak tesszük ki magunkat.
Ha egy cég szexi, akkor vonzza a munkaerőt
Sorra születnek felmérések, melyek azt mutatják, hogy a cégvezetők nehezen találnak kompetens munkaerőt, mert nagy számban távoztak külföldre az értékes, tehetséges munkavállalók. Hogyan lehet ilyen helyzetben fejleszteni egy céget? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Négy út családi vállalkozásoknak a sikerhez
Az újgenerációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozásuk jövőjével kapcsolatban, ám a generációk közötti ellentétek itt is megjelennek. Az új generáció 75%-a véli úgy, hogy a digitális átalakulás nagyon fontos vagy elengedhetetlen vállalkozásuk sikeres működéséhez, ám a válaszadók 36%-át frusztrálja a tény, hogy a jelenlegi generáció nem egészen érti az átalakulásban rejlő lehetőségeket és a kapcsolódó kockázatokat.
A vezető dolga bízni az emberekben
Az adaptív tanuló szervezeteknek áll a világ, és azoknak a vezetőknek, akik nem azt várják el munkatársaiktól, hogy nekik dolgozzanak, hanem hogy velük. A jó vezető mentor és coach egyben. Aki meg tudja fékezni a munkaerő elszivárgását is. A coaching szakma kiválóságai tartottak előadásokat a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Organikusan vagy akvizícióval növekedjünk?
A kkv-k adják Magyarország GDP-jének 70-75 százalékát, és a hazai munkaerő közel felét alkalmazzák. Sokuknak nincsenek világos fogalmaik arról, hogyan szeretnének vagy tudnának növekedni. A Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferencián ehhez kínáltak fogódzókat és szempontokat a szakemberek.
Nem magunknak fejlesztünk
A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint az Amazon vagy a HipChat.
Fiatal vezetőktől remél eredményeket a Samsung
A Samsung továbbra is kitűnő eredményeket ér el – ügyvezető igazgatója mégis bejelentette lemondását, azzal, hogy nem lehet a múlt eredményeire támaszkodni és a cégnek új, fiatal vezetésre van szüksége.
Borbély László: létezhet boldog vállalat?
A szervezetfejlesztés a félelmekkel foglalkozik, ezeket szereli le, hogy ne álljon a fejlődés útjába. Ha a vezető és csapata hatékonyan és örömmel, elkötelezve tud együtt dolgozni, akkor magas a szervezeti boldogság. Többek között erről beszélt Borbély László a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Így lehetünk a jövő (szak)emberei
Az új digitális kor ideális munkavállalója kész a változásra, erre kellően nyitott és tanulni is hajlandó érte, valamint igazi csapatjátékos. Elérkeztünk egy korszakhoz, amiben a robotizálás fontos szerepet kap, ezért az alkalmazkodás és tanulás képességei felértékelődnek.
Kevesebb cég került a süllyesztőbe
Az utolsó előtti negyedévben 9409 cég szűnt meg, ami 20 százalékos csökkenés az előző negyedévhez képest, és 22 százalékos csökkenés előző év azonos időszakához viszonyítva.
Három dolog, ami ellenállhatatlanná teszi a céget
Van az a trend, hogy többet, gyorsabban, olcsóbban, jobban. Ugyanakkor - az Y-os munkaerőknek és a tehetségekért folytatott versenynek is köszönhetően- van egy erős „ellentrend”: egyre nagyobb teret nyernek újabb életfilozófiák és értékek mentén működő munkahelyek. Szakértőnk három fontos tulajdonságot is felsorol, ami ellenállhatatlanná tesz egy munkahelyet.
Rohanunk az ipari forradalomba
Erősíteni kell a kis- és középvállalkozások versenyképességét, termelékenységét és rugalmasságát, továbbá enyhíteni kell a magyar gazdaság függőségét a járműipartól - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára.