Hova tegyük nyáron a gyereket? A cégeket nem nagyon érdekli

Minden második magyar családban okoz nehézséget a gyermekfelügyelet a nyári szünetben, tízből azonban mindössze három vállalat támogatja a 14 éven aluli gyermeket nevelő szülőket ezen a téren. A munkaadó részéről segítségre legnagyobb eséllyel az állami szférában és mikrovállalkozásnál dolgozók számíthatnak.

Minden második magyar családban okoz nehézséget a gyermekfelügyelet megoldása a nyári szünetben egy friss kutatás szerint. A RÉGIÓ JÁTÉK felmérésében résztvevők 70 százaléka jelenleg is olyan helyen dolgozik, ahol egyáltalán nem támogatják a kisgyermeket nevelő munkavállalókat még a 11 hetes vakáció alatt sem, holott a családbarát vállalatok dolgozói elmondásuk szerint jobban megbecsülik a munkahelyüket.

Kép: Pixabay

A megkérdezett szülők átlagosan 14 nap szabadságot tudnak kivenni nyáron, ideális esetben viszont ennél 10 nappal többre lenne szükség” – ismertette az eredményeket Gyaraki József, a cég  ügyvezetője.

A családok felé elkötelezett munkaadók rugalmas munkaidő-beosztással (62%), távmunkával (21%), és azzal segítik a szülőket, hogy magukkal vihetik gyermeküket a munkahelyükre (39%).

Ne hagyjuk, hogy bennragadjon a szabadságunk
Az első félév végéhez közeledve a tapasztalatok szerint főleg a kisebb cégek elmaradnak a szabadságok időarányos kiadásával. Mivel jogszabálysértésnek számít, ha a munkáltató nem adja ki az adott évre járó szabadságot, a nyári időszakban nem csupán az elmaradások pótlásáról célszerű intézkedni.

Legnagyobb eséllyel mikrovállalkozásnál (50%), az állami szférában (40%) és a kisvállalkozásnál (35%) dolgozók találkozhatnak ilyen fajta segítséggel, bár például a szülők jó szívvel csak akkor vinnék a munkába magukkal a gyermeküket, ha a cégen belül lenne a kicsik számára kialakított foglalkoztató vagy játszószoba.

Pozitív fejleményugyanakkor, hogy növekedett azoknak a munkaadóknak a száma, akik beszállnak a nyári táborok finanszírozásába, ami szintén a multikra, nagyvállalatokra és az állami szektorra jellemző – tette hozzá az ügyvezető.

A nagyszülő mindent visz

A táborozás és a szabadnapok mellett az erős nagyszülői támogatás a legnagyobb segítség: tízből nyolc esetben ők töltik ki az édesanya és édesapa nélküli napokat a nyári szünetben. Hosszú távon mindenképp megéri a családbarát gondolkodás erősítése, hiszen így még akár új munkaerőt is könnyebb találni, és a hosszú évek óta nálunk dolgozókat megtartani. 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo