Az iskolakezdők 65 százaléka olyan munkát végez majd, ami ma még nem létezik

A toborzás és a munkavállalók megtartása a döntéshozók egyik legnagyobb globális kihívása. A technológiai fejlődés a HR-t és a szakmai vezetőket is szemléletváltásra készteti a munkaerőért folytatott versenyben – hívja fel rá a figyelmet az EY.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tehetségek bevonzása és megtartása jelenti az egyik legnagyobb nehézséget világszerte a cégvezetőknek – derül ki C-Suite Challenge több mint ezer döntéshozó megkérdezésén alapuló kutatásából. Az elemzés szerint a munkaerő felvétele jobban aggasztja az igazgatókat, mint az új versenytársak megjelenése vagy a pénzforgalmi változások.

Így tarthatjuk meg az alkalmazottakat
Akár már néhány ezer forintos különbségért is hajlandóak munkahelyet váltani az üzemekben dolgozó betanított munkások, és arra is van példa, hogy fejvadászok a gyár kapuja előtt várják a kilépő dolgozókat, hogy átcsábítsák őket egy másik céghez – írja a Deloitte.
„Az iskolakezdők 65 százaléka karrierje során olyan munkát is végez majd, amely ma még nem létezik” – emeli ki az eredmények kapcsán Debreczeni Dóra, az EY HR vezetője. A cégnél ezért fontosnak tartják, hogy támogassák munkatársaik szakmai fejlődését és felkészítsék rá őket, hogy olyan munkakörökben is megállják a helyüket, amelyek ma ismeretlenek számukra.

„Folyamatosan adaptáljuk az új megoldásokat mindennapi működésünkbe. Például több olyan mobilapplikációt is használunk, ami megkönnyíti a kommunikációt és innovatív gondolkodásmódra ösztönözi a kollégákat. Próbálunk harmóniát teremteni az ember és a technológiai változások között a sikeres együttműködés reményében” – emelte ki a szakember, aki szerint a tehetségek felvételéhez már nem elég versenyképes juttatási csomagot garantálni a jelentkezőknek. „A sikeres toborzás kulcsa, hogy nagy hangsúlyt helyezünk a jelölt gondolkodásmódjára, készségeire, valamint arra, hogyan tud azonosulni a szervezeti értékekkel, mennyire tudja kezelni a világ felgyorsulásából adódó változásokat, és a korábbi gyakorlathoz képest háttérbe szorul, hogy mi szerepel a pályázó szakmai önéletrajzában.”

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo