Nemcsak az IT-osztály feladata a digitális átalakítás

A magyar cégek többsége szerint fontos lenne digitális startégiát alkotni, de a többség még el sem kezdte. A HP nagyvállalati vállalkozása, a DXC fejlesztési igazgatója adott tippeket a digitális transzformációra.

Saját digitális transzformációs átalakulásukról számolt be a HP által alapított DXC Technology hazai képviselete. HP 2008-ban döntött úgy, hogy nagyvállalati tevékenységüket külön cég alá szervezik. Ez lett a DXC, amely tavaly Magyarországon jelentős részben átvette a HP Magyarország tevékenységét és munkatársait. Nálunk a DXC olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint a Microsoft és számos gyáripari vállalat.

Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója elmondta, a digitális transzformáció nemcsak új programok bevezetését és üzemeltetését jelent, hanem alapvető változásokat is a cég működésében.

Benne van technológia, a módszertan, azaz, hogy hogyan használjuk a technológiát és az együttműködés a fejlesztők, a felhasználók, és a vezetők között, fogalmazott. Szerinte ma már egy cég számára nem elegendő úgy hozzáállni a digitális változásokhoz, hogy majd az IT megoldja. Az vállalatvezetők 62 százaléka csak technológiai-IT kérdésnek tekinti a digitális transzformációt.

Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy
Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez.
Horizontális érdeklődés

Ehelyett a digitális kultúrát kell elsajátítani, és a fejlesztés lehetőségét folyamatosan fenn kell tartani, mivel egy szoftver kifejlesztése másnapján már elavult lehet. Az együttműködés segítése érdekében a DXC használ például ún. ötletfalakat. Az aktuális termék fejlesztése nyilvánosan zajlik (már a munkatársak előtt), és a munkahelyen az arra kijelölt falakon mindenki megjelenítheti ötletét, észrevételét, kritikáját.

Tóth Mária szerint a transzformáció alkalmas az Y és Z generáció (mai 20-35 és 20 év alattiak) bevonására is, mivel tapasztalatuk szerint a fiatalabb munkavállalóknak inkább „horizontálisan mozog az érdeklődésük”, vagyis kevésbé szeretnének egy-egy dologgal éveken át foglalkozni, hanem kipróbálnák például a Javascriptet, a felhőalapú rendszereket és a blockchaint is. Emellett szerinte a transzformáció hasznos lehet azoknak a munkatársaknak a megtartására is, akik az újdonságok hiánya miatt elmennének a cégtől.

Az igazgató elmondta azt is, hogy a digitális transzformációt a magyar cégek nagy része fontosnak tartja, ennek ellenére kevesen állnak rá kézen. A cégvezetők 91 százaléka szerint a cég digitális átalakítások nélkül elbukik, de a cégek 54 százalékának nincs semmilyen digitális stratégiája, és 23 százalék nem is tervez ilyet.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo