Nemcsak az IT-osztály feladata a digitális átalakítás

A magyar cégek többsége szerint fontos lenne digitális startégiát alkotni, de a többség még el sem kezdte. A HP nagyvállalati vállalkozása, a DXC fejlesztési igazgatója adott tippeket a digitális transzformációra.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Saját digitális transzformációs átalakulásukról számolt be a HP által alapított DXC Technology hazai képviselete. HP 2008-ban döntött úgy, hogy nagyvállalati tevékenységüket külön cég alá szervezik. Ez lett a DXC, amely tavaly Magyarországon jelentős részben átvette a HP Magyarország tevékenységét és munkatársait. Nálunk a DXC olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint a Microsoft és számos gyáripari vállalat.

Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója elmondta, a digitális transzformáció nemcsak új programok bevezetését és üzemeltetését jelent, hanem alapvető változásokat is a cég működésében.

Benne van technológia, a módszertan, azaz, hogy hogyan használjuk a technológiát és az együttműködés a fejlesztők, a felhasználók, és a vezetők között, fogalmazott. Szerinte ma már egy cég számára nem elegendő úgy hozzáállni a digitális változásokhoz, hogy majd az IT megoldja. Az vállalatvezetők 62 százaléka csak technológiai-IT kérdésnek tekinti a digitális transzformációt.

Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy
Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez.
Horizontális érdeklődés

Ehelyett a digitális kultúrát kell elsajátítani, és a fejlesztés lehetőségét folyamatosan fenn kell tartani, mivel egy szoftver kifejlesztése másnapján már elavult lehet. Az együttműködés segítése érdekében a DXC használ például ún. ötletfalakat. Az aktuális termék fejlesztése nyilvánosan zajlik (már a munkatársak előtt), és a munkahelyen az arra kijelölt falakon mindenki megjelenítheti ötletét, észrevételét, kritikáját.

Tóth Mária szerint a transzformáció alkalmas az Y és Z generáció (mai 20-35 és 20 év alattiak) bevonására is, mivel tapasztalatuk szerint a fiatalabb munkavállalóknak inkább „horizontálisan mozog az érdeklődésük”, vagyis kevésbé szeretnének egy-egy dologgal éveken át foglalkozni, hanem kipróbálnák például a Javascriptet, a felhőalapú rendszereket és a blockchaint is. Emellett szerinte a transzformáció hasznos lehet azoknak a munkatársaknak a megtartására is, akik az újdonságok hiánya miatt elmennének a cégtől.

Az igazgató elmondta azt is, hogy a digitális transzformációt a magyar cégek nagy része fontosnak tartja, ennek ellenére kevesen állnak rá kézen. A cégvezetők 91 százaléka szerint a cég digitális átalakítások nélkül elbukik, de a cégek 54 százalékának nincs semmilyen digitális stratégiája, és 23 százalék nem is tervez ilyet.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo