Nemcsak az IT-osztály feladata a digitális átalakítás

A magyar cégek többsége szerint fontos lenne digitális startégiát alkotni, de a többség még el sem kezdte. A HP nagyvállalati vállalkozása, a DXC fejlesztési igazgatója adott tippeket a digitális transzformációra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Saját digitális transzformációs átalakulásukról számolt be a HP által alapított DXC Technology hazai képviselete. HP 2008-ban döntött úgy, hogy nagyvállalati tevékenységüket külön cég alá szervezik. Ez lett a DXC, amely tavaly Magyarországon jelentős részben átvette a HP Magyarország tevékenységét és munkatársait. Nálunk a DXC olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint a Microsoft és számos gyáripari vállalat.

Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója elmondta, a digitális transzformáció nemcsak új programok bevezetését és üzemeltetését jelent, hanem alapvető változásokat is a cég működésében.

Benne van technológia, a módszertan, azaz, hogy hogyan használjuk a technológiát és az együttműködés a fejlesztők, a felhasználók, és a vezetők között, fogalmazott. Szerinte ma már egy cég számára nem elegendő úgy hozzáállni a digitális változásokhoz, hogy majd az IT megoldja. Az vállalatvezetők 62 százaléka csak technológiai-IT kérdésnek tekinti a digitális transzformációt.

Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy
Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez.
Horizontális érdeklődés

Ehelyett a digitális kultúrát kell elsajátítani, és a fejlesztés lehetőségét folyamatosan fenn kell tartani, mivel egy szoftver kifejlesztése másnapján már elavult lehet. Az együttműködés segítése érdekében a DXC használ például ún. ötletfalakat. Az aktuális termék fejlesztése nyilvánosan zajlik (már a munkatársak előtt), és a munkahelyen az arra kijelölt falakon mindenki megjelenítheti ötletét, észrevételét, kritikáját.

Tóth Mária szerint a transzformáció alkalmas az Y és Z generáció (mai 20-35 és 20 év alattiak) bevonására is, mivel tapasztalatuk szerint a fiatalabb munkavállalóknak inkább „horizontálisan mozog az érdeklődésük”, vagyis kevésbé szeretnének egy-egy dologgal éveken át foglalkozni, hanem kipróbálnák például a Javascriptet, a felhőalapú rendszereket és a blockchaint is. Emellett szerinte a transzformáció hasznos lehet azoknak a munkatársaknak a megtartására is, akik az újdonságok hiánya miatt elmennének a cégtől.

Az igazgató elmondta azt is, hogy a digitális transzformációt a magyar cégek nagy része fontosnak tartja, ennek ellenére kevesen állnak rá kézen. A cégvezetők 91 százaléka szerint a cég digitális átalakítások nélkül elbukik, de a cégek 54 százalékának nincs semmilyen digitális stratégiája, és 23 százalék nem is tervez ilyet.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo