Saját digitális transzformációs átalakulásukról számolt be a HP által alapított DXC Technology hazai képviselete. HP 2008-ban döntött úgy, hogy nagyvállalati tevékenységüket külön cég alá szervezik. Ez lett a DXC, amely tavaly Magyarországon jelentős részben átvette a HP Magyarország tevékenységét és munkatársait. Nálunk a DXC olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint a Microsoft és számos gyáripari vállalat.
Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója elmondta, a digitális transzformáció nemcsak új programok bevezetését és üzemeltetését jelent, hanem alapvető változásokat is a cég működésében.
Benne van technológia, a módszertan, azaz, hogy hogyan használjuk a technológiát és az együttműködés a fejlesztők, a felhasználók, és a vezetők között, fogalmazott. Szerinte ma már egy cég számára nem elegendő úgy hozzáállni a digitális változásokhoz, hogy majd az IT megoldja. Az vállalatvezetők 62 százaléka csak technológiai-IT kérdésnek tekinti a digitális transzformációt.
Ehelyett a digitális kultúrát kell elsajátítani, és a fejlesztés lehetőségét folyamatosan fenn kell tartani, mivel egy szoftver kifejlesztése másnapján már elavult lehet. Az együttműködés segítése érdekében a DXC használ például ún. ötletfalakat. Az aktuális termék fejlesztése nyilvánosan zajlik (már a munkatársak előtt), és a munkahelyen az arra kijelölt falakon mindenki megjelenítheti ötletét, észrevételét, kritikáját.
Tóth Mária szerint a transzformáció alkalmas az Y és Z generáció (mai 20-35 és 20 év alattiak) bevonására is, mivel tapasztalatuk szerint a fiatalabb munkavállalóknak inkább „horizontálisan mozog az érdeklődésük”, vagyis kevésbé szeretnének egy-egy dologgal éveken át foglalkozni, hanem kipróbálnák például a Javascriptet, a felhőalapú rendszereket és a blockchaint is. Emellett szerinte a transzformáció hasznos lehet azoknak a munkatársaknak a megtartására is, akik az újdonságok hiánya miatt elmennének a cégtől.
Az igazgató elmondta azt is, hogy a digitális transzformációt a magyar cégek nagy része fontosnak tartja, ennek ellenére kevesen állnak rá kézen. A cégvezetők 91 százaléka szerint a cég digitális átalakítások nélkül elbukik, de a cégek 54 százalékának nincs semmilyen digitális stratégiája, és 23 százalék nem is tervez ilyet.