Tisztességesebb is az a vállalkozó, aki szereti a munkáját

Azok a vállalkozók, akik szeretik a munkájukat, nem csak sikeresebbek, de tisztességesebbek is - jobb adófizetők, jobban megbecsülik a munkatársaikat - mint akik nem lelik örömüket a vállalkozásban - derült ki a Berger Könyvelőiroda 1200 fős online felméréséből.

„Összefüggést vettünk észre a között, hogy egy vállalkozó szenvedéllyel vagy apatikusan vezeti-e a cégét. Az eredmények tükrében úgy tűnik érdemes megfogadni a sokszor hallott tanácsot, hogy «azt csináld amit szeretsz». Aki szereti a hivatását, annak nem csak a sikerre van jobb esélye, hanem arra is, hogy azt tisztességesen érhesse el” - mondta Berger Gábor a felmérést végző Berger Könyvelőiroda ügyvezetője. 

Míg az apatikus vállalkozók 5,6%-a csal bevallottan adót, a szenvedélyes vállalkozók csak 1,3%-a. Ugyanakkor a törvényes adócsökkentési lehetőségeiket az apatikus vállalkozók jóval kevesebben (23,6%) használják ki a szenvedélyes vállalkozókkal (35%) szemben. Kenőpénzt a megrendelésekért a szenvedélyes cégvezetők 1%-a fizet, míg ez az arány az apatikus vállalkozások esetében 5,6%.

Etikus vállalati kultúra: tenni is kell érte
Az etikus működés, a felelős gondolkodás hatása egy vállalat eredményességére nehezebben ragadható meg, mint mondjuk a bankszámlán található egyenleg. Ez azonban csak első pillantásra tűnik így – figyelmeztet szakértőnk.
Megbecsülni a munkatársakat

Az egyik legjelentősebb különbség a szenvedélyes és az apatikus vállalkozók között abban van, ahogyan munkatársaikat megbecsülik. Az apatikus vállalkozók 19%-a nyilatkozott úgy, hogy alacsonyan tartja a béreket, míg a szenvedéllyel vállalkozók körében mindössze 1,7% ez az arány. Ez több mint tízszeres különbség.

Berger Gábor elmondta, hogy az apatikus vállalkozók nem csak a pénzbeli, az erkölcsi elismeréssel is szűkmarkúan bánnak. Kevésbé ellenőrzik a munkavállalóikat és kevésbé kérik számon a teljesítményt, kevesebbet dicsérnek, viszont többet büntetnek, mint a szenvedélyes vállalkozók.

A munkájukat szerető, szenvedélyes vállalkozók jóval nagyobb arányban tulajdonítják sikereiket önmaguk és munkatársaik képzésének. Az apatikus vállalkozók alacsonyabb arányban képzik magukat és munkatársaikat, és a tudás hatalmában is kevésbé hisznek.

A tisztesség kifizetődik

Saját bevallásuk szerint az apatikus vállalkozók 14%-a igyekszik megúszni a garanciavállalást, míg a szenvedélyes cégvezetők mindössze 1%-a tesz így, azonban Berger Gábor szerint ez is sok. A törvényben előírtnál nagyobb garanciát a szenvedélyes vállalkozók 34%-a, míg az apatikus cégek 20%-a biztosít.

Pedig a számok az mutatják, hogy a szenvedélyes vállalkozók nem csak tisztességesebbek, hanem sikeresebbek is. Ugyanis jóval nagyobb arányban tudnak jobb árakat érvényesíteni – mondta Berger Gábor.

Az apatikus vállalkozók 30%-a piaci ár alatt tartja az árait, míg a szenvedélyes vállalkozóknál 13% ez az arány. Átlagos árat az apatikusak 58%-a, a szenvedélyesek 70%-a érvényesít. Piaci átlag feletti árat a szenvedélyes vállalkozók 16%-a, míg az apatikusak 12 %-a alkalmaz.

Nem csak a pénz a siker mércéje

Berger Gábor szerint sokan nem is tudják, hogy egy vállalkozás sikere nem csak pénzben, mérhető - gondoljunk csak a nonprofit vállalkozásokra. Különösen igaz ez a vállalkozói sikerre. Véleménye szerint az tekinthető igazán sikeres vállalkozónak, aki amellett, hogy elégedett a jövedelmével, minden reggel vidáman pattan ki az ágyból, hogy újra tehet a cégéért, együtt dolgozhat a munkatársaival és egy kicsit jobbá teheti a világot.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo