A Zürcher Kantonalbank egy éve hagyott fel azzal, hogy az esztendő leteltével írásban értékeljék az intézmény ötezer munkatársának teljesítményét - amint azt a legtöbb nagyvállalat teszi. Tapasztalataik szerint ez nem felel meg a jövendő kihívásoknak, nem az a legfontosabb, hány részvényt adott el az illető, hanem az, hogyan fejlődik.
A sematikus értékelések egyébként is torz képet adtak: sok főnök nem kívánta írásban is elmarasztalni alárendeltjeit, ezért a legtöbben egyforma, jó értékelést kaptak. Így akinek negatív lett az értékelése, annak már attól kellett tartania, hogy hamarosan elbocsátják - akik pedig az átlagosnál sokkal jobban teljesítettek, az “egyenlősdi” miatt panaszkodtak.
Az új rendszerben mindenki azt a feladatot kapja, hogy maga dolgozza ki tervét, hogyan kívánja emelni munkájának színvonalát a következő
A bankház illetékes vezetői szerint a következő években az automatizálás és a digitalizálás olyan mértékben átalakítja majd ennek a szektornak a munkáját is, hogy csak az önállóan, kezdeményezően, új megoldásokat keresve dolgozók tudnak majd helytállni - miközben kevesebb emberre is lesz majd szükség. (NZZ)