Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 18. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben tisztességesen, felelősen működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen újabb 10 magyarországi bejegyzésű céggel bővült a kör. Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub Alapítvány elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.
Az alapítás óta eltelt 18 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében. Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 42 cég adott be értékelhető pályázatot. Az eddigi díjazott cégek vezetőiből álló zsűritag közül 27-en adták le pontszámaikat. A pályázók közül 4 középvállalat, 2 nagyvállalat, 3 kisvállalat és 1 multinacionális vállalat nyerte el az Üzleti Etikai Díj elismerést, valamint a díj alapítói megválasztották az idei év Fenntarthatóság Szakmai Követét is.
Az Üzleti Etikai Díj 2017-es nyertesei
Kisvállalat kategória
Digitáltechnika Kft.A győri székhelyű cég története 1982-ben kezdődött., amikor még csak gmk-t lehetett alapítani magáncégként. A cég mára egy cégcsoport tagja, de a tulajdonosa mindegyiknek ugyanaz: Kapronczai Ferenc és családja. A cég főtevékenysége számítástechnikai, irodatechnikai és fotótechnikai eszközök kis- és nagykereskedelme, ügyviteli szoftverek fejlesztése. 12 főt foglalkoztatnak. Munkatársainak 80 százaléka legalább 20 éve alkalmazott, de vannak, akik a cég alapítása óta velük dolgoznak. A vállalaton belül családias hangulat uralkodik.
Az etikus üzleti magatartást nemcsak hívó szóként használják. A tulajdonos aktív tagja a Győr-Moson Sopron Megyei Kereskedelmi- és Iparkamarának, melynek alapítója és négy évig alelnöke, az etikai bizottság elnöke is volt. Társadalmi felelősségvállalásukban erőn felül teljesít a cég, nem sajnálva az anyagi áldozatot sem. Egyedülálló módon például saját oktatási alapítványt hoztak létre a tehetséges fiatalok támogatására, amely immáron tizedik éve segíti a tanulni vágyó fiatalokat. Saját erőből környezetbaráttá, zöld rendszámossá alakíttatták céges autójukat, illetve önálló naperőmű kiépítésébe kezdtek, amely 250 család olcsó és környezetbarát energiaellátását biztosítja majd.
Kaproncai Ferenc ügyvezető igazgató Szabó Lajostól, a 2014. évi kisvállalati győztestől, az iData Kft. ügyvezető igazgatójától és Prohászka Ottó, a Tutti Kft ügyvezető igazgatójától vette át az Üzleti Etikai Díjat.
Kaproncai Ferenc köszönő beszédében a fiatalabb generációnak üzent. "Szeressék a munkájukat, szeressék amit csinálnak, és mindent tegyenek meg az álmaikért - de mindig etikusan" - hangsúlyozta.
Hunyadi Kft.
Az energiagazdálkodással, villamosberendezésekkel kapcsolatos elektronikai tevékenységgel foglalkozó cég jogelődjét még 1983-ban hozta létre az alapító, idősebb Hunyadi Sándor. Apáról fiúra szállt azóta a cégvezetés. Közben kívülről új tulajdonostárs is érkezett Gombos Lajos személyében. Budapesti székhellyel, de debreceni gyártóbázissal rendelkeznek. 24 alkalmazottat foglalkoztatnak. Mind az alapító, mind fia komoly hírnevet vívtak ki szakmájukban, idősebb Hunyadi Sándor jelenleg is a Magyar Elektronikai Egyesület Hajdú-Bihar megyei Szervezetének elnökségi tagja. Ifjabb Hunyadi Sándor pedig a Magyar Mérnöki Kamara Energetikai Tagozatának tagja, a Megújuló Energia Szakosztály vezetője. Számos szakmai és vállalkozói elismerés birtokosai.
Magas minősítésekkel, tanúsítványokkal rendelkeznek, a minőségi munkavégzés és a fenntartható energiapiac iránti elköteleződésük tudatossággal párosul. Saját ökológiai lábnyomuk csökkentésében kiemelkedőek. Irodaházuk teljes hő- és villamosenergia-szükségletét megújuló forrásokból látják el. Vízhasznosításuk rendkívüli odafigyelésről tanúskodik. Hulladékkezelésüket is áthatja a tudatosság: még a konyhai szerves és a kerti hulladékot is összegyűjtik, és saját komposztálójukban hasznosítják.
Felelős munkaadóként messze az átlag felett kiállnak a kollégáik mellett. Társadalmi és környezeti felelősségvállalásaik is szerteágazóak. Jelentős a jövő szakembereinek érdekében kifejtett edukációs tevékenységük, s jelentős szakmai szerepvállalásuk van szakmai szövetségek tagjaiként.
Ifjabb Hunyadi Sándornak, a nyertes cég képviselőjének Lovász Károly, a KAV Hungária ügyvezető igazgatója, tavalyi nyertes cégvezető és Sági Mária, a Budapest Klub Alapítvány tudományos igazgatója adta át az Üzleti Etikai Díjat. Ifjabb Hunyadi Sándor köszönőbeszédében külön kiemelte édesapját, Hunyadi Sándort és munkatársait. "Együtt munkálkodunk, ahogy eddig is, úgy a továbbiakban is az etikus működésért" - mondta.
Unisignal Kft.
A miskolci székhelyű cég, fő tevékenysége: zéró, illetve alacsony energiafelhasználású lakások és családi házak építése a Kelet-Magyarország régióban. A kisvállalat árbevétele az elmúlt 3 évben évente duplázott. Molnár Gábor tulajdonos-ügyvezető 2010 első napján döntötte el, hogy ezután már csak füstmentes, sőt, energiafelhasználás nélküli házakat fog építeni. Öt hónap alatt minden tudást magához vett, s a passzívházak szakemberévé vált. Még abban az évben felépítették az első energiatakarékos családi házat. 7 év alatt 38 házat adtak át. Az utolsó 8 már nem fogyaszt fűtésre energiát.
Kitüntetések, elismerések következtek. A legnehezebb feladat a szakember-képzés volt, mert még nem tanítják ezt a speciális szakképesítést adó építőipari szakmát. Nagyon megválogatják ügyfeleiket, beszállítóikat. Sokat számít nekik a jó hírnév, szerintük maga a termék minősíti őket. Ügyfélkiszolgálásuk egyszerű módszere: jobb anyag, szerszámok, minőségi megoldások. Az alacsony energiafelhasználású lakásokat, családi házakat pontosan olyan áron értékesítik, mint amennyibe a normál energiakategóriájú házak kerülnek. 5-10 éves garanciát adnak a házaikra.
A cég legfontosabb irányvonala a környezetvédelem, a klímaváltozás megakadályozásának elősegítése és az élhetőbb levegőminőség elérése. S ennek az állításnak ékes bizonyítékát adják karbonlábnyomuk pontos számainak ismertetésével. Családi házaik energiafelhasználása 20 százalék alatti, éves fűtési költségük 50 ezer forint (szemben az átlagos 500 ezer forinttal). Eddig felépített házaikkal fél millió kWh-t takarítottak meg a családoknak, ami több mint 120 ezer m3-rel kevesebb széndioxid-kibocsátás az energiatermelőknél és több mint 300 ezer m3-rel kevesebb füst a légkörbe, Miskolcon.
Saját innováción dolgoznak: a nyári meleg téli felhasználása témájában. Cégük is környezettudatosan működik. Saját papírhulladékjaikból állítják elő a födémek hőszigetelését, ledarált, újrahasznosított szigetelőanyagaikat ingyen odaadják. Előadásokat, oktatásokat vállalnak az energiatakarékosság témájában.
A díjat Dürr-Vízhányó Andrea, a tavalyelőtti győztes Ghibli Kft. operatív igazgatója és Szabó Lajos, iData Kft. társalapítója adta át, Molnár Gábornak, az Unisignal Kft. ügyvezető igazgatójának. Molnár Gábor köszönőbeszédében a vállalat vezetők egyéni elkötelezettségének fontosságáról beszélt. "Mindannyiunknak, egyénenként is meg kell tennünk a saját környezetünkben mindent ahhoz, hogy egy fenntarthatóbb, etikusabb világban éljünk" - mondta.
Középvállalat kategória
Young Kft.Az 1991-ben alapított vásárosnaményi cég 100%-ban magyar családi tulajdonban áll, 41 főt foglalkoztat. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei élelmiszerüzleteket, valamint konyhát üzemeltető intézményeket, iskolákat, óvodákat, kórházakat látnak el friss hűtött élelmiszerekkel. Családi és baráti társaságként kezdték tevékenységüket, de a létszám növekedésével együtt is nagyon erős kollegiális viszony maradt a cégben. Tisztelik egymást és egymás munkáját.
A tulajdonosok célja mindig is az volt, hogy tisztességes munkával a cég folyamatosan erősödjön, biztos gazdasági alapok és háttér megteremtésével folyamatosan növekedjen, és nemzedékeken átívelő, biztonságos megélhetést jelentsen a dolgozóknak és családjaiknak. Küldetésük, hogy egészséges, magyar húskészítményekkel lássák el partnereiket. A hagyományos eljárásokat preferálják, mint a sóban érlelést, a kőfüstölőben, valódi füsttel való füstölést. Termékeik laktózmentesek, gluténmentesek, és hozzáadott cukrot sem tartalmaznak. Büszkék a fizetőképességet, jó adósbesorolást, stabil piaci jelenlétet minősítő díjaikra.
A központban mindig az ember van, vallják, így arra törekednek, hogy a cégen belül a munkakörök átjárhatóak legyenek. A feladatköröket minden esetben az adott ember kvalitásaihoz, habitusához igazítják. Alacsony a fluktuáció, egy-egy családból több generáció is dolgozik a vállalatnál. Különösen erős a cégben a munkáltatói gondoskodás.
A hazai piacot elárasztják a silány minőségű, de olcsó import húskészítmények, de a cég a kisebb profit ellenére is elkötelezte magát a minőségi, hazai termékek mellett, A nyereséget fejlesztésre használják, és még soha nem vettek igénybe hitelt. Beszállítóik kiválasztásánál fontos szempont, hogy helyi vagy környékbeli legyen a vállalkozás. Ügyfeleikkel hosszú távú, biztonságos kapcsolatra törekszenek. Bár környezetükben elérhető az olcsóbb külföldi munkaerő, csak magyar, lehetőleg helyi munkavállalókat alkalmaznak.
Luka István ügyvezető igazgató részére dr. Czipf Csongor, a Cothec Kft. ügyvezető igazgatója és Kazi Károly, a tavalyi díjazott BHE-Bonn Hungary Kft. ügyvezető igazgatója adta át. Luka István köszönőbeszédében kiemelte, megtiszteltetésnek érzi, hogy átvehette az Üzleti Etikai Díjat. "Együtt teszünk a továbbiakban is azért, hogy csökkenjen és végül teljesen megszűnjön a környezetszennyezés, és egy igazságosabb, boldogabb világban élhessünk" - hangsúlyozta a cégvezető.
Sárvári Gyógyfürdő Kft.
A 2000-ben alapított, 100 százalékban önkormányzati tulajdonú, több mint kétmilliárd forintos forgalmú, majd 150 fős cég méltán híres gyógyfürdőjéről. Nevében hordozza a kisvárost, amelynek jóllétéhez a többgenerációs fürdő és egészségturisztikai központ nagymértékben hozzájárul. Jelentős turisztikai fejlesztések révén megnövelték vendégfogadó kapacitásaikat, lecserélték korszerűtlen berendezéseiket, odafigyelve az alternatív energiaforrások felhasználására. Medencéik egyedülálló módon klórmentesek. A strandmedencéket napkollektorokkal fűtik. A szűrők visszamosásával keletkező vizet ultraszűrővel szűrik, csökkentve ezzel a szennyvíz-kibocsátásukat. A termálvíz hűtésével kinyert hőt, valamint az elfolyó termálvizet hőszivattyúk segítségével a medencék fűtésére, a tápvíz előfűtésére használják fel.
Jelentős mennyiségű és szakmai értékű minőségi díjak, elismerések, tanúsítványok jelzik a Gyógyfürdő szakmai, minőségi munkáját. Aktív tagjai a hazai és nemzetközi szakmai szövetségeknek. Alacsony a fluktuáció, ami a nyugati határ közelsége miatt azt jelenti, hogy versenyképes jövedelmet adnak. Képzéssel, támogatással segítik a munkavállalóikat.
Aktívan részt vesznek városuk jóllétének felvirágoztatásában, és munkatársaikat is erre buzdítják. Rendszeres párbeszédet folytatnak a helyi közösségekkel, támogatják a helyi intézményeket, szervezeteket. Rendkívül kiterjedt támogatási, szponzorálási tevékenységet folytatnak a térségben. A sport kiemelt támogatási terep. Sportpályáikon a helyi gimnázium tanulói edzenek. Részt vállalnak az úszásoktatásban, tehetséggondozásban is.
Vancsura Miklósnak, a nyertes cég ügyvezetőjének Czipf Csongor Cothec Kft. ügyvezető igazgatója és Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító-főszerkesztője nyújtotta át Üzleti Etikai Díját. Vancsura Miklós cégvezető beszédében kiemelte: a környezettudatos és etikus működés elengedhetetlen egy olyan vállalat esetén, amely a természeti kincseinkből gazdálkodik."Mindannyian azért dolgozunk, és azért folytatjuk a munkálkodást a jövőben is, hogy ez az ajándék, amelyet Sárvár kapott, még hosszú távon szolgálja a város érdekeit és az évente hozzánk látogató hétszázezer ember is részesülhessen a gyógyvizeink áldásából" - mondta.
Macher Zrt.
1991-ben alapított, három fős kényszervállalkozásból mára 100 fős családi céggé nőtték ki magukat. Nagy hozzáadott-értékkel gyártott, fejlesztett speciális kábelből évente 800 különböző fajtát gyártanak, 180 új típusú kábelt vezettek be a hazai és külföldi piacokra, Európába és a tengerentúlra. A cég székesfehérvári székhelyű. A minőség kimagasló helyet foglal el a cégstratégiában. Kétszeres Nemzeti Minőség Díjasak, s az Európai Minőség Díj megmérettetésén Nemzeti Bajnokok lettek. Az elnök-vezérigazgató asszony a Nemzeti Minőségi Díj Nagykövete címet is birtokolja.
15 éve vesznek részt a Legjobb Munkahely Felmérésen, és öt alkalommal kerültek be az első tíz helyezett közé. A hosszú távú üzleti partnerségben hisznek, soha nem volt munkaügyi perük, tisztességes adózók. Az alapító tulajdonos házaspár, valamint egyik gyermekük is a cégnél dolgozik. Családi vállalkozás mivoltunkból fakadóan hosszú távra gondolkodnak, úgy élnek, s emberként is úgy vannak jelen a környezetükben. Erős szociális rendszert tartanak fenn munkatársaik számára, akár egy nagyvállalat. Családi vállalkozás révén a kezdetektől fontos volt a szűk környezet támogatása. Tudatos CSR stratégiájukban a gyerekek, valamint a sport és a kultúra támogatására helyezik a hangsúlyt. A cégnek két saját, gyermekeket segítő alapítványa van.
Macher Márta elnök-vezérigazgató számára az Üzleti Etikai Díj gálaestjén Radeczky Jenő, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, a jelölő szervezet képviselőjeként és Igazság Arnold, a Richter Gedeon Nyrt, 2003-ban díjazott képviselője nyújtotta át az elismerést. Macher Márta cégvezető köszönőbeszédében kiemelte a családja és munkatársai áldozatos munkáját. "Mikor megalapítottuk a céget, szinte semmink sem volt, csak egy alapvető értékrendünk. Eltelt sok év, változott a világ, az üzleti modell, a cég, de az értékrendünk megmaradt és mindig meg is marad a jövőben is, az Üzleti Etikai Díj pedig megerősít minket ebben az elhatározásunkban" - hangsúlyozta.
Gelbert Eco Print Kft.
A magyar tulajdonú családi vállalkozást 2003-ban alapították. A budapesti székhelyű nyomda 57 alkalmazottat foglalkoztat. Az Eco szó a névben nem véletlen. Hét alkalommal nyerték el az Év Zöld Nyomdája elismerést. A cég hitvallása, hogy az egyébként nem környezetbarát iparág tagjaként is tehet a környezetért. Ennek érdekében példamutató környezetvédelemben, a fenntarthatósággal harmóniában működő ipari termelés egyik szószólója. A papírgyártáshoz felhasznált faanyag felelős erdőgazdálkodásból származik, rendelkeznek az ezzel kapcsolatos legmagasabb tanúsítvánnyal is. Új nyomdatechnológiájukkal jelentősen csökkentették a légköri ózonkibocsátásukat. Csúcstechnológiájú nyomógéppel, egyedülálló szárítóberendezésekkel vannak felszerelve. Karbonlábnyomukra a legapróbb részletekben figyelnek. Nagyon figyelemre méltó a cég gyakorlatában, hogy a többi nyomdával kooperációban működnek, megosztják egymással a kapacitásaikat. Társadalmi felelősségvállalásukban az alapítványok, főként a gyermekek támogatása domináns, de nagyon büszkék arra, hogy 2014-ben az Ipoly folyó egy szakaszát tisztították meg a szennyeződésektől.
Gellér Róbert ügyvezető igazgatónak a díjat Farkas Roland a tavalyi díjazott Schrack Technik Kft. ügyvezető igazgatója és és Dürr-Vízhányó Andrea, a Ghibli Kft. operatív igazgatója nyújtotta át. Gellért Róbert köszönőbeszédében kiemelte: sokan alaptalanul tartják környezetszennyezőnek a nyomdai iparágat, de többek között az ő példájuk is megmutatta, hogy a felelős működéssel, etikus magatartással ezen a berögződésen lehet változtatni.
Nagyvállalat kategória
Idén a zsűri két nagyvállalatnak ítélte oda az Üzleti Etikai Díjat.Merkbau Kft.
Huszonöt éves múltra visszatekintő, kiskunhalasi székhellyel rendelkező, stabil hátterű, tiszta magyar tulajdonú társaság. 205 fő létszámmal. Kisebb vállalkozásból indulva, családias légkörét megtartva nőtte ki magát a megye legnagyobb forgalmú és foglalkoztató, több lábon álló építési fővállalkozó, generálkivitelező cégévé.
Vállalati értékrendjük a megbízhatóság, minőségi munkavégzés, elégedett partner- és ügyfélkapcsolatok, dinamizmus, innováció, szakértelem és az eredményesség. Nézzük a konkrétumokat! Állítják, hogy e cél elérése érdekében mindenképpen szem előtt tartják alkalmazottaik, ügyfeleik és beszállítóik érdekeit, valamint környezetük szükségleteit. Na, itt kezdődik az etikus jelenlét a gazdaságban!
Családi vállalkozásként a tulajdonosok kezdetektől fogva részesei a vállalatnak, az irányításnak. Motorját képezik a közvetlen, lojális légkörnek és az összetartozásnak. Gondoskodó, az alkalmazottakért felelős vállalatirányítás zajlik. A munkavállalók iránti gondoskodás palettája rendkívül széles. Kiemelten adnak a munkavédelemre és dolgozóik egészséges életmódjára. Helyi és regionális közösségtámogatási szerepet vállalnak. A helyi kulturális- és sportéletet segítik, a gyerekeket és a fiatalokat, a közösségi programokat támogatják.
1992-ben létrehozták a saját nevük alatt futó Oktatási Alapítványt. Évek óta támogatják a helyi sportot, több versenynek nemcsak szponzorai, hanem névadói is. A szakmunkásképzés támogatását kiemelten fontosnak tartják. Kötelességüknek tekintik természetes és épített környezetük védelmét, szépítését, gondozását. Telephelyükön napelemes áramtermelést folytatnak, Villamosenergia-szükségletük túlnyomó részét zöldenergiával fedezik.
A díjat Torma Szabolcs marketing- és PR-igazgató, Igazság Arnold, a Richter Gedeon Nyrt PR-menedzsere és Lovász Károly, KAV Hungária ügyvezető igazgatójának elismerő szavai mellett vehette át. Torma Szabolcs köszönőbeszédében hangsúlyozta, az etikus magatartás, a munkavállalókkal szemben érzett felelősségérzet a cég versenyképességét is erősíti. "Mi mindig úgy éreztük, hogy ezt így kell csinálnunk, így kell működtetnünk a céget, de külön öröm számunkra, hogy egy ilyen rangos elismeréssel meg is erősitik azt, hogy a helyes úton járunk" - idézte a cég tulajdonosait Torma Szabolcs,
Tisza Automotive Kft.
Tiszaújvárosi járműalkatrész-gyártó cég, két magánszemély főtulajdonossal (magyarok), 174 fő dolgozóval, 5,8 milliárd forintos nettó árbevétellel. A 2001-ben alapított cég kivált egy veszteséges nagyvállalatból A kiszervezés sikerült. 10 év alatt Magyarország egyik meghatározó műanyag autóalkatrész-gyártójává vált. A műanyag autóalkatrészek, műszaki termékek elismert regionális beszállítója. irigylésre méltó termelési produktum, magas minőségi színvonal.
A cég vezetése büszke arra, hogy vannak régi, még a nagyvállalati időben is náluk dolgozó munkatársak. „Régimódi” nagyvállalati szociális rendszert tartanak fenn. Dolgozóikat nagyon becsülik. A vállalkozás a magyar és nemzetközi autóipari beszállítói lánc tagjaként az iparágra érvényes írott és íratlan üzleti és etikai normák keretei között működik.
Rendkívül magas minőségi követelményeknek kell megfelelniük, s ezt érvényesíteniük saját hazai beszállítóik között. Az ő minőségi munkájukért is helytállnak nagy nemzetközi cégek beszállítójaként (Suzuki, Volkswagen, Bentley). Ügyfeleik 65 százalékával több mint egy évtizede dolgoznak. A cég megalakulása óta üzletet nem veszített, minden megnyert szerződését a vevők megelégedettségére teljesítette. Társadalmi felelősségvállalásuk erőssége a szakmai szervezetekben szerepvállalás. természetesen minden nemzetközi minőségi, környezetvédelmi előírásnak megfelelnek.
Holló László és Gömöri Róbert ügyvezetőknek az Üzleti etikai díjat Kazi Károly, a BHE-Bonn Hungary ügyvezető igazgatója és Farkas Károly a Piac & Profit online főszerkesztője adta át. Holló László és Gömöri Róbert ügyvezetők köszönőbeszédükben kiemelték: a cég már alapításakor "hozott" magával egy magas minőséget biztosító értékrendet, ezt egész működésükben mind a mai napig megőrizték és fejlesztették és büszkék arra, hogy az Üzleti Etikai Díjjal elismerték ezeket az erőfeszítéseiket.
Multinacionális vállalat kategória
A Multinacionális vállalatok kategóriájában egy díjat adott ki a zsűri.FAG Magyarország Ipari Kft.
Az egyik legnagyobb európai családi vállalat, a német Schaeffler-csoport hazai leánya. A csapágy erőátviteli elemeket gyártó és értékesítő debreceni vállalat, munkatársainak száma meghaladta az 1400 főt. Alapítás éve: 1999. Schaeffler-csoport globálisan tevékenykedő, rendkívül innovatív autóipari és ipari beszállító. Közel 88 ezer munkavállalójával a Schaeffler a világon az egyik legnagyobb családi tulajdonban lévő vállalat, több mint 50 országban telepített 170 gyárával.
A debreceni gyár, az üzleti etikai díjat nyert cég 80 százalékban az autóiparnak gyárt és értékesít. Olyan munkavállalói egészségügyi programot működtetnek, amely elsődleges célja a munkavállalók fizikai, szellemi és szociális közérzetének javítása, fejlesztése, az elkerülhető megbetegedések és balesetek megelőzése. Kiemelt figyelnek a biztonságos munkakörülményekre, különösen az elsősegélynyújtásra.
Sporttal és egészséges életmóddal kapcsolatos szervezeteket támogatnak. Fontos szempont náluk, hogy a támogatott szervezetek céljaival munkatársaik is azonosulni tudjanak. A vállalat céljai között kiemelt fontossággal bír a szakképzett munkaerő biztosítása. Nagy gondot fordítanak a munka méltó elismerésére, jutalmazásra. versenyképesek a jövedelmek. A cafeteriaelemek széles körűek.
A debreceni cég a helyben megtermelt profitot teljes mértékben visszaforgatja beruházásokba. Ennek eredménye többek között a Schaeffler Akadémia, amely nemcsak a munkavállalók képzéséért felel, hanem helyet ad tanműhelyeknek is. Az elmúlt években hatalmas beruházásokat zártak le. Mindegyik a környezetvédelem maximális figyelembe vétele és a munkaerő-foglalkoztatás jegyében zajlott. Új gyártócsarnok átadása folyamatban.
A Díjat a cég nevében Kielkopf Erzsébet személyügyi vezető vette át, az elismerést Farkas Roland Schrack Tecnik Kft. és Prohászka Ottó Tutti Kft. ügyvezetője nyújtotta át. "Sok éve pályáznuk az Üzleti Etikai Díjra és nagy örömmel és büszkeséggel tölt el minket, hogy végre kiérdemelhettük" - mondta Kielkopf Erzsébet.
Fenntarthatóság Szakmai Követe
Végezetül, de nem utolsósorban az alapítók ismét, immár kétévente kiadták a Fenntarthatóság Szakmai Követe titulust! Az elismerést annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erősödjék a fenntartható fejlődés iránti felelősségvállalás.Idén a Fenntarthatóság Szakmai Követe titulust az alapítók Márta Irénnek ítélték oda, akit Demcsák Mária a Piac & Profit alapító-főszerkesztője méltatott.
Márta Irén, végzettsége szerint közgazdász, jelenleg a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (a BCSDH) szervezet igazgatójaként támogatja és ösztönzi a fenntarthatóság irányába mutató vállalati megoldások elterjedését, a magyar üzleti szektor szereplői közti együttműködést és tudásmegosztást. A fenntartható építés magyarországi alapjainak elterjesztéséért végzett szakmai munkáját két prominens, nemzetközi díjjal, a Sabre Awards-al és az European Excellence Awards-al ismerték el. A vállalati felelősségvállalás (CSR) és fenntarthatóság területén szerzett szakmai tapasztalatait örömmel osztja meg másokkal. Így az elmúlt 15 évben 400 alkalommal tartott előadást különböző hazai és nemzetközi szakmai fórumokon, egyetemeken.
Számos szervezet alapító tagja, többek közt a Magyar Környezetettudatos Építés Egyesületnek, a Passzívház Építők Egyesületének, illetve korábbi elnökségi tagja a KÖVET Egyesületnek, kuratóriumi tagja a Mikrotérség-fejlesztési Alapítványnak. A CSR-al kapcsolatos szakmai elismerések hazai és regionális zsűritagja. Nemrégiben a vezetésével jött létre „A fenntartható jövőért” díj, mely a kiemelkedő üzleti megoldások mellett az ENSZ Fenntartható Fejődési célokért kiemelkedő eredményeket elérő változásvezetőket és vezető nőket is elismeri.
"Köszönöm az elismerést, nem szoktam elérzékenyülni, de nagyon megérintett ez az óriási megtiszteltetés, amely egyben arra is jó alkalom, hogy végigtekintsek az életemen, minden eredményen amit eddig elértem. A díj csak megerősít abban, hogy a továbbiakban is midnent megtegyek az üzleti élet etikus működéséért" - mondta.
Ezúton is gratulálunk a díjazottaknak!