Etikus cég cikkek
Externáliák: már minden kár házon belül van
Földünk öntisztító, regeneráló kapacitásának a határait feszegetjük. A társadalmi problémák is összefüggenek az üzleti szféra működésével. Nincsenek már házon kívül lévő externáliák: érvényesül a bumeránghatás, minden visszaüt. Új üzleti gondolkodásra van szükség, mely a saját üzleti döntések következményeként ismeri el a válságjelenségeket, és orvosolni tudja azokat.
Gyorsabban növekednek a munkatársaikkal jól bánó cégek
A fenntarthatóság nemcsak a cégek ökológiai lábnyomáról szól, hanem a munkatársakkal és az érintettekkel, a stakeholderekkel való bánásmódról is. Ez a fenntarthatóság humanista aspektusa. A fenntartható biznisz egyik amerikai guruja szerint gyorsabban növekednek és jobb üzleti eredményt produkálnak az ezen elvek mentén működő vállalkozások.
Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata?
Segítünk: a Danone North America. A Danone-csoport nyolc leányvállalata szerezte meg a Benefit Corporation, vagyis a B vállalat cégformát, melyet olyan cégek kapnak meg, mely a társadalmi közérdeket szolgáló küldetést a profitérdekkel egyenrangú tényezőként kezelik. A cég B vállalattá alakítása során 1500 kérdést tett fel magának a menedzsment.
Négy hasznos tipp vásárláshoz
Karácsonykor sem feltétlenül kell zsúfolt boltokban keresgélnünk, ha nincs időnk, vagy nem bírjuk a tömeget. Közvetlen értékesítőtől otthon, kényelmesen is vásárolhatunk, így a kiválasztott meglepetést nemcsak kézbe vehetjük, de ki is próbálhatjuk. A kínálat széles: egyedi fejlesztésű, magas minőségű kozmetikumok, wellness termékek, házikedvenc-kényeztető és autóápolási cikkek, könyvek, ruhák, játékok – csupa olyasmi, amellyel könnyen örömet szerezhetünk. A Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) négy pontba szedte, hogyan kössünk jól üzletet.
Újabb tíz cég nyert Üzleti Etikai Díjat
Immáron 82 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díj alapítói tizennyolcadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-,és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
Az igazi márkaépítés értékközvetítésről szól
Brand nélkül csak egy árucikk vagyunk. A branding ma elsősorban emberekről, élményekről és történetekről szól. De legfőképp értékközvetítésről. Cégünk értékeit a vezető, a munkatársak, a termék és a szolgáltatás együtt adják és formálják. A Piac és Profit Brandépítés 2017 konferenciáján a szakemberek különböző nézőpontok alapján mutatták be, hogy mit is jelent manapság a márkaépítés.
Hitelesség, bizalom – ezek nélkül nem lesz jó vezető
Számos tulajdonság van, ami naggyá és példaképpé tesz egy vezetőt. Ezekből minél többet tesz magáévá egy valaki, annál nagyobb az esélye, hogy sikerre viszi elképzeléseit.
Ezekkel a tulajdonságokkal válhatunk jó vezetővé
Sokféle képesség és erény kell ahhoz, hogy valaki jó vezetővé tudjon válni, magával tudja ragadni az embereket és jó döntéseket is tudjon hozni. Mutatunk párat, amire mindenképpen szükség van.
Újabb 10 cég nyerte el az Üzleti Etikai Díjat
A 17. alkalommal kiosztott Üzleti Etikai Díj kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 64 aktívan működő díjazott cég után – újabb 10 magyarországi bejegyzésű cég vette át az elismerést.
Az etika mint kockázatcsökkentő tényező
Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.
Rengetegen szenvednek a nekünk szánt finomságokért
Az élelmiszeripari világmárkák igyekeznek profitálni a tengeri ételek iránti keresletből. De nehéz olyan beszállítókat találniuk a harmadik világban, melyek megfelelnek a multik etikai normáinak. A Nestlé lép először?
Etikus marad a fagylaltóriás - megküzdött érte
Az alternatív kapitalisták zászlóhajójának tekintik az amerikai Ben & Jerry's jégkrémcéget. Amikor az alapítók eladják a céget egy multinak, az rendszerint az eredeti cégfilozófia halálát jelenti. Kis híján múlott, hogy nem így történt a Ben & Jerry's esetében. Egy ideig veszélyben volt a cég integritása.
Adnak is, kapnak is
Az egyetlen megoldás egy felelős vállalkozás számára, ha önfenntartóvá válik. Mert bármilyen szép a cél, és fontos a vállalt misszió, ehhez eredményesen működnie is kell – vélik az újrahasznosított farmerral foglalkozó Réthy Fashion alapítói.
Lelépnek az alkalmazottak az etikátlan cégektől
Rosszabbodott a vállalati etika állapota az előző évhez képest egy friss kutatás szerint. A közérdek, a munkáltatók érdeke valamint a személyes érdekek közti konfliktusuk általában a pénzügyi eredmények közlésével, adókötelezettség értékelésével valamint közbeszerzési szerződések feltételeivel és eljárásaival voltak kapcsolatosak és sokszor felmondáshoz vezettek.
Egy címke segíthet a gyerekmunkásokon
A gyermekmunka az egyik legnagyobb probléma, amely az egyébként is sokszor támadott divatiparral kapcsolatban felmerül. Most egy védjeggyel a fogyasztói döntés kényszerítheti a cégeket arra, hogy felhagyjanak a szörnyű gyakorlattal.
Üzleti partnerek lehetnek a civil szervezetek
Nem csak a civil szervezetek érdeke, hogy együtt tudjanak működni a vállalkozói szférával. Cégeknek is megéri az együttműködés. Nemes Szilárd, a Civil Licit Alapítvány elnöke szerint ehhez viszont az is kell, hogy a civilek is megtanuljanak a piaci logika mentén gondolkodni.
Hogy kerülne klímatudós egy olajmultihoz?
New York város főszámvevője, Scott M. Stringer 75 amerikai vállalatnak javasolta, hogy a részvényesek jelölhessenek klimatológusokat igazgatótanácsi tagnak. A menedzsmentek azonban a legkülönfélébb jogi trükkökkel igyekeznek kivédeni, hogy a szakemberek pozíciót kapjanak a felügyelőbizottságban.
A végső cél az, hogy elfogyjon az alapanyag
Kreatív újrahasznosítással hosszabbítja meg az egyébként veszélyes hulladéknak számító kültéri reklámmolinók élettartamát a Medence Csoport. Abban hisznek, hogy az újrahasznosítás akkor az igazi, ha a professzionális dizájn részeként túllép kommunikációs szerepén.
Modellértékű siker
Még társadalmi vállalkozások között is ritka az a siker, amit az Ízlelő családbarát étterem ért el: a nyitás után nyolc hónappal nyereségessé váltak, most pedig a további egységek nyitása a terv. És ha mindez nem lenne elég különleges, alkalmazottaik kilencven százaléka fogyatékkal élő ember.
Üzletelni értékalapon
Sikeres, sőt, szexi vállalkozást építeni úgy, hogy az alapvető küldetés a fogyatékkal élő emberek foglalkoztatása, nem tűnik egyszerűnek. A Fruit of Care azonban éppen ezt tette. Kézműves dizájnt árul nyereségesen, és közben a társadalom számára is hasznos.
Hogyan lesz kapzsiság a méltányosságból?
A kávék eladásait akár 13 százalékkal is növelheti a fair trade címke, ezért egyre többen szeretnék látni a termékükön. Az elnyerését övező szabályok amerikai lazítását sok kritika érte.
A jövő cégének három pillére
Vannak cégek, amelyek már nemcsak arra törekszenek, hogy a legjobbak legyenek a világon, hanem hogy a legjobbak legyenek a világnak. A profittal egyformán fontosnak tartják a közösség és a környezet érdekeit is. Amerika egyes államaiban külön jogi keret is segíti az úgynevezett benefit corporation-öket.
Fair trade után itt a fair tea
A víz után a második legnagyobb mennyiségben fogyasztott ital a világon. 7,2 milliárd ember évente 3 milliárd csészényi hörpint fel belőle. A legtöbbet Kínában. A kávéból csak feleannyi fogy, mint a teából. A gyártók végre kidolgozzák az etikus működés és beszerzés alapelveit.
Beszerzési csalás, pénzmosás, korrupció: minden negyedik magyar cég érintett
Ugrásszerű növekedés figyelhető meg itthon a számítógépes bűnözés és a beszerzési csalások területén. Az esetek száma világviszonylatban még mindig alacsony Magyarországon, azonban egyre összetettebb és kifinomultabb csalási formák jelennek meg.
Hét lecke, ami sosem veszti érvényét
A technológia rettentően megváltoztatta a világot az utóbbi néhány évtizedben, úgy tűnik, az üzlet szabályait teljesen felforgatta a fejlődés. Mégis vannak alapvető szabályok, amelyek évezredek óta biztosak, bárhogy is változzon az világ körülöttünk.
Davos: mikor lesz etikus a kapitalizmus?
Egy magára valamit is adó vállalatnak már nem elég átutalnia tekintélyes éves összegeket non-profit, társadalomjobbító szervezetek számára. Az etikus magatartásnak a cég alaptevékenységét is át kell hatnia. És nem árt, ha a polgármesterrel is szóba áll a menedzsment, ez derült ki a davosi Világgazdasági Fórumon, ahol a gazdagok félnek a szegényektől.
Új törvények is segíthetik az etikus működést
Jövő évtől szigorodnak a vállalatok átlátható és etikus működésére vonatkozó szabályozások. Egy januárban életbe lépő új törvény kötelezi a cégeket csalásmegelőző rendszereik nyilvánossá tételére, míg a márciustól hatályos polgári törvénykönyv a menedzsment felelősségét terjeszti ki a vállalati működésre – hangzott el az EY és a Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda sajtóbeszélgetésén.
Elismerés az etikus üzletért
Az eddigi ötven díjazott mellett újabb öt magyarországi bejegyzésű cég kapta meg az Üzleti Etikai Díjat. A Piac & Profit által november 20-án este rendezett ünnepélyes díjátadó gálára idén is a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követően került sor, ezzel is erősítve az üzleti etikus magatartás és a fenntartható fejlődés egymáshoz tartozását.
Nem a vérünkben van a korrupció
Nem a kultúrában, hanem feltehetően inkább az intézményi és a jogszabályi környezet hiányosságaiban keresendők a korrupció okai a visegrádi országokban. Erre a következtetésre jutott az a felmérés, amelynek célja egyrészt az volt, hogy feltárja az egyes közép-európai országok vezetőinek kulturális sajátosságait, másrészt hogy megvizsgálja, mennyire épült be az etikus viselkedés a vezetői kultúrába.
Az üzleti etika úttörői
A környezet- és társadalomtudatos menedzserek az 1968-as diáklázadások, a hippimozgalom és a fogyasztóvédelmi szervezetek szellemiségéből nőttek ki, és váltak alternatív szellemiségű vezérigazgatókká. Ideáikat ma már a kkv-k és a legnagyobb fősodorbéli multik is magukénak tudják.
„Üzleti Etikai Díj 2013” – Várjuk a cégek jelentkezését!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, amelyek úgy gondolják, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és ezért pályázni szeretnének a 2013. évi Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti szereplő által nem befolyásolható „Üzleti Etikai Díj” 2000 óta, immár 14. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében
Többet is hajlandók fizetni a fogyasztók a felelős cégek termékeiért
Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.
A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet
Üzleti etikával foglalkozó tudósok, üzletemberek, gondolkodók gyűltek össze csütörtök délután, hogy megvitassák az üzleti etika iránt elkötelezettek felelősségét az idén először összehívott Üzleti Etikus Cégek Fórumán, ahol a korábbi Üzleti Etikai Díjat nyert cégek közül többen is bemutatták programjaikat. A jó példák révén is igazolást nyert, hogy etika és profit nem egymást kizáró fogalmak.