Többet is hajlandók fizetni a fogyasztók a felelős cégek termékeiért

Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP/FényesGábor

Ötvennyolc országban több mint 29 ezer internet-használót kérdeztek meg a vállalatok felelősségvállalásáról a Nielsen kutatásának keretében. A felmért országok 74 százalékában emelkedett azok aránya, akik hajlandók több pénzt kiadni, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Globálisan pozitív trend egyformán jellemzi a nőket, férfiakat, és valamennyi korcsoportot is.

A magyarok szeretik, ha egy cég segít

A magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónap során vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre. Ebből a szempontból a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag - írja a kutatásról a Privátbankár.

Ugyanis Európa huszonkilenc vizsgált országában csak a megkérdezettek átlagosan 27 százaléka vásárolt szolgáltatást vagy terméket a kutatás előtti fél év alatt, ha rendelkezett az érintett cég társadalmi felelősségvállalására vonatkozó információval.

Átalakulás kell, nem csupán változás
A politikusok dolga a szabályozás, az üzleti világnak azonban nagyobb hatalma van, mutatott rá László Ervin professzor a Piac&Profit által szervezett Etikus Cégek Fórumán. A biznisz szféra tudja kiaknázni a lehetőségeket. Vagyis, vont mérleget az értékrend-váltás követe az első Üzleti Etikus Cégek Fórumán, az etikus üzleti magatartás az, amikor a vállalat viselkedésével hozzájárul ahhoz, hogy a Föld élhető maradjon a jövő nemzedékei számára, méghozzá mind a hétmilliárd embernek. A jelenlegi rossz folyamatokat akkor tudjuk megfordítani, ha mindenki elfogadja azt a tényt, hogy felelős a fogyasztása, a cselekedetei, a kommunikációja útján. Ez az etika. Az üzleti világ felelőssége pedig különösen nagy, hiszen a leggyorsabban képes a változásra.
Akár többet is fizetünk

A válaszadó európaiak átlag 36 százaléka mondta, hogy hajlandó többet fizetni társadalmi célokat támogató vállalat szolgáltatásáért vagy árucikkéért - a magyarok körében ez az arány is magasabb, 43 százalékos lett.

Földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye. Például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagaslóan magas aránya, több mint kétharmada mondja,  Indiában pedig háromnegyede, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.

Nem csak a kampány kell: a felelősségteljes magatartást díjazzuk

Nic Covey, a Nielsen társadalmi felelősségvállalásért illetékes elnökhelyettese szerint nem feltétlenül olyan kampány kell a jó eredményhez, amely kapcsolódik a hagyományos társadalmi felelősségvállaláshoz. Ugyanis megnyerheti a fogyasztókat az is, ha egy vállalat általában felelősségteljes magatartást tanúsít, fenntartható  újításokra törekszik, és céljairól, valamint szándékairól tájékoztatja a közvéleményt. A jó márkák megtalálják a módját, hogy marketingjük kapcsolódjon gyártójuk társadalmi felelősségvállalásához - véli a szakember.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo