Többet is hajlandók fizetni a fogyasztók a felelős cégek termékeiért

Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP/FényesGábor

Ötvennyolc országban több mint 29 ezer internet-használót kérdeztek meg a vállalatok felelősségvállalásáról a Nielsen kutatásának keretében. A felmért országok 74 százalékában emelkedett azok aránya, akik hajlandók több pénzt kiadni, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Globálisan pozitív trend egyformán jellemzi a nőket, férfiakat, és valamennyi korcsoportot is.

A magyarok szeretik, ha egy cég segít

A magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónap során vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre. Ebből a szempontból a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag - írja a kutatásról a Privátbankár.

Ugyanis Európa huszonkilenc vizsgált országában csak a megkérdezettek átlagosan 27 százaléka vásárolt szolgáltatást vagy terméket a kutatás előtti fél év alatt, ha rendelkezett az érintett cég társadalmi felelősségvállalására vonatkozó információval.

Átalakulás kell, nem csupán változás
A politikusok dolga a szabályozás, az üzleti világnak azonban nagyobb hatalma van, mutatott rá László Ervin professzor a Piac&Profit által szervezett Etikus Cégek Fórumán. A biznisz szféra tudja kiaknázni a lehetőségeket. Vagyis, vont mérleget az értékrend-váltás követe az első Üzleti Etikus Cégek Fórumán, az etikus üzleti magatartás az, amikor a vállalat viselkedésével hozzájárul ahhoz, hogy a Föld élhető maradjon a jövő nemzedékei számára, méghozzá mind a hétmilliárd embernek. A jelenlegi rossz folyamatokat akkor tudjuk megfordítani, ha mindenki elfogadja azt a tényt, hogy felelős a fogyasztása, a cselekedetei, a kommunikációja útján. Ez az etika. Az üzleti világ felelőssége pedig különösen nagy, hiszen a leggyorsabban képes a változásra.
Akár többet is fizetünk

A válaszadó európaiak átlag 36 százaléka mondta, hogy hajlandó többet fizetni társadalmi célokat támogató vállalat szolgáltatásáért vagy árucikkéért - a magyarok körében ez az arány is magasabb, 43 százalékos lett.

Földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye. Például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagaslóan magas aránya, több mint kétharmada mondja,  Indiában pedig háromnegyede, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.

Nem csak a kampány kell: a felelősségteljes magatartást díjazzuk

Nic Covey, a Nielsen társadalmi felelősségvállalásért illetékes elnökhelyettese szerint nem feltétlenül olyan kampány kell a jó eredményhez, amely kapcsolódik a hagyományos társadalmi felelősségvállaláshoz. Ugyanis megnyerheti a fogyasztókat az is, ha egy vállalat általában felelősségteljes magatartást tanúsít, fenntartható  újításokra törekszik, és céljairól, valamint szándékairól tájékoztatja a közvéleményt. A jó márkák megtalálják a módját, hogy marketingjük kapcsolódjon gyártójuk társadalmi felelősségvállalásához - véli a szakember.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo