Újabb 10 cég nyerte el az Üzleti Etikai Díjat

A 17. alkalommal kiosztott Üzleti Etikai Díj kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 64 aktívan működő díjazott cég után – újabb 10 magyarországi bejegyzésű cég vette át az elismerést.

Az immár 17. alkalommal átadott Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat. Az alapítás óta eltelt 17 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda.Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 46 cég adott be értékelhető pályázatot: 25 kisvállalat, 7 középvállalat, 6 nagyvállalat és 8 multinacionális vállalat.

2016-ban a zsűri minden korábbinál több, összesen 10 vállalatot talált érdemesnek az Üzleti Etikai Díjra. 3 kisvállalatnak, 2 középvállalatnak, 2 nagyvállalatnak és 3 multinacionális vállalatnak adták át az elismerést ünnepélyes díjátadó gála keretében.

A 2016-os díjazottak a díj alapítóival
Kép:Hatlaczki Balázs

László Ervin díjalapító, világhírű rendszerelméleti tudós az Üzleti Etikai Díj átadó gáláján tartott köszöntőbeszédében arról szólt, a világ helyzete nem a legrózsásabb, hirtelen változás (bifurkáció) közepében vagyunk. „A világban változnak a viszonyok, de, hogy milyen formában, az nincs előre meghatározva. Egy eddig aránylag szolid, működő rendszer, amit fenntartottak a negatív visszacsatolások, most megváltozik. Ez a jelenség most sok mindenre igaz. A változások sokáig kis lépésekben haladnak, de egy kritikus pontot elérve hirtelen nagy átalakulásra kell felkészülni. Ami még nincs itt, pedig szükség lenne rá, az a paradigmaváltás.

2016-ban a zsűri minden korábbinál több, összesen 10 vállalatot talált érdemesnek az Üzleti Etikai Díjra
Nem tudjuk megoldani a problémákat abban a gondolatkörben, amelyben születtek, ezért új elgondolásra lenne szükség arról, hogy kik vagyunk mi és miért vagyunk itt. Az új gondolat nincs olyan formában, hogy átvegye a hatalmat, a rendszer viszont már változni kezdett, ezért veszélyes most a helyzetünk. Kimozdultunk az egyensúlyból, meg kell találnunk egy új egyensúlyt. Az új paradigma tudományos háttere már megvan, de még nem került úgy a köztudatba, hogy az emberek viselkedését megváltoztassa. Az emberek stresszben vannak, érzik, hogy valamit változtatni kell, de még nem érzik, hogy pontosan hogyan és mi lenne az új cél. Változás biztos, hogy lesz, de ezt jó irányba kellene terelni, amire ma a kormányok nem képesek. Az egyetlen, ami képes lehet rá, az az üzleti szektor. Margaret Mead mondta, hogy soha nem szabad lebecsülni egy kis csoport erejét a dolgok megváltoztatására, de csak akkor képesek erre, ha összefognak. A spiritualitásnak, a szeretetnek igenis van szerepe! Vagy összefogunk, vagy szétesik a világ" - zárt a beszédét László Ervin.

„Tizenhét évvel ezelőtt szinte szitokszónak számított az üzlet és etika szó egymás mellet, ma már büszkeség – mondta köszöntőbeszédében Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója. „Egyre többen tudják, hogy fontos jóval többet adnia egy cégnek annál, mint a munkalehetőség, vagy a törvények betartása. Egyre többen gondolnak arra, hogy a cselekedeteikkel mit tesznek a világért és a világgal. Az Üzleti Etikai Díj kitüntetettjei szívből, igazán átérzik, hogy mi az ő felelősségük, mi van rájuk bízva. Nem csak azért élnek, hogy eltartsanak embereket, hanem tudják, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a világunk fennmaradjon.”

Az Üzleti Etikai Díj 2016-os díjazottjai a díjátadókkal és az alapítókkal
Kép:Hatlaczki Balázs

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2016-ban

Kisvállalat: Agrova Kft.

Kisvállalat: KAV Hungária Kft.

Kisvállalat: Vitaking Kft.

Középvállalat: Bhe Bonn Hungary Kft.

Középvállalat: Biofilter Zrt.

Nagyvállalat: ÉDV Zrt. (Észak-Dunántúli Vízmű)

Nagyvállalat: Fővárosi Vízművek Zrt.

Multinacionális vállalat: Mapei Kft.

Multinacionális vállalat: Schrack Technik Kft.

Multinacionális vállalat: Szatmár Optikai Kft.

Gratulálunk a díjazottaknak!

A 10 díjazott vállalkozást részletesen megismerheti ide kattintva!

Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszere
1.A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben 2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben 3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás 4. Társadalmi felelősségvállalás 5. A környezettel szembeni felelős magatartás

Véleményvezér

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.
Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért

Croissant mindössze 2 ezer 500 forintért 

Régen a lángos egy olcsó népi eledel volt, ma már egy másik kategória, ahogy sok egyéb élelmiszer is.
Varga Judit, Magyar Péter exneje jó párt választott a régi helyébe

Varga Judit, Magyar Péter exneje jó párt választott a régi helyébe 

Egy különleges közbeszerzés furcsaságai.
Hadházy Ákos újabb gyöngyszemet talált a piliscsabai erdőben

Hadházy Ákos újabb gyöngyszemet talált a piliscsabai erdőben  

2,2 milliárd forintból, EU-s támogatással épül egy tűzoltólaktanya. 
Ilyet még nem látott, újabb luxus bölcsődét talált Hadházy Ákos

Ilyet még nem látott, újabb luxus bölcsődét talált Hadházy Ákos  

i bölcsőde EU-s támogatással, 220 millióból épült Ürömön, leginkább egy villára hasonlít. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo