Ha nem szereti a gyerekeket, azt megszenvedheti a cége

A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak a munkavállalók, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát-e.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A profession.hu több mint 1000 internetezőt kérdezett meg a gyereknevelés és a munkahelyi kötelezettségeik viszonyáról. A férfiak és a nők között még mindig jelentős különbségek figyelhetőek meg ebben a kérdésben, de már az apukák negyede is kifejezetten tudatos például abban, hogy családbarát munkahelyet találjon magának.

Kép: Pixabay

Az anyukákra több feladat hárul, de elnézőbbek is velük

A klasszikus sztereotípiák változatlanul jelen vannak a munkahelyeken is. Az anyukák negyede például hátrányban érzi magát a gyermektelen kollégáival szemben a karrierépítésnél, míg az apukáknál ez a szám csak 13 százalék. A nők jelentősen többször viszik be a gyereküket a munkahelyre, és az igényük is nagyobb erre, illetve a munkáltatójuk is elnézőbb, ha a gyerek betegsége miatt otthonról kell dolgozniuk.

Sok helyen támogatja a családot a munkáltató

A dolgozó válaszadók egyharmada mondta, hogy munkahelyük biztosít egyszeri, cafeteriaelemként adható iskolakezdési támogatást, és ugyanennyien kapnak családi üdülési támogatást, túlnyomó részben az állam által is támogatott SZÉP kártyával. Iskolai Erzsébet utalvány igénylésének lehetőségéről minden ötödik válaszadó számolt be.

10-ből 4 munkahelyen szokott lenni valamilyen ünnepi gyerekes program, családi napot a munkáltatók 30 százaléka szokott szervezni. Ennek ellenére a válaszadók 73 százaléka nem vitte még be soha a gyereket. Felüknél erre lehetőség sem lenne.

Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják
Magyarországon már alig minden tizedik munkavállaló (9%) tölti munkaidejének teljes részét kizárólag irodai környezetben. És bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, negyedrészük (25%) még mindig nem támogatja azt – derül ki az Epson friss kutatásából. Ez a munkaadók megközelítésében erős kontrasztot feltételez. A felmérés rávilágít, hogy a hazai munkavállalók 53 százaléka rendszeresen dolgozik otthonról: 26 százalékuk legalább egy vagy két napot hetente, valamint további 25 százalék heti három vagy négy napot. De míg egyes munkaadók támogatják a rugalmas munkavégzést – sőt a munkavállalók 22 százaléka kijelentette, hogy már kijelölt íróasztala sincsen –, másoknak továbbra is fenntartásai vannak ezzel a kapcsolatban.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo