Fiatal álláskeresők: rugalmasságot adnak a rugalmasságért

Bár a fiatal álláskeresők körében alapvető elvárás a rugalmas munkaidő, cserébe ők sem utasítják el a túlórát abban az esetben, ha az nem fordul elő rendszeresen. Rugalmasságért cserébe tehát rugalmasság jár – ez derült ki a JobsGarden legújabb kutatásából, amelynek középpontjában a munkaidő jellege, mértéke és a fiatal munkavállalók túlórához való viszonya állt.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A JobsGarden kutatása során 20 és 30 év közötti álláskeresőket kérdezett meg a munkaadói és munkavállalói rugalmasság kérdésköréről, azon belül is arról, hogy mi a véleményük a munkaidőről és a túlóráról.

Kép: Pexels

A válaszadók közel 70 százalékánál elvárás a rugalmas munkaidő. A kötött munkaórát választók közül 20 százalék preferálja a korábban kelést, azaz a 8-től 16:30-ig tartó sávot, és 10 százalékuk dolgozna 9-től 17:30-ig. A home office is népszerű a fiatal munkakeresők körében: a megkérdezettek közel fele preferálja azt a munkahelyet, amelyik nyitottan áll ehhez a kérdéshez.

„Az Y és Z generációs munkavállalók ma már elvárják a munkaadójuktól a rugalmasságot, és azt, hogy a munkaidejük is rugalmas legyen. Ha választásra kerül sor, a többség azt a munkahelyet részesíti előnyben, ahol nincs megszabva, hogy 8-tól 16:30-ig akkor is bent kell ülni az irodában, ha nincs annyi munka. Ez persze rugalmasságot követel a munkáltatótól is, de a verseny egyre kiélezettebb, így sokan alkalmazkodnak az elvárásokhoz.” – mondta Paulovics Éva, a JobsGarden ügyvezető igazgatója.

Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést
Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.
A nem reprezentatív kutatás során a túlórára is kitértek: tízből hat munkakeresőnek nem jelent problémát a többletmunka, abban az esetben, ha ez nem fordul elő rendszeresen. A további válaszadók három, 12,5 százalékos csoportra oszthatók aszerint, hogy egyáltalán nem tolerálják a túlórát, vagy csak akkor foghatók rá, ha azt ki is fizetik nekik, illetve egyáltalán nincs ezzel problémájuk.

„Tapasztalataink szerint, és erre vonatkozó kérdésünk a mostani kutatásunkban is volt, a fiatalabb generációkat egyre inkább motiválja az értékközvetítés, és az, hogy valóban hasznosan teljen az az idő, amit a mindennapi munkával töltenek. Ezt bizonyítja, hogy a megkérdezettek kétharmada számára nagyon fontos, hogy munkájával látható értéket hozzon létre.” – kommentálta a kutatást Gárdus Zsuzsa ügyvezető igazgató.

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo