Cégvezetés & irányítás cikkek

hirdetés

Minőségbiztosítás emberekre?

Minőségbiztosítás emberekre?

Nem csak a termék, de az azt előállítók „minőségbiztosítására” is szükség van ahhoz, hogy jelentős eredményeket produkáljon a cég. Ha keménynek is hangzik, megéri!
Nincsenek kirekesztve a kisgyermekesek

Nincsenek kirekesztve a kisgyermekesek

A nem dolgozók jelentős része Magyarországon a kisgyermekes rétegből kerül ki. A Munka kisgyermekkel program (MuKi) célja, hogy a szülőket képességeiknek és igényeiknek megfelelő álláshoz, a programhoz csatlakozó cégeket pedig felmért, munkaerő-piaci profillal rendelkező munkaerőhöz segítse.
Hogyan alakítsa át a céget? Itt megtudhatja!

Hogyan alakítsa át a céget? Itt megtudhatja!

2013 őszén folytatódik a KKV-AKADÉMIA! Az őszi tantervben ismét bőséges ismeretanyagot találhatnak a kis- és középvállalatok döntéshozói. Tekintse meg a szeptember 24-i „Cégátalakulási formák az ésszerű működés jegyében” című rendezvény programját.
Jó tanácsok állásinterjúhoz – ezúttal a munkáltatónak

Jó tanácsok állásinterjúhoz – ezúttal a munkáltatónak

Az állásinterjú keresőszóra adott találatok döntő többségben a pályázónak adnak tanácsokat. A munkaadó felvételi interjúval kapcsolatos tevékenységére, magatartására vonatkozóan viszont kevés helyen találunk javaslatokat, módszereket, pedig ez a beszélgetés meghatározó tényező, legtöbbször a döntés előkészítésének záró eleme. Szakértőnk a munkaadónak segít!
Vajon vesztesnek vagy nyertesnek született?

Vajon vesztesnek vagy nyertesnek született?

Sorskönyv című ismert könyvében Eric Berne leírja, hogy az embereknek háromféle lehet az életük általános kifutása: lehetnek vesztesek, nem vesztesek és nyertesek. Ugyanez a séma fedezhető fel a pénzügyekben. A kérdés az, hogy Ön melyik csoportba tartozik – és ha nem nyertes, hogyan tud kikerülni onnan.
hirdetés
A legfontosabb HR feladatok minden céghelyzetre

A legfontosabb HR feladatok minden céghelyzetre

Bármilyen furcsa, a változások kezelésének egyik legfontosabb alappillére a megfelelő humán erőforrás stratégia kialakítása. Kis- és középvállalkozásokban a vezetők általában a saját fejük után menve oldják meg ezt a feladatot, nem kérik HR szakember segítségét. Ebből pedig a legtöbbször gondok lesznek. Igaz, hogy az üzleti stratégiát a cégvezetőnek kell kialakítania, ez azonban megfelelő HR stratégia híján gyengén működik. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogy melyek a legfontosabb HR feladatok, ha a cég most alakul, ha épp növekszik, ha stagnál, vagy ha karcsúsodik.
Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről

Tényleg megéri gondoskodni az embereinkről

A munkáltatói márka megjelenítése több szempontból is fontos személyzeti és gazdasági lépés a cégek életében. A hazai kkv-k számára a munkavállalókkal közösen kialakított stratégia kommunikálása és a munkáltatói brand kiépítése ugyanolyan létszükséglet, mint egy multinacionális cég számára.
Hogy segíthet egy idegen a cég hatékonyabbá tételében?

Hogy segíthet egy idegen a cég hatékonyabbá tételében?

Mindenki ismeri a mondást a szálkáról és a gerendáról a szemben. Nos, a régi közhely többek között a céges tanácsadásra is alkalmazható: sokkal nehezebb belülről bizonyos, a céget hátráltató problémákat, ezért bármennyire is körültekintő a vezető, olykor nem árt egy „külső szemet” bevonni.
Mi a vezető munkája?

Mi a vezető munkája?

Ha egy cégvezetőt megkérdezünk, hogy mi is a feladata a szervezetben, azt válaszolja, hogy az emberek irányítása és kontrollja. Ha a célról faggatjuk, első helyen az a válasz lesz, hogy azért dolgozik, hogy jól menjen a cég. Ugyanakkor, ha felszerelnénk egy mini kamerát és végig néznénk egy ügyvezető teljes napját, nem ezt találjuk. Mi a valóság, a mai magyar „valóság show”?
Miniszabit mindenkinek!

Miniszabit mindenkinek!

A miniszünidő kifejezés valószínűleg a brit kultuszregény, a Bridget Jones naplója elsöprő sikerével honosodott meg a magyar nyelvben. Bridget szerint ugyanis miniszünidőre menni valakivel azt jelenti, hogy a másik igazán fontos – vagyis a legfenségesebb dolgok közé tartozik a világon. Ha a szingliség angol prototípusával nem is azonosulnánk teljes mértékben, annyiban valószínűleg a legtöbb ember egyetért Bridgettel, hogy néhány napra elszabadulni a hétköznapokból felérhet egy hosszú szabadsággal. Ha elég jól csináljuk.
hirdetés

4 pont, amivel kézben tarthatjuk a folyamatokat a cégben

Talán előfordult már Önnel, mint vezetővel, hogy megbeszélt egy elvégzendő feladatot munkatársával, s az el is végezte, de Ön nem értesült róla. Aztán három nap múlva bekúszik fejébe a gondolat, minden rendben van ezzel a dologgal, vagy talán nem?

Menedzseljük saját energiakészletünket!

Az energiánk menedzselése a kulcs a jó közérzethez, és a kiegyensúlyozott teljesítményhez. Szakértőnk, Vass Andrea coach tippeket ad, hogyan javíthatjuk energiaszintünket.

Mire jó a céges képzés?

Sok vezetőben felmerül az a gondolat, hogy inkább költenek alapanyagra, termelő berendezésekre, mint a munkatársak képzésére. Miért?Azt mondják, hogy azért, mert abból kijön az eredmény, a képzésből pedig nagyon kevés, vagy csak nagyon sokára, vagy egyáltalán semmi konkrét eredménye nincs.

Egy módszer, hogy megfelelő munkaerőt találjunk

A pozícióra legmegfelelőbb munkaerő kiválasztása a legtöbb cégvezető számára a legnehezebb feladatok egyike, pedig akár a cég jövője is múlhat az elhivatott kollégán. Cikksorozatunkban a Piac&Profit szakértője, dr. Poór Ferenc segít áttekinteni a kiválasztás során bevett eljárások lényegét!

Tippek a profi prezentációhoz

Manapság aki az üzleti világban tevékenykedik, nem kerülheti el, hogy időről időre prezentálnia kelljen. A prezentáció az értékesítés fontos része akár egy konkrét termék eladásáról beszélünk, akár „csak” önmagunkat, az énmárkánkat erősíti vagy gyengíti. A Piac&Profit szakértője dr. Baranyai Attila segít, hogy eredményes és követhető legyen az előadásunk!

Mire jó, és mire nem jó a könyvelő?

Közismert tény, aki vállalkozást szeretne indítani, szüksége lesz egy könyvelőre. Akit több okból is érdemes még a vállalkozás indítása előtt felkeresni, és konzultálni vele, tisztázni jó pár kérdést. Szerencsére egyre több leendő vállalkozó felismeri ennek fontosságát - írja Vuray György, a Piac&Profit szakértője.

Hogyan alakítsunk ki kimagasló teljesítményre képes csapatot?

A kimagasló tehetségeket gondozni kell, de vajon nem jobb stratégia-e a teljes alkalmazotti kör megcélzása a vállalati teljesítmény egészének javításához? A Hays Journal legfrissebb száma beszámol arról a nemzetközi HR közösségben aktuálisan kibontakozó vitáról, hogy mi is a legjobb befektetés a teamek fejlesztése és sikerre vitele érdekében.

Önismeret a nagyívű karrier titka

A sikeres karrierstratégiához elengedhetetlen, hogy ismerjük önmagunkat, képességeinket, személyiségünket. Karrier iránytűnk csak akkor mutat a helyes irányba, ha tisztában vagyunk erősségeinkkel éppúgy, mint hiányosságainkkal. Az önismeret akkor is fontos, amikor karrierválasztás előtt állunk és akkor is, ha a választott pályánkon előbbre akarunk jutni.

Közös érvényesülés a természetes verseny ellenére

Minden korábbinál erőteljesebb mértékben kerültek előtérbe a különböző összefogások az üzleti életben. Ezek minősége és mennyisége az egyik sarokpontja a sikernek. A tőkebevonástól, a beszerzéstől és a marketingtől a kutatás-fejlesztésen át a HR-ig, illetve a munkatársak képzéséig, az üzleti élet minden területére jöttek már létre klaszterek. A lényeg, hogy az így tömörülő, azonos ágazatban működő vállalkozások találjanak egy közös érdeket, és ennek rendeljék alá a versenyszemléletet.

Többet adni mindig megéri!

Akár egy egyénről legyen szó, akár egy csoportról vagy egy cégről, a hosszú távú fennmaradásuk és életszínvonaluk minősége attól függ, milyen cseréket folytatnak a környezetükkel. Azok, akik a bőséges csere mellett döntenek, akkor is virágoznak, amikor a többiek gondban vannak.

Mi fán terem a HR stratégia?

Akkor működik jól a cég és termel értéket, hasznot, ha a munkatársak képesek együttműködni a vezetéssel és egymással, ha a siker érdekében képesek csapatban dolgozni. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a dolgozók pontosan értik, mit akar tőlük a vezetés, és az elképzelésekkel képesek azonosulni is.

A kudarc dicsérete

Vajon kinek van több kudarca? Egy kudarc-embernek vagy egy siker-embernek? Bármennyire meglepő is, egy sikeres embernek sokkal több kudarca van élete során. Érdemes hát elgondolkodni azon, mit is gondoljunk a kudarcokról! A Piac&Profit szakértője segít!

A sikeres vezetés 5 pontja

Minden vezető közös feladata, hogy csapatát a kitűzött célig elkormányozza. Van, akinek ez könnyebben megy, mások „vért izzadva” terelgetik alkalmazottaikat a helyes irányba. Tudatosan felépített vezetéssel bárkinek könnyebb lehet! A Piac&Profit szakértője segít, hogyan.

Összhang nélkül nincs hosszú kapcsolat

A vevő és az eladó közötti kapcsolatban az összhang és a megfelelés olyan tényezőkkel áll összefüggésben, mint a közös küldetés, jövőkép, kultúra, együttműködési módszerek, vezetésfelfogás, illetve elvárások. Minél nagyobb fokú az összhang és a megfelelés, annál erősebb a hűség.

Az érzelmi intelligencia a cégen belüli jó viszony kulcsa

Egy adott egyén intellektuális teljesítménye különböző alkalmakkor, különböző területeken, más-más körülmények között változhat. Az „intelligencia” koncepciói arra tesznek kísérletet, hogy ezt a bonyolult jelenségrendszert átlássák és rendszerbe szedjék. A Piac&Profit szakértője, dr. Poór Ferenc segít áttekinteni a lényeget!

Megéri kölcsönösen értéket nyújtani!

A gazdasági érték ajánlata a vevővel fenntartott kapcsolat pénzügyi kihatásaira utal, például arra, hogy milyen gazdasági hatása van annak, ha egy szállító biztosítja, illetve nem biztosítja az adott terméket vagy szolgáltatást. Más szóval, arra a kérdésre válaszol, hogy „hogyan segítünk egymásnak több pénzt keresni, és a piacon maradni”.

Nincs hatékony munka büszkeség nélkül

Egy idő után a mindennapi munka már nem ad sok újdonságot, rutinná, majd monotonná válik, elfogy a lendület. Nincs lelkesedés, nincs ötlet és nincs hatékonyság. A vezetők azzal szembesülnek, hogy munkavégzés helyett csak „munkába járást” kapnak. Mit lehet ilyenkor tenni? Hiszen jó szakemberek mind, évek óta itt dolgoznak, együtt kezdtük el a céget felépíteni, sőt sokszor tettek le eredményeket az asztalra, nem szeretnénk megválni tőlük.

A teljesítmény fontos - de mit kell teljesíteni?

A teljesítmény fontos, de nem az egyetlen meghatározó tényezője a hűségnek. Azt is fontos tudni, hogy mely teljesítménytényezők számítanak igazán a vevőnek, és melyek nem.

A jó eredmény még kevés a hűséghez

Az elégedettség mérése fontos, mert tudnunk kell, hogy feladatainkat mennyire sikeresen teljesítjük. Vigyázni kell azonban, hogy a hűség értékelése során ne ezt tekintsük az egyetlen meghatározó tényezőnek vagy mérőszámnak.

Üzleti függés – te vakarod az én hátamat, én a tiédet

Az üzleti függés a kapcsolat marketingszempontból történő pozicionálása. Arról szól, hogy hogyan segíthet vevőjének megoldásokat kidolgozni, amelyek segítségével a piacra juthat, bővítheti vagy megtarthatja vevőkörét, és szilárd versenyképességet alakíthat ki a piacon.

A stratégia az útvonal, amely a célunkhoz vezet

Ahhoz, hogy sikeresen érjük el vágyainkat, eredményesebbé és elégedettebbé váljunk, többlépcsős folyamaton kell végighaladni. Szakértőnk, Vass Andrea coach most a cél meghatározása után következő stratégia alkotást veszi górcső alá.

Tud segíteni vevőjének a gyenge láncszemek megerősítésében?

A vevővel való kapcsolat operatív alapja a strukturális függés, amely magában foglalja az embereket, létesítményeket, rendszereket és elosztási csatornákat. A strukturális függés közös célt ad a vevőnek és az eladónak, és ezáltal elősegíti a hűség elmélyítését.

Tippek, hogy a munkahelyi álomcsapat valósággá váljon

2013 biznisztrendjei között egyértelműen szerepel az együttműködések és az érzelmi intelligencia irányába való elmozdulás – szögezi le blogbejegyzésében Dianne Crampton, a vállalati csapat építésének egyik vezető észak-amerikai szakértője, a TIGERS Success Series alapító elnöke. De mit tehetnek/tegyenek az egyes szervezetek, hogy létrehozzák az együttműködésre épülő, hatékony alkalmazotti környezetet a vállalatuknál?

A munkatársak bevonásának dicsérete

Miért praktikus bevonni a munkatársakat a döntésekbe? Mik az előnyei és hátrányai? Mihez képest kell bevonni őket? Ha igen, mikor és hogyan? Szakértőnk, Beck György az egyszemélyi döntés hátrányairól és a kollektív döntéshozatal, a bevonás előnyeiről ad tanácsot.

Az ügyfelek kizárólagos hűségének 7 feltétele

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Mit jelent a pénzügyi intelligencia egy vállalkozásban?

A pénzügyi intelligencia fogalmát érdemes a vállalkozás szintjén is megvizsgálni, hiszen egy rendszer szintjén minden máshogyan működik, mint a magánember életében. Vagy mégsem? Hogy függ össze a siker és a pénzügyi intelligencia? Szakértőnk, Herman Judit segít!

A személyiség és kompetencia szerepe a munkaerő-felvételben

Sok helyen esik szó a munkaerő kompetencia alapú kiválasztásról, amit fontosnak és időszerűnek tartunk. Ehhez arra van szükség, hogy olyan „munkaköri térképpel” rendelkezzünk, amely a legfontosabb ismertek körét, a személyiséggel kapcsolatos elvárásokat is megfogalmazza, vagyis az elvárt kompetencia (kompetenciák) teljes körét tartalmazza. Fontos elv, hogy minden feladathoz, minden munkakörhöz speciális felkészültség, személyes megfelelés szükséges, ennek kellene érvényesülnie a kiválasztásban. A Piac&Profit szakértője, dr. Poór Ferenc segít áttekinteni a lényeget!

Megszólítsam a betérő vevőt, vagy hagyjam nézelődni?

A legnagyobb feladat minden kereskedőnek becsalogatni a potenciális vásárlók tömegét, majd elérni, hogy vásároljanak is! Mennyi múlik az eladókon? Hogyan viselkedjenek? Megszólítsanak minden betérő vásárlót, vagy „csak” álljanak rendelkezésre, és várják meg, amíg a vásárló kezdeményez? Személyes meglátásom alapján – „ahány ház, annyi szokás” –, minden kereskedőnek megvan a saját „tuti” módszere.

Céges ügyekben nem a többség dönt

Sokan gondolják, hogy hatalmat és irányító szerepet csak az birtokolhat, akinek többségi támogatottsága van. A cégvezetők azonban jól tudják, hogy a döntés a vezető felelőssége, és akkor is keresztül kell vinni a vezetői akaratot, ha a csapat egy része nem ért egyet. Szakértőnk ad tanácsokat, hogy csináljuk!

HR nélkül lemarad!

Ha jól működik, észre sem veszi, olyan simán megy minden. De ha a cégnél nincs hozzáértő gazdája a területnek, nap mint nap áll a bál, folyamatosak a problémák. Ez pedig nem csak a munkahelyi légkört rombolja. Gyengül a hatékonyság, csökken az eredményesség, és a vezetők értékes idejüket és energiájukat ilyen problémák megoldásával töltik. Ez pedig nagyon sokba kerül!

Beszédes számok, empatikus kontrollerek

Empátiára és kiváló kommunikációs képességekre is szükségük van a kontrollereknek ahhoz, hogy sikerrel láthassák el a munkájukat.

Hogyan ne öltözzünk nyáron az irodában?

Az alábbiakban felsoroltakat nagyon ajánlott mindenkinek kigyomlálnia az üzleti öltözködésre szánt ruhatárából.

A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet

Üzleti etikával foglalkozó tudósok, üzletemberek, gondolkodók gyűltek össze csütörtök délután, hogy megvitassák az üzleti etika iránt elkötelezettek felelősségét az idén először összehívott Üzleti Etikus Cégek Fórumán, ahol a korábbi Üzleti Etikai Díjat nyert cégek közül többen is bemutatták programjaikat. A jó példák révén is igazolást nyert, hogy etika és profit nem egymást kizáró fogalmak.

Milyen az ideális munkavállaló?

Egy kötetlen reggeli beszélgetés közben merült fel a téma: ki, kivel dolgozik szívesen. Négyen ültünk az asztalnál, ügyvezetők, tulajdonosok, mérnök, közgazdász, marketinges, szóval különböző végzettségűek. Mindenkit érdekelt a téma, mindenkinek meg volt a maga véleménye. Az egyikünk azt mondta, hogy azokat az embereket keresi, akinek tűz ég a szemében! Ebben mind egyetértettünk. De milyen is az?

Főnök, vagy mentor?

Közösen gondolkodnak veled, vagy csak utasítanak? Támogató, inspiráló vezetők, vagy hatalommániás, csak a pozícióra éhes főnökök vesznek körül? Léteznek ma a munkahelyeken mentor típusú vezetők vagy „csak” főnökök vannak?

A hatékony bemutatkozás 3 pontja

Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

3 motivációs módszer, amihez nincs szükség pénzre

A legtöbb vezető szembesül azzal a problémával, hogy a munkatársai egy idő után nem lelkesednek kellőképpen feladataikért. Sokkal több időt vesz igénybe egy-egy munkafázis, mint korábban, ami akár komoly anyagi veszteséget is jelenthet a cégnek. A jelenség oka lehet a motiváció elvesztése.

Hogyan találjunk jó üzleti ötletet?

Az emberek azt hiszik, hogy csak a fantasztikus, eredeti ötletből lehet sikersztori. Valójában azonban a nagy üzletek talán kevesebb, mint egy százaléka indul ilyennel.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés
Így tanulható a beszállítóvá válás

Így tanulható a beszállítóvá válás

Közel háromezer hazai cég vett részt abban az országos programban, amelynek keretében pénzügyi-, beszállítói-, exportfejlesztési és fenntarthatósági témákban cseréltek tapasztalatot.

Költségkímélés

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.
Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Pénzszerzés

Minden tizedik magyarnak van nyugdíjbiztosítása

Minden tizedik magyarnak van nyugdíjbiztosítása

Magyarországon mintegy 445 ezer nyugdíjbiztosítási szerződés jut a közel 4,9 milliós aktív korú népességre, így a lakosság körülbelül 10 százaléka rendelkezik nyugdíjbiztosítással.

Jogi kisokos

Vége lehet a trükköző vállalkozásoknak - küszöbön egy kártérítési hullám?

Vége lehet a trükköző vállalkozásoknak - küszöbön egy kártérítési hullám?

A parlamenti zárószavazás célegyeneséhez közeledik az az uniós jogalkotási gyökerű törvénymódosítási javaslatcsomag, amely nyomán újabb átfogó jogszabálymódosításra kerülhet sor a fogyasztóvédelmi jog területén.

Klímablog

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.

Gazdaság

Szárnyra kapott a légi közlekedés - mi történt Ferihegyen?

Szárnyra kapott a légi közlekedés - mi történt Ferihegyen?

Az utazási kedv ismételt erősödésével tavaly az európai légi úton közlekedők száma megközelítette a 373 milliót.

Társadalom

Sorban kapja a pofonokat Donald Trump

Sorban kapja a pofonokat Donald Trump

Se a világnak, se Magyarországnak nem mindegy, hogy ki lesz az Egyesült Államok következő elnöke. Az ellenzék által rendkívüli módon lesajnált Joe Biden elnök csapata a félidős választásokon minden várakozást felülmúlóan szerepelt.

Infokom

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo