Divatos stratégiák - és amiért ne dőljünk be nekik

Szakértőktől és tanácsadóktól gyakran kapunk olyan intelmeket, hogy fordítsunk nagyobb gondot a kapcsolatépítésre, feküdjünk rá a közösségi médiára, vagy minősíttessük a cégünket. Amire egyik tanács sem hívja fel a figyelmet: mindezek önmagukban nem elegendőek a sikerhez.

Kép: Pixabay

Nem kell sokáig kutatni az interneten, hogy csőstül kapjanak a vállalkozások olyan tanácsokat, hogy kivel érdemes kapcsolatba kerülniük, milyen stratégiával arathatnak az közösségi oldalakon, vagy milyen minősítésekkel lássák el a cégüket a siker érdekében. Sokszor azonban elmarad ezek mögül a tanácsok mögül, hogy ezek a módszerek önmagukban még nem elegendőek a sikerhez. Megmutatjuk, hogyan érdemes négy mostanában felkapott üzleti fogást használni ahhoz, hogy meg is hozzák a várt eredményt.

Kapcsolatépítés

Habár a kapcsolatépítés hagyományosan az egyik legfontosabb üzleti fogás, Magyarországon mégis hajlamosak vagyunk elhanyagolni. A legtöbb kis- és középvállalkozó csak néhány nagyobb ügyfelet szolgál ki, és egyáltalán nem, vagy csak felszínesen tart kapcsolatot beszállítóival, partnereivel. Csakhogy nem szabad minden energiánkat a kapcsolatainkra fordítanunk: mint minden üzleti stratégia, ez is csak akkor sikeres, ha jó minőségű terméket és/vagy szolgáltatást tudunk felajánlani, és ami ugyanilyen fontos, a megrendeléseinket, számláinkat pontosan is tudjuk teljesíteni. (Hogy hogyan használja ki jól már meglévő üzleti kapcsolatait, arról itt olvashat részletesebben!) Ráadásul önmagában kapcsolatokkal rendelkezni kevés: nem árt szert tennünk szélesebb körben is némi ismertségre, például a közösségi médiumok segítségével.

Közösségi oldalak

A közösségi oldalak használata az egyik legnagyobb divat most a kis- és középvállalkozások körében. Sok vállalkozás nem is üzemeltet honlapot Magyarországon, viszont a Facebookon, vagy a Twitteren megtalálható. Ám mint minden biciklit, ezt is „túl lehet tolni”, a közösségi oldalakon jelen lenni önmagában nem elég. Elég csak arra gondolnunk, hogy az online piac változásaival egy-egy közösségi oldal alól bármikor kifogyhatnak a felhasználók, így ebben az esetben hiába váltunk át az új feltörekvő platformra, a korábban végzett marketingtevékenységünk jelentős része füstté válik. Ha másért nem is, ezért minden kkv-nak kell egy saját weblap – itt olvashat tanácsokat ahhoz, hogy milyen legyen. Persze sok célcsoport esetében ez is kevés az üdvösséghez, nem árt, ha a cégünk rendelkezik valamilyen független szakértői csoport által végzett minősítéssel is, ami hitelességet sugároz a vásárlók, vagy üzleti partnerek irányában.

Gyorsabban, rendszerben – ez a nyerő idén
A jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a beszállítói minősítésnek mind a szolgáltató, mind a vásárló szempontjából. A minősítési folyamatban korántsem csak az ár számít, sőt az első körben erről nincs is szó. Inkább a cégről akarnak többet megtudni a potenciális vásárlók.
Minősítések

A megfelelő minősítések beszerzése nem egyszerűen fontos, hanem elengedhetetlen is lehet egy cég életében. Elkerülhetetlenek például a beszállítóvá váláshoz, vagy ezzel tehetünk tanúbizonyságot a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünkről, ami egyre lényegesebb a modern üzleti világban. Csakhogy a hangsúly a „megfelelő” szón van, csak azért mert olcsóbb, ne szerezzünk be alacsony hitelességű, vagy csak marginális körben ismert minősítéseket. Inkább törekedjünk arra, hogy úgy alakítsuk ki a cégünk működését, hogy a legszigorúbb követelményeknek is megfeleljünk, ha kell, akár az átláthatóság, akár a fenntarthatóság, akár a minőségbiztosítási követelmények területén. Persze ehhez az is fontosnak tűnik, hogy kiműveljük magunkat, hogy mi is a lényeges a mi üzleti területünkön.

Csináld magad

A legtöbb vállalkozó itt hibázik a legnagyobbat, mivel jobban megbízik a saját tudásában, mint másokéban, ezért igyekszik minden szükséges területről beszerezni a legfontosabb tudnivalókat. Ráadásul tény, hogy sokat lehet spórolni, ha nem költünk szakértőkre. Azonban csak rövid távon... Ez a módszer valójában zsákutca: az adószabályok változásait még egy szakértőnek is nehéz nyomon követnie, a minőségbiztosítási rendszer rejtelmeiben örök időkre elveszhet egy cégvezető és szinte biztos, hogy bármennyit is használjuk a Facebookot, nem fogjuk minden csínját-bínját kitapasztalni a közösségi oldalakon folytatott sikeres kommunikációnak. Viszont az a cégvezető, amelyik ennek ellenére mégis megpróbálja, hogy egyszemélyes hadseregként néz szembe a modern üzleti élet kihívásainak, egy másik dolgot is elveszít: a szabadidejét. Márpedig ha mindig akad valami, amit „csak én tudok megcsinálni” akkor egy idő után éppen az egyik leggyakoribb „menedzserbetegségbe” a kiégésbe zuhanunk bele. Ezért inkább bízzunk meg a szakértők tudásában, ne szégyelljünk meg segítséget igénybe venni, ha nem értünk valamit, sőt jobb ha azzal kezdünk már az elején, hogy bizonyos tevékenységeket „kiszervezünk”.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo