Divatos stratégiák - és amiért ne dőljünk be nekik

Szakértőktől és tanácsadóktól gyakran kapunk olyan intelmeket, hogy fordítsunk nagyobb gondot a kapcsolatépítésre, feküdjünk rá a közösségi médiára, vagy minősíttessük a cégünket. Amire egyik tanács sem hívja fel a figyelmet: mindezek önmagukban nem elegendőek a sikerhez.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Nem kell sokáig kutatni az interneten, hogy csőstül kapjanak a vállalkozások olyan tanácsokat, hogy kivel érdemes kapcsolatba kerülniük, milyen stratégiával arathatnak az közösségi oldalakon, vagy milyen minősítésekkel lássák el a cégüket a siker érdekében. Sokszor azonban elmarad ezek mögül a tanácsok mögül, hogy ezek a módszerek önmagukban még nem elegendőek a sikerhez. Megmutatjuk, hogyan érdemes négy mostanában felkapott üzleti fogást használni ahhoz, hogy meg is hozzák a várt eredményt.

Kapcsolatépítés

Habár a kapcsolatépítés hagyományosan az egyik legfontosabb üzleti fogás, Magyarországon mégis hajlamosak vagyunk elhanyagolni. A legtöbb kis- és középvállalkozó csak néhány nagyobb ügyfelet szolgál ki, és egyáltalán nem, vagy csak felszínesen tart kapcsolatot beszállítóival, partnereivel. Csakhogy nem szabad minden energiánkat a kapcsolatainkra fordítanunk: mint minden üzleti stratégia, ez is csak akkor sikeres, ha jó minőségű terméket és/vagy szolgáltatást tudunk felajánlani, és ami ugyanilyen fontos, a megrendeléseinket, számláinkat pontosan is tudjuk teljesíteni. (Hogy hogyan használja ki jól már meglévő üzleti kapcsolatait, arról itt olvashat részletesebben!) Ráadásul önmagában kapcsolatokkal rendelkezni kevés: nem árt szert tennünk szélesebb körben is némi ismertségre, például a közösségi médiumok segítségével.

Közösségi oldalak

A közösségi oldalak használata az egyik legnagyobb divat most a kis- és középvállalkozások körében. Sok vállalkozás nem is üzemeltet honlapot Magyarországon, viszont a Facebookon, vagy a Twitteren megtalálható. Ám mint minden biciklit, ezt is „túl lehet tolni”, a közösségi oldalakon jelen lenni önmagában nem elég. Elég csak arra gondolnunk, hogy az online piac változásaival egy-egy közösségi oldal alól bármikor kifogyhatnak a felhasználók, így ebben az esetben hiába váltunk át az új feltörekvő platformra, a korábban végzett marketingtevékenységünk jelentős része füstté válik. Ha másért nem is, ezért minden kkv-nak kell egy saját weblap – itt olvashat tanácsokat ahhoz, hogy milyen legyen. Persze sok célcsoport esetében ez is kevés az üdvösséghez, nem árt, ha a cégünk rendelkezik valamilyen független szakértői csoport által végzett minősítéssel is, ami hitelességet sugároz a vásárlók, vagy üzleti partnerek irányában.

Gyorsabban, rendszerben – ez a nyerő idén
A jövőben egyre fontosabb szerepe lesz a beszállítói minősítésnek mind a szolgáltató, mind a vásárló szempontjából. A minősítési folyamatban korántsem csak az ár számít, sőt az első körben erről nincs is szó. Inkább a cégről akarnak többet megtudni a potenciális vásárlók.
Minősítések

A megfelelő minősítések beszerzése nem egyszerűen fontos, hanem elengedhetetlen is lehet egy cég életében. Elkerülhetetlenek például a beszállítóvá váláshoz, vagy ezzel tehetünk tanúbizonyságot a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünkről, ami egyre lényegesebb a modern üzleti világban. Csakhogy a hangsúly a „megfelelő” szón van, csak azért mert olcsóbb, ne szerezzünk be alacsony hitelességű, vagy csak marginális körben ismert minősítéseket. Inkább törekedjünk arra, hogy úgy alakítsuk ki a cégünk működését, hogy a legszigorúbb követelményeknek is megfeleljünk, ha kell, akár az átláthatóság, akár a fenntarthatóság, akár a minőségbiztosítási követelmények területén. Persze ehhez az is fontosnak tűnik, hogy kiműveljük magunkat, hogy mi is a lényeges a mi üzleti területünkön.

Csináld magad

A legtöbb vállalkozó itt hibázik a legnagyobbat, mivel jobban megbízik a saját tudásában, mint másokéban, ezért igyekszik minden szükséges területről beszerezni a legfontosabb tudnivalókat. Ráadásul tény, hogy sokat lehet spórolni, ha nem költünk szakértőkre. Azonban csak rövid távon... Ez a módszer valójában zsákutca: az adószabályok változásait még egy szakértőnek is nehéz nyomon követnie, a minőségbiztosítási rendszer rejtelmeiben örök időkre elveszhet egy cégvezető és szinte biztos, hogy bármennyit is használjuk a Facebookot, nem fogjuk minden csínját-bínját kitapasztalni a közösségi oldalakon folytatott sikeres kommunikációnak. Viszont az a cégvezető, amelyik ennek ellenére mégis megpróbálja, hogy egyszemélyes hadseregként néz szembe a modern üzleti élet kihívásainak, egy másik dolgot is elveszít: a szabadidejét. Márpedig ha mindig akad valami, amit „csak én tudok megcsinálni” akkor egy idő után éppen az egyik leggyakoribb „menedzserbetegségbe” a kiégésbe zuhanunk bele. Ezért inkább bízzunk meg a szakértők tudásában, ne szégyelljünk meg segítséget igénybe venni, ha nem értünk valamit, sőt jobb ha azzal kezdünk már az elején, hogy bizonyos tevékenységeket „kiszervezünk”.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo