Új korszak elé néznek a bankok

A mesterséges intelligencia (AI) gyökeres változásokat hoz a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében, jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve. A Deloitte friss előrejelzése szerint az AI kulcsszerepet játszik az iparág jövőjének alakításában. A költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés mellett a szoftverfejlesztéstől a csalások elleni küzdelemig számos területen hozhat áttörést.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A pénzügyi szektor folyamatosan fejlődik, miközben alacsony növekedésű és kamatozású környezettel, valamint geopolitikai bizonytalanságokkal kell szembenéznie. Ebben a dinamikus környezetben a technológiai innováció, különösen a mesterséges intelligencia válik meghatározóvá.

Megkerülhetetlen a változás a pénzügyi szektorban is
Megkerülhetetlen a változás a pénzügyi szektorban is
Fotó: Depositphotos

A Deloitte legfrissebb FSI Predictions elemzésében rámutat, hogy az AI-eszközök forradalmasíthatják a szoftverfejlesztést a banki szektorban is. 2028-ra akár 20-40 százalékkal csökkenthetik a szoftverberuházási költségeket, ami mérnökönként évente akár 1,1 millió dolláros megtakarítást is eredményezhet. Ez a hatékonyságnövekedés a szoftverfejlesztési életciklus (System Development Life Cycle – SDLC) minden szakaszában megnyilvánulhat.

Azok a vállalatok, amelyek időben felismerik és felkarolják ezeket a változásokat, és innovatív módon közelítik meg a technológiai átalakulást, vélhetően kiváló helyzetbe kerülnek a következő évtizedben a piacon. A generatív AI például jelentősen csökkentheti az operációs költségeket a bankoknál, és a banki vezetők többsége szerint az AI 2025-re kulcsfontosságúvá válik az üzleti stratégiájukban” – fogalmazott Schenk Tamás, a Deloitte Digital partnere.

Új lehetőségek és kihívások a pénzügyi szolgáltatásokban

Az AI alkalmazása messze túlmutat a szoftverfejlesztésen. Az intelligens technológiák révén az ügyfélszolgálat is gyökeresen átalakul: a személyre szabott, 0-24 elérhető szolgáltatások, mint például az arcfelismerés vagy a hangvezérlés, mindennapossá válnak. Emellett az AI jelentős mértékben hozzájárulhat a csalások elleni küzdelemhez is, például a biztosítási szektorban a hamis kárigények kiszűrésével.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo