Hatékony cégvezetés cikkek
Kié lesz a cég? Baljós árny a vállalkozások felett az utódlás
Magyarországon a nagy cégalapítási hullám 20-25 éve söpört végig, így a vállalkozások nagy része hamarosan tömegesen szembesül majd az utódlás kérdésével. A családi vállalkozások egyik legnagyobb kihívása a generációváltás, amit a cégek csupán harmada él túl.
A főnök már tudja, ki lesz az utódja
Egyre több cégvezető gondolkodik távlatokban és készít stratégiai tervet. A vezetők közel kétharmada 1-2 évre előre tekint és egyre több kérdés eldöntésébe vonja be munkatársait. A tervezés erősödését mutatja az is, hogy azok között, akik gondolkodtak a staféta átadásán, sokan már ki is jelölték az erre alkalmas személyt.
Megéri változtatni a kérdéseinken!
Hogyan válhat a legbosszantóbb beosztott a legfontosabb segítővé? Erről szól Marilee Adams Kérdezz másként, élj másként! című bestsellere.
Így lesz hasznos a jövő hetünk!
Az, hogy valaki keményen dolgozik, sajnos nem minden esetben jelenti azt, hogy produktívan is tölti az idejét. Ha ugyanis tervezgetésre fecséreljük az időnket, vagy össze-vissza kapkodunk a tennivalók között, nemigen haladunk majd a dolgunkkal.
Adatmágusok kellenek a cégeknek!
Elemezéseket eddig is végeztek a vállalatok, de most már nem elegendő egyszerű elemzőket alkalmazni, adattudósokra van szükség, mert a beérkező kezelendő információ mennyisége hihetetlenül megnőtt.
Hétköznapi csapatépítés kezdőknek
Gyakori probléma egy cég működésében, hogy a munkatársak egyenként jól teljesítenek, de a csapatmunka hagy némi kívánnivalót maga után. Íme néhány ötlet, hogyan építsünk csapatot induló vállalkozásként.
Ne legyen utálatos rituálé a visszajelzés!
A munkavállalók és a vezetők körében - a világon mindenütt - az utálatos rituálék egyike a visszajelzés. Sok vezető nem szereti, mert nem tartja elég hatékonynak, a munkavállalók pedig sokszor úgy vélik, hogy nem kapnak használható, beépíthető útmutatást. Pláne, ha mindehhez rossz érzelmi környezet, és nem megfelelő kommunikáció is párosul.
Nem pozíció, hanem a tudás érdekli a dolgozókat
Európa munkavállalóinak többsége számára az előléptetésnél többet ér, hogy új ismeretekre, készségekre tegyenek szert; sokan még a magasabb fizetésről is készek lemondani, ha cserébe fontos és szükséges tudás birtokába juthatnak.
Hogyan ötleteljünk virtuálisan?
Ki mondta, hogy egy csapat csak akkor tud együtt gondolkodni, ha fizikailag is együtt vannak a tagjai? A távmunka korszakában az ötletelőértekezleteket sem kell az irodában tartani, csak be kell tartani a virtuális brainstorming szabályait, hogy hatékonyak legyünk.
Utalája a pazarlást? Az idővel is spórolhat!
Egy vállalkozó legértékesebb erőforrása az ideje, ezért nem szabad fölöslegesen elvesztegetni. Összeszedtük a legjobb időspóroló tippeket, amelyek segítségével Ön is hatékonyan beoszthatja a napját.
Vállalatirányítási rendszer bevezetésének 9 pontja
Minden kkv életében eljön az a pillanat, amikor a vezetője úgy érzi, hogy cége napi működése már nem olyan szinten átlátható, mint korábban. Az addig jól működő folyamatok mintha bonyolultabbá és lassabbá váltak volna, a fontos adatok összegyűjtéséhez minimum 5 különböző táblázatot kell megnyitni, amelyek értelmezéséhez azok elkészítői is kellenek.
Négy módszer, amely sikerre vezeti a céget
Nem teszi könnyebb feladattá az értékesítést a digitális csatornák előretörése és az egyre kiéleződő versenyhelyzet. Azonban vannak módszerek, amelyek segítségével a gyorsan változó üzleti környezetben is sikeresek lehetünk. Mutatunk is négyet!
Öt indok, ami miatt minden vállalkozásnak kell ERP
A modern vállalatirányítási rendszerek elengedhetetlenek egy olyan vállalkozásnak, amely beszállítói pozíció után vágyakozik, azonban minden vállalkozásnak hasznára válhatnak – hangzott el a Beszállítónak lenni jó című, a Piac&Profit által rendezett konferencián.
5 alapszabály a sikeres együttműködésekhez
A partnerség jó - ezt szerencsére egyre több vállalkozó pontosan látja. A sok partner üzleti szempontból hasznos mindaddig, amíg nem esünk túlzásba: nem kell mindenáron és minden piaci szereplővel együttműködni. Koncentráljunk arra is, hogy milyen a kapcsolat a már meglévő társakkal!
Munkahelyi konfliktus: így kerüljük el őket!
Nem szabad mellébeszélni, következetlennek lenni vagy elmérgesedni hagyni egy vitát - néhány alapszabály, amelyek betartásával, vezetőként megúszhatjuk a nagyobb munkahelyi konfliktusokat. Íme 5 dolog, amire ügyeljünk.
Ezért bukhatnak el a fiatal vállalkozók
Meglepő eredménnyel zárult, egy a fiatal vállalkozók nehézségeit vizsgáló felmérés. A most vállalkozásba fogóknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.
A gyermektelenek rosszul érzik magukat a családbarát munkahelyeken?
A családbarát munkahelyek sokat tesznek a munkahelyi kultúra fejlesztéséért, azonban még ezeken a helyeken is gyakran feszültség keletkezik a kisgyermekes és a gyermektelen munkavállalók között.
Hogyan teremt értéket a projekt?
Egy cég sikere szempontjából azonban elegendő az eredményes projektmegvalósítás? Több példa illusztrálja, hogy nem. Sajnos előfordulnak eredményes, de értéket nem teremtő projektek.
Miért bukhat meg a sokcsatornás értékesítés?
Az informatikai és marketingvezetők együttműködése lesz a sikeres értékesítési stratégia kulcsa a technológia és az új média területén. A „digitalizált” versenyhelyzetben a kooperáció kudarcát sok esetben a nem megfelelő menedzsment-kommunikáció okozza.
Hogyan illesszünk be új embert a cégbe?
Új munkaerő esetén az első fél év a legkritikusabb, ha az alatt nem sikerül megnyerni a munkavállalót, újra nekiállhatunk a keresésnek. Ennek természetesen különböző okai lehetnek, de a legtöbbször az ok valójában egy nagyon egyszerűen az, hogy nem figyeltünk oda eléggé az illetőre.
Vállaljuk be a konfliktusokat!
A vezetők számára régóta jelent kihívást, hogy hogyan érhető el hatékony együttműködés a szervezeten belül. A mai gyorsan változó üzleti környezetben, ha egy vállalkozás meg akarja tartani piaci pozícióját, evidencia az ügyfél-elégedettség, a magas szolgáltatási színvonal, az innovatív jelenlét. Azonban az üzleti eredményesség növeléséhez ma már ennél több kell.
Ne becsüljük le az idősebbeket!
Nincs menekvés a tény elől: a korábbi nyugdíjkorhatárokhoz viszonyítva mind többen és többen fogunk hosszabb időn keresztül dolgozni. Az idősebb korosztályt képviselő munkavállalók taníthatnak nekünk egy-két dolgot a munka világáról – ha hajlandóak vagyunk odafigyelni rájuk, sokat profitálhat karrierünk.
Milyen a jó vezető?
A vezető, ha szó szerint értelmezzük, olyan valaki, akit mások követnek. Tehát a lényeg nem az, hogy mi áll a névjegyen, hanem hogy a szó eredeti értelmében vezessük az alánk tartozó csapatot. De mitől válunk valódi első emberré?
Gyorsabb áramlás, több pénz. Ilyen egyszerű?
A cég sikerének a gyorsaság a titka. Ennek megfelelően egy jól működő cég gyors áramlású. A kereskedő cégeknél még egy szakkifejezés is van erre. Úgy mondják, hogy „az áru forgási sebessége”.
Tartsuk meg a jó munkaerőt! De honnan tudjuk, kit kell?
A recesszió enyhülésével a vállalkozások is lassan életre kelnek, érezhetően élénkül a munkaerőpiac. Ez azonban azzal jár, hogy a jó munkaerő egyre keresettebbé válik, és nehezebb megtartani.
Nagyobb verseny, több haszon az új internetforradalom hatása
Beláthatatlanul átalakítja a gazdasági életet a „dolgok internete”, a cégeknek új üzleti modelleket kell kidolgozniuk, új konkurensek tűnhetnek fel egyik-pillanatról a másikra. A cégvezetőknek mihamarabb lépnie kell: a folyamat ugyanis már megkezdődött és az átalakulás feltartóztathatatlan.
Az őszinte hátsó szándék
Ha nem tudjuk, pontosan mit is akarunk, hogy érhetnénk el? A sikeres tárgyalást megelőző őszinte kérdések szükségességéről beszél szakértőnk, Beck György tréner.
5 tanács, hogy működő cég legyen a káoszból
Se éjjele, se nappala és mégsem úgy működik a cége, ahogy szeretné? Ideje változtatni egy kicsit. 5 kézzelfogható tanács, mivel érdemes kezdeni a működés megreformálását.
„Minden munkavállaló fontos, nem csak a tehetségek”
Kiszámítható jövő, tudatos népszerűségnövelés a felvenni kívánt tehetségek körében, és szervezett képzési rendszer – így biztosítható a megfelelő utánpótlás egy szakemberhiánnyal küzdő iparágban. Orosz Viviennel, a Mol-csoport stratégiai HR-vezetőjével beszélgettünk.
Ne csapjuk be magunkat! Az adósságcsapda figyelmeztető jelei
Minden magyar vállalkozás küzd a finanszírozási nehézségekkel: nem elég a bevétel, magasak az adók, a vevők 2-3 hónapra fizetnek. Innen egyenes út vezet a bedőlésig. Mielőtt eddig eljutna egy vállalkozás, észre kell venni a fenyegető adósságcsapda figyelmeztető jeleit.
Hat tulajdonság, amiről felismerhető a jó dolgozó
A jó munkaerő sok tulajdonságában különbözik az átlagos dolgozótól, a legfontosabb, hogy csaknem kétszer olyan produktív. Mutatunk néhány tulajdonságot, amiről Ön is felismerheti a kiváló munkaerőt.
Női vezetőkkel hatékonyabb lehet a vállalat
A nőknek bizonyos tekintetben nehezebb előre jutni, és nem véletlen a világban, hogy a felsővezetők között több férfit találunk. Pedig a cégek hatékonyabbak lehetnének, ha több női vezetőt alkalmaznának.
Hat tipp a jobb munkahelyi hangulatért!
A jó munkahelyi hangulat nem csak azért fontos, mert így kellemesebben telik az idő, hanem mert ez egy fontos pontja az alkalmazottak-munkatársak motivációjának. Kövesse az alábbi tippeket, hogy vidámabb legyen a hangulat az irodában!
Ne féljen a kérdésektől!
Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!
Nyolc tipp, amivel spórolhat cégének
Folyamatosan küzd a piacon maradásért? Kiadásai folyamatosan csak nőnek, miközben a bevételei inkább csak csordogálnak? Íme nyolc lépés, amivel könnyedén csökkentheti kiadásait.
Ez kell a befektetőket vonzó jövőképhez
A tapasztalatok nem a legkedvezőbbek, ha a magyar kkv-k saját jövőbeli céljaikkal kapcsolatos tudatosságáról van szó. Pedig a sikeres finanszírozáshoz világos jövőkép kell, ami vonzza a potenciális befektetőket.
Tippek a túlterheltség csökkentésére
Ez vezetőnek mindenre figyelnie kell - ez sajnos elengedhetetlen. De ha túlterheli magát, azzal semmire nem megy. Bárki bármit állít, senki nem képes több lovat megülni egyszerre. Szakértőnk ad néhány tippet, hogy utat mutasson a feladatok káoszában.
Mikor kell tárgyalni?
Mikor érdemes egyáltalán tárgyalni? A tárgyalás már önmagában olyan helyzetet feltételez, amelyben mind a két fél akar valamit a másiktól. Az egyik eladni, a másik venni. Együttműködni. Ebben tehát egyetértés van, csak a feltételekről kell megegyezni.
Ettől lesz hatékony a munkaszervezés
Abban mindenki egyetért, hogy a kézi irányítás, mint munkaszervezési elv régen nem működőképes. De mit válasszon helyette a vezető?
Ezt teszik a sikeres emberek péntek délután!
Nem mindegy hogyan zárjuk a munkahetet, amit péntek délután teszünk, ugyanis nagyban kihat arra, milyen lesz a következő hetünk. Bemutatunk tíz dolgot, amit a sikeres vezetők megtesznek, mielőtt megkezdődik a hétvége.
Először a cégvezetőt nézi meg a befektető
A menedzsment képességei a kockázati tőkés befektetőnek is kulcsfontosságúak. Legyen bármilyen jó is az üzleti elképzelés, döntő fontosságú, hogy azt milyen úton, milyen képzettséggel, és a kihívásokra milyen módon reagálva viszi végig egy kisvállalat menedzsmentje.
Akinek kéne, nem kapja, aki adhatná, ül rajta
Miközben a vállalatok négyötöde stratégiai eszköznek tekinti a tudást, mindössze 37 százalékuk rendelkezik tudásmenedzsment-stratégiával. A tudás szervezeten belüli áramlását a pozícióféltés, az érdektelenség és a bizalom hiánya is hátráltatja.
Öt tanács, hogyan legyen sikeres fiatalon!
A hatékony vezetővé válás legfontosabb kritériuma, hogy az ember ne célként, hanem tanulási folyamatként élje meg, ahol a kötelező munkahelyi tapasztalatok keverednek az egyéni tapasztalatokkal.
A szerénység mint vezetői erény
A globalizálódó piac méretei és komplexitása miatt ma már senki nem képes egymaga válaszokat adni. Éppen ezért a jó értelemben vett alázatnak egyre több szerepe van a munkahelyi kapcsolatokban: elvégezni a saját munkát, aztán átadni a helyet másnak, hogy ő is beletehesse a maga tudását - ez a készség egyre fontosabb a jól működő cégek számára.
Tanuljon meg okosan dönteni!
Mindennap rengeteg döntési helyzettel szembesülünk. Melyik cipőnket vegyük fel regget, ezt vagy azt csináljunk vacsorára, hova menjünk nyáron nyaralni. A cégvezetőknek teljesen természetes, hogy ennél is többször kell dönteniük: marketingstratégiákról, új alkalmazottakról, partnerségi kapcsolatokról, üzleti tervről és megannyi másról.
A saját "processzorunkat" is túlterheljük
Azt mondják, a fejétől bűzlik a hal. Ennek megfelelően, ha a vállalkozásban nehézkesen, és nagyon lassan mennek a dolgok, akkor előbb-utóbb a vezetőhöz vezetnek a nyomok. Nézzük, miért.
A bizonytalanságból versenyelőny
Napjaink sikeres vállalkozásai úgy alkalmazkodnak, hogy a maguk javára fordítják a gazdálkodási környezet állandó bizonytalanságait. A Reconcept blog olyan megközelítéseket mutat be, amellyel bátrabban tekinthetünk a nem várt fordulatok elé.
Tíz fontos jel, hogy valami nagyon nincs rendben
A legjobb cégvezetők is képesek elsiklani olyan jelek felett, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a vállalat jövője veszélyben van, és sürgős lépéseket kell tenni a csőd elkerülése érdekében. Mutatunk tíz olyan tünetet, amik azt jelzik, hogy valami nagyon nincs rendben.