hirdetés

5 alapszabály a sikeres együttműködésekhez

A partnerség jó - ezt szerencsére egyre több vállalkozó pontosan látja. A sok partner üzleti szempontból hasznos mindaddig, amíg nem esünk túlzásba: nem kell mindenáron és minden piaci szereplővel együttműködni. Koncentráljunk arra is, hogy milyen a kapcsolat a már meglévő társakkal!

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Kép:Flickr

1. A kevesebb néha több

Nem kell mindenáron és mindenkivel együttműködni. Olyan cégekkel, szervezetekkel, emberekkel állapodjunk meg, ahol valóban látjuk az együttműködés értelmét, a mi tevékenységünk helyét a partner szolgáltatásában és fordítva. Ellenkező esetben azon kaphatjuk magunkat, hogy rengeteg időt és energiát fektetünk egy olyan dologba, ami soha nem térül meg és eközben elvesszük az időt olyan lehetőségektől, amelyek a vállalkozásunk javát szolgálhatnák. Tehát azt is fontos eldönteni, hogy mikor kell egyáltalán leülni tárgyalni valakivel. A tárgyalás ugyanis már önmagában olyan helyzetet feltételez, amelyben mind a két fél akar valamit a másiktól. Az egyik eladni, a másik venni. Együttműködni. Ebben tehát egyetértés van, csak a feltételekről kell megegyezni.

2. Tisztázzuk előre a részleteket!

Mindig pontosan beszéljük át, kinek milyen célja van az együttműködéssel, mit vár tőle és milyen módon tud benne részt vállalni. Így elkerülhetjük a későbbi félreértéseket, megkímélhetjük magunkat és partnerünket „ azt hittem, egyértelmű volt, hogy én nem tudom ezt vállalni.. vagy abban maradtunk, hogy ez a te feladatod, miért nem csináltad meg? ” típusú mondatoktól.

Vállalkozás és barátság együtt? Így lehet!
A korrekt üzleti kapcsolatnál sokkal bonyolultabb helyzet, ha az üzlettárs a barátunk is. Ne gondoljuk, hogy csak előnyei vannak az ilyen együttműködésnek! Ahhoz, hogy minden jól menjen, be kell tartani néhány szabályt.
3. A szó elszáll, az írás megmarad

Mindig rögzítsük írásban a megbeszélteket, akár egy „memo-emailben”, hogy később akár visszakereshető is legyen, ha félreértés vagy probléma van, esetleg egyszerűen csak tudni szeretnénk, mit is ígértünk mi a másik félnek. Tartsuk magunkat ahhoz, amit vállaltunk vagy ha ettől eltérünk, akkor időben jelezzük. Csak ebben az esetben várhatjuk el ugyanezt partnerünktől is.

4. Fő a kölcsönösség!

Ügyeljünk arra, hogy kiegyensúlyozott együttműködés legyen, a win-win szituáció ebben az esetben is fontos szempont, mert a rosszkedvű, elégedetlen vagy dühösen együttműködő partner nem jó együttműködő partner. Igaz ez ránk is. Ennek érdekében rendszeres időközönként beszéljük át, ki, mennyire elégedett az együttműködéssel, értékeljük az elmúlt időszakot és tervezzünk előre. legyünk kezdeményezőek és proaktívak, indokolt esetben változtassunk az együttműködés paraméterein is. Az ún. zéró összegű játékokban csak egymás kárára lehet többet elérni. Ezekben az esetekben amit az egyik megnyer, azt a másik elveszíti. A gyors és átgondolatlan megegyezések során általában ez történik. Ha mindkét fél tisztában van saját igényeivel és mindketten hajlandók rászánni az időt, hogy ne az első, kézenfekvő megoldást válasszák, akkor lehetnek olyan megoldások, amiben mindketten úgy érezhetik, hogy maximálisan teljesültek vágyai.

5. Ne strigulázzuk a szívességeket!

Ha és amennyiben nem okoz számunkra problémát a megbeszélteken felül is segíteni vagy részt venni valamiben, tegyük meg, akkor is ha nincs szó ennek viszonzásáról. De, ha azt érezzük, már nem fér bele, akkor minden rossz érzés nélkül mondjunk nemet. A rossz szájízzel tett szívesség rosszabb, mint a visszautasított és akár el is mérgesítheti a jó viszonyt.

A kapcsolat dinamikája
Egy üzleti partnerség éppolyan stádiumokból áll, mint egy párkapcsolat. Éppolyan gyorsan válhat ingataggá mint egy párkapcsolat, a felek ugyanazokat a hibákat követik el, pedig könnyen elkerülhetjük ezeket. Kövesse tippjeinket, hogy Ön legyen a nyerő az üzleti partnerségben!
hirdetés

Véleményvezér

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo