Hatékony cégvezetés cikkek
A vezetői tudatosság nem függ az életkortól
Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X, illetve Y generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
„Semmiért nem cserélnék”
Két-három óra alvás, pici baba, két vállalkozás – sűrű a programja, de semmiért nem cserélné el a vállalkozói létet Patonai Ágnes a p2m alapítója, aki huszonhárom évesen kezdett saját vállalkozásba, és már példakép a fiatal vállalkozók számára.
Kulcs a vezetőknek az újgenerációs kihívásokhoz
Hibát követünk el, ha az egy generációhoz tartozókat bedobozoljuk, de ne becsüljük le a különféle életkorú munkatársak változó igényeinek fontosságát - szakértőnk, Róbert Nóra a LifeTraining Központ trénere, aki cikksorozata második részében az újgenerációs kihívásokhoz ad kulcsot a cégvezetőknek.
Tudatos vezetés: meglepő eredmények
Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X-, illetve Y-generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
Generációs kihívások - mi ez a hype a generációkkal?
Régen is voltak generációk, akkor mi ez a hype most a generációs különbségek körül? Bár ne becsüljük alá a különböző korosztályhoz tartozó munkatársak változó igényeit, azonban hiba lenne egy-egy generációhoz tartozókat bedobozolnunk, ráhúzva az egységes jellemzőket – figyelmeztet szakértőnk, Róbert Nóra a LifeTraining Központ trénere cikksorozata első részében.
Konfliktuskezelés: a helyzethez igazodjon a stílus
A csapaton belüli konfliktusok kezelése alapvető fontosságú egy vezető számára. A konfliktus kimenetele legfőképp azon múlik, képesek vagyunk-e a helyzethez és a személyhez legmegfelelőbb stílust alkalmazni.
És a Tiéd mekkora?
Lehet-e összefüggés látóköröd szélessége és az eredményeid között? A megszokott gondolatmenet elhagyása, a szélesebb körű érdeklődés segíthet frissnek és eredményesnek maradni – véli szakértőnk, Nagy Andrea, a Parrish & Crawler szakmai igazgatója.
GDPR-ról szubjektíven nemcsak HR-eseknek
A csapból is ez folyik és tetszik, nem tetszik, nem fogjuk tudni megkerülni és én ennek nagyon örülök. Egy újabb lépés a biztonságtudat létrehozása felé, amire már nagy szükség volt. A szívünk fele, ugyanis, a biztonság tudományáé - vélekedik a Zukunft Personal Hungary HR informatikai rendszerekkel foglalkozó szakértője, aki most Önökkel is megosztja a GDPR-el kapcsolatos gondolatait.
Mit keres Jézus a vezetői tréningen?
Az üzenet kétezer éve állandó: ahelyett, hogy a hibáinkra koncentrálnánk – amelyek az egyre komplexebb világunkban óhatatlanul előfordulnak –, foglalkozzunk inkább azzal, amit megtehetünk.
Kiszabadul az új generáció az aranykalitkából?
Mások a mai fiatal vezetők, mint a rendszerváltás után gyors karriert befutott szerencsés generáció képviselői? Mi a gyors karrier titka a mai világban? Számít a szülői háttér, a neveltetés, az iskolai eredmények? Mennyiben motiválja a vezetőket a pénz, a hatalom, a szeretet és az alkotás? Hogyan boldogulnak a még mindig férfivilág üzletben a női felsővezetők? Dr. Bokor Attila, címzetes egyetemi docens kollégámmal, Kun Andreával az elmúlt két évben komoly kutatói munkát végeztek, hogy feltárják a „köztes generáció”, azaz a sikeres, 1976-1986 között született felsővezetők és vállalkozók karrier útjait. A kutatás eredményeit a NextGen Leadership Talks keretében ismerhetjük meg, most némi előzetes következik.
Cégek vakrepülésben?
Azok a cégvezetők, akik megfelelő statisztikák nélkül, csak megérzéseikre és tapasztalataikra hagyatkozva vezetik a cégeiket, gyakorlatilag vakrepülést végeznek - hívta fel a figyelmet szakértőnk, aki szerint minél nagyobb a cég, annál fontosabb a megfelelő mérőszámok ismerete.
Üzleti foci: hatékony vagy a pályán?
Előre szólunk, ez a cikk nem a futballról szól, de szakértőnk szerint sok hasonlóságot lehet találni a cégvezetés és a foci között ezért nem is baj, ha mindannyian néhány percig focistának képzeljük magunkat…
Többet, magasabbra és gyorsabban
Hol van már az önvizsgálatba merülő válság utáni gondolkodás, amikor minden magára valamit is adó cég honlapjára és zászlójára tűzte a „fenntartható fejlődés” jelszavát? Amikor beláttuk, hogy a teljesítmények korlátok nélküli növelése csak a következő krízisig tarthat? Most fellendülést érzünk és a célkitűzésekben ismét megjelennek a voluntarista és a mennyiségek növelésére irányuló elvárások, kiegészítve a szoros időbeli elérés követelményével. Sokszor hallom, ma már nem a nagyobb falja fel a kisebbet, hanem a gyorsabb a lassút.
A hatékonyság ára
Nem lehet a végtelenségig fokozni a mindennapi tempónkat, a nyúzott vezető és a fáradt munkatársak eredménye a magasabb fluktuáció és a rohamléptekkel közeledő kiégés – figyelmeztet Nagy Andrea, a Parrish & Crawler szakmai igazgatója.
Vadászterület a projektmenedzsmentben
Vannak, akik évekig tanulják a projektmenedzsmentet, mások alkalom szülte megbízások kapcsán válnak szakemberré. A szakma még 2018-ban sem telített, sőt évről-évre egyre több pozíció nyílik. A jó vezetői készségek itt elengedhetetlenek, de a komplex, rendszerben való gondolkodásmód és a hatékony időmenedzsment ugyanolyan fontos, mint a jól megválasztott humánerőforrás.
Az élményt keresik a dolgozók
Úgy tűnik, hogy a korábban jellemző, pusztán a munkavállalói elkötelezettségre és a szervezeti kultúrára fókuszáló szervezeti megközelítés lassan a múlté: a jelen munkavállalói egyre inkább lebilincselő munkaélményre vágynak.
Készüljünk a 4 napos munkahétre?
Az online végezhető új szakmák megjelenése és a munkavállalók preferenciáinak változása kapcsán Magyarországon is előtérbe került az otthoni munkavégzés. A rugalmas, otthoni munkavégzést ugyanakkor nem érdemes kötelezővé tenni, mert az belső feszültséget okozhat és a kezdők esetében sem célravezető megoldás.
Hiába a sok eladás, ha nincs, aki kezelje a pénzügyeket
Vállalkozóként fontos cél, hogy jól működő rendszer álljon szolgáltatásunk vagy termékünk mögött. Hiába a sok eladás, ha nincs, aki feldolgozza, kezelje a reklamációt, kommunikáljon az ügyféllel vagy foglalkozzon a pénzügyekkel.
Túl sok a feladat? Veszélyben a hatékonyság?
A munkatársak több projektcsapatban való párhuzamos tevékenysége révén a szervezetek nagyobb sikerrel tudják megoldani a problémáikat, és jobban meg tudják osztani a szervezeti tudást. Ugyanakkor az egyidejűleg több projektben való részvétel konfliktusokkal és azokból eredően kockázatokkal is járhat.
Öt dolog, amit most év elején kell megtennie egy cégvezetőnek
Túl vagyunk az ünnepeken és az első munkanapokon is. Vagyis jó esetben már feldolgoztuk a pár napos szünet alatt felgyűlt e-maileket, megrendeléseket, és elkezdtük ledolgozni a bejglitől felszalad plusz kilókat… Itt az ideje, hogy valódi munka üzemmódba kapcsoljunk!
12 dolog, amit a NASA-tól tanultak a startupok
A startupok módszertanával megismerkedett a világ. A "klasszikus” vállalkozók viszont szkeptikusan fogadták a friss tanokat, mert azokat szerintük egy nagy szervezetnél már nem lehet bevezetni. Csakhogy a lean, azaz a karcsú módszertant tagadók elfelejtik, hogy mindezt nem a startupok találták ki, hanem a NASA, ahol közel 19 ezren dolgoznak. Íme az új vállalatvezetés 12 trükkje.
Egoista vállalkozók, helyben toporgó kkv-k
Amióta a világ létezik, szüntelenül evolúciós folyamatok mennek végben minden területen. Fejlődnek az állatok, az emberek, de ugyanúgy fejlődnek a szervezetek, az ember alkotta technológiák és természetesen az ember alkotta vállalkozások is. Mármint azok, amelyek normálisan működnek!
Mese a hálátlan mentoráltról
Kiábrándultam. Időmet és energiámat nem sajnálva foglalkoztam a fiatallal. Aztán, mikor kész ember lett megkeresték a LinkedIn-en. Kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot és nem is utasította vissza. Kudarc ez? Esetleg a zsigeri érzelmeken túl, felvéve a helikopteres nézetet, tanulságos eset, mely már biztos többekkel megesett?
Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene
A munkaerőhiány ráirányította a figyelmet a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolat korábban is ismert, de elhanyagolt részére, a pszichológiai szerződésre. Ha tudatosan kötjük meg, annak érzékelhető hatása lesz a dolgozói elégedettségre ezzel közvetve a vállalat sikerére – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Testbeszéd az üzletben: így sugározz magabiztosságot
Mind a magán-, mind az üzleti életben rendkívül fontos a magabiztos fellépés, hogy ezzel megbízható, határozott és céltudatos ember képét mutassuk magunkról. Lehetnek a szavaink bármilyen átgondoltak és lehengerlőek, ha a gesztusaink más képet mutatnak, akkor nem érhetjük el a várt hatást. Szakértőnk segítségével most mutatunk néhány hasznos technikát, amelyet bevethetünk az üzleti tárgyalásokon.
Tudunk jól kérdezni?
Az egyes ember kérdéskultúrája az egyik legfontosabb jellemzője az intellektusának. Egyben a kérdezés művészete a sikeres vezetés alapja is. Tegyünk fel jó kérdéseket! Ezt javasolta a „Variációk egy témára” üzleti reggelin Gundel Takács Gábor.
Öt tipikus hiba, amit elkövethetünk a szervezeti fejlesztésnél
Legyünk agilisak, képesek legyünk a gyorsabb változásra, építsünk jobban teljesítő csapatokat, segítsük az innovatív működést, működjünk start-up -szerűen gondolatok mind arról szólnak, hogy a szervezeti kultúrában hozzunk létre más mechanizmusokat, viselkedési módokat. Ennek során azonban vannak olyan, tipikusnak mondható hibák, amelyeket sorra elkövetünk.
A kudarctól nem leszel lúzer, csak ha belenyugszol
A magyar menedzserek, cégvezetők többsége retteg a bukástól, pedig ha megfelelően állunk hozzá, a kudarc csak egy fordulat a sztorinkban, és nem a történet vége. Teljes bukás csak akkor létezik, ha feladjuk.
Ember a cégben
Hendikeppel indult, korán önellátó lett, és tizennyolc évesen már megkereste az első millióját. Sikerek és kudarcok sorozata érte, a bőrén érezte a gazdasági válságot, de Jagodics Tamás onnan is felkelt, ahol mások már megadnák magukat a sorsnak.
Három dolog, ami ellenállhatatlanná teszi a céget
Van az a trend, hogy többet, gyorsabban, olcsóbban, jobban. Ugyanakkor - az Y-os munkaerőknek és a tehetségekért folytatott versenynek is köszönhetően- van egy erős „ellentrend”: egyre nagyobb teret nyernek újabb életfilozófiák és értékek mentén működő munkahelyek. Szakértőnk három fontos tulajdonságot is felsorol, ami ellenállhatatlanná tesz egy munkahelyet.
Bábel a munkahelyen avagy sokszínűség a termelésben
Ma Magyarországon a termelő cégek életében a napi valóság, hogy a hiányzó jelentkezőszámot pótolni kell. És a lehetséges források közt természetesen a külföldi munkaerő toborzása is egyre jelentősebb szeletet képvisel.
Boldog emberekkel jobban működik a szervezet
Mindenki a kompetenciáról beszél, holott a munkavégzés igazi alapköve az attitűd, a hozzáállás és a saját tehetségünk pontos ismerete, vallja a színészetet kommunikációs, majd szervezetfejlesztő szakmára felcserélő Borbély László. A szervezeti problémák gyakran az egyén kiégéséből erednek, a burnout pedig abból, hogy nem vagyunk tisztában saját erőnkkel és tehetségünkkel.
A cégvezető is márka
Minden cégvezetőnek kötelessége a személyes márkaépítés, vallja dr. Serényi János, a personal branding elismert trénere. A McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója szerint versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható, értéket közvetít, és hiteles figura.
A rossz modor valódi ára
Egyre nagyobb a jelentősége a viselkedéskultúrának: már nem csak az Y generáció képviselői vágynak arra, hogy jól érezzék magukat egy munkahelyen. Szakértőnk, Erdős Zsuzsanna üzleti etikett tanácsadó és coach azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy ennek a trendnek immár kimutatható hatásai vannak egy-egy cég teljesítményében.
Még mindig kevés a női főnök
Még mindig csak alig harmadát adják a nők a magyar vállalatok közép- és felsővezetőinek. Ráadásul a kisvállalkozások esetében még ennél is rosszabb az arány – derült ki a GKI Zrt. Vállalati felmérésének most közölt adataiból.
Új munkatárs? Ne fulladjunk bele a papírmunkába
Onboarding az a folyamat, amely során egy újonnan felvett munkavállaló igazodik a pozíciójához, és megtanulja, hogy hogyan tud hatékonyan működni a szervezeten belül. Sok kihívás rövid idő alatt. Segítünk, hogy ezek a folyamatok zökkenőmentesek legyenek munkavállalónak és munkáltatónak egyaránt.
Beck György: visszajelzés nélkül nincs megújulás
Beck György a rendszerváltás óta számos multinacionális vállalat hazai leányát vitte sikerre vezérigazgatóként. Nemcsak az adott cég piaci pozíciója volt fontos számára, hanem az is, hogy Magyarországot felrajzolja a nemzetközi cégek térképére. Jelentős régiós szolgáltató központok, K+F tevékenység letelepítése fűződik a jelenleg a Vodafone Magyarország elnöki pozícióját betöltő üzletember nevéhez.
6 lépés a nyereség növelése felé
Sok kisvállalkozás számára gond, hogy hiába a rengeteg munka, a nyereség mégis elmarad a várttól. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy javuljon a helyzet, sőt, még a céget is vonzóbbá tehetjük.
Ideje felfogni végre: a távmunkáé a jövő
Részmunkaidő, táv- vagy otthon végezhető munkák – mindegyik nagy segítség lehet a kisgyermekes szülőknek, vagy a családnak segíteni akaró nagyszülőknek. Egyben persze nagy könnyebbség a cégeknek és a magyar gazdaságnak is. Az utóbbi években egyre inkább élnek a hazai munkáltatók is ezzel a máshol már jól ismert és használt lehetőséggel, de az elterjedéshez a cégvezetők és a dolgozók hozzáállásán is változtatni kellene.
Startupper lett az Év Fiatal Vezetője
Közel negyven pályázó közül Kindli Erna, a Tresorit informatikai vállalkozás marketing és értékesítési igazgatója lett az „Év fiatal vezetője – 2016” pályázat győztese. A szervezők idén ezúttal kategória-győzteseket is hirdettek nonprofit, kkv- és nagyvállalati kategóriákban.
Durván lenyomja a hatékonyságot az egyterű iroda
Hat százalékkal csökkent a hatékonyság az egyterű irodák miatt, ráadásul a jelenlegi influenzaszezonban még járványügyi kockázatot is jelent a közös tér. Azonban ahhoz, hogy külön helyiségek legyenek jelentősen megnövelt alapterület kellene, amit nem valószínű, hogy ki tudnák gazdálkodni a cégek. Pedig mindenki a hatékonyságnövelésre hajt.
Tréningezünk, de nem tudjuk, használ-e
Egyre több időt töltenek képzéseken, tréningeken a magyar munkavállalók, 10 év alatt átlagosan két és fél nappal nőtt az erre fordított munkaidő tartama. Ugyanakkor sok cég egyszerűen nincs tisztában azzal, hogy mennyire hatékonyak ezek a programok, mert nem vizsgálják a megtérülésüket – derült ki egy friss kutatásból.
Árthat is a túl sok pénz
A külső források és a saját tőke arányának optimális szerkezete tudatos pénzügyi tervezést igényel, a hazai családi vállalatoknál azonban ez sokszor megszokás alapján történik. Pedig megéri időt és energiát fordítani erre, mert nagyban segíti a cég hatékony növekedését, és a gazdasági környezet és a fogyasztói szokások villámgyors változásaihoz történő alkalmazkodást.
Korai még temetni a munkahelyi e-mailt
Az elektronikus levelezés alig néhány évvel ezelőtt is még a kommunikáció legkényelmesebb, leggyakrabban használt eszköze volt. Ám az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások elterjedése itt is változásokat hozott. Azonban garantálható, hogy az e-mailezés nem fog egyhamar kikopni mindennapi életünkből.
Felmondani szépen: válás szeretettel
Az üzleti siker egyik kulcsfontosságú része, hogy megtanuljuk szeretni az ügyfeleinket. Ugyanilyen fontos, hogy szeressük a munkatársainkat is. És ez ne szűnjön meg a fájdalmas helyzetekben sem. Akkor sem, ha felállnak, és továbblépnek, felmondanak.
Karácsonyi jutalom: mi lesz a borítékban?
Az év végi értékelésnek és jutalmazási rendszereknek mély kultúrája van az angolszász üzleti világban, a német és osztrák tulajdonú cégeknél. A 13. és 14. havi fizetések sok esetben szinte garantáltak. A magyar cégek túlnyomó többségében is létezik valamilyen jutalmazás rendszer, de sokszor hiányzik a stratégiai személet – csupán a magyar vezetők 5%-a hisz a jutalmazás motivációs erejében.
A cég is jól jár, ha jól bánik a dolgozókkal
A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók hatékonyságát – derül ki a Xerox legfrissebb kutatásának adataiból, amely arra is fényt derített, hogy a dolgozók lojalitásának növelésében, illetve a toborzások sikerességében is komoly szerepe van ezeknek a kezdeményezéseknek.
A cégek fele meg sem moccant a digitalizáció irányába
Ma még csak tízből egy kis- és középvállalkozás tekinti magát digitálisan érettnek, ám az előttünk álló években gyorsan emelkedhet ez az arány – derül ki a CIB Bank kutatásából. A cégek 41 százaléka eddig nem, vagy alig haladt a digitális átállással, de jelentős változásokat terveznek a következő 10 évben. A pénzügy az első terület, ahol a kkv-k a kezdő lépéseket megtették, 90 százalékuk alkalmaz itt valamilyen digitális megoldást.