Hatékony cégvezetés cikkek
Marketingterv nélkül bekötött szemmel vezetjük a cégünket
„Van marketingtervünk, csak nem írtuk le!”, „Nincs állandó marketingköltésünk, így terv sem szükséges”, „Igen, szoktunk marketingezni, mindig kitalálunk valami akciót…” Ismerős mondatok? Szakértőnk, Miklovicz Norbert szerint ezek a leggyakoribb válaszok arra a kérdésre, hogy van-e a cégnek marketingstratégiája. Vajon milyen tervezésre lenne szükségünk ahhoz, hogy sikeres legyen a cégünk? Sorozatunkból megtudhatja, hogy miért fontos a marketingterv és azt is, hogy milyen a jó marketingstratégia.
A jó hozzáállás a siker záloga
Nem elég a piacképes termék, az igazi sikerhez, a mérhető piaci jelenléthez megfelelő hozzáállásra is szükség van! Mindenkinek pontosan tudnia kell, hogy mi a feladata és azt hogyan kell elvégeznie a közös siker érdekében.
A belső gondok többet ártanak a válságnál
A gyengélkedő nemzetközi és hazai gazdasági klímánál sokkal jobban megnehezítik a vállalatok életét a belső problémák, vagyis a válságra adható megfelelő válaszok megtalálásának belülről fakadó nehézségei – derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. friss vállalati kutatásából.
A döntéshozás alapszabályai és alaphibái
Ahogy a meeting szabályai fontosak a különböző gondolkodásmódú, felkészültségű, pozíciójú tagok közötti kommunikáció konstruktív mederben tartása szempontjából, a döntéshozatal folyamatának betartása is azt segíti, hogy a csapat együtt haladjon a közösen elfogadott, jó minőségű döntés felé.
Hogy lesz egy jó döntésből tényleges cselekvés?
A két legrosszabb dolog, ami történhet, hogy egy, a meetingen megszületett jó döntést nem hajtanak végre, vagy egy rossz döntést végrehajtanak. Tehát az a cél, hogy jó minőségű döntés szülessen és azt hatékonyan végrehajtsák.
Miért nem vagyunk jól szervezettek?
Ha megvizsgáljuk a magyarországi cégeket, nagyon kevés példát láthatunk valóban jól szervezett csapatokra. Két jellemző hiba a „szervezetlenség”, illetve a szervezés „túlbonyolítása”. Óriási tartalékok vannak a cégekben, amelyek szervezetfejlesztéssel kiaknázhatók.
Kiken múlik a meeting sikere?
Az ideális környezet nem csak technikai, hanem emberi tényezőkből is áll. Nézzük meg, kiken múlik a jó meeting sikere?
A jó teljesítmény pszichológiája
Mi mindent kell a vállalatvezetőknek figyelembe venniük, ha a legmagasabb teljesítményt szeretnék kihozni munkatársaikból? Erről szólt az első Európai Pozitív Business Fórum.
A tökéletes meetinghelyszín kialakítása
A meeting (értekezlet) nem feltétlenül kell, hogy szükséges rossz legyen. Lehet hasznos, konstruktív munka is, ha néhány dologra tudatosan odafigyelünk. Szakértőnk segít!
Mit érdemel a szabályszegő?
A meeting (értekezlet) a legtöbb helyen szükséges rossz. Annak érdekében, hogy hasznos, előremutató, konstruktív munka legyen, olyan szabályokat kell működtetni, amelyek a különbözőségek ellenére biztosítják a kölcsönös bizalom és tisztelet létrehozását és fenntartását.
A jó meeting szabálykönyve
A meeting (értekezlet) a legtöbb helyen szükséges rossz. Sokan azt gondolják, hogy nem lehet elkerülni és kevesen tudják, mit lehetne tenni annak érdekében, hogy hasznos, előremutató, konstruktív munka legyen.
Hogyan kerüljük el a munkahelyi csapdahelyzeteket?
Ha egy cég nem dolgozik azon, hogy minden dolgozója lássa el a saját munkáját, akkor egyes részei életképtelenné válnak, és állandóan szükség lesz arra , hogy valaki beavatkozzon a folyamatokba – figyelmeztet szakértőnk.
Nem luxus a mentorálás
Szerencsére egyre több kkv is látja, hogy megéri energiát fordítani a mentorálásra, vagyis a cégen belüli tanácsadás, segítségnyújtás rendszerének kiépítésére . Kutatások szerint, azok a kis- és középvállalatok, ahol mentoringot alkalmaztak, 70%-ban öt évig, vagy tovább fennmaradnak. Az ezen szemlélettel a legjelentősebb eredményeket elérő szervezeteket Mentor Oscarral jutalmazza a szakma.
Mérni is kell a sikert az eredményes tárgyaláshoz
Ahhoz, hogy egy tárgyalás sikeres legyen, nem csak felkészült felekre és jó technikára van szükség, hanem arra is, hogy pontosan tudjuk, mit várunk az adott találkozótól. A vállalatok jelentős része azonban nem méri a tárgyalások sikerességét a szervezeten belül a Scotwork Magyarország ügyfelei körében végzett felmérése szerint.
Üzleti szimuláció: játék és látókörbővítés egyben
Egyre több vállalat kezdi felismerni az üzleti szimulációban rejlő lehetőségeket. Azzal, hogy a különféle üzleti döntéseket negatív következmények nélkül lehet tesztelni, a játék kockázatmentes tapasztalatszerzést tesz lehetővé. Emellett segíti a munkatársak rendszerorientált gondolkodását, és hozzájárul a komplex vállalati folyamatok megértéséhez is.
Tele van a padlás ötletekkel - de hogy lesz belőlük üzleti siker?
Legyen kezdő vagy működő a vállalkozás, közepes vagy nagy, akár multinacionális a cég, az emberi kreativitás, az ott dolgozók ötletei szabadon engedve egy határtalan ötletáradattá, akár ötletlavinává alakulhatnak. De az ötlettúltengés ugyanolyan veszélyes lehet, mint az ötlettelenség.
Sikerrecept egy nehéz ágazatban
Lehet sikeresnek lenni olyan ágazatban is, amely hét éve zsugorodik, s a közeljövő sem ígér számára meredek felívelést. A recept: legyen határozott jövőképed, kövess világos üzleti modellt, legyél következetes és bátor.
A folyamatos alkalmazkodás a kulcs a válságban
A cégek túlélése, a gazdaságok versenyképessége múlhat azon, hogy mennyire képesek a vállalkozások rugalmasan alkalmazkodni a gazdasági válság egyre újabb kihívásaihoz.
A főnök mint szükséges rossz?
A vezető nélküli szervezetek értékét eltérően ítélik meg, ezért a HR Portál utánajárt, milyen előnyei, hátrányai vannak egy ilyen rendszernek, mi kell ahhoz, hogy sikeresen működjön.
Önámítás helyett hatékony cégvezetés
Patyomkin neve gyakran juthat eszünkbe egy-egy vállalatnál, amikor a „nagykutya” látogatásra érkezik. Ilyenkor számtalan olyan feladatot is elvégeznek, amely a mindennapos élet része lenne ideális esetben, de valójában köztudottan nem az. Hat tipikus esetet mutatunk be, hogy segítsünk a vállalatoknál ilyen vagy olyan okokból felépült „Patyomkin-falvakat” meglátni, és igazi, tündöklő épületekké formálni.
MGYOSZ: Nagy lépés a munkahelyi stressz csökkentéséért
Az Európai Unió országaiban a káros munkahelyi stressz a GDP mintegy 4 százalékának megfelelő veszteséget okoz. A káros stressz csökkentése és megelőző lépések ösztönzése érdekében az Európai Bizottság IOSHA2 néven 6 országot felölelő kampányt indított, amelyet a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége koordinál. A kampányt záró nemzetközi konferencián az egyes országok képviselői megosztották tapasztalataikat és bemutattak jó vállalati gyakorlatokat.
Szomorú tények a magyar cégvezetőkről
Ma Magyarországon az energetikában és a különböző üzleti szolgáltatásokban található meg a húzóágazattá váláshoz szükséges humán hajtóerő.
Élhetünk tartalékainkkal
Szinte minden vállalkozásban vannak tartalékok. Ezeket megtalálni egyszerűbb, mint gondolnánk.
Mitől jobbak a jobbak?
A versenyképes vállalatok adatbányászatban is ügyesebbek, mint társaik, az ideális munkaerő nemcsak kreatív, de jó kapcsolatteremtő is, a jövő vezetője közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. Az IBM új felméréséből kiderül, hogyan alakítja át az ügyvezetők szerint a technológia a menedzsment eszközeit.
Szupermen kerestetik
Sokszor a leendő munkatársakkal szemben megfogalmazott elvárásoknak valóban csak egy szuperképességekkel felruházott alkalmazott tudna megfelelni. Azonban, ha létezik is ilyen, az egy kkv számára jó eséllyel megfizethetetlen. Szakértőnk szerint szervezettség kérdése, hogy minden területre megfelelő és elérhető embert találjunk.