Hatékony cégvezetés cikkek
Hét dolog, amit soha ne mondjon a dolgozóinak
Ha az ember menedzser, elég gyakran kell szembesülnie a dolgozói motiváció hiányával, az ellenállással egyes feladatokkal szemben és a problémás dolgozókkal. A nehéz eseteket nehéz kezelni, azokban ez még nem ok arra, hogy olyat mondjon, amit később csak megbánna.
Így legyen úrrá a nehézségein!
Az utóbbi egy évtized nem volt éppen egyszerű a vállalkozók számára sem Magyarországon, sem a határokon túl: a gyorsan változó gazdasági, jogszabályi és technológiai környezet egyenként is rengeteg kihívást jelentett a cégeknek.
Hét tipp, hogy láncolja magához dolgozóit
Bár a legtöbb vezető igenis fontosnak tartja - legalábbis papíron - a dolgozói elköteleződést, valójában jóval kevesebbet foglalkoznak vele, mint szükséges lenne, ennek köszönhetően a dolgozók többsége egyáltalán nem kötődik a vállalatához.
Bevált praktikák túlterheltség ellen
Az idő mára talán a legfontosabb és a legszűkebben rendelkezésre álló erőforrássá vált, bár úgy teszünk, mintha végtelenül rendelkezésre állna. Egy elfoglalt ember azonban megfelelő időgazdálkodás híján hamar a végkimerülés állapotába juthat, és nem kerülheti el a hibákat sem.
Miért olyan nehéz jó vezetőt találni?
Az egyik legfontosabb döntés egy vállalat működése során a vezetők kiválasztása - állítja a Gallup felmérése. Mégis rendszerint rosszul választanak, méghozzá ijesztő arányban: a válaszadók véleménye szerint 82 százalékban nem sikerült megfelelő embert választani a megfelelő pozícióra. De miért olyan nehéz ez?
A túl közeli főnök
Nemcsak a kisvállalkozások vezetőire leselkedik a veszély, hogy túl közvetlenül viselkednek a munkatársaikkal, ez bármely vezetővel megtörténhet, szinte észrevétlenül. A túlzott közvetlenség számos buktatót rejthet, amelyek visszahatnak a cég üzleti sikereire és sokszor a cég imázsára is.
Íme, a sikeres vállalkozók legfontosabb tulajdonsága
Számtalan módszer létezik, amivel növelhetjük hatékonyságunkat, és sikeresek lehetünk a rengeteg teendő és az idő folyamatos szorításában. De van egy tulajdonság, ami nélkül sosem leszünk sikeresek az üzleti életben.
5 tipp, hogyan növekedjen költségek nélkül
A szűkös anyagi lehetőségek világában a hatékonyság és a kreativitás jelenti az eszközt, ha valaki meg akarja tartani pozícióját a piacon vagy növelni azt. Adunk néhány tippet, hogy lehet minimális anyagi ráfordítással növekedésre bírni a vállalkozást.
Miért kell bizonyosság a vezetéshez?
Aki azt mondja és érzi, hogy bizonyos abban, amit csinál és ezért képes határozottan döntést hozni, az értékes tagja bármely munkaszervezetnek. Legyen akár vezető, akár alkalmazott, ez a tulajdonság aranyat ér.
Fogja diétára a cégét vagy belehal!
Az alkalmazottak teletömése feladatokkal és kevésbé fontos célokkal csak arra jó, hogy elteljenek és a figyelmük elterelődjön a fő prioritásokról. Adunk néhány tippet, hogyan csökkentheti az adagjukat a megfelelő táplálkozás jegyében.
10 tipp, hogy ne durranjon el az agya
Ha valakinek saját vállalkozása van, sokszor úgy érzi, minden az ő vállán nyugszik. Azonban folyamatosan a cég ügyeit intézni és az üzlet miatt stresszelni a legkevésbé sem jelenti azt, hogy a csúcsformánkat nyújtanánk.
Szükség van büntetésre?
Sokszor és sokat beszéltünk már arról, hogy az igazán eredményes munkahelyi környezet kialakításához motivációra, dicséretre és érdekes feladatokra van szükség. De szakértőnk most azért hozzáteszi, néha büntetésre is...
Beszélni nem elég. Értik is?
A vezetés is egy szakma, amit meg kell tanulni, tehát a vezetőnek is megvannak a szerszámai, mint bármely más szakembernek. Bár sok fontos eszköz van, mindegyik közös alapja a kommunikáció.
16 (úgy tűnik) örökérvényű tipp vezetőknek
Vannak olyan régi igazságok, amelyek mára mulatságosan kimentek a divatból. Mások viszont, úgy tűnik, kiállták az idő próbáját, akárhány évtizeddel ezelőtt fogalmazták is meg őket.
Betonozzuk be pozíciónkat!
Mindenki szeretne pótolhatatlan lenni a munkahelyen. Ez a cél illúzió, ugyanis mindenkit le lehet cserélni, ám értékes munkatársként jobb alkupozícióba kerülünk, leépítés esetén kis eséllyel válnak meg tőlünk. Hogyan lehet ezt elérni? Amint összeállításunkból kiderül, nem munkamániával.
Vessünk véget a végtelen megbeszéléseknek!
Mindenkivel előfordult már, hogy időpazarlásnak érezte a végtelennek tűnő meetingeken ücsörgést, a parttalan vitát, vagy a bőbeszédűen kifejtett irreleváns véleményeket. Pedig léteznek technikák arra, hogy egy megbeszélés hatékony és rövid legyen, egy egyszerű trükkel pedig még a locsogó munkatársak is rövidre fogják mondandójukat.
A vállalatirányítási rendszer segíthet, hogy ne legyünk „elhavazva”
Felgyorsult világunkban mindenki mindent azonnal szeretne. Az idő az egyik legfontosabb erőforrássá vált. Az tudatos időgazdálkodás segíti a cég hatékony működését és saját józan eszünk megtartását is. Az ERP rendszer is segíthet, hogy tudatosabbak legyünk ezen a területen. Szakértőnk, Giller Tamás, az erpblog.hu szerkesztője elmondja, hogyan!
Egy trükk, amit érdemes ellopni a multiktól
A multik által használt praktikák, melyeknek hatékonyságukat köszönhetik, a kis cégek számára többnyire elérhetetlenek. Van viszont egy olyan, amit bárki, már holnaptól használhat. Megéri!
Miért fontos a "helyettesítési dosszié"?
Az üzleti életben szinte mindent le lehet másolni. A céges szlogent, a hirdetés képanyagát, a promóció szövegét, az akciókat, a technológiát. Csak egyet nem: a céggel összhangban, stabilan dolgozó munkatársat. De mi van, ha mégis elveszítjük?
Így legyen sikeres 2014-ben
Lassan vége az évnek, karácsony előtt a készülődésé a főszerep, utána a családé, úgyhogy nehéz ilyenkor már a cég stratégiai feladataira koncentrálni. Segítünk, hogy könnyebben készüljön fel az új évre.
Szív is kell a sikeres cégépítéshez
Komoly összefüggés van a spirituális intelligencia és a sikeres vállalat között. Magyarországon még a legtöbben az ész vezérelte irányításban hisznek, tőlünk nyugatabbra viszont már kevésbé tabu, hogy a szívnek is szerepe van az üzleti sikerekben.
Mitől hatékony a cégvezetés? Tudja meg a legnagyobbaktól!
Az Apple, az Amazon, a Soundcloud, a Spotify és a Netscape és más európai sikercégek egykori és jelenlegi vezetői december elején Budapestre érkeznek a két világsikert elért magyar vállalkozás, a Prezi és a Ustream meghívására. A szakmai összejövetelen azokra a kérdésekre próbálnak egyértelmű és hatékony válaszokat adni, mitől lesz valakiből jó menedzser; miért fontos, hogy egy vezető rendszeresen kapcsolatban maradjon az alkalmazottakkal és ne csak akkor lépjen közbe, ha gond van; mitől kerül valaki egy csoport élére; és vajon vezetőnek születni kell, vagy megtanulható.
A hatékony, de népszerű főnök titka
Közismert mondás, hogy a „vezető nem azért van, hogy szeressék”. Persze nem baj, ha a munkája, emberségessége, átlátható és következetesen alkalmazott szabályrendszere miatt kiszámítható, megismerhető és szerethető, de ez csak következmény és nem cél. A gond akkor kezdődik, ha céllá válik és ezért feláldozza az előbbieket. Szakértőnk segít, hogyan lehetünk ezen a téren is még jobb vezetők!
Sikert akar? Kérjen tanácsot!
Nem érthetünk mindenhez. Jobb ezt belátni és szakértő segítségét kérni, ha tényleg szükség van rá, mint hogy végül olyan eredménnyel zárjunk egy projektet, ami minden, csak nem az, amit elterveztünk.
A delegálás művészete
Nem mer szabadságot kivenni, mert fél, hogy irányítása nélkül leállna a munka? Úgy érzi, hogy 0-24 órában elérhetőnek kell lennie? Ha pótolhatatlan, akkor vezetőként valamit elront. A növekvő kis-és középvállalatok sikeres működésének egyik kulcstényezője, hogy a vezető hogyan válik képessé felhatalmazni beosztottjait, milyen hatékonyan gyakorolja a delegálás „művészetét”. Szakértőnk tanácsaival most Ön is elsajátíthatja ezt a kulcsfontosságú készséget.
Így indul egy sikeres vállalkozó napja!
Egy vállalat sikerében természetesen oroszlánrészt vállalnak a vezetői, akik néha szemlátomást sok ember munkáját végzik egyszerre. Pedig nem ördöngösség, ahogy dolgoznak, csak megfelelő rutin és munkaszervezés kérdése.
8 jótanács, hogy ne menjen rá az üzletre a házassága
A vállalkozók között van egy különösen vakmerő típus - aki a saját házastársával alapít családi vállalkozást. Nekik adunk néhány tanácsot, hogy kerüljék el a zátonyra futást úgy a munkában, mint a magánéletben.
A színvonalas cégek 8 alapelve
A vállalkozások tekintetében a minőség meghatározása és megteremtése összetett feladat. Mint ilyen, a megfelelően kialakított és működtetett minőségirányítási rendszer következetességet teremt, biztosítja a folyamatos fejlődést, mérsékli a kiszolgáltatottságot, és olyan struktúrát biztosít, amelyre a vállalkozásnak szüksége van ahhoz, hogy képes legyen rugalmasan lekövetni a változásokat.
Öt módszer, hogy még jobb vezető lehessen
Menedzsernek lenni egyáltalán nem olyan egyszerű üzem, a legjobbak is folyton fejlesztik saját képességeiket, hogy egyre jobbak legyenek. Adunk öt ötletet, milyen területekre érdemes fókuszálnia, hogy elismert vezető legyen.
Humorra a munkahelyen is szükség van
A generációk közötti legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek megszűnésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát - mint a különböző munkastílus és értékrend, kölcsönös türelmetlenség, valamint az elfogadás hiánya – gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.
Ne hagyja a dolgokat túlbonyolódni!
Rengeteg menedzser egyetért abban, hogy a dolgok túlkomplikálása rossz hatással van mind a termelékenységre, mind a munkahelyi morálra. Tudni a problémáról azonban egy dolog, megoldani pedig egy másik.
Az elnézés ára
Egy vezetőnek belátónak és empatikusnak kell lennie, de annak is megvan a határa, hogy meddig és milyen ügyek esetében lehetünk elnézőek.
Sikerre, vagy kudarcra van ítélve?
Egy cég életében - főleg, ha kis cégről van szó - az eredményesség, vagy a kudarc múlhat azon, hogy tudja-e a vezető, milyen tulajdonságok kellenek a működéshez szükséges feladatok, munkakörök sikeres betöltéséhez.
5 pénzügyi tanács, amit minden vállalkozónak érdemes megfogadnia
Hiába tűnik elvont a számmisztikának és a világ egyik legunalmasabb foglalkozásának a könyvelés, alapvető ismeretek és a pénzügyek felügyelete nélkül a legvirágzóbb üzleti ötleteknek is súlyos kudarc lehet a vége. Íme néhány tanács a legfontosabb pénzügyi fókuszpontokról.
A rossz vezető indikátorai
Sokféleképpen lesz valaki vezetővé. Lehet, hogy kinevezik, megörökli, megpályázza és megnyeri, saját céget hoz létre, kiemelik, stb. De ettől még nem vált vezetővé! Akkor vezető, ha a vezetőre jellemző hozzáállást, szemléletet, nézőpontot felveszi. Eldönti, hogy „Én vezető vagyok!”. Ez az első lépés. Természetesen, aztán jön a többi …
A tesztek szerepe a munkaerőfelvételben
Tesztekkel bármely munkakörre való alkalmasságot, a szükséges kompetenciát, kompetenciákat „mérhetjük” a feladatok adott szintjén, fontos, vagy kevésbé fontos feladatok esetén. A felvételi eljárásban a teszt csak egy ’forrást’ képvisel, a pályázati anyagokból nyert információkat egészíti ki, teszi teljesebbé. Nem mindegy azonban, hogy használjuk! Szakértőnk segít!
3+1 mérőszám, amire érdemes odafigyelni
Üzleti mantráink közül az egyik legerősebb: ismerd a számaidat. Azokra a számokra hívjuk fel most a figyelmet, amelyek a vállalkozást a legjellemzőbben leírják, és érzékenyen mutatják, hol és hogyan kell változtatni a növekedés érdekében. Könnyen mérhetőek, könnyen értelmezhetőek, és az alkalmazhatóság érdekében – kifejezetten kezdő vállalkozó olvasóink számára – leegyszerűsítettük őket. Gyakorló vállalkozóknak tehát azt javasoljuk: bocsássák meg nekünk az egyszerűsítést, de a biztonság kedvéért fussák át velünk a listát, tényleg minden szám rendben van-e az ő cégeikben is.
A legfontosabb HR feladatok minden céghelyzetre
Bármilyen furcsa, a változások kezelésének egyik legfontosabb alappillére a megfelelő humán erőforrás stratégia kialakítása. Kis- és középvállalkozásokban a vezetők általában a saját fejük után menve oldják meg ezt a feladatot, nem kérik HR szakember segítségét. Ebből pedig a legtöbbször gondok lesznek. Igaz, hogy az üzleti stratégiát a cégvezetőnek kell kialakítania, ez azonban megfelelő HR stratégia híján gyengén működik. Szakértőnk cikkéből megtudhatja, hogy melyek a legfontosabb HR feladatok, ha a cég most alakul, ha épp növekszik, ha stagnál, vagy ha karcsúsodik.
Hogy segíthet egy idegen a cég hatékonyabbá tételében?
Mindenki ismeri a mondást a szálkáról és a gerendáról a szemben. Nos, a régi közhely többek között a céges tanácsadásra is alkalmazható: sokkal nehezebb belülről bizonyos, a céget hátráltató problémákat, ezért bármennyire is körültekintő a vezető, olykor nem árt egy „külső szemet” bevonni.
4 pont, amivel kézben tarthatjuk a folyamatokat a cégben
Talán előfordult már Önnel, mint vezetővel, hogy megbeszélt egy elvégzendő feladatot munkatársával, s az el is végezte, de Ön nem értesült róla. Aztán három nap múlva bekúszik fejébe a gondolat, minden rendben van ezzel a dologgal, vagy talán nem?
Egy módszer, hogy megfelelő munkaerőt találjunk
A pozícióra legmegfelelőbb munkaerő kiválasztása a legtöbb cégvezető számára a legnehezebb feladatok egyike, pedig akár a cég jövője is múlhat az elhivatott kollégán. Cikksorozatunkban a Piac&Profit szakértője, dr. Poór Ferenc segít áttekinteni a kiválasztás során bevett eljárások lényegét!
Mi fán terem a HR stratégia?
Akkor működik jól a cég és termel értéket, hasznot, ha a munkatársak képesek együttműködni a vezetéssel és egymással, ha a siker érdekében képesek csapatban dolgozni. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a dolgozók pontosan értik, mit akar tőlük a vezetés, és az elképzelésekkel képesek azonosulni is.
A munkatársak bevonásának dicsérete
Miért praktikus bevonni a munkatársakat a döntésekbe? Mik az előnyei és hátrányai? Mihez képest kell bevonni őket? Ha igen, mikor és hogyan? Szakértőnk, Beck György az egyszemélyi döntés hátrányairól és a kollektív döntéshozatal, a bevonás előnyeiről ad tanácsot.
Céges ügyekben nem a többség dönt
Sokan gondolják, hogy hatalmat és irányító szerepet csak az birtokolhat, akinek többségi támogatottsága van. A cégvezetők azonban jól tudják, hogy a döntés a vezető felelőssége, és akkor is keresztül kell vinni a vezetői akaratot, ha a csapat egy része nem ért egyet. Szakértőnk ad tanácsokat, hogy csináljuk!
HR nélkül lemarad!
Ha jól működik, észre sem veszi, olyan simán megy minden. De ha a cégnél nincs hozzáértő gazdája a területnek, nap mint nap áll a bál, folyamatosak a problémák. Ez pedig nem csak a munkahelyi légkört rombolja. Gyengül a hatékonyság, csökken az eredményesség, és a vezetők értékes idejüket és energiájukat ilyen problémák megoldásával töltik. Ez pedig nagyon sokba kerül!
Kihasználatlan kapacitások a csapatban – ki tehet róla és mit kezdjünk vele?
Csapatok fejlesztése során sokszor hallunk olyan visszajelzést a vezetőtől, hogy évek óta dolgozik együtt az embereivel, de „sosem gondoltam volna XY-ról, hogy…” vagy „erre aztán igazán nem számítottam nála, ez teljesen új megvilágításba helyezi a konfliktusainkat…” A gyorsan változó üzleti környezet egyre hatékonyabb vezetői munkát igényel, a csapaton belüli szinergia kihasználásának, előmozdításának képessége így egyre jobban felértékelődik – hívja fel a figyelmet Székely Gábor, a Piac & Profit szakértője.
Nem a válság, hanem a belső problémák sújtják a cégeket
Leginkább a belső kihívások sújtják a hazai vállalkozásokat, ezek közül is első helyen az értékesítés és a vállalatirányítás problémái állnak. Szakemberek szerint a belső kihívások feltérképezésére, illetve megoldására a legjobb módszer a vezetői számvitel rendszerszintű használata.
Felkészültek a vállalatok a közvetett adók térnyerésére?
Miközben a kormányzatok fókusza a profitot terhelő adókról egyre inkább a fogyasztást terhelő adókra terelődik, és világszerte nőnek a közvetettadó-kulcsok, a vállalatok több mint felének nincs közvetett adózásért felelős globális vezetője.