Így legyen sikeres 2014-ben

Lassan vége az évnek, karácsony előtt a készülődésé a főszerep, utána a családé, úgyhogy nehéz ilyenkor már a cég stratégiai feladataira koncentrálni. Segítünk, hogy könnyebben készüljön fel az új évre.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A kis- és középvállalatok vezetői általában ki sem látszanak a munkából, nem csoda, ha stratégiákkal és tervekkel nem igazán tudnak foglalkozni, különösen az év végi rohanásban. Pedig az igazság az, hogy a stratégiai gondolkodás nem olyan nehéz feladat. Ami azt illeti tulajdonképpen igazán egyszerű. Ráadásul egy jól átgondolt üzleti terv és egy célokat megfogalmazó stratégia nem valami extra, amitől majd jobban megy a vállalkozás. Ellenkezőleg. Elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy a vállalkozás hozzútávon működjön. Éppen ezért adunk tíz apró tanácsot, hogy gondolkodjon sokkal átfogóbban a cégéről, a céljairól, eszközeiről és feladatairól, hogy az új évnek új lendülettel tudjon nekivágni.

1) Fogadjon egy coach-ot. Amennyiben van rá lehetősége, mindenképpen kérje ki egy kívülálló tanácsát, aki objektíve tekint végig a cégén. Lehetőleg olyan személy legyen, aki már vitt sikerre vállalkozást, így pontosan tudja, milyen változtatásokat kell véghezvinnie annak érdekében, hogy az Ön cége virágzó legyen hosszútávon is.

2) Nézze át a cash flowt és az üzleti terveket. A két dokumentum összehasonlítása egyértelmű teszi a cége működésének szélső értékei és meghatározza, hogyan is áll valójában az üzlet. Ha eddig nem rendelkezett üzleti tervvel, készítsen egyet, ha igen, itt az ideje felülvizsgálni a benne szereplő célokat.

3) Vizsgálja felül rendszeresen az üzleti stratégiáját. Jelölje ki, mit szeretne elérni, hová szeretne eljutni egy-két-öt éven belül. Ha sikerült egy jó tanácsadót találnia, ő biztosan segít a megfelelően ambíciózus, de még elérhető célok meghatározásában. Ha megvan a stratégia, érdemes rendszeresen felülvizsgálni a cash flow eredmények fényében.

4) Vázolja fel a hálózatépítési stratégiáját. A legtöbb üzlet a személyes kapcsolatokra és a szájhagyományra támaszkodik, a hálózatépítés terén, pedig ennél sokkal szélesebb a lehetőségek tárháza. Térképezze fel a lehetőségeit és készítsen stratégiát, hogyan fogja elérni leendő partnereit és ügyfeleit. Ez lehet személyes vagy online, konferenciákon vagy vásárokon történő részvétel, esetleg helyi ipar- vagy kereskedelmi kamara eseményeibe való bekapcsolódás.

5) Határozza el, idén mit fog megtanulni. Találja meg, mely területeken kell fejlesztenie magát és az üzletét, határozza el, hogyan szerzi meg a tudást: könyvekből egyedül, netán valamilyen kurzuson, egy profi segítségével vagy egy iskolai képzés keretében. Jó ötlet áttekinteni, hogyan működnek a piaci ellenfelek és tanulni az ő gyakorlatukból, esetleg hibáikból.

6) Kommunikáljon a dolgozóival. A boldog és tevékeny munkaerő lehet a mérleg nyelve az üzleti siker és kudarc között. Beszélgessen el a dolgozóival, tudja meg, boldogok, elégedettek-e vagy sem. Ha nem, miért nem? A mindennapi feladatokat ellátó dolgozók hatalmas tudásbázist jelentenek az üzletmenetet illetően, használja ki a tudásukat az üzlet fejlesztéséhez.

14 dolog, amit meg kell tenni az ünnepek előtt
Bár még csak október közepe van, érdemes felkészülni az év végi teendőkre, hogy a jövő év sokkal szebb legyen, mint az idei volt. Ehhez szolgálunk néhány jó tanáccsal, hogy számba tudja venni feladatait.
7) Vizsgálja felül a cégben használt szoftvereket. Különös tekintettel a számlázási és vállalatirányítási rendszerre. Valóban segíti a feladatok elérését, időt és pénzt takarít meg vele vagy csak púp a hátán, amely felesleges munkát és feszültséget okoz? Ha utóbbi, itt az idő, hogy új terméket keressen, mely jobban megfelel az üzleti elvárásainak.

8) Vegye számba a beszámolási kötelezettségeit. A magyar vállalkozásokra kirótt rengeteg féle adó- és járulékbevallási kötelezettség útvesztőjében nagyon könnyű eltévedni. Nézzen utána a határidőknek vagy beszéljen a könyvelőjével, aztán vezesse be a naptárba a bevallási kötelezettségeit a következő évre.

9) Ne várjon az adóbevallással az utolsó pillanatig. A cégek elsöprő többségénél az üzleti év megegyezik a naptári évvel. Amennyiben kettős elszámolású cégről van szó, az esetükben az éves beszámoló leadásának határideje május utolsó napja, ám jobb nem kivárni ezt a pillanatot. Ne az utolsó pillanatokban kezdjen el hiányzó számlákat és kimutatásokat keresgélni, lesz rá öt hónapja, hogy elvégezze a feladatot.

10) Ne hanyagolja el a magánéletét. "Fárasztó sportág a pénzvadászat" - ahogy annak idején Hofi Géza énekelte, de ennek ellenére igyekezzen, hogy a munka ne menjen a magánélete rovására. Mindig szánjon elegendő időt a családjára, tartsa szem előtt, kinek az érdekében is vágott bele a saját vállalkozásba.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo