Kkv stratégia cikkek
Új időszámítás a kkv-k életében: komoly változásokra készülhetnek a magyar cégek
2019 novemberében új időszámítás kezdődött a vállalkozásfejlesztésben: megjelent az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által készített és a kormány által a közelmúltban elfogadott kkv-stratégia, amely a 2030-ig tartó időszakra meghatározza a hazai kis- és közepes vállalkozások megerősítésének intézményrendszerét és irányait. Ezzel kapcsolatban dr. György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára válaszolt kérdéseinkre.
Kkv-stratégia: sebességet válthatnak a magyar cégek
A Magyar Lízingszövetség úgy látja, az új állami kkv-stratégia eredményeként fokozott tempóban fejlődhetnek a vállalkozások, ez pedig a finanszírozási oldalon a magyar lízingpiacnak is lehetőséget nyújt a növekedésre.
Elvétette a lépést Európa
A digitális munkaerőhiány továbbra is jelentős probléma regionális és európai szinten is. Ahogy a Digitális Munkaerő 2017 konferencián felhívták rá a figyelmet, 2020-ra egymillió informatikus hiányzik majd az Európai Unió munkaerőpiacáról. A konferencia résztvevői elsősorban az oktatásban látják a megoldást, a szakképzések, felsőfokú képzések és felnőttképzések segíthetnek a jövő munkavállalóinak elmélyíteni a szükséges digitális tudást.
Mit tegyünk, ha apad az ügyfélkör?
A vállalkozóknak bírniuk kell a nehezebb időszakokat is, ha azonban azt hisszük, a természetes fent és lent része, hogy elpártolnak tőlünk az ügyfelek, ideje szembenézni a gondokkal.
Gyógyír káoszmegelőzésre
Még mindig nagyon sok vállalkozás nem készít stratégiai tervet. Álmaik vannak, de terveik hosszabb – 3-5 éves – távra nincsenek, nem hogy konkrét akcióik, a mindennapi feladatok szintjére lebontott elképzeléseikkel. Olyan utat kell építeni, amely az ötleteiktől a megvalósult céljaikig vezeti végig a vállalkozást. Szakértőnk segít!
Hiánycikk a tudatosság
Egyre nagyratörőbben terveznek, optimisták a magyar kisvállalkozások, de a tudatos tervezés még mindig hiánycikk. Még mindig óvatosak, kockázatkerülők a hitelek terén, ha fejlesztenek, akkor azt önerőből teszik.
Csak egy jó ötlet kell, főleg ha másé!
Az innovációt tűzi a zászlajára a vállalatvezetők többsége, ugyanakkor azt a tényt sokszor figyelmen kívül hagyják, hogy száz nagy ötletből csak egy hoz kasszasikert. Utánozni sokszor könnyebb és mindenképpen olcsóbb.
Így legyen sikeres 2014-ben
Lassan vége az évnek, karácsony előtt a készülődésé a főszerep, utána a családé, úgyhogy nehéz ilyenkor már a cég stratégiai feladataira koncentrálni. Segítünk, hogy könnyebben készüljön fel az új évre.
Beszállítónak lenni nem könnyű, de a legjobb piacszerzési mód
Mind a szabályozási környezet, mind az igénybe vehető támogatások tekintetében kifejezetten kkv-barátnak mondható a hazai gazdaság, piac hiányában azonban ez mit sem ér. A kis- és közepes méretű vállalkozások számára továbbra is a multinacionális vállalatokkal kialakított beszállítói kapcsolat az egyik legelőnyösebb piacszerzési alternatíva, ezt azonban sem megszerezni, sem megtartani nem könnyű.
Stratégia- taktika egy pénzügyes szemével
A stratégia egyben egy jó üzleti terv is. Különösen fontos ez napjainkban, hiszen egy jól felépített tervvel az elkövetkező hónapokban akár meg is duplázhatjuk az árbevételünket. Szakértőnk tanácsokat ad, hogyan érhető el ez a cél.
Külön szabályozás kéne a kis cégekre
A mikrovállalkozásokra és az önfoglalkoztató egyéni vállalkozókra külön politikát kellene kidolgozni és alkalmazni – Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) elnöke szerint.