Így legyen úrrá a nehézségein!

Az utóbbi egy évtized nem volt éppen egyszerű a vállalkozók számára sem Magyarországon, sem a határokon túl: a gyorsan változó gazdasági, jogszabályi és technológiai környezet egyenként is rengeteg kihívást jelentett a cégeknek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fotó: SXC

A XX. században érvényes stabilitási és növekedési szabályok, melyekre nyugodtan támaszkodhatott egy kisvállalkozás, hirtelen megszűntek. Sok esetben nem maradt más, csak félresikerült próbálkozások és egymásnak ellentmondó üzleti stratégiák sokba kerülő halmaza.

A sales és marketing üzletágak ma már nem hasonlítanak korábbi önmagukra. A technológiai változások segítségével komplex üzleti kérdésekre is egészen pontos válaszokat kaphatunk. Az adatbázisok egyre nagyobbak és gyorsabbak, az okostelefonokkal minden pillanatban elérhetővé válnak az adataink és a leveleink. Amin régen órákig törtük a fejünket, ma másodperceken belül kiderül a Google segítségével.

Ugyanakkor a közösségi oldalakkal és alkalmazásokkal sokkal könnyebb lett kapcsolatot építeni és ápolni, mint bármikor korábban. Az időzónák, távolságok okozta problémák gyorsan a feledésbe merültek, ma már bármely vállalkozó néhány kattintással kapcsolatot tud tartani az ügyfeleivel, bármilyen távol is legyenek.

Lehet ugyan a múltba révedni „régen minden jobb volt” tekintettel, de ne áltassuk magunkat! Ezek a változások nem múló szeszélyt jelentenek vagy egyfajta divatot, hanem a jövőt. A vállalkozók jelentős része zavarodott bele a hirtelen változásokba az utóbbi egy évtizedben, sokan frusztráltak , amiért nem tudják pontosan, mit is kellene tenniük. Csak azt érzik, hogy valami veszélyezteti a cégüket, amit nem teljesen látnak át, és nem tudnak mit tenni ellene.

A változások okozta kihívásoknak megfelelni azonban nem is olyan nehéz, mint hinnénk. A Waldschmidt Partners négy év alatt ezer kiugró teljesítményű embert interjúvolt meg az üzlet, a matematika, a politika és a sport területén. A kutatás végére négy jól elkülöníthető tulajdonságot sikerült elkülöníteni, amelyet ezek az emberek bevetnek a változások és kevésbé stabil helyzetek esetén. Ezek segítségével könnyebben tudja majd a meglévő stratégiáit a változékony üzleti környezethez alakítani.

1. A kiugró eredmények extrém erőfeszítést kívánnak. Ne féljen egészen elmenni a végsőkig, és kiadni mindent magából, a szakadékot nem lehet két apró lépéssel átugrani. Egy nagy ugráshoz rengeteg áldozat, elszántság és nyers érzelmek szükségeltetnek. Csak az a dühös elszántság, amivel diktátorokat szoktak megdönteni, döntheti meg egy konkurens cég egyeduralmát. Kis változtatásokkal nem lehet eredményt elérni, rengeteg változás kell. Elmenni egészen a végsőkig nem ostobaság, hanem nagyon is nyerő stratégia.

2. A nyertes stratégia sokszor tűnik bolondságnak. A legnagyszerűbbek igenis fegyelmezettek, és nem adják fel soha. Amihez néhány évtizede még elég volt két-három próbálkozás, most akár 10-15 nekifutást is igényel. Ahhoz, hogy valaki ezt végigvigye, rendkívül fegyelmezettnek kell lennie. Egy olyan társadalomban, ahol minden kérdésünkre egy pillanat alatt választ ad az okostelefonunk, nagyon is fókuszálni kell a célra, hogy az embernek sikerüljön megváltoztatni a környezetét, és érvényesülnie. Ne csodálkozzon, ha mindenki bolondnak nézi, és megpróbálja rábeszélni, hogy keressen inkább egy rendes állást. A győztes stratégia egészen sokáig úgy néz ki, mintha bukás lenne – csak éppen nem az. (Persze az is nagyon fontos, hogy megfelelően mérjük fel a lehetőségeket. Ha nincs piac, nem lesz siker se.)

3. Többet adni az erő és nem a gyengeség jele. Az igazán kiemelkedő emberek sajátossága, hogy szeretnek adni. Az önzetlen kedvesség manapság olyan ritka, hogy egészen megindító, amikor az ember találkozik vele. Ha azon túl is képes adni az ügyfeleinek, mint amiért fizettek, egészen új helyre pozicionálhatja magát egy zavaros és nehezen átlátható piacon. Az ügyfél olyan élményt kap, amit nem felejt el. Annál pedig nincs jobb módszer a piacszerzésre, mint ha az ügyfelek nem felejtik el soha a cégét vagy egyenesen Önt.

4. Legyen emberi, ne logikus. A legjobb vezetők rendelkeznek egyfajta humán stratégiával. Számukra nem az információ a legfontosabb, az emberek nem csak számok és nevek egy táblázatban. Rendelkeznek azzal a képességgel, hogy képesek érzelmi intelligenciájuk segítségével hatni a partnerek érzelmeire, hogy képesek olvasni a sorok között, és megérteni az igényeket. Lehet óriási adatbázisokból kinyerni a tökéletes marketingstratégiát, az emberi érzelmek megértése sokkal erősebb kötelékeket képes létrehozni az ügyfelekkel és partnerekkel.

Fogadja el: a világ megváltozott, a szabályok megváltoztak, az üzletmenet is más. Lehet ellene harcolni, de ha sikeres akar lenni, használja ki az átalakult környezet szabályait, és emelkedjen ki a tömegből. Ne féljen szembemenni a szokványos megközelítésekkel, a kétkedőkkel és a leszólókkal. Legyen egyszerre különc, fegyelmezett, adakozó és emberi.

A cikk az alábbi írás alapján készült.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo