Az üzleti életben manapság az egyik legfontosabb elvárás, hogy a kevesebből legyen több. Folyamatos a nyomás, hogy növekedjen a teljesítmény, fennmaradjon a fejlődés, javuljanak a számok. A legnagyobb multiktól kezdve a független kis cégekig a hatékonyságnövelés mindenhol kiemelt fontosságot kapott. Adunk öt tippet, hogyan ösztönözheti fejlődésre a cégét anélkül, hogy további kiadásokba kéne vernie magát:
1. Automatizáljunk!
Rengeteg eszköz, szoftver áll rendelkezésre - akár ingyenesen is -, hogy az eddig manuálisan végzett feladatokat automatizáljunk. Ha jelen van közösségi oldalakon, keressen szoftvereket, melyekkel sorba állíthatja és időzítheti posztjait, ráadásul még azt is meghatározhatja, mely oldalakra kerüljön fel mindez.
A hírlevelek és e-mail marketing területén is nagyon lendíthetnek a szoftverek - már egész olcsón hozzájuthat olyan, kis vállalatok számára írt ügyfélkapcsolati rendszerhez, mely hatékonyságában a legnagyobb webáruházakéval mérhető. Ezen kívül igény szerint találhat a számlázást és a könyvelést automatizáló programokat is, vagy akár egy böngészőből irányítható vállalatirányítási rendszert.De egy vállalatirányítási rendszer hihetetlen sokat segíthet még akár az időgazdálkodásban is.
2. Hirdessünk arányos költségű csatornákon!
Akár hiszi, akár nem, az e-mail még mindig a legköltséghatékonyabb és legjobban méretre igazítható hirdetési forma. A közösségi oldalakon való hirdetés is fillérekből megúszható az elején, mégis látható eredményeket képes produkálni a vevőforgalomban. Persze a követői kör kiépítése időbe és energiába kerül, utána viszont kitermeli a maga hasznát. És igény szerint bármikor bővíthető, ha már beindult az üzlet.
Ezzel szemben a direkt marketing, a telefonos "zaklatás" és az egyéb hagyományos módszerek költsége korántsem arányosak az eredményekkel - különösen kicsiben. Ahelyett, hogy a pénzt szórná ki az ablakon a hagyományos hirdetési és "vevőfogási" praktikák terén, koncentrálja energiáit inkább arra, ami a leghatékonyabb az Ön cége számára.
3. Támaszkodjunk a szóbeszédre a vevőkör bővítéséhez!
Az ajánlás a legegyszerűbb módja annak, hogy elkezdjen növekedni az üzlete. Megkérni a vevőket, hogy ajánlják a céget másoknak is valóban annyira kézenfekvő megoldás, hogy mindenkinek bűn lenne kihagyni. Építhetünk egyszerű vásárlásösztönző vagy kedvezményrendszert, hogy meghozza a vásárlók kedvét cége ajánlgatására. Nem olyan idegen dolog ez, rengeteg nagy márka és nagy kereskedő sikerrel alkalmazza. A legnagyszerűbb persze, ha olyan a termékünk ami a megosztást, az új ügyfél bevonzását magában hordozza. Furán hangzik? Pedig a közösségi oldalak, fájlmegosztók, lokáció alapú programok mind így működnek.
4. Legyünk hatékony menedzserek!
A saját időnk beosztása természetesen létszükséglet, ha a cég hatékony működtetéséről van szó. Ahhoz azonban, hogy az egész vállalkozás hatékony legyen, a saját hatékonyságunkat át kell ragasztani az egész cégre. Szoktassuk rá az alkalmazottakat, hogy e-mailben kommunikáljanak telefonálás helyett: az e-mail kereshető, egyből le van dokumentálva, mindig rendelkezésre áll és nem szakítja meg a munkafolyamatot, ha éppen megfeszített koncentrálással dolgozunk valamin.
5. Ne próbáljunk tökéletesek lenni!
A tökéletesség rengeteg időbe és/vagy pénzbe kerül, ami egy kis vállalkozásnak nem áll rendelkezésére. Próbáljuk meg kicsiben létrehozni az itt felsorolt ötleteket, nézzük meg, hogyan működik, csiszolgassuk az eredmények függvényében. Ami működik, abba fektessünk többet. A közösségi oldalakon követőket szerezni például időigényes dolog. De ez természetesen nem azt jelenti, hogy fel kéne adni, mielőtt elkezdenénk, inkább, hogy használjuk fel tanulásra, javításra a kezdeti időt, amíg viszonylag kevesen követik a céget. Nem kell aggódni, ha elsőre nem lesz minden tökéletes - az idő múlásával folyamatosan javíthatunk a minőségen. Ne feledje, mi áll a Facebook főhadiszállásának falán: "Jobb a befejezett megoldás, mint a tökéletes."